Wie heeft er ook allemaal enlende met de 20 serie ?
Naja de titel zegt het al wij hebbe dus allemaal elende met de 6420 en als je in de agritrader kijkt staan er veel 20 serie's met weinig uur in wie heeft er hier ook allemaal elende mee
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ik vind de 6010 serie en de 6000 serie de beste die er gemaakt zijn daar hebbe wij nooit elende mee ja soms paar klijne dingetjes maar dat komt gewoon door de chauffeur die er op zit kijk als je mij op een trekker zet dan haal ik er uit wat er in zit
ma ik dacht dat die 6200 en 6300 series over het algemeen niet bar goed waren. die 6400,6410 waren prima heb ik me al eens laten vertellen
en nu de 6120 1200 uur afkloppen maar daar ook nog helemaal niks geen onderhoud aan gehad dus ons bevallen de trekkers super!!! en machine man het slaat nergens op als je zegt dat johndeere alleen een naam heeft je krijg een naam als je goede trekkers bouwt dus dat is onzin wat je zegt
De reden dat ik zeg: ik ben geen jd fan en zal het nooit worden, heeft niets met de trekkers zelf te maken, maar met de manier hoe er hier over gepraat word, pure gestoef en al dat ander gezooi eromheen, bij Fendt is het hier jammer genoeg ook zo... Ze zeggen hier ook dat ze "oh zo sterk zijn en zo" maar kvraag mij dan wel nog altijd af waarom bijna alle JD trekkers die hieri n de regio rond lopen allemaal opgevoerd zijn terwijl dat bij een ander merk hier niet het geval is... Snap het nut er niet zo van in, maar goed.
zo hebben wij een 6510 die we in '99 nieuw hebben gekocht en daar is nog nooit wat aan kapot gegaan.
maar start moeilijk, en schakelt niet super
Wij hebben zat jd's gehad ook 20 serie nergens last van. Nu de 30 serie tot op heden ook geen last. Misschien ligt het er ook aan hoe je ermee om gaat ? Loonwerker rijd anders met een trekker dan een normale boer. Mjah ze moeten overal tegen kunnen,
Dan die verhalen over die opgedraaide trekkers, die dealers graven hun eigen graf zo. Je kunt beter een trekker met meer pk's verkopen die de naam wel zuiver houdt... Maar da's mijn mening. Hun zullen er wel anders over denken.
De mensen die geen JD fan zijn vinden die problemen juist weer logisch, want JD is rommel.
In ieder geval kan je bij elk merk wel eens een maandagmorgen model hebben, dat heb je bij JD, maar evengoed ook bij Fendt of bij Case of whatever.
Ik kan me wel voorstellen dat het opdraaien (mede) oorzaak van de problemen kan zijn, zeker als je die extra pk's ook vaak gebruikt, dan had je naar mijn mening toch beter een 6620 kunnen nemen ipv 6420
In ieder geval ben ik zelf geen voorstander van chiptuning en andere manieren van opvoeren.
Dan zijn er bij mij eigenlijk 2 dingen mogelijk; 1: die dealer kan absoluut niet sleutelen; 2: die loonwerker kan niet fatsoenlijk met een tractor omgaan.
Als het echt aan die turbo ligt dan moeten er meer probleemgevallen bekend zijn en dan komt JD wel met een verbeterde versie van die turbo die en kan met een terugroepactie dan vervangen worden.
punt2 Ik vind het prachtig om de JD-fans hier voor de schenen te schoppen!! Waarom?? Nou gewoon om dat dat hier kan!!!
het zijn tegenwoordig allemaal maandagmorgen trekkers geworden...
Ik vind het prachtig inter-fans voor de schenen te schoppen!!
Waarom?? Nou gewoon omdat dat hier kan!!! :):)
ik vind het prachtig inter-fans voor de schenen te schoppen!!! waaarom?? nou gewoon omdat het hier kan
In1918 kwam Froelich/Waterloo Boy erbij.
Daarna kwam in 1958 kwam Lanz er nog een keer bij, 9 jaar later John Deere Lanz er ook bij, en in 1970 kwam Chamberlain er ook nog bij,
Tenslotte in 1997 kwam daar ook nog Cameco erbij.
inter is machtig mooi spul, jammer dat het niet meer gemaakt word, (zoals de 55 serie)
zelf heb ik in ieder geval niks met inter, maar het zullen heus geen slechte trekkers zijn.
heb nu een JD, maar das ook omdat die destijds de scherpste offerte deed, het had ook een Claas iof NH kunnen worden. De JD doet het prima, maar ik heb ook een renault die al meer als 20 jaar meegaat en die heeft het ook altijd prima gedaan.
Het is ook vaak hoe je ermee omgaat, sommige mensen krijgen toch alles wel kapot, hoe degelijk het ook is.
dat zijn overnames die JD gedaan heeft, das wat anders als een fusie of dat JD zelf overgenomen was.
