Storm aan reacties over boete voor te brede loader: ‘Geen boertje pesten'

Een loonwerker heeft zaterdag in Lith een boete gekregen van 1000 euro, omdat zijn voertuig te breed was en gevaarlijk uitstekende punten had. De loader waarmee hij reed was 3,90 meter breed, terwijl dit maximaal 3 meter mag zijn. De boete leidt op social media tot meer dan tweeduizend reacties. Wat had deze boer dan moeten doen, vragen mensen zich bijvoorbeeld af.

Onder het bericht van de verkeerspolitie Oost-Brabant op X staan talloze reacties. Veel mensen geloven niet dat hiervoor een boete van 1000 euro wordt gegeven. Veel mensen vinden dat de verhouding tussen overtreding en boete niet meer klopt. Ook vragen mensen zich af hoe deze loonwerker dan van de ene boer naar de andere moet.
Erik Bouman van de politie wil dat best uitleggen. Hij zag de loader van het loonwerkersbedrijf zaterdag rijden. “Hij was door de dorpskern van Lith gereden en wij hebben hem aangehouden op de Hertog Janstraat”, vertelt Bouma. “Met die extra set wielen was die loader veel te breed. Hij had ook geen markeringsborden op zijn voertuig. Niet in de breedte en ook niet in de lengte. Maar daarvoor én voor de scherpe delen hebben we hem een waarschuwing gegeven. De boete had dus nog hoger kunnen zijn.”De boete werd vastgesteld op 1000 euro, omdat het behalve een gevaarlijke situatie volgens Bouman ook een economisch delict is. “Deze man had eigenlijk die extra set wielen en de scherpe delen van zijn voertuig moeten halen vóór hij de weg op ging, maar dat kost hem blijkbaar te veel tijd. En dat is eigenlijk oneerlijk ten opzichte van andere mensen die daar wel in investeren. Hij had ook een vergunning kunnen aanvragen om met een voertuig te rijden tot 3,50 meter breed, maar dat had hij ook niet gedaan. Het is geen boertje pesten, het gaat echt om de veiligheid.”

Reactie loonwerker
Bij het loonwerkersbedrijf zijn ze niet zo te spreken over de boete en ze laten het er dan ook niet bij zitten. “Onze chauffeur moest van de ene boer naar de andere om kuilgras dat net gemaaid is af te voeren. Wij doen gewoon ons werk, wij werken voor de boeren. En het is geen optie om die extra banden er even af te halen. Daar heb je een heel team voor nodig.”“Natuurlijk moeten we aan de veiligheid denken”, gaat de medewerker van het loonwerkersbedrijf verder. “We werken al jaren met groot materieel en het is gewoon in de polder. We moeten wel over de weg, want we kunnen niet vliegen. Deze agent had best een waarschuwing mogen geven.”

Deel dit topic

Reacties

+2
walker1
Iemand moet nog een lesje topografie gaan hebben. Volgens oom agent was het in de dorpskern van Lith, maar volgens de loonwerker in de polder.

In de polder als hij bij een boer klaar is en hij moet bij 1 of 2 boerderijen verderop weer gaan inkuilen, dan begrijp ik wel dat hij die dubbellucht laat zitten. Maar als hij dwars door een dorpskern moet, dan moet hij die wielen er maar af halen. Dat hij daar een heel team voor nodig heeft is kolder. Ik kan hier thuis dubbellucht van 38 inch in mijn eentje er op en er af halen. Dubbellucht van een loader is meestal kleiner. Als hij daar toch een team voor nodig heeft, ze zijn toch aan het kuilen, dus met hakselaar en 2 x silagewagen zijn ze al met 4 man
+7
labella
@walker1 Voel je je wel goed, je gaat toch niet iedere keer het dubbellucht verwijderen als je een stukje over de weg moet van de ene naar de andere boer!
+8
deJong
@labella de machinist van onze loonwerker doet dat wel. Haakt ze er zo ff af. En hij heeft ze er ook zo weer op🤷‍♂️ transporteert ze mee op de inkuilbak.
labella
@deJong Dat doet hier niemand.
JohanvS
@deJong hier in de buurt ook niemand. Wielen zitten vast geklemd met clamp-on systeem en ook nog geborgd met een staaldraad omdat ze vaak loslopen.
+4
Pieter Buren
@deJong onze loonwerker ook en ik geloof niet dat wij dezelfde hebben. 1 dubbelluchtwiel eraf en in de stelling die dan weer op de punten kan worden geschoven. Ben je binnen 5 minuten binnen de 3.5 meter en zijn je punten afgeschermd.
+1
mike_v
@deJong Wel even opletten want volgens de letters van de wet mag je niets vervoeren in de bak 🫢.
deJong
@mike_v der mag ook niks meer😂
+2
walker1
Quote Reactie van @labella:
Voel je je wel goed, je gaat toch niet iedere keer het dubbellucht verwijderen als je een stukje over de weg moet van de ene naar de andere boer!

