Illustratie van:
18

Fendt 500 Vario - Verschillen tussen de types

Wat zijn de verschillen, naast het motorvermogen, tussen de Fendt 512 en 513 enerzijds en 514 en 516 anderzijds? Volgens Konedata.net wegen de twee laatste types 350 kg meer dan de twee eerste. Ik vermoed dat de versnellingsbak en motor voor alle typen hetzelfde is, maar misschien zijn achterbrug en hydrauliek verschillend. Iemand een idee?

Deel dit topic

Reacties

Ik vermoed dat het gewicht puur in verschil in standaard wielen zit, want volgens mij is de 512 identiek aan een 516.
Mocht ik het mis hebben, dan mag een ander het zeggen 😉
@worteljcb @hillmanje klopt helemaal, 512 staat standaard op 600/65R38 en weegt daarom minder als de 516 die standaard op 650/65R38 staat.
+1
@Loonwerker_Erwin Ik vermoed dat je voor het prijsverschil tussen de 512 en 516 makkelijk de chiptuner en maat grotere wielen kan betalen?
+1
@walker1 je moet wel opletten met updates na het tunen vaak bij wat grotere updates ben je dan wel weer het software kwijt voor de extra vermogen.
+3
@walker1 Let op met chiptunen! 512 & 513 hebben aluminium zuigers en 514 & 516 stalen zuigers, als je een 512 gaat chippen naar 516 gaat dit bij zware belasting na een tijdje gegarandeerd problemen geven 😉 garantie kun je sowieso ook vergeten als er mee gerommeld is
+1
Quote Reactie van @unipower:
12 & 513 hebben aluminium zuigers en 514 & 516 stalen zuigers,

Wie verzint zo iets. 🤔 Ik kan maar 1 reden bedenken waarom de 512 en 513 anders zijn.
+1
Quote Reactie van @T60401:
Wie verzint zo iets

Deutz blijkbaar want die leveren de motoren voor die trekkers.
Zal toch iets uit kostenoverweging zijn.
Veel automotoren hebben ook aluminium zuigers.
Zal misschien tot een bepaalde hittegraad zijn en dat er dan stalen zuigers gemonteerd worden
@T60401 elk merk heeft hier wat voor, zo heeft new holland bij de t7.230 lichtere pompverstuivers tov een identieke t7.245. De t7.270 heeft dan weer een andere turbo. Puur om het tunen tegen te gaan
@unipower Zou er ook een verschil zijn in de achterbrug tussen de modellen? De vario-transmissie is bij alle 4 de modellen de ML 90.
@hillmanje Niet dat ik weet, volgensmij zijn de remmen etc allemaal gelijk.
Als de verschillende types enkel qua banden/velgen verschillen kan er dan makkelijk van een 513 zeg maar een 516 gemaakt worden?
+1
@hillmanje paar stickertjes plakken.....
@hillmanje ja kan perfect
Quote Reactie van @hillmanje:
kan er dan makkelijk van een 513 zeg maar een 516 gemaakt worden

Moet je niet teveel op rekenen. Als dat zo was verkochten ze toch bijna geen 516 meer.
Maar allemaal 512 met een chip erop
Voor de 300 varios (simpele versie) geld toch ook dat de motor en bak allemaal hetzelfde zijn?
Meerdere verschilende dingen , o.a de turbo is anders
@arnoud De transmissie is bij alle types dezelfde. De ML 90 vario.
verwijderd
@JohanvS Nog eens na gekeken op Fendt.com en in de huidige 300 zit de ML 75, in de 500 de ML 90.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 500 Vario en hebben de trefwoorden vario , fendt , motor , versnellingsbak , hydrauliek , achterbrug en wegen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
0