134

Wie heeft er ook allemaal enlende met de 20 serie ?

Naja de titel zegt het al wij hebbe dus allemaal elende met de 6420 en als je in de agritrader kijkt staan er veel 20 serie's met weinig uur in wie heeft er hier ook allemaal elende mee

Deel dit topic

Reacties

T zal dan voornamelijk de 63 en de 64 wezen.
Autoquad zeker? dat zijn niet de beste JD's ooit..
Ellende met wat? motor, bak of waar hebben we het over?
Heb niet veel op JD trekkers gereden, maar als je zo hoort en hier weer leest mis het ook niet.
Electronisch circuit zeker?
Onze 6420 autopower 145 pk op moter heeft al 2x 4x4 kapot 3x intercooler nieuw voor gkomen 1 keer bouwede hij geen olie druk meer op dat is er nieuw op gekomen en nu weer allemaal electronica storing dat allemaal met maar 2700 uur op de klok
Is die opgedraaid dan?
Een 6420 heeft er mede voor gezorgd dat een loonwerker hier in de buurt nu met fendt rijdt 😃 (niet dat dat helemaal geweldig is)
Overgestapt van john deere naar fendt?? goeie zaak 😃
Bedankt Huub jij zorgt er voor dat ik er zeker niet op ga rijden.
Ik zegt het al vaker: johndeere heeft alleen een naam, het is gin kwaliteit. Wij hebben op het loonbedrijf ook een, koppel liever een Cormick of Claas om dan dat ik een losse sjonnie ergens voor zet. Waardeloze troep!! Eerste kennismaking had ik al een klemblaar vanwege de ongelukigge hendels, en vloog steeds in de neutraal...
Niks geen problemen met de 6220 maar das ook SE en wat de nie opzit kan ooknie stuk 😛
Wij hebben een 6220 premium, rond de 3000 uur nu, niks geen problemen, draait naar volle tevredenheid. Zijn twee grote loonwerkers hier in de buurt die veel JD hebben, niks mis mee...
Is niks mis mee john Deere vind ik is maar hoe je met de trekker om gaat
De ervaringen zijn wel dat de 6010 serie technisch beter is dan de 6020 en 6030
Ik werk veel met een 6220 6320 en 6510 allemaal zonder problemen
Grote slateler hier in de buurt, al 2x autopowerbak kapot gehad van 6920 meen ik, wel zeker 6 cilinders.
Die vroege 20 serie is volgens mij wel storings gevoelig. boer uit het dorp heeft er ook een en die heeft ook vaak storing maar dan is het even trekker aan en uit zetten en dat doet ie het weer
Melle zei "is niks mis mee john Deere vind ik is maar hoe je met de trekker om gaat".. dat is zeker waar, maar hoe ik met tractoren omga.. (laat maar beetje trekken, maar niet overdrijven) dan kan een sjonnie niet meekomen, zeker niet met een vergelijkbare Case uit de MX-serie
Dan zit jij volgens mij op de verkeerde trekker machineman. want stap maar eens op een 7000 of 7010 serie die trekken verschrikkelijk goed
@fendtinterfan hij is inderdaad opgedraait allen daar kan het niet aaan legge want een maar van mij heeft een 6320 met 135 pk en daar meankeert ook nooit wat aan jah die heeft ook nog maar 1200 uur op de klok maar dat maakt nie uit