Ik voel me prima, maar jij moet denk ik aan een leesbril, want je hebt mij bericht maar half gelezen.
+5
dx11
Quote Reactie van @walker1:
Dat hij daar een heel team voor nodig heeft is kolder. Ik kan hier thuis dubbellucht van 38 inch in mijn eentje er op en er af halen. Dubbellucht van een loader is meestal kleiner.

Ik wil jou best uitnodigen het hier een keer te demonstreren
Pieter Buren
@dx11 jij weet toch wel hoe het moet?😉
dx11
@Pieter Buren in mn eentje bevalt mij niet best die zware dingen🫠 dan gaat een trekker bandje een stuk makkelijker
Pieter Buren
@dx11 die dubbelluchtbanden zijn ook trekkerbanden. Zijn die velgen dan zo zwaar?
+3
dx11
@Pieter Buren de band weegt 220kg de velg met bevestigingsring zal ongeveer net zo iets zijn, zit je op ongeveer 450kg ps
+1
walker1
Quote Reactie van @dx11:
Ik wil jou best uitnodigen het hier een keer te demonstreren

Als ik een keer in de buurt van Marum ben, laat ik het wel weten.
+3
mf 35x
@walker1 wij Moeten ook gewoon ontheffing aanvragen voor breder dan 3m. En als de breedte meer is dan 3.50 moet er op alle wegen uitgezonderd snelwegen transportbegleiding bij! Op de snelweg geld dat vanaf 4m. Maar wij worden er ook streng op gecontroleerd. Dus ik vind dit gewoon eerlijk
Eurotrac
Is het wel nodig om met dit grote materiaal te kuilen hier doen ze het met een standaard telescopic
walker1
Quote Reactie van @Eurotrac:
Is het wel nodig om met dit grote materiaal te kuilen hier doen ze het met een standaard telescopic

Om met dubbellucht bijna 4 meter breed te zijn is nergens voor nodig. Standaard blijven de meeste loaders wel binnen de 2,50 m, breedte, met bredere banden gaat het misschien naar 3 m, dan moet je al af gaan vragen of je de dubbelucht wel echt nodig hebt.
+2
husky
@walker1 zeer onstabiel zonder dubbellucht, prachtige manier om van de kuil af te knikkeren, maar extreem breed is ook onzin, heb je ook alleen maar last van
+1
Jotke
Quote Reactie van @Eurotrac:
Is het wel nodig om met dit grote materiaal te kuilen hier doen ze het met een standaard telescopic

Ik zie niks bijzonders op de foto hoor?

Gewoon een normale maat shovel waar gemiddeld iedere loonwerker mee rijdt. De banden zijn zo te zien ook niet de breedste. Wellicht dat dat de reden voor dubbellucht is.

Onze loonwerker doet in de mais altijd dubbellucht en sinds enkele jaren ook in het gras. Heb hier nooit ook maar 1 loonwerker zen dubbellucht zien verwijderen. Net als dat het gros geen afdekkleppen of netten heeft. Bescherming voor de maisbek komt wel iets vaker voor tegenwoordig maar doet ook niet iedereen. Gebeurd nooit wat. Politie gedoogd dat laatste ook tot een x aantal kilometers. Wordt sowieso niet veel op gecontroleerd.

Die bek heeft wel akelig lange pinnen. Daar zou ik persoonlijk wel een insteekframe voor gemaakt/gehangen hebben( heeft onze loonwerker ook met veel kortere uitstekende pinnen). Wel goed dat ie omhoog gedraaid zit.

Je hebt het over een standaard telescopic. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een verreiker? Een telescooplader"tje"?
Eurotrac
@Jotke de telescopic is niet zo groot als deze loder kan geen foto vinden maar je kunt ook gaan over drijven .er zijn nu een maal regels op de open bare weg waar je je aan moet houden .
+2
Jotke
@Eurotrac

Wat is hier overdreven aan dan?

