Hydraulic olie word heel warm

Geachte

bij de case 845 xl ,hebben we overlaatst een dichting vervangen in de hydrau blok boven de achterbrug .(dichting uit kurk ). we hebben terug alles correct aangesloten , nu het probleem is dat deze bij lang werken nu de olie heel warm word (heet) en de hydraulic niet meer goed werkt (traag en onnauwkeurig ) nu is mijn vraag wat zou het eventueel kunnen zijn ? op de filter blok vooraan zit ook een solenoid opgebouwd , weet iemand wat daar de bedoeling van is ? hier komt geen spanning op toe . groeten en alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Klein Rot
@Burm dieter
Welke pakking heb je vervangen, waar zat deze?
Burm dieter
@Klein Rot onderzijde van de tank
Er zit bij sommige van deze trekkers een systeem op, dat als je een hydrauliek hendel bedient dat ie dan met die solenoïd de olie van de stuurpomp ook naar het ventielen blok stuurt voor meer liters per minuut.
Maar daar kunnen de IH mannen meer over vertellen denk ik.
Corne S
@Masseyfergusondriver
Dat is de hydro plus serie. Ter herkennen aan zo'n blok aan de zijkant met een paar draadjes. Volgens mij wordt dan overige deel wat de stuurpomp over heeft er bij geschakeld. Dan ga je richting 45 liter p/m in plaats van max 30.
Sjorszetor
Klopt als je de hendel naar achter zet dan schakelt idd de solenoid en krijgt hij extra liters
Burm dieter
Heeft er soms iemand een hydraulisch plan van een case 845 xl aub
Klein Rot
@Burm dieter

Deze heb ik gevonden

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Corne S
@Klein Rot

Sensodraulic systeem is dit, daar gaat niet zoveel olie door. Stuurcircuit van de hef, max 6 l/m bij 13 bar.
Corne S
@Burm dieter

Wordt erbij dat werk ook gebruik gemaakt van de hydrauliekolie en zo wat doe je dan?
Heeft deze trekker ook een extra olietank aan de linkerkant van de trekker?
Burm dieter
@Corne S neen enkel de lift word gebruikt .gewoon bij sproeien .
het probleem is dat de lift niet precies werkt , indien we bedienen met de bediening op spatbord lukt het wel perfect .
de commando naast de zetel hebben we al vervangen
pitman
Staat de diepte regeling voor niet ingeschakeld dan werkt de hef ook anders en wordt de olie warmer dan normaal.
Burm dieter
Neen deze staat uit geschakeld @pitman
Burm dieter
Weet er iemand waar er op een 845 xl de hydraulische drukregelaar zit ?
Corne S
@Burm dieter
Van de sensodraulic? Of?
Burm dieter
Quote Reactie van @Corne S:
sensodraulic

van de werkhydraulic niet van de stuurhydraulic
Burm dieter
Hey
de olie blijft warm worden en begint ook te schuimen .
als we de draaiknop achteraan op het spatbord gebruiken , werkt alles goed .
als we het bedienen in de cabine is er echt een probleem , heft niet zoals het moet .
aan de hydrau filters zit een magneetklep die een ventiel binnen schakelt.
nu dit ventieltje zit op een stift (metalen stangetje ) dit is volledig afgesleten .
volgens de case verdeler heeft dit er niks mee te maken en volgens hem mag je zelfs het ventiel en de magneetklep wegnemen er zal niks mee gebeuren , volgens hem .(het zit er toch voor iets is mijn gedacht dus .)
als dit ventieltje niet meer deftig afsluit , zal de olie hierdoor toch onnodig overstromen ? en warmte opwekken , of ben ik mis .

is er in dit forum iemand die me hierover meer kan vertellen aub .
ten einde raad .

groeten
brauheist
@Burm dieter de draaiknop kun je afdoppen om die uit te sluiten. Deze gaf bij mij ook problemen
Burm dieter
@brauheist welke problemen gaf deze bij jullie ?
Burm dieter
@brauheist welke problemen gaf deze bij jullie ?
Corne S
@Burm dieter

Dat je de draaiknop van positieregeling/ trekkrachtregeling in het midden moet zetten om de hef in positieregeling goed te laten werken. Tenminste dat was bij ons 856xl zo.
Is vrij simpel te doen, misschien heeft @brauheist wel een foto voor je/ materiaal advies.
lucas712
@Burm dieter schuim is vaak lucht in de aanzuig kant
Klein Rot
@Burm dieter
Was dat ventiel er niet voor om tijdelijk meer volume olie te hebben voor bv. De voorlader?
Dat ventiel stuurde de olie van beide pompen naar het hefblok.
Burm dieter
@Klein Rot klopt volgens mij .
Corne S
Schuim komt vaak via de zuigkant. Als je geen extra olietank hebt, zit er aan de rechterkant een zuigfilter in het hefdeksel. Deze kan vervuild zijn, waardoor de pomp extra hars moet zuigen en vacuüm langs de keerring van de oliepomp trekt. Ook kan de aansluiting bij de pomp lekken.
Al kan de pomp natuurlijk ook versleten zijn.

Warme olie kan komt door weerstand. Ik zal de drukfilters maar eens vervangen en als je een hydro plus hebt, het stekkertje lostrekken bij het elektrische ventiel.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden olie , blok , case , hydrauliek , warm , achterbrug , vervangen , heet , filter en spanning geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0