ik vind de 6010 serie en de 6000 serie de beste die er gemaakt zijn daar hebbe wij nooit elende mee ja soms paar klijne dingetjes maar dat komt gewoon door de chauffeur die er op zit kijk als je mij op een trekker zet dan haal ik er uit wat er in zit
Maarten ik geloof dat je me nog niet doorhebt, maar voor geen geld stap ik op zo'n groen/geel misbaksel, enkel in uiterste gevallen, en dat valt het me op dat het gewoon niks is.
Onze 6910 die rijd super daar is niks mis mee allen we willen straks een 6810 voor de 6420 terug hebbe of we gaan een fendt proberen maar ik heb liefer een jd
Ze zullen vast niet zo enorm slecht zijn die JD's anders was het niet het grootste trekkermerk... Er kan wel eens een slechtere tussen zitten, ik ken ook wel iemand die had een TS 90 en die was vaste klant bij de landbouwmechanisatie, altijd kuren dat ding...
Wat huub ok zegt dank zij de 6420 is een loonwerker hier een stuk wijzer geworde 😃
ma ik dacht dat die 6200 en 6300 series over het algemeen niet bar goed waren. die 6400,6410 waren prima heb ik me al eens laten vertellen
Wij hebben een 6200 en 6320 nooit wat mee aan de hand. 6320 heeft nu ook nog maar 2500 uur maarja.
Hier in het noorden zit een boer met 2 6 cilinders 30 serie, is uit de garantie en heeft onlangs 7000 euro verspijkert aan een trekker van 1,5 jaar oud, ruilt ze beide in ,is er echt zat van
Wa is er mis dan met jou 20 serie want wij hebbe een 6320 schakel met 3550 uur der op en da ding is gewooneen top trekker hij is al 5 jaar oud ofzo en nog steedts geen probeleme afentoe komt er een survice beurt lichtje op maar das temet alles
Wij rijden al 20 jaar ( nou jah mn pa de meeste jaren :P) en nooit problemen gehad en toch al op de vorige 6010 6000 uur gedraaid niks niet
en nu de 6120 1200 uur afkloppen maar daar ook nog helemaal niks geen onderhoud aan gehad dus ons bevallen de trekkers super!!! en machine man het slaat nergens op als je zegt dat johndeere alleen een naam heeft je krijg een naam als je goede trekkers bouwt dus dat is onzin wat je zegt
Jd is zeker niet slecht want dit is de eerste jd die bij ons probleme heeft en men pa rijd ook al 20 tot 25 jaar jd en het bevalt hem super maar het kan ook allen maar aan onze 6420 ligge mis toeval maar dacht mis zijn er meer met probleme
Jd is ook niet slecht, echter heeft elk merk bepaalde type's waar wat meer mee is als met andere, en de ene boer kan ook meer verdragen als de andere, er zijn mensen die al hysterisch worden als een lampje stuk is
@weurding ik wilde het net gaan typen dat ieder merk wel zn slechte types heeft, want de versnellingsbakken van fendt in de 300-serie is ook niet alles. maar jd is ook echt wel een A merk en nu al meteen zeggen dat jd rommel is dat is ook niet echt normaal
Mischien ligt het gewoon aan de trekker en niet aan het type had mijn oom met een fendt ook andere genomen zelfde type niks mee aan de hand
Ons loonbedrijf was hier net en die kwam met de oudste trekker een 6910(of zoiets) hij zei het is de trekker die het minst in de garage heeft gestaan omdat ie kapot is en met die nieuwen alleen maar maleur. hij wil niet starten.
Als de meeste die hier reageren net zo handig zijn met de trekker als met de nederlandse taal dan kijk ik niet op van wat problemen ongeacht het merk.
Ben geen JD fan en zal het zeker nooit worden, maar wat ik wet, en het zou algemeen geweten zijn is dat bij JD de remmen waardeloos zouden zijn. Iemand die ik ken die grote JD fan is zegt het zelf dat het ongelofelijke troep is, zeker bij de 00 serie, dus kweet niet of dat ook bij de 20s nog zo is.

De reden dat ik zeg: ik ben geen jd fan en zal het nooit worden, heeft niets met de trekkers zelf te maken, maar met de manier hoe er hier over gepraat word, pure gestoef en al dat ander gezooi eromheen, bij Fendt is het hier jammer genoeg ook zo... Ze zeggen hier ook dat ze "oh zo sterk zijn en zo" maar kvraag mij dan wel nog altijd af waarom bijna alle JD trekkers die hieri n de regio rond lopen allemaal opgevoerd zijn terwijl dat bij een ander merk hier niet het geval is... Snap het nut er niet zo van in, maar goed.
We rijden met een 6210 se bijna 7000 uur bj 97 bijna geen problemen wat kleine dingetjes maar dat hoort bij de uren stand en een 6620 ook weinig aan de hand net 3000 uur gepasseerd bj 02 is die 6420 nieuw gekocht?
Wij rijden al verschillende jaren met JD en wij hebben er nog nooit echt onkosten aan gehad.
zo hebben wij een 6510 die we in '99 nieuw hebben gekocht en daar is nog nooit wat aan kapot gegaan.
Licht aan het merk dat er allemaal problemen zijn 😃
De autopowers uit de 20serie hoor ik niet zulke goede verhalen over trekken niet zo en veel reparaties en storingen,maar ik blijf van mening dat van JD de 100 en 10 serie de beste waren die ze ooit gemaakt hebben bij mijn vorige baas hadden we een 6610 en een 6400 en daar was bijna nooit wat mee en als ik dat wel eens met andere merken vergelijk dan denk ik wel eens nou nou.
Nou dat is nou ook niet helemaal waar
Bij elk merk zijn wel maandag morgen trekkers !!!
Grote loonwerker hier in de buurt heb elke 150 uur zijn turbo na de klote op z'n 8430. de 6e zit er nu op. 5 hebben het er begeven, reden weten ze niet. Goed spul? ik weet t niet
De 6320 bij ons op het werk, is goeie en degelijke trekker

