Beste tractor fan gebruikers,
Weet iemand over er Load Sensing op een Fendt 615 e lsa kan?
Groet
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
leg uit want dit snap ik niet??
Klopt, maar je kan de bestaande hydrauliek wel aanpassen van de trekker, maar dan hoeft er geen andere pomp op
Waarom zou het niet werken? er gaat dan toch alleen olie naar de machine als de machine het nodig heeft
Waarom niet? dat regelt dat ventiel
heeft jou'n mxu dat ook??
Hij heeft wel een loadsensing pomp ja, de 6210 ook wel. Maar we hebben geen werktuigen die er wat mee kunnen
akkoord ik hebt dur ok wel opzitten ,ma ik heb dur ok geen werktuigjes voor
Klopt, je pompt levert de volle liters, daar kan je niks aan veranderen
Ja en dat is nou net dus mijn punt. Load sensing stuurt de pomp aan en dat gebeurt nu dus niet.
Er bestaan twee varianten van load-sensing: open-center en closed center. Sowieso 'voelt' het systeem de last, met als doel om wanneer er geen olie nodig is, geen vermogen te verliezen door olie over een overdruklep te steken.
Open-center is de eenvoudigste vorm werkt met een vaste pomp, maar men schakelt er een groot ventiel tussen dat indien er geen olie gevraagd is de olie met slechts zeer weinig weerstand terug naar het reservoir laat gaan.
Closed-center (CCLS) is nog efficiënter, maar ook veel complexer. Er is een pomp met variabele slagplaat, en de instelling gebeurt met een regeling van zowel druk als debiet, op basis van de druk bij de last. Het voordeel is dat de pomp als ze niet wordt gebruikt ook niet afziet. Daardoor kunne ze een iets grotere pomp steken.
Gedtailleerde informatie en tekeningen hierover kun je vinden bij Rexroth of EATON.
Het is dus waarschijnlijk wel mogelijk een open-center te monteren op een aanwezige pomp, maar ik veronderstel dat de gehaalde winst de kosten niet zal overtreffen, laat staan een volledig nieuwe pomp regelsysteem voor closed-center...
onzin. Wanneer je bij een gewone oliepomp geen olie gebruikt, pompt de pomp de olie via het ventielenblok drukloos rond richting het reservoir.
overdrukventiel is er alleen maar voor wanneer je ventiel bendiend en druk loopt te hoog op.
In jouw geval ben je onnodig energie aan het verspillen.
Een goede uitleg: edepot.wur.nl/6208/
maar wat je ook aansluit aan machines loadsense wordt bepaalt door vraag op de perszijde
als het moet kan de stuurpomp ook wel op de loadsensingpomp
en als je dan toch aan het verbouwen gaat zou ik er direct een flinke pomp opzetten van 150liter/min
de pomp pompt ook alleen maar als die olie nodig heeft
Ombouwen valt heel erg tegen, vooral op een trekker die er noooit mee geleverd is.
-De pompbevestiging is heel anders
-De aandrijving is zeer waarschijnlijk te licht
-Het ventielenblok moet je uitwisselen
-Het hefventiel moet je uitwisselen
-De orbitrol moet je uitwisselen
-Het AHW remventiel moet je uitwisselen
-Leidingen zijn te dun voor de grotere opbrengst
Je moet het zien als prestige-project, maar anders kun je beter gewoon een andere trekker nemen
Waarom wil je dit op die trekker bouwen, 711feldliebe?
Word toch ook niet gezegt dat dit zomaar even kan gebeuren?, onze werktuigendrager waar nooit load sensings opgeleverd is word het nu ook opgebouwt. Stuurpomp blijft erop zitten, en 2 tandwielpompen maken plaats voor een LS pomp, oude ventielenblokken eraf (zoals het nu in de planning staat) en verder is pomp vrij eenvoudig aan de pomp te koppelen van rijaandrijving
Klein foutje bij de pompen.
De 614 van mij heeft 4 oliepompen.
1voorop de distributie voor het sturen.
2en 3 zijn voor het hydraulisch systeem 40 of 72 liter
afhankelijk hoe de kogelkraan staat
de 4e is voor de sper in de achteras.
Dus staat het stuur systeem buiten het hydraulisch syteem van de evt LS opbouw
Oke, dat is ook zo.. haha foutje... zit nog even paar generatie`s ouder te denken wat 600 serie betreft
je bedoelt een ls systeem of een constant volume systeem..
een gesloten systeem is toch echt iets anders..
Belast de distributietandwielen niet meer als dan via de standaard stuurpomp!
Via het geleverde vermogen van de standaard tandwielpomp van de werkhydrauliek kun je wel bepalen hoeveel vermogen een LS pomp maximaal kan/mag geven als hij aan de versnellingsbak aangebouwd wordt.
Probleem wordt de bodemvrijheid en de montage aan de versnellingsbak. + je moet 2 of 3 x een dw LS ventiel kopen, SB23LS en je hefventiel vervangen.
Als je dat allemaal op gaat tellen dan kun je beter een oliekoelertje kopen om je olie af te koelen. Maar alles is mogelijk hoor. Voor wat voor'n werktuig wil je het eigenlijk aanpassen dan? Kun je op het werktuig niet het klepje van het rondpompen openzetten? Da's veel goedkoper.
En een hef die nog geen worst van het bord kon tillen
Maar je hebt wel gelijk.
Je vergeet wel eff te melden dat het geen verstelpomp maar een pomp met vaste opbrengst is
En dat het bij JDzeker geen load-sensing was, maar een constant-druk systeem
Dat is heel wat anders dan op de plek van een tandwielpomp. Het hele systeem van die trekker is er niet opgebouwd, dus moet je gewoon errug veel aanpassen.
Constant-druk. Volumestroom stopt als systeem op druk is. Er is dus altijd een streven naar een constante druk, en dat is de maximum druk. Dat is meteen het grootste probleem, omdat er op die manier veel warmte ontstaat
Dat klopt zeker, eingelijk alles wat je op trekker hebt zitten wat met de normale tandwielpompen in verbinding staat kan je er wel af gooien. Heb ook geen flauw idee hoeveel de pomp aandrijving die aan de zijkant van de bak geschroeft zit mag hebben. Maar alles is mogelijk natuurlijk, net hoe dik de portemenee is.