Ik zie gewoon een normaal formaat shovel die inclusief dubbellucht ook niet eens zo breedt oogt. Als iedereen gewoon rekening houdt met elkaar kan er niks gebeuren. Maarja, die agent is er waarschijnlijk zo'n een die buiten dienst ook als een gek overal doorjaagt en dergelijke machines op de meest gevaarlijke plekken nog effe in moet halen en het meermaals bijna fout heeft zien gaan en nu zen kans pakt om de regelteef uit te kunnen hangen.

Vraag me wel af of die shovel daadwerkelijk zo breed is als ze zeggen met die fietsbandjes.
+1
Eurotrac
@Jotke jij ben ze nog nooit tegen gekomen in het donker onverlichte bak en geen mm de kant in regels zijn regels anders hoefje ook geen rijbewijs te halen zelf 10 jaar met een erwten dorser op de weg gezeten mensen onder schatten de grote van deze machines
+2
walker1
@Jotke Zelfs als die shovel 6 meter breed was geweest zou jij het hier nog goed proberen te praten. Officieel mag een shovel net als alle andere motorvoertuigen maar 2,50 breed zijn. Het is niet zo dat oom agent hem op de bon geslingerd heeft omdat die 2,60 m. breed was, nee hij was 3,90 m. breed. Voor 10 of 20 cm te breed hadden ze het waarschijnlijk wel bij een waarschuwing gelaten. Vergelijk het maar met een snelheidsovertreding, als je 103 rijd waar je 100 mag krijg je vanwege de correctiefactor nog niet eens een boete, rijd je 105 dan is het tientjeswerk, maar dit geval meer te vergelijken met 149 rijden, nog net niet rijbewijs kwijt. 3,90 m is 2 normale personenauto's naast elkaar.
dx11
Quote Reactie van @walker1:
Officieel mag een shovel net als alle andere motorvoertuigen maar 2,50 breed zijn.

Volgens mij is dit onjuist
+1
roscho
Quote Reactie van @walker1:
Officieel mag een shovel net als alle andere motorvoertuigen maar 2,50 breed zijn.

Landbouwvoertuigen mogen max. 3 m. breed zijn. Daarboven kan de wegbeheerder ontheffing verlening. Let wel: dit moet voor elke wegbeheerder apart worden aangevraagd, dat kan voor veel gemeenten gecombineerd via de RDW. Voor nieuwe aanhangwagens (vanaf 2022) geldt dat ze maar 2,55 m. breed mogen zijn.
Zie cumela.nl/sites/default/…
Jotke
Quote Reactie van @walker1:
@Jotke Zelfs als die shovel 6 meter breed was geweest zou jij het hier nog goed proberen te praten

Nee maar we wordt hier net gedaan alsof het een Volvo L110H of groter is, bijv zo'n een van op de maasvlakte waar deze onderhand in de bak past.

Tis gewoon een normale loonwerkersshovel met vergeleken anderen nog fietsbandjes.

Kan me niet voorstellen dat er vaker zo gemuggesift wordt over de breedte van zo'n shovel en vraag me ook af of die wel echt zo breed is. Zo breed oogt ie niet namelijk.

Als het zo'n probleem is snap ik niet dat je andere loonwerkers nooit hoort over boetes enz.
Jotke
@walker1

Wat voorbeelden van een aantal shovels van loonwerkers hier uit de omgeving en èèn bij de dealer. Denk niet dat die veel smaller zijn...

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+2
worteljcb
Quote Reactie van @Jotke:
Wat voorbeelden van een aantal shovels van loonwerkers hier uit de omgeving en èèn bij de dealer. Denk niet dat die veel smaller zijn...

Het gaat het niet om wat een ander doet, het gaat erom wat de spelregels zijn. Als ik te hard rijdt en ik wordt geflitst dan vind ik de betreffende agent ook niet zo aardig, dat is waar. Maar ik reed zelf te hard, die man doet slechts zijn werk. Al rijd iedereen op die weg te hard, dan heb je gewoon allemaal pech. Zo is het hier ook. Max. 3 meter is de regel, ben je breder dan moet je vergunning hebben tot 3,5 meter. Daarboven is het gewoon klaar. Dus als je geen risico wilt, dan gewoon tikje smallere dubbellucht en ontheffing, of gewoon demonteren. Of gewoon lekker doorrijden en het risico nemen. Dat doen ze hier in de buurt ook eigenlijk allemaal..
dx11
Quote Reactie van @worteljcb:
Maar ik reed zelf te hard, die man doet slechts zijn werk.