maar start moeilijk, en schakelt niet super
Ik denk dat je met die 6420 gewoon pech hebt,
Wij hebben zat jd's gehad ook 20 serie nergens last van. Nu de 30 serie tot op heden ook geen last. Misschien ligt het er ook aan hoe je ermee om gaat ? Loonwerker rijd anders met een trekker dan een normale boer. Mjah ze moeten overal tegen kunnen, 😃
Of het nu wel of geen goed spul is, daar komt bij dat een machine achter een jd koppelen 1 grote ellende is!! het past nooit, altijd aftakas te lang en trekstagen te kort, je kunt zowat niet tussen trekker en machine staan, daar komt bij dat ze allemaal een zeer kleine hefweg hebben, ze kunnen niet hoog en laag tegelijk, altijd maar draaien aan die dingen :S
Fendt fan: De versnellingsbakken van fendt in de 300-serie vind ik niks mis mee, ze gaan zelden kapot en als er wat mee is komt het door slecht schakelende chauffeurs en dom gerop. Dan zijn van de achteruit en de 2e versnelling de synchromesringen op. Hier draaien nog heel veel oudere 300's met zelden bakproblemen. Als ik bovenstaande verhalen lees/ontcijfer dan ben ik blij dat hier geen JD's of NH's verkocht worden! Tuurlijk is er met Fendt ook wel eens wat, ook wel eens een grote reparatie maar wat ik hier allemaal lees... Dat elke 150 uur je turbo kapot gaat is toch een regelrechte blunder van JD EN van de dealer.

Dan die verhalen over die opgedraaide trekkers, die dealers graven hun eigen graf zo. Je kunt beter een trekker met meer pk's verkopen die de naam wel zuiver houdt... Maar da's mijn mening. Hun zullen er wel anders over denken.
Wij rijden een 6220 premium nu 5 jaar oud en bijna 5000 uur op de teller. nog niks mee gehad en rijd nog steeds best. niks mis mee. hiervoor een 2650 ook zonder echte problemen naar de 10000 uur gereden.
Altijd weer dezelfde discussies. De JD fans roepen weer dat JD goed is en dat het vreemd is dat johndeere6910 problemen heeft.
De mensen die geen JD fan zijn vinden die problemen juist weer logisch, want JD is rommel.
In ieder geval kan je bij elk merk wel eens een maandagmorgen model hebben, dat heb je bij JD, maar evengoed ook bij Fendt of bij Case of whatever.
Ik kan me wel voorstellen dat het opdraaien (mede) oorzaak van de problemen kan zijn, zeker als je die extra pk's ook vaak gebruikt, dan had je naar mijn mening toch beter een 6620 kunnen nemen ipv 6420
In ieder geval ben ik zelf geen voorstander van chiptuning en andere manieren van opvoeren.
Volgens mij worden verhalen ook wel erg aangedikt. een turbo elke 150 uur kapot, het zal wel, dan staat een loonwerker dus elke 2 weken bij de dealer.
Dan zijn er bij mij eigenlijk 2 dingen mogelijk; 1: die dealer kan absoluut niet sleutelen; 2: die loonwerker kan niet fatsoenlijk met een tractor omgaan.
Als het echt aan die turbo ligt dan moeten er meer probleemgevallen bekend zijn en dan komt JD wel met een verbeterde versie van die turbo die en kan met een terugroepactie dan vervangen worden.
Punt1 Maandag morgen trekkers bestaan dus niet meer, als werknemer in zulke fabrieken kun je nog net zon kater hebben als wat, maar de assemblage is wel zo geregeld dat dat niet fout kan gaan, plus de controles.
punt2 Ik vind het prachtig om de JD-fans hier voor de schenen te schoppen!! Waarom?? Nou gewoon om dat dat hier kan!!! 😃 😃
In het verhaaltje hierboven gelezen merkt de plaatser van dit topic op dat ze veel te koop staan in de agri trader er worden momenteel erg veel trekkers vanuit het buitenland geimporteerd. elk merk heeft wel eens een zorgen kindje. jammer dat mensen het dan meteen beschouwen als een kut merk. ik zeg toch ook niet dat de nieuwe fendt serie waardeloze prut is omdat de achter bruggen er spontaan onderuit breken door rekenfoutje
Punt1 waarom bestaan er geen maandagmorgen trekkers meer, kameraad van mn vader had een claas celtis dat ding is binnen de 250 uur 3 keer uit elkaar geweest. geen maandagmorgentrekker??????
Doordeweekse Trekkers bestaan niet meer 😉
het zijn tegenwoordig allemaal maandagmorgen trekkers geworden... 😃
@Machineman, vraag jij je eerst maar af waarom International niet meer bestaat, terwijl JD de grootste landbouwfabrikant ter wereld is en nog nooit is gefuseerd of overgenomen.

