Ford 7710 schakelt niet meer

Sinds vandaag wil de 7710 plots niet meer schakelen.
Als de dual power in de laag (schildpadje) staat is er niks aan de hand en kan ik gewoon zoals normaal schakelen maar als de dual power in de hoog staat is het net alsof de versnellingsbak blokkeerd.
Als ik de koppeling in trap kan je hem uit de versnelling halen maar krijg je hem geen versnelling weer in.
Heeft iemand een idee waar dit aan ligt

Deel dit topic

Reacties

Ford5610genll
Als ik de dual power tijdens het rijden in de hoog schakelen slipt hij ook eerst even voordat hij goed pakt
+1
MaxxuM4ever
@Ford5610genll wellicht ff je dual power olie pomp door laten meten op druk en opbrengst? Ik dacht dat wij die op de krakei ook eens hebben vervangen en toen ging alles weer een stuk makkelijker.
Op zich wel vreemd dat je versnellingsbak daar last van heeft, dat is een 100% mechanische bak met directe bediening vanaf de poken in de trekker.
Ford5610genll
@MaxxuM4ever schakelen wil weer maar de dual power slipt gigantisch
Vermoedelijk platen versleten
Pieter Buren
@Ford5610genll als het van de ene op de andere dag is zou ik toch eerst de oliedruk en opbrengst van het lagedrukcircuit controleren.
Ford5610genll
@Pieter Buren als de oliedruk van het lagedruk circuit niet goed zou zijn dan zouden de 4wd en pto ook niet uit willen toch?
Pieter Buren
@Ford5610genll tractorfan.nl/topic/224300/
Hier staat misschien nog wat nuttigs in. Hoe het precies allemaal in elkaar zit weet ik niet.
Ford5610genll
@Pieter Buren ik heb vanmiddag dat kleine filtertje zoals in dat topic beschreven er vanmiddag ook uit gehad, er zat ijzerslijpsel in van dezelfde kleur als in dat filter maar ook heel veel slijpsel met een koperen(messing) kleur, waar zou die kleur slijpsel af kunnen komen?
MaxxuM4ever
@Ford5610genll oef, hopelijk ben je er nog op tijd bij hoop ik voor je. Ik heb verder weinig verstand van zulke ford trekkers maar ben wel benieuwd naar de oorzaak.
Ford5610genll
@MaxxuM4ever ik hoop dat het slijpsel van de frictieplaten van de dual power af komt
Renze
@Ford5610genll brons slijpsel klinkt niet goed: 7710 en 8210 hebben dezelfde achterbrug, en de 8210 waar ik vakantiewerk op deed is weggegaan toen er bronzen busjes uit de bak waren gelopen, dat was een kwaaltje bij die dingen, dat dat brons werd aangetast door bepaalde oliesoorten. Het was op zich niet zo heel spannend maar er was wel gevolgschade doordat er te lang mee doorgereden is. Jouw verhaal klinkt hetzelfde, ik zou een Ford monteur of je dealer vragen hoe t precies zit..
Ford5610genll
@Renze waar in de bak zouden die bronzen busjes moeten zitten, waar is dit onderdeel van
Renze
@Ford5610genll sorry, dat weet ik niet. Ik weet alleen dat de 8210 waar ik het zomer ervoor mee gedumperd had, doormidden stond, met dat verhaal erbij van de monteur. Ik vertel je wat ik ervan onthouden heb, maar je moet n Ford monteur vragen hoe t precies zit, het is 24 jaar geleden.
+2
Hanomag22
@Ford5610genll meten is weten.
dennisbouter
@Ford5610genll klopt als je druk echt weg valt schakelt 4wd in en bij een digitaal dashbord gaat er ook een lampje branden op het dashbord,
Ford5610genll
@dennisbouter is een gen 1 dus nog geen digitaal dashbord.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden ford , power , versnellingsbak , koppeling , versnelling , schakelen , ford 7710 en dual power geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
1.111