@Walker ik denk wel dat je het met me eens bent dat de kwaliteit van tractoren niet meer zo degelijk is als froegah... dikke pakken gietstaal maken plaats voor plastic. Ken ook wel JD's die er knap uitzien, maar dat zun gin nieuwe, en die nieuwe Case-en zijn ok maar zo zo. Nu ik zelf een inter 1055 heb ben ik wel verknocht aan wat ouder spul, das toch apart wat ze toen konden ontwerpen, bedenken en maken...
ik heb het ook maar van een lijstje
vsn het blad Veehouderij Techniek
m'n pa was voor claas, toen m'n pa het bedrijf overnam en m'n grootvader ook eens met een claas reed, zei die dat dat toch beter was
en m'n pa heeft ook johndeere tractors gehad zo'n 15 jaar geleden (1tje nog op laatst) en zei dat er geen enkele hier nog kwam
dusjah
en dan plastic/kunststof, ik snap niet wat sommigen daar zo op tegen hebben. mijn jd heeft ook kunststof spatborden, waarom zou dat perse van ijzer moeten zijn?
Laatst reed ik iets te ver achteruit, bij ijzer had ik nu een gedeukt spatbord gehad, het kunststof spatbord buigt gewoon mee.
een kras valt ook minder snel op, want het is gewoon voledig groen kunsstof, dus niet gelakt, als je met ijzer ergens langschaaft is de verf er af.
kijk een frame en cabinestijlen, dat moet ijzer zijn, maar voor spatborden, motorkap en zo, kan het wat mij betreft net zo goed van kunststof zijn.
John Deere is een enorm merk, ze zijn misschien een beetje te groot geworden, om snel op problemen in te spelen. En dat John Deere geen slechte trekkers in zijn programma heeft, dat is ook niet helemaal waar. Een aantal jaar geleden werd er een 5010 getest door Trekker en werktuig. Dat was echt een waardeloze trekker (dit type, tegenwoordig de 5015, koopt JD in bij argitalia). De 5015 is niet veel beter. Ook zijn JD motoren nooit echt zuinige motoren geweest. En de 7000 en 8000 serie zijn typisch Amerikaanse trekkers, met een ondermaats hefvermogen, dat is gemakkelijk te verklaren, in Amerika werken ze meer met getrokken werktuigen. En de cabine van de 6000 serie is hopeloos veroudert, vooral de bediening.
Ik heb niks met JD's, ik vind ze te licht gebouwd, in vergelijking met Europese concurrenten. En om me maar ff bij MACHINEMAN aan te sluiten, als ik een JD langs zie komen, moet ik telkens denken aan het gepruttel van een oude puch .
walker1 - 1 week geleden
@Machineman, vraag jij je eerst maar af waarom International niet meer bestaat, terwijl JD de grootste landbouwfabrikant ter wereld is en nog nooit is gefuseerd of overgenomen.
Ik vind het prachtig inter-fans voor de schenen te schoppen!!
Waarom?? Nou gewoon omdat dat hier kan!!!
Walker, in 1956 nam John Deere, Lanz over, waarom (?), omdat ze op de rand van een faillissement stonden . John Deere is gewoon een beursgenoteerd bedrijf.
welke trekkerfabrikant is niet beursgenoteerd?
en met welk merk vergelijk jij JD als jij die lichtgebouwd vind?
Tja trekkers die JD inkoopt worden volgens mij nooit populair, dat was zo met de 3000 serie die ze van Renault kochten, dat was zo met de 1e 5000 serie die ze in Italië kochten. De huidige 5000 serie is wel echt JD.
Ik denk dat het feit dat een JD ook echt een JD is en geen bouwpakket van her en der ingekochte onderdelen een erg sterk punt van JD is en daarom moet JD eigenlijk niet met ingekochte trekkers gaan werken.
Ze moesten wel uitbreiden in Europa, anders had JD niet meer bestaan. En inmiddels is de Lanz fabriek in Mannheim de grootste fabriek die JD heeft. En de beste trekkers die JD heeft gebouwd kwamen uit Mannheim. Het is niets anders dan een gok geweest, die goed uit is gepakt. Veel trekkers van JD hebben geen echte Amerikaanse basis meer.
Welke trekker fabrikant is niet beursgenoteerd (?!), ik zal ze even opnoemen:
- Claas.
- Same Deutz-Fahr.
- Argo/Familie Morra (Landini, MCcormick)
- Lindner.
En Krone mag dan geen trekkers bouwen, het is net als Lely ook een familie bedrijf. Valt dat ff tegen walker .
Ik vergelijk JD met Duitse concurrenten, zoals DF en Fendt. In vergelijking weegt een JD zo n halve ton minder.
De 5015, inclusief de smal spoor serie is gewoon een Carraro. De 5r serie komt wel uit Mannheim.
Dat John Deere nog steeds zijn eigen achter bruggen en assen maakt, is een duur punt van John Deere, niet zo zeer een goed punt. JD koopt ook veel in, elektronica, velgen, brandstofpompen etc.
De zogenaamde 'bouwpakket' onderdelen die Deutz-Fahr en Fendt gebruiken van ZF, en Deutz motor, vormen anders wel een onverslaanbare combinatie. JD kan zich nog steeds niet meten met Deutz, als het om motoren gaat .