Ik vind het prachtig inter-fans voor de schenen te schoppen!!
Waarom?? Nou gewoon omdat dat hier kan!!! :):)
Nee veeboertje in principe is het compleet lopende bandwerk wat akelig naar precies uitgekiend is. JD loopt op dit punt zelfs misschien wel voorop in ontwikkeling van assemblage-lijnen. Maar er kunnen altijd wel componenten tussen zitten die net door de kwaliteits-eisen glippen. Dat noem ik geen maandag morgen product, want dan is min of meer opzettelijk de boel verprutst
Er zijn blijkbaar wel maandagmorgen turbo's als ze elke 150 uur kapot gaan. Mischien moeten ze idd eens om een doordeweekse turbo vragen 😄
@ MACHINE MAN ZO'N RODE NEWHOLLAND IS C-KERS ALLES

ik vind het prachtig inter-fans voor de schenen te schoppen!!! waaarom?? nou gewoon omdat het hier kan 😄
Haha inter heeft zo goed gemaakt dat ze alleen maar verkochten en te weinig kapot ging om daarna weer nieuwe te verkopen.. en weinig onderdelen.. en dat konden ze niet meer trekken.. haha nee kwet niet. maar was wel kwaliteit
Kenmerk van legendarische merken is dat ze niet meer bestaan, en het topic ging om elende met JD's, niet met inters 😃 ( Daar heb ik persoonlijk elende genoeg mee, restauratie schiet niet op...... )
Rode New-holland?? we hebben het toch wel over trekkers?? 😃
Hoho Walker1: John Deere is in 1837 ontstaan.
In1918 kwam Froelich/Waterloo Boy erbij.
Daarna kwam in 1958 kwam Lanz er nog een keer bij, 9 jaar later John Deere Lanz er ook bij, en in 1970 kwam Chamberlain er ook nog bij,
Tenslotte in 1997 kwam daar ook nog Cameco erbij. 😉
@machine man: dat is ook geleuter. john deere is een a merk, kun jij niks aan doen, en dat hebben ze gered omdat ze zo goed zijn, niet omdat er zoveel fans van zijn.
inter is machtig mooi spul, jammer dat het niet meer gemaakt word, (zoals de 55 serie)
Ach ja, ieder zijn merk.
zelf heb ik in ieder geval niks met inter, maar het zullen heus geen slechte trekkers zijn.
heb nu een JD, maar das ook omdat die destijds de scherpste offerte deed, het had ook een Claas iof NH kunnen worden. De JD doet het prima, maar ik heb ook een renault die al meer als 20 jaar meegaat en die heeft het ook altijd prima gedaan.
Het is ook vaak hoe je ermee omgaat, sommige mensen krijgen toch alles wel kapot, hoe degelijk het ook is.
@valtra-fordpower je vergeet kuhn ook nog, oh ja de wegenbouwtak is gefuseerd met hitachi
@Valtra-Fordpower,

