Illustratie van:
9

International 1046 - Koppeling blijft plakken bij warme motor

Hallo allemaal
Ik heb mijn inter voorzien van een nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en alle lagers; toplager en druklagers. Ook de krukaskering is vervangen dit is nu 1.5 jaar geleden, trekker loopt af en toe eens voor de hobby maar na een tijdje rijden gaat de koppelingsplaat plakken en is het lastig om een versnelling in te schakelen bij stilstand, wat is de oorzaak hiervan, olie of vuil tussen de plaat en de drukgroep? En hoe kan ik oplossen dat de plaat niet meer plakt?

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Van de koppeling naar de versnellingsbak gaat een buis en een as . Daarin zit ook een oliekeerring . Is deze ook vervangen , anders kan langs daar olie uit de bak op de koppelingsplaten komen .
Toplager klemt bij hogere temperatuur?
@Hanomag22 dit heeft toch geen invloed op het plakken van de koppelingsplaat naar mijn idee
@Ibrunenberg nou, de price as draait dan met t vliegwiel mee en geeft je een plakkende plaat gevoel.

De feiten die je beschrijft zijn dat bij warme motor de koppeling niet goed vrij komt. Dus dan plakt de plaat en draait de price as door of er is iets anders aan de hand waarom hij doordraait. Dat iets anders kan het toplager zijn.

Als je de trekker warm wegzet met een plakkende koppeling zou die naar mijn idee koud nog steeds moeten plakken als t door olielekkage komt. Daarom zat ik aan andere dingen te denken.
@Hanomag22 ja dat is dan wel een logische verklaring idd maar die price as die in het toplager zit is voor de aftakas, die van de rijplaat heeft geen toplager.
@Ibrunenberg ok. Duidelijk.

Wat gebeurt er als je de aftakaskoppeling ook vrij zet? Of heb je daar ook die problemen?
@Hanomag22 aftakas heb ik nog niet gebruikt na het vervangen dus dat kan ik zo niet zeggen
+2
Zou het kunnen dat de koppelingsplaat is ingelopen op de splines van de priseas? Dat heb ik eens met een 217 gehad. De plaat zat opgesloten op/in de priseas waardoor de plaat niet naar achteren kon schuiven.
+1
Beste, ik heb gisteren de plaat eens goed laten slippen, zodat het vuil en olie verband is, de plaat is weer mooi los. Toch bedankt!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1046 en hebben de trefwoorden trekker , inter , hobby , koppeling , versnelling , drukgroep , vervangen , schakelen , koppelingsplaat en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0