Unimog 406 - Werking aftakas unimog 406
Ik heb vorige week een front klepelmaaier gekocht voor mijn unimog 406. Aangezien ik mijn aftakas nog nooit echt gebruikt heb vroeg ik mij enkele dingen af:
Rond welk toerental zit je op je 540 toeren en bij veranderen van de hendel op 1000 toeren?
Hoe kun je weten als je een dubbele koppeling hebt, heb nog nooit met een dubbele koppeling gewerkt dus weet niet goed wat ik me erbij moet voorstellen
Achteraan heb ik een tussenbak die de aftakas naar beneden brengt, heb gehoord dat deze niet al te sterk zijn, klopt dit?
Alvast bedankt!
Gillian
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Unimog 406 en hebben de trefwoorden unimog , aftakas , koppeling , toerental , pto , werking , klepelmaaier , toeren , dubbele , hendel en Unimog 406 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Bij de meeste Unimogs wordt de aftakas ingeschakeld met een luchtschakelaar. Deze bedient alleen de aftakas. Daarnaast heb je een pedaal voor de rijkoppeling. Dan heb je dus 2 koppelingen: dubbele koppeling.
Rond welk toerental zit je op je 540 toeren en bij veranderen van de hendel op 1000 toeren?
Als het goed is, staat daarvoor een aanduiding op je toerenteller. Anders zou ergens een sticker moeten zitten waarop je dat kunt zien. Meestal ligt dat toerental zo rond de 2000, voor beide snelheden.
Achteraan heb ik een tussenbak die de aftakas naar beneden brengt, heb gehoord dat deze niet al te sterk zijn, klopt dit
Die tussenbak zal vast het vermogen van de motor aan kunnen. Je moet alleen geen onbenullige dingen doen als eerst vol gas geven en dan plotseling die aftakas inschakelen. Als je begint te draaien bij 800-1000 toeren, zal er weinig verkeerd gaan.