dat zijn overnames die JD gedaan heeft, das wat anders als een fusie of dat JD zelf overgenomen was.
Kuhn stond er niet bij op het lijstje 😉 😃
En walker dat klopt idd 😞 😃
Maar goed, ik ga nog ff voor de tv hangen met een koude HJ!
@ JKOSTER.. de 55 serie wordt herbouwd in een kleine oplage (1 enkele 1055) uit bestaande onderdelen.. bij ons in de schuur...
@Walker ik denk wel dat je het met me eens bent dat de kwaliteit van tractoren niet meer zo degelijk is als froegah... dikke pakken gietstaal maken plaats voor plastic. Ken ook wel JD's die er knap uitzien, maar dat zun gin nieuwe, en die nieuwe Case-en zijn ok maar zo zo. Nu ik zelf een inter 1055 heb ben ik wel verknocht aan wat ouder spul, das toch apart wat ze toen konden ontwerpen, bedenken en maken...
@valtra-fordpower. kuhn maaiers zijn ook in de deere look te koop en had jd niet de veldspuitenlijn van kuhn?
Het oude is wel mooier om mee aant werk te gaan zoals onze 2040 vandaag weer roken voor de schudder dat doet de 6120 niet daar zit ook niet zo'n moo geluid in als in de 2040
Dat weet ik allemaal niet hoor,
ik heb het ook maar van een lijstje 😃
vsn het blad Veehouderij Techniek 😉
Nou als je 145 pk op een 6240 gooit daar is niks op gemaakt. de transmissie niet het overbrenggeedeelte niet en nog meer niet. als je 145 pk nodig hebt zul je een 6820 (6630) aan moeten schaffen. Hier rijden verschillende 6020 ers ik rijd welleens met een 6820 autopwr uit 2004 nog nooit pannen mee gehad. ook rijden hier verschillende 4 cil 6020 ers ook bijna geen slecht bericht. En ik vind dat er in een 6820 een super geluid zit.
Oops 2 keer zelfde bericht 😛
Oja de veldspuiten zijn van douven
Volgens mij is dat ook het hele probleem, een 6420 145 pk uithalen is gewoon teveel, daar is die 4cilinder nie voor gemaakt
Leg er dan gewoon een paar euro's bij en koop een grotere trekker 😛
M'n grootvader reed met johndeere hakselaars en wou niets anders
m'n pa was voor claas, toen m'n pa het bedrijf overnam en m'n grootvader ook eens met een claas reed, zei die dat dat toch beter was
en m'n pa heeft ook johndeere tractors gehad zo'n 15 jaar geleden (1tje nog op laatst) en zei dat er geen enkele hier nog kwam
dusjah
Deere4ever, en fendt dan, die haalt 150 PK uit een 4 cilinder en wordt als 1 van de beste uit die klasse beschreven, geen smoesjes 😛
Het gaat er natuurlijk niet alleen om dat het een 4 cilinder is, ook de rest van de aandrijflijn moet het vermogen aan kunnen he.
Als je die grotere 6 cylinders hebt kan je best een eind opdraaien, maar als je dat met een 6420 doet en je krijgt problemen dan weet je dat het aan je zelf ligt
@Machineman, natuurlijk maakten ze vroeger degelijk spul met dik gietijzer en plaatstaal. maar je kunt dat ook niet helemaal vergelijken met de huidige trekkers. mechanisch zijn ze nog steeds net zo degelijk als vroeger en mischien nog wel degelijker. de meeste problemen tegenwoordig worden veroorzaakt door electronica en dat had je vroeger niet en kon het dus ook niet kapot.
en dan plastic/kunststof, ik snap niet wat sommigen daar zo op tegen hebben. mijn jd heeft ook kunststof spatborden, waarom zou dat perse van ijzer moeten zijn?
Laatst reed ik iets te ver achteruit, bij ijzer had ik nu een gedeukt spatbord gehad, het kunststof spatbord buigt gewoon mee.
een kras valt ook minder snel op, want het is gewoon voledig groen kunsstof, dus niet gelakt, als je met ijzer ergens langschaaft is de verf er af.
kijk een frame en cabinestijlen, dat moet ijzer zijn, maar voor spatborden, motorkap en zo, kan het wat mij betreft net zo goed van kunststof zijn.
Ik heb wel eens gehoord dat turbo's ook kapot kunnen gaan, jawel door te snel te schakelen en telkens in een te laag toerental te vertrekken dan, je hebt meer roet en daar zijn de turbo's naar mijn weten niet zo'n fan van. Als die dingen dan onder de roet zitten kan het wel eens gebeuren dat die kapot gaan, maar of dat het nu bij de JD's daar de oorzaak aan ligt weet ik natuurlijk niet 😉.
Dat turbo verhaal dat gaat zeker over de 8430 van loonbedrijf de Vree uit Dodewaard. Die schijnt inderdaad nogal wat turbo's kapot te hebben gehad ja.
Loonbedrijf uit putten heeft op een ouwe case na allemaal john deere trekkers voornamelijk 10 serie en weinig problemen mee ze hebben meer problemen met 20 en 30 serie
6120 zonder problemen 3500 uur in 3,5 jaar tijd. Maar is ook een SE, dus hetzelfde als een 6010 serie. Bij de dealer is er nog nooit een se teruggekomen met serieuze problemen
Fendt 415 gaat nog voor veel problemen zorgen let maar op mijn woorden
Hoezo?
John Deere zie ik echt als een A-merk. Die trekkers waarmee nu problemen zijn, dat zal in de volgende generaties wel verleden tijd zijn.

John Deere is een enorm merk, ze zijn misschien een beetje te groot geworden, om snel op problemen in te spelen. En dat John Deere geen slechte trekkers in zijn programma heeft, dat is ook niet helemaal waar. Een aantal jaar geleden werd er een 5010 getest door Trekker en werktuig. Dat was echt een waardeloze trekker (dit type, tegenwoordig de 5015, koopt JD in bij argitalia). De 5015 is niet veel beter. Ook zijn JD motoren nooit echt zuinige motoren geweest. En de 7000 en 8000 serie zijn typisch Amerikaanse trekkers, met een ondermaats hefvermogen, dat is gemakkelijk te verklaren, in Amerika werken ze meer met getrokken werktuigen. En de cabine van de 6000 serie is hopeloos veroudert, vooral de bediening.