Die man kiest net zo goed voor dat werk als dat jij kiest om te had te rijden
worteljcb
@dx11 Klopt, maar niks mis met een blauwe pet toch? Handhaving is wel nodig in dit land hier, loopt tuig zat. Heb liever dat ze andere dingen aanpakken, maar als ze dit tegenkomen doen ze niks verkeerds.
930triplemaaier
@worteljcb die vergunning tot 3.5 meter is officieel niet van toepassing op dubbellucht omdat deze demonteerbaar is. je moet namelijk al het mogelijk doen om zo smal mogelijk te zijn als je te breed bent en de vergunning gebruikt. overbreedte geldt alleen net als overlengte als deze ondeelbaar is.... en dubbellucht is deelbaar. als je de kleine lettertjes leest staat daar ook vaak in....
worteljcb
@930triplemaaier Daar heb je inderdaad gelijk in, dus in dit geval gaat het niet eens op.
+5
radium45
Quote Reactie van @Jotke:
Bescherming voor de maisbek komt wel iets vaker voor tegenwoordig maar doet ook niet iedereen.

Dat is wel vrij bijzonder. Ik zie nooit een hakselaar zonder afscherming rijden. Hier in deze streek zul je er ook op worden aangekeken door collega bedrijven als je het wel zou doen. En terecht.
+1
labella
@radium45 Zo'n afscherming is alleen maar voor de sier, voor de veiligheid doet ie niets.
Mauro.M
@radium45 bij ons juist omgekeerd. Bijna nooit een hakselaar gezien met bescherming hier in de buurt. Het verschilt gewoon per regio. Als er een botsing is met een hakselaar zal er meestal veel schade zijn met of zonder bescherming, alhoewel het wel veiliger is met, maarja meestal wordt er geen tijd genomen voor zoiets.
+4
930triplemaaier
@Mauro.M bepaalde regios hebben agenten die heel fanatiek zijn op landbouwverkeer. Maar als die agenten te veel boetes uitschrijven die bij de rechter onterecht blijken worden die daar ook op aangesproken. Als er in jou regio ook een agent komt die fanatiek is op landbouwverkeer zit die afscherming van de maisbek er heel snel bij iedereen op. En daarbij heb je ook nog je verantwoordelijkheid richting je medeweggebruiker. Een ongeluk zit soms maar in een klein hoekje.
Jotke
Quote Reactie van @radium45:
Dat is wel vrij bijzonder. Ik zie nooit een hakselaar zonder afscherming rijden. Hier in deze streek zul je er ook op worden aangekeken door collega bedrijven als je het wel zou doen. En terecht.

Hier is enkele jaren geleden een hakselaarchauffeur van een van de grootste loonbedrijven, toen nog met de John Deere 7350? aangesproken door een agent die hem al 2 dorpen achtervolgde zonder afscherming op z'n bek. Na mijn weten alleen waarschuwing en een goed gesprek waarin de agent aangaf dat hij echt niet iedere keer voor korte afstanden van perceel naar perceel met slechts een zandpadje of stukje van paar km verharde weg ertussen die bescherming erom hoeft te doen maar het wat anders wordt als je twee dorpen verder gaat hakselen.

Sindsdien doen hun wel gebruik maken van de afscherming bij dergelijke afstanden. Weet zo effe niet of ze bij hun huidige 8500i zo'n karretje hebben of niet.

Een ander heeft aan de bek van die flappen zitten met ik denk breedte verlichting en weer een ander heeft zo'n karretje waar ze de bek van de 9700i in hangen. Weer een ander ook maar der zijn er ook die nog zonder bescherming rijden.

Die karretjes waar je ze inhangen lijken mij het beste. Die geven nog degelijke bescherming. Zo'n dun ijzeren latje is mooi voor de sier en schijnveiligheid maar als je daarmee tegen een auto klapt wil ik de gevolgen ook niet zien, net zo goed niet als dat je zonder rijdt.

Het verschilt ook erg per regio denk hoeveel ergens op gecontroleerd wordt.

Zo kun je de kippers/silagewagens met afdek kleppen of netten op 1 hand tellen hier terwijl ze er in andere regio's bij zweren.

