Illustratie van:
27

John Deere 5720 - Dubbele rubber monteren cabine steun inplaats van één?

Dag allen,

Probleem is dus de trilling in de cabine, vorig jaar is de trekker door de midden geweest, cabine is er af geweest. Hierna is de trilling pas begonnen en later ook nog een keer naar gekeken of alles wel goed zat, maar alles zit (Voor zover we weten) goed. Was bij de dealer zelf

Onze cabine is wat luidruchtig, naar mijn mening te veel..

Vraag is, heeft er iemand ooit wel eens een dubbele cabine rubber (Zo'n Hockey puck) tussen de cabine en het frame gezet?

Zo ja, hielp dit? en hoe heb je het gedaan met een langere bout en extra lang busje?

Zo nee, zou dit een optie zijn zonder dat de cabine te ''wankel'' boven op komt te staan.

Rubber is maar een cm of 4 a 5 cm dik dus veel is het niet

JD5720

Deel dit topic

Reacties

Geen ervaring mee, maar zoals jij het beschrijft heb ik niet de indruk dat het veel zal helpen tegen het lawaai. Het geeft misschien wel minder trillingen en iets meer comfort.
Zo'n 5720 is ook geen nieuwe trekker meer, was deze vroeger minder luidruchtig? Al naar de oorzaken van het lawaai gekeken?
@walker1 Ah sorry, met lawaai bedoel ik inderdaad de trilling (Die uiteindelijk lawaai veroorzaken) Zal het even aanpassen

Probleem is dus de trilling in de cabine, vorig jaar is de trekker door de midden geweest, cabine is er af geweest. Hierna is de trilling pas begonnen en later ook nog een keer naar gekeken of alles wel goed zat, maar alles zit (Voor zover we weten) goed. Was bij de dealer zelf

Spiegels, dashboard, je weet wel.. alles trilt. Wordt er gek van 😉
Quote Reactie van @JohnDeere5720:
Spiegels, dashboard, je weet wel.. alles trilt. Wordt er gek van

Tfilt het altijd of bij een bepaald toerental?
Stilstaand met verschillende toeren trillingen??
Trekker starten en door een andere trekker trekken op straat en als die dan trilt zit het hem in de banden..
@Fendt926Driver Van het moment van starten, alle toeren tallen wel. Je kunt het wel horen/voelen aan je oren dat alles mee trilt.
+1
Quote Reactie van @JohnDeere5720:
Was bij de dealer zelf

Dan zou ik er eerst eens mee terug gaan naar de dealer, misschien is er toch iets niet goed gemonteerd of afgesteld.
@JohnDeere5720 Waarom is de cabine er af geweest, voor reparatie van de bak oid ???
+1
Ik heb het een keer gehad dat de dealer aan de ene kant twee ringen had gemonteerd en de andere kant geen. Dat was niet fijn. Die rubbers verslijten ook dus vervangen kan ook helpen. Maar als het begonnen is toen eraan gesleuteld is lijkt me dat een goed beginpunt.
@GerbertXL Goeie, naar gekeken maar dat lijkt allemaal goed en mooi vrij te zitten (Zover als je het kunt zien) De busjes die door het rubber heen gaan lijken ook goed te zitten

Misschien dan toch maar 4 nieuwe rubbers
Weet je het heel zeker dat het van de bevestiging is vd cabine? Kan ook zijn dat er iets anders tegen de cabine aandrukt wat de trilling doorgeeft.
Gewoon even out of the box. 🤔

Ooit een keer met mijn 6420 gehad, dat dreunde ook zo door in de cabine. Bleek een opgedroogde kluit grond te zijn wat tussen de uitlaat en het voorraam zat.
@JD3010 Zal morgen nog eens met een felle lamp onder de cabine gluren, zou ook nog een goede optie kunnen zijn. Verwacht niet dat het een kluit klei is. Was aardig schoon toen alles weer in elkaar was gezet
Geen idee hoe het precies bij je trekker zit.
Je schrijft dat de busjes in de midden in de rubbers zitten. Kan het niet zijn dat de bussen te lang zijn en dat gewoon een "vaste" verbinding hebt, van de trekker naar de cabine? Kan de cabine bewegen? Dan zouden de rubbers hun werk kunnen doen en moet je de oplossing ergens anders zoeken.
Succes
Busje in de rubbers? Dan gaat de hele demping van die rubbers toch juist verloren. zijn er nieuwe rubbers tussen de cabine en frame gekomen of gewoon oude terug gezet?