Ik heb niks met JD's, ik vind ze te licht gebouwd, in vergelijking met Europese concurrenten. En om me maar ff bij MACHINEMAN aan te sluiten, als ik een JD langs zie komen, moet ik telkens denken aan het gepruttel van een oude puch 😃.

walker1 - 1 week geleden
@Machineman, vraag jij je eerst maar af waarom International niet meer bestaat, terwijl JD de grootste landbouwfabrikant ter wereld is en nog nooit is gefuseerd of overgenomen.

Ik vind het prachtig inter-fans voor de schenen te schoppen!!
Waarom?? Nou gewoon omdat dat hier kan!!! 😄 😄

Walker, in 1956 nam John Deere, Lanz over, waarom (?), omdat ze op de rand van een faillissement stonden 😃. John Deere is gewoon een beursgenoteerd bedrijf.
Waarom International niet meer bestaat?? Hmm ik weet het niet maar ik denk dat ze te vroeg gepiekt hebben. Dachte de boel mooi te verkopen en tja.. jaren later zie je old-holland in case kleuren....gatver wat is geschiedenis soms tranentrekkend.... 😃
@KHD, je zegt dus gewoon dat JD toen een erg slimme zet gedaan heeft en met de overname van Lans flink kont uitbreiden in Europa?
welke trekkerfabrikant is niet beursgenoteerd?
en met welk merk vergelijk jij JD als jij die lichtgebouwd vind?
Tja trekkers die JD inkoopt worden volgens mij nooit populair, dat was zo met de 3000 serie die ze van Renault kochten, dat was zo met de 1e 5000 serie die ze in Italië kochten. De huidige 5000 serie is wel echt JD.
Ik denk dat het feit dat een JD ook echt een JD is en geen bouwpakket van her en der ingekochte onderdelen een erg sterk punt van JD is en daarom moet JD eigenlijk niet met ingekochte trekkers gaan werken.
@walker1

Ze moesten wel uitbreiden in Europa, anders had JD niet meer bestaan. En inmiddels is de Lanz fabriek in Mannheim de grootste fabriek die JD heeft. En de beste trekkers die JD heeft gebouwd kwamen uit Mannheim. Het is niets anders dan een gok geweest, die goed uit is gepakt. Veel trekkers van JD hebben geen echte Amerikaanse basis meer.

Welke trekker fabrikant is niet beursgenoteerd (?!), ik zal ze even opnoemen:

- Claas.
- Same Deutz-Fahr.
- Argo/Familie Morra (Landini, MCcormick)
- Lindner.
En Krone mag dan geen trekkers bouwen, het is net als Lely ook een familie bedrijf. Valt dat ff tegen walker 😃.

Ik vergelijk JD met Duitse concurrenten, zoals DF en Fendt. In vergelijking weegt een JD zo n halve ton minder.

De 5015, inclusief de smal spoor serie is gewoon een Carraro. De 5r serie komt wel uit Mannheim.

Dat John Deere nog steeds zijn eigen achter bruggen en assen maakt, is een duur punt van John Deere, niet zo zeer een goed punt. JD koopt ook veel in, elektronica, velgen, brandstofpompen etc.

De zogenaamde 'bouwpakket' onderdelen die Deutz-Fahr en Fendt gebruiken van ZF, en Deutz motor, vormen anders wel een onverslaanbare combinatie. JD kan zich nog steeds niet meten met Deutz, als het om motoren gaat 😃.

De eerste 5000-serie van JD was een verplichting, anders mochten ze geen DPS motoren leveren aan Renault.
Tja ieder z'n merk, of een Deutz motor nu beter of slechter is dan een DPS kunnen we hier nog dagen over discusieren, komen we toch niet uit. Ik ga ook geen Fendt of Deutz afkraken want ik vind beide goede trekkers, hoewel ik meer een liefhebber ben van de oude Deutzen met luchtgekoelde motor dan de huidge modellen.

Dat een JD 500 kg minder weegt dan een vergelijkbare Deutz of Fendt, zal wel, ik de gewichten niet uit mijn hoofd. Maar dat iets lichter is wil nog niet zeggen dat het slechter is. Als je het gewicht niet nodig hebt is het juist mooi, lichtere trekker spoort minder in, verbruikt minder brandstof.
Heb je het wel nodig dan kan je er altijd gewichten bij hangen.
Ihc 633, nieuw gekocht in 1980, uren weet ik niet, over de 20000 in iedergeval, nog nooit een sleutel op de motor en op de versnellingsbak geweest, in zijn leven 3 in de werkplaat geweest, 1 nieuwe koppeling, 2 grote onderhoudsbeurt, 3 om de kapotte maaier in de werkplaats neer te zetten.

ihc 644 ook vrij nieuw gekocht, motorblok en versnellingsbak ook nog nooit uitmekaar geweest, alleen 1 keer de koppeling.