Gronddumpers niet meegerekend, die rijden er wel steeds meer met kleppen.
roscho
@radium45 Een loonwerker hier had ook keurige afscherming erop, die tijdens het werk in de berm werd gelegd. Tot de grote hakselaar er bij het uitrijden midden overheen ging....
lucas712
In dit geval kan de loonwerker wel protest aantekenen maar hij verliest sowieso, 3,5 meter gaan er heel veel over met dubbele montering. Economisch delict vind ik erg ver gezocht alleen als je een aanrijding krijgt ben je echt de pineut
+3
husky
3,90 is wel erg breed... dergelijke wielen zijn inderdaad erg zwaar, en topzwaar aan de ringzijde, die houd je alleen bijna niet, en dan moet je die krengen nog draaien afhankelijk van de bevestiging... maar met zijn tweeën lukt het wel. Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft een schijtklus waar niemand op zit te wachten als het druk is...
hobbyboer
Quote Reactie van @husky:
Maar hoe je het ook wendt of keert, het blijft een schijtklus waar niemand op zit te wachten als het druk is...

Idd gewoon klote werk om op locatie te doen, met de juiste hulpmiddelen in de werkplaats prima te doen.
Daarom beter gewoon maximale bandenmaat eronder dat de shovel net binnen de 3 meter blijft.
Noorderling
@hobbyboer
Grootste gereedschap heb je bij je, wiel ff van de grond drukken en het is loopjes werk met 2man, rolt band in de bak en klaar.
johndeere6230
@hobbyboer

Beetje grasvork ga je al gauw over de 3 m heen, daarbij is dubbellucht voor de stabiliteit en kans op vast rijden tegen de muur wel lekker. Neemt niet weg dat in dit geval 3.90 nergens op slaat. Op het werk zijn ze 3.30, met zwaailampen aan, degelijke breedtemarkering en afschermbeugels over de tanden eigenlijk weinig aan de hand in het “stedelijkgebied” hier.

Dubbellucht elke keer er op en er af gooien is al gauw 20 minuten per klant, band er af, spandbandje erom in de bak en visa versa, wie gaat dat op een keer betalen en bij 4/5 klanten per dag is het al gauw 1,5 u werk, die tijd heb je niet als het druk is en de hakselaar al naar de volgende klant is…
+1
Ik hoop voor de loonwerker dat ie dan wel verzekerd is bij schade ,als hij te breed is en veroorzaakt ongeluk dan keert verzekering niets uit,die boete van 1000 euro kan nog wel eens goedkoper zijn als de gevolgen.
+2
dendeze
Als de politie MENSELIJK was geweest hadden ze makkelijk een waarschuwing kunnen geven en als hij het dan nog eens zou doen pas een boete, maar ja het zijn toch maar de hardwerkende loonwerker zijn centen!
+4
Pieter Buren
@dendeze als je het artikel had gelezen, had je kunnen zien dat hij voor 2 andere overtredingen wel een waarschuwing ipv een boete heeft gekregen. Op zich vind ik het nog vrij coulant. Bovendien zou een loonwerker die vaker met zijn spul op de weg komt ook wel moeten weten wat wel en niet kan en mag.
dendeze
@Pieter Buren Ja dat had ik gelezen, maar een boete van 1000 euro? Het was tenslotte allemaal op hetzelfde moment! Dus helemaal niet zo coolant. Voor zo'n bedrag zou bij de eerste keer een waarschuwing wel op zijn plaats zijn.
+5
goeiedag eem
@dendeze die hebben ze misschien al wel vaker gehad maar daar hoor je ze niet over, vind dit niks meer dan terrecht, je weet hoe breedte je mag zijn en ook wat voor consequenties er aan kan zitten, iets met risico nemen en dan ook niet achteraf de zielige jongen gaan uit hangen. Zo vind ik het.
+4
Pieter Buren
@goeiedag eem gegokt en verloren inderdaad.
+8
huub
In Duitsland zijn ze iets strenger en is de polizei nog niet weg bezuinigd op het platteland. Daar zie je geen enkele loonwerker met dubbellucht over straat rijden. Die halen ze er af en nemen ze in de bak mee. Wat is twintig minuten werk op een dag gras hakselen?

