Illustratie van:
15

Ford 6640 - Trekker vertrekt met een schok in sommige versnellingen

Wij hebben over laatst een Ford 6640 SLE uit 1992 bijgekocht. Toen we deze gingen kopen had deze het probleem dat de koppeling niet te doseren was. Na een kalibratie van de versnellingsbak was dit probleem tijdelijk opgelost. Toen hij uiteindelijk bij ons was had hij dit probleem weer en dus kalibreerde wij hem weer en was dit soms voor een tijd opgelost en soms maar voor 1 keer. Hierna hebben wij de potentiometer van de koppelingspedaal vervangen en was dit al veel beter maar nog niet 100%. Als hij een tijd heeft stilgestaan heeft hij het weer een tijd dat de koppeling niet te doseren valt maar word na een tijd terug beter. Ook als hij in lage versnelling staat valt hij tussen de 1ste en 4de versnelling slecht te doseren maar tussen 5 en 8 weer niet. Ook komt de toerenteller niet direct aan als je hem start. Kan dit er ook iets mee te maken hebben?

Deel dit topic

Reacties

Oude electronica....
Ik zou graag een 40 serie willen hebben maar ik durf het niet vanwege de electronica. Oud Ford dealer Staadegaard waarschuwde mij dat de electronica modules niet meer verkrijgbaar zijn en reparatie verschrikkelijk duur kan worden.
Een SL zonder electronica kan wel natuurlijk.
Een SL zonder electronica kan wel natuurlijk.
Een SL zonder electronica kan wel natuurlijk.
Een SL zonder electronica kan wel natuurlijk.
Dynamo wel 100% en de accu en de massa verbindingen?
Is het er een met een wit of blauw dak?
Kijk in ieder geval in beide gevallen of zekering 12 nog heel is en of er ook spanning op staat.
Het lijkt er op dat de computer de kalibratiegegevens kwijt raakt. Dit kan door een zwakke accu komen maar het kan ook een slechte computer zijn.
De computer van de 40 series met wit dak beginnen onderhand oud te worden en repareren word steeds lastiger en duurder.
Quote Reactie van @nhmonteur:
zwakke accu

Klopt het dat er een back-up accu aanwezig is voor het vasthouden van de geschiedenis en instelgegevens voor wanneer de start accu afgekoppeld is?

Zo ja, waar zit deze en kan/moet deze niet ook een keer vervangen worden?
@jammermaarhelaas De computer heeft een interne batterij. Deze is niet zo te vervangen.
+1
@nhmonteur 'SLE uit 92' staat er dus wit dak lijkt me?
@nhmonteur Dit is een met een wit dak. Deze zekering is nog heel maar ik weet niet of hier stroom opstaat. De accu's op deze tractor zijn nog nieuw..
Heb hier een 6640 uit 1995, had ook zo'n soort klacht. Ook gecalibreerd, nieuwe potmeter op koppeling, en nog niet goed. Probleem deed zich voor in bepaalde versnellingen, bleek er een spaan in 1 van de 4 pwm kleppen te zitten waardoor de regelschuif niet zoals bedoeld proportioneel open kon, maar ineens open schoot bij voldoende stroom op de spoel. Spaantje er uit gehaald, braampje glad gemaakt en doet het nu weer zoals het hoort.

Nu is jullie 6640 van voor 1993 en heeft een andere ventielendeksel, maar ik neem aan dat hier ook iets dergelijks aan de hand zou kunnen zijn.
@jammermaarhelaas Is dit moeilijk om zelf te doen, een heb je bepaalde kennis ervoor nodig?
@ford6640sle

Ik zou er mee naar een garage gaan die deze bakken kennen. Er komt namelijk nog wel wat meer bij kijken om het goed te doen. En zomaar iets los maken om te controleren op spaantjes kan wel, maar ook deze hydrauliek is gevoelig voor verontreiniging, lekkage, enz. Straks komt je van de regen in de drup

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 6640 en hebben de trefwoorden trekker , ford , toerenteller , versnellingsbak , koppeling , versnelling , kopen , vervangen en versnellingen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0