nu kan ik nog wel verder gaan in het rijtje hier, op een 644 na, die heeft vorig jaar nieuwe bussen en zuigers gekregen (liep voor de tijd bij een loonwerker voor de 12 kuubs transport tank)

zo klooien we elke dag weer vedan, nu kan men vader geen nieuwe trekker betalen en wil ie ook helemaal geen nieuwe trekker (alleen ma storing gevoelig).
@walker1

Ik zeg ook helemaal niet dat ik JD een slecht merk vind. Ik zei al dat ik het een echt A-merk vind. JD kan zich meten met merken als Steyr, Deutz-Fahr, Fendt, Valtra. En dat JD nog nooit is overgenomen, is ook zeker niet slecht geweest voor hun reputatie. Alleen krijg ik wel eens een sik, van mensen die opscheppen over JD. Ook reclame kreten als: "als u ooit al eens een JD hebt willen kopen". Deden daar ook geen goed aan, elk merk heeft zijn nadelen, ook Deutz-Fahr en Fendt. Zo was de eerste agrotron serie een ramp, en gebruikt Fendt nog veel te veel plaatstaal en is de cabine uit het jaar kruik.

En de 5r serie (5020) is echt een hele goede boeren trekker. Die heeft een betere cabine als de 6000-serie. Dat is echt een mooi stukje techniek uit Mannheim. JD heeft voor de Amerikaanse markt, een aparte 5020 ontwikkeld. Die word dan ook in Amerika gebouwd.

Dat een JD wat lichter is, is 1 van de Amerikaanse trekjes van het merk. In Amerika word een trekker meer voor trek werk gebruikt, en in Europa word vaker gewerkt met een gedragen werktuig, en dat vraagt meer van een trekker. Dat sommige JD's een wat minder hef vermogen hebben, is ook zo n Amerikaans trekje.

Ik heb ook liever een oude Deutz-Fahr, dan een agrotron of zo n overgespoten Same. Al kun je zien dat Same steeds meer op ZF assen en achterbruggen overstapt, en dat er steeds meer Deutz motoren worden gebruikt. Zelf ontwikkelen zal misschien toch de duur zijn. Nu maar hopen dat de productie van de agrotron K overgehevelt word naar Launingen, en dat er een waardige (boerentrekker) opvolger komt voor de DX/agroprima.

Daar kunnen we idd een hele discussie over beginnen, over DPS en Deutz motoren. Deutz motoren staan gedeeltelijk los van de trekkers. En verkies een Deutz boven een DPS, omdat Deutz wat beter met brandstof omspringt.

Dat is idd zo, als een trekker lichter is heb je minder in sporing en een wat gunstiger brandstof verbruik. Maar ze kunnen minder gewicht aan, en met een zwaardere trekker heb je veel meer grip.

@robertihc

Dat moet wel kunnen met een inter.
JD heeft idd een goede reputatie. dat het een nog op zichzelf staand merk is dragt daar idd aan bij. komt ook bij dat de amerikanen erg goed zijn in een merk bekend maken dmv reclame, merchandising.
Vraag iemand van buiten de landbouw om een trekkermerk op te noemen en 90% antwoordt John Deere
Hetzelfde met een grondverzetmachine, grote kans dat ze Caterpillar antwoorden.
Q.c kwaliteit en degelijkheid is JD na de 10 serie er niet op vooruit gegaan. Altijd kleine dingen die samen één grote maken... Sensor dit, spruitstuk dat, kop lek, turbo...
Pppfff wat een verhaaltjes 😃
Qua wat 110-90pwrr zegt kan jd wel op een NH lijken 😃
😞 😢
Dat kun je ook positief opvatten nh-ford 😉
Zouden ze bij NH willen..dat 't op JD lijkt 😃
Denk eerlijk gezegd dat NH het momenteel beter doet dan JD met z'n 30 serie...
Hoe moet ik dat interepertetren dan ronald?
wil ik het positief zien :? 😛
Wat is er mis met de 30 serie dan?
30 serie is volghes mij niks mee die zijn allen minder taai onder in
Turboregelaar, spruitstuk, koelvloeistof lekken, bulten sensoren vervangen etc etc... Ze rijden prima die 30 serie maar het zijn altijd die kleine dingen waardoor zo'n trekker weeer een dag stilstaat...
Als je bij ons gaat vergelijken hoevaak een 7430 naar de dealer is geweest tegenover een fendt 818, dan snap je ook wel waarom er nu 4 keer een fendt hier rondrijdt...
Het lijkt er eerder op, dat ze bij JD beter een Deutz motor kunnen monteren 😃!
Geef mij maar een 30 serie dan een nieuwe fendt veelte moeilijk moet je iets in stellen ben je 2 uur bezig
Zeg dat iets over jouw of over de trekker...?
Ja een 7530 die net 40 km per uur loopt nou dan hejje wat.. man man..
En de jd fans maar roepen dat jd het beste is, nou jd kan ook wel kapot hor
@HJ_: Dat heeft met de keuze van de versnellingsbak te maken...
Over de trekker de fendt dealer hier heeft er zelfs moeite mee nou dat zegt al genoeg
Die werkt er toch niet dagelijks mee? je moet naar iemand gaan die er dagelijks mee werkt en die legt het je zo uit, mn opa van 75 heeft het ook geleerd, is niet opgegroeid met computers zoals wij. was niks geen elektronica gewend, op televisie en radio na. Rijdt nu ook vario, zegt meer over jou dan denk ik 😉
Tja vaak nemen ze niet de moeite om de instructie boekjes door te lezen, das mischien niet zo'n probleem bij een eenvoudige trekker zoals ze vandaag in de boerderij staan, maar bij een Fendt met vario en veel andere electronica en instelmogelijkheden moet je wel even de tijd nemen om alles te lezen en het onder de knie te krijgen.
Ik heb nog geen problemen gehad met de JD 6130, maar goed, das geen premium, dus zit ook niet zo veel op wat kapot kan 😄
110-90power hoezo? een trekker van 200 pk uit 2008.. die hoort toch gewoon standaart al 50 te lopen.. moest pas 1e keer met zo'n schip weg en de teller stopte bij 39,5.. al kijken ofk nog een keer kon opschakelen enz maar nee hoor.. vind beetje minpunt..
Ik wil 50 rijden, ok dat kan, maar ik wil ook een kruip, nee dat kan niet, ik wil 50 rijden, ok dat kan, maar dan wel even een luchtdrukinstalatie, anders kan het niet!
Even de sper zoeken!
Ach als je bedenkt dat je officieel maar 25 mag valt het altijd mee...en een 50 bak heeft ook zo'n ze meerprijs, sommige bedrijven vind het gewoon niet nodig...