Wat voor geluid/ trilling hoor je? Hoe heftig is het geluid/ trilling?

Aangezien het er is meteen met starten zou het niet kunnen dat er ergens bij een van de pompen voor de olie niet goed is gemonteerd? Bij mij op het werk is er een 6200 en die heeft te hoge druk op de achterbrug en dit zorgt voor een zoemend geluid en trillingen. De trillingen zelf zijn niet heel heftig maar zeker wel merkbaar en hoorbaar en is ook meteen na starten. Zou er wellicht niet zoiets aan de hand kunnen zijn?

Weet niet waarom hij uitelkaar geweest is dus dit is ook alleen maar speculatie, maar zou wel kunnen.

Weten wat voor geluid/ trilling het is is wel best belangrijk voor het identificeren van een mankement of slijtage. Zou die rubbers eerst eens goed nakijken en als t dat niet is met een schroevendraaier tegen bak aan luisteren of de trilling daar niet vanaf komt. Hoe heftiger het te horen is hoe dichterbij de trilling ontstaat. Heb ik ooit geleerd op een stage dat je op die manier snel een probleem zou kunnen opsporen.
@kevin-van-eckendonk dat trucje met de schroevendraaier werkt echt ook met harde geluiden om je heen. De schroevendraaier is dan een soort stethoscoop. Hoop voor jullie dat t niks ernstigs is.
+3
Zit er ook niet een hydrauliek slang tegen de cabine aan? want als daar olie doorheen loopt kun je er ook echt goed gek van worden. ooit wel eens een fout gemaakt met een 10 tons kraantje, en een slang met een steuntje aan de cabine gezet, zo'n fout maak je ook maar 1 keer.
+3
Het kan ook heel goed zo zijn dat je uitlaatpijp onder spanning staat gemonteerd aan je cabine en die trillingen doorgeeft.
Of de tussenas de lagerbusjes versleten zijn en de as te veel slingert.
@trekkerdockter Ook een goeie, heb even gekeken kan met de hand goed de uitlaat vrij heen en weer bewegen. Dus het lijkt wel goed in zijn rubbers te hangen
+1
Dank allen voor de vele mogelijke oorzaken, zal van het weekend eens wat tijd er in steken om te kijken of het één van deze oorzaken is.
En anders de cabine er maar weer af en nieuwe rubbers plaatsen!

Laat het sowieso nog even weten hoe het afloopt
Bedankt!
Beste ????
Wij hebben dit probleem bij een fendt gehad, kwam na 13000 uur zo ook in een keer.
Bleek er een bout in de koppeling te zijn losgelopen en die veroorzaakte onbalans, bout lag netjes onderin het koppelingshuis .
Trillingsdempers van de bak kan het ook zijn
+1
Kan het zijn dat de bouten van de trillingsdempers te vast zijn aangetrokken?
@jan4072 Had ik ook aan gedacht en even gekeken, maar er zit een bus tussen die dit voorkomt, (Deze bus raakt geen ijzer aan is volledig omringt door rubber)
@JohnDeere5720 zit door die bus een bout?
@2850Johndeere6R Ja, anders valt de cabine er af in een bocht hahaha

Maar volledig omringt door rubber aan alle kanten.

Geen ijzer tegen ijzer
Quote Reactie van @JohnDeere5720:
Maar volledig omringt door rubber aan alle kanten.

Als het goed is, maar je tegenwoordig maar nooit met die monteurs.
@JohnDeere5720 ik wou zeggen anders aan de andere kant van de bout ook een rubberen ring er tussen maken
Suxes
Controleer je motor 4 motor rubbers ook even. Misschien toevallig dat dat ook ijzer op ijzer is. .. onze 7710 die trilde ook. Ook toevallig sinds die een keer van de dealer kwam. We dachten dat de velg plaat misschien niet goed gemonteerd was. Dat was wel in orde. De cabine rubbers achter vervangen voor nieuwe omdat die ons misschien soepeler leken. Probleem nog. Toen zagen we de motor rubbers( die hadden meer geleden.. Die vervangen . Iets beter. En toen werden de gladde voor banden vervangen voor nieuwe en sindsdien geen getril meer...😅

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 5720 en hebben de trefwoorden john deere , cabine , dik , rubber , monteren , dubbele cabine , dubbele , Frame en John deere 5720 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
0