Dat dit voor zoveel ophef zorgt komt omdat de pakkans gewoon heel klein is. Een vrachtwagen met laadkraan rijdt ook niet met z'n stempels uitgeschoven omdat inschuiven teveel werk is.
mf 35x
@huub zo is het
+1
Fendt612und104
[quote="@huub" p="2259114"]In Duitsland zijn ze iets strenger en is de polizei nog niet weg bezuinigd op het platteland. Daar zie je geen enkele loonwerker met dubbellucht over straat rijden. Die halen ze er af en nemen ze in de bak mee. Wat is twintig minuten werk op een dag gras hakselen?Dat dit voor zoveel ophef zorgt komt omdat de pakkans gewoon heel klein is. Een vrachtwagen met laadkraan rijdt ook niet met z'n stempels uitgeschoven omdat inschuiven teveel werk is.
Reageer @huub

Precies, de meeste Duitse boeren hier in de omgeving houden zich goed aan de regels. Duitse polizei is ook niet echt van het waarschuwen, die geven gewoon een boete als de handel niet in orde is.
Een gewone loader die in Duitsland te breed is doordat er bredere banden op gemonteerd zijn, of vastgeboute dubbellucht komt ook niet door de tuv keuring.

Zielig doen over de boete is aanstellerij. Je bent bewust in overtreding, waarschijnlijk is er al tientallen, over honderden keren zo over straat gereden en dan is hij nu een keer de klos.
+1
930triplemaaier
@Fendt612und104 en daarbij is de dubbellucht deelbaar en komt niet eens in aanmerking voor de ontheffing van 3,5 meter. In de kleine lettertjes van dergelijke ontheffingen staat eigelijk altijd dat als het deelbaar is dat dan de ontheffing niet geld. Zelfde geldt voor overlengte.
+10
1046
O , o, o, o, wat heerlijk dit . Ik pak er nog een frikandelletje bij😋🥳
+2
schluterman
@1046 of een kroket 😝
+3
Fendt612und104
@1046 of een bradwurst
+1
bas101
3 meter is 3 meter , en er mogen geen scherpe delen uitsteken , dus dat betekent aanhanger er achter knopen daar de vorken en dubbelluchtbanden op vervoeren
+1
henri-arissen
@bas101 u kunt ook een vergunning aanvragen voor 3.50 meter breed.
en dan een setje dubbellucht zoeken dat smaller is en dat binnen de 3.50 meter blijft ?
en als u breder wil dat kan dan is vaak 1 kant dubbellucht eraf op de weg voldoende.
en die kan dan op de vorken en voor de vorken een ijzeren u profiel maken.
en voldoet aan alle regels volgens de wetgever.
+2
SJB533
@henri-arissen
Met dubbellucht geldt die ontheffing niet, omdat het relatief eenvoudig te demonteren valt...
+2
930triplemaaier
@SJB533 idd deelbaar
+1
Pieter Buren
Dubbellucht mag (waarschijnlijk overal, maar sowieso in de gemeente waar wij vergunning voor hebben) tot 3.5 meter zonder te demonteren. Zie laatste zin in artikel 6.

(klik om te vergroten)

worteljcb
@Pieter Buren Die heb ik nog niet eerder gezien
bas101
Overigens 1000€ is in t internationale transportsector niks , dar krijg je bijv in België al als je de km registratie genoemd OBU niet bij je hebt , in Zwitserland als je te zwaar geladen bent of rijden tijdens rijverbod , in Frankrijk voor elke overtreding hoe klein ook €500, dus te breed €500 ,scherpe delen €500 geen zwaailamp€500 = €1500 , koeler in Frankrijk 2 dagen te laat met keuren €10.000 , ikzelf in Duitsland in 1996 130kmh met vrachtauto en aanwijzingen van Polizei niet opvolgen DM 5000,-' , schrootboer uit Elst die in Zwitserland met 40 ton ging tijden terwijl 28 ton is toegestaan ChFr 4000.--
+1
roscho
@bas101 Ik vind ook die boete nogal meevallen. De shovel was bijna de dubbele breedte, dit vrachtvervoer ruim 2x het toegestane gewicht.
Kijk maar eens naar de afbeelding.

(klik om te vergroten)

dx11
Quote Reactie van @roscho:
De shovel was bijna de dubbele breedte,

Misschien moet jij terug naar school. 2x3 is bij mij geen 4
roscho
Quote Reactie van @dx11:
2x3 is bij mij geen 4

"Bijna".

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden breedte , kuilgras , polder , investeren , veiligheid , vliegen , gevaarlijk , politie , loonwerker en aanvragen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
68
DEELNEMERS
31
WEERGAVES
0