@ rob, 50km/h variobak, en die kun je wel zonder luchtinstallatie bestellen...
Ja maar als je 50 gewend bent val t erg tegen.. moest 25 km rijden ofzo.. opt laatst begin je gewoon te irriteren an dat ding
Eigenlijk moet een luchtinstalatie verplicht zijn bij een 50 km bak, zulke trekkers worden veelal voor transportwerk gebruikt.
@walker1

Jammer dat de wetgeving in Nederland, zo n slordige 25 jaar achter loopt op de praktijk.
Ik heb nog een artikel van 1984 uit de boerderij, waar in word aangekaart, dat de wetgeving niet meer aansluit op de praktijk.
Wij hebben een jd 6320 se Nu 1700 uur en nog geen problemen mee gehad, we hebben ook een deutz d6008. Dat zijn nog is harde dingen, 28 jaartjes oud maar altijd volgas voor de giertank en dan mooi volgas wegtrekn 😃. We hebben ook nog een same silver 90 dat is me daar een stug ding, kraakn en doen, maar wel degelijk
Bij onze loonwerker lopen alle trekkers maximaal 45, dat is beter voor de trekkers volgens hun
Tja de wetgeving loopt idd 25 jaar (of meer)achter en het zal nog wel ff zo blijven met het huidige kabinet wat als leus heeft: "uitstellen en vooruit schuiven"
@walker1

Hebben jullie een SE versie?
Ik vind de SE versie van JD wel een gouden zet. Veel boeren missen die elektronische snufjes niet. Ze willen gewoon een degelijke trekker.
Is eigenlijk SE ja, maar sinds de 30 serie heb je de "gewone" en de "premium" met alle electronica en zo.

Inderdaad missen veel boeren die electronische snufjes niet, maar er zijn ook veel boeren die met veel overbodige snufjes rondrijden.

Ik vond het ook wel leuk om in de boerderij weer eens een test te lezen met eenvoudige boerentrekkers in plaats van altijd de dure hightech trekkers.
Wij hebben een jd6920 en hebben vooral problemen met de hef en de motor.
De hef kan namelijk de 5 schaar ploeg niet goed de baas en dat komt vooral omdat jd in vergelijking met andere trekkers een korte topstang heefd. Als we de ploeg willen wentelen moeten we eerst een keer flink op de rem trappen als er behoorlijk wat grond aan hangt... Ook zijn na 3000 uur de bussen van de krukas van de hef al voor de 2e keer vervangen
verder heeft de motor ook al meerdere keren op 5 poten gelopen. Hierbij vermeld ik wel dat de 6920 die wij hebben 1 van de eerste jd's was met common rail motor
Wij hadden een 6420 autopowr. Was nooit iets mee 😉 4000 uur probleemloos gedraaid 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
134
DEELNEMERS
56
WEERGAVES
7