De eerste 5000-serie van JD was een verplichting, anders mochten ze geen DPS motoren leveren aan Renault.
Dat een JD 500 kg minder weegt dan een vergelijkbare Deutz of Fendt, zal wel, ik de gewichten niet uit mijn hoofd. Maar dat iets lichter is wil nog niet zeggen dat het slechter is. Als je het gewicht niet nodig hebt is het juist mooi, lichtere trekker spoort minder in, verbruikt minder brandstof.
Heb je het wel nodig dan kan je er altijd gewichten bij hangen.
ihc 644 ook vrij nieuw gekocht, motorblok en versnellingsbak ook nog nooit uitmekaar geweest, alleen 1 keer de koppeling.
nu kan ik nog wel verder gaan in het rijtje hier, op een 644 na, die heeft vorig jaar nieuwe bussen en zuigers gekregen (liep voor de tijd bij een loonwerker voor de 12 kuubs transport tank)
zo klooien we elke dag weer vedan, nu kan men vader geen nieuwe trekker betalen en wil ie ook helemaal geen nieuwe trekker (alleen ma storing gevoelig).
Ik zeg ook helemaal niet dat ik JD een slecht merk vind. Ik zei al dat ik het een echt A-merk vind. JD kan zich meten met merken als Steyr, Deutz-Fahr, Fendt, Valtra. En dat JD nog nooit is overgenomen, is ook zeker niet slecht geweest voor hun reputatie. Alleen krijg ik wel eens een sik, van mensen die opscheppen over JD. Ook reclame kreten als: "als u ooit al eens een JD hebt willen kopen". Deden daar ook geen goed aan, elk merk heeft zijn nadelen, ook Deutz-Fahr en Fendt. Zo was de eerste agrotron serie een ramp, en gebruikt Fendt nog veel te veel plaatstaal en is de cabine uit het jaar kruik.
En de 5r serie (5020) is echt een hele goede boeren trekker. Die heeft een betere cabine als de 6000-serie. Dat is echt een mooi stukje techniek uit Mannheim. JD heeft voor de Amerikaanse markt, een aparte 5020 ontwikkeld. Die word dan ook in Amerika gebouwd.
Dat een JD wat lichter is, is 1 van de Amerikaanse trekjes van het merk. In Amerika word een trekker meer voor trek werk gebruikt, en in Europa word vaker gewerkt met een gedragen werktuig, en dat vraagt meer van een trekker. Dat sommige JD's een wat minder hef vermogen hebben, is ook zo n Amerikaans trekje.
Ik heb ook liever een oude Deutz-Fahr, dan een agrotron of zo n overgespoten Same. Al kun je zien dat Same steeds meer op ZF assen en achterbruggen overstapt, en dat er steeds meer Deutz motoren worden gebruikt. Zelf ontwikkelen zal misschien toch de duur zijn. Nu maar hopen dat de productie van de agrotron K overgehevelt word naar Launingen, en dat er een waardige (boerentrekker) opvolger komt voor de DX/agroprima.
Daar kunnen we idd een hele discussie over beginnen, over DPS en Deutz motoren. Deutz motoren staan gedeeltelijk los van de trekkers. En verkies een Deutz boven een DPS, omdat Deutz wat beter met brandstof omspringt.
Dat is idd zo, als een trekker lichter is heb je minder in sporing en een wat gunstiger brandstof verbruik. Maar ze kunnen minder gewicht aan, en met een zwaardere trekker heb je veel meer grip.
@robertihc
Dat moet wel kunnen met een inter.
Vraag iemand van buiten de landbouw om een trekkermerk op te noemen en 90% antwoordt John Deere
Hetzelfde met een grondverzetmachine, grote kans dat ze Caterpillar antwoorden.
wil ik het positief zien :?
@ rob, 50km/h variobak, en die kun je wel zonder luchtinstallatie bestellen...
Jammer dat de wetgeving in Nederland, zo n slordige 25 jaar achter loopt op de praktijk.
Ik heb nog een artikel van 1984 uit de boerderij, waar in word aangekaart, dat de wetgeving niet meer aansluit op de praktijk.
Hebben jullie een SE versie?
Ik vind de SE versie van JD wel een gouden zet. Veel boeren missen die elektronische snufjes niet. Ze willen gewoon een degelijke trekker.
Inderdaad missen veel boeren die electronische snufjes niet, maar er zijn ook veel boeren die met veel overbodige snufjes rondrijden.
Ik vond het ook wel leuk om in de boerderij weer eens een test te lezen met eenvoudige boerentrekkers in plaats van altijd de dure hightech trekkers.
De hef kan namelijk de 5 schaar ploeg niet goed de baas en dat komt vooral omdat jd in vergelijking met andere trekkers een korte topstang heefd. Als we de ploeg willen wentelen moeten we eerst een keer flink op de rem trappen als er behoorlijk wat grond aan hangt... Ook zijn na 3000 uur de bussen van de krukas van de hef al voor de 2e keer vervangen
verder heeft de motor ook al meerdere keren op 5 poten gelopen. Hierbij vermeld ik wel dat de 6920 die wij hebben 1 van de eerste jd's was met common rail motor