Illustratie van:

International 523 - Brandstofpomp

Mijn mc cormick 523 had wat start problemen en het stationair toerental was niet altijd hetzelfde. Bij de brandstofpomp lekte er ook een beetje diesel. Ik heb de 2 plaatjes van stop en gas kabel losgemaakt en de 2 busjes waar deze aan zitten uit de pomp gehaald omdat deze lekte door de o ringen. O ringen vervangen, maar nu wil de tractor niet meer starten heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Deel dit topic

Reacties

fridzie
Oringen verkeerd gemonteerd?
monteurtje
Je hebt de plaatjes zeker niet afgetekend op de asjes?
waarschijnlijk staat de stophevel verkeerd op de as (is misschien wel je geluk) maar de hevel van de gaskabel zal ook wel niet goed staan waardoor de trekker in het ergste geval op hol kan gaan zodra ie wel aanslaat.
Inter1246fan
Kabels verkeerdom gemonteerd??? Startkabel aan stop-plaatje en stopkabel aan start-plaatje?
monteurtje
@Inter1246fan
is onmogelijk omdat je dan de buitenkabel van de stopkabel niet vast kan zetten. en ik neem aan dat hij ook weer noet ZO stom is.
Inter1246fan
@monteurtje

nou je weet maar nooit! 😃
Gertjan05
Monteurtje, inderdaad de plaatjes niet afgetekent. Heb nu de plaatjes nog niet gemonteerd en de leiding naar de verstuiver losgehaald om te kijken of er brandstof komt. Dit is nu niet het geval. Ik heb iets aan de asjes gedraaid van zowel de stop als de gas hendel,maar geen resultaat. Enig idee hoe ik ze weer in de goede stand terug krijg?
DB_jansen
Ontluchten 😉
Gertjan05
Ik ben vanmiddag nog even het een en ander aan het proberen geweest en het is gelukt. Alleen lekt er nog wat diesel van tussen de busjes waar de gas en stophandel aan zit. Ben bij het mechanisatie bedrijf geweest en ze proberen om een nieuwe afdichtings set te bestellen. In ieder geval bedankt voor jullie reactie's
Corne S
Let hier heel goed mee op!!!!!! Onderstaande is de uitleg.

Ik heb zelf mn brandstofpomp ook uit elkaar gehad (gaf geen diesel meer). Asjes niet afgetekend. Weer in elkaar gezet (1 ringetje zat verkeerd om, achteraf). Ik had geen invloed op het gas, maar stond vol gas en hij ging er vandoor (op hol). Gelukkig was m'n vader zo nuchter om de inlaat snel dicht te houden.

Kortom hou er rekening mee, dat hij er eventueel vandoor zou kunnen gaan bij het starten.
Let ook op met demonteren en monteren dat die tussenplaatjes er niet tussenuit vallen.

Hoelang heeft hij stilgestaan zonder die stophevels? Kan zijn dat eventueel de plunjer vastzit. Oh ik zie net dat het opgelost is.
monteurtje
@Corne S

afdichtingen verkeerdom gemonteerd??? dat maakt toch niet uit... zijn gewone o-ringetjes alleen het is er belangrijk dat je de juiste maat pakt anders lekken ze of ze beschadigen tijdens het monteren.
ik heb al bij meerdere pompen de o-ringen vervangen en NOOIT problemen mee gehad alleen het is erg belangrijk dat je de hendeltjes eerst aftekend.
Corne S
@monteurtje

Begrijp me goed, ik heb het hele achterste deel van de pomp uit elkaar gehad en had met monteren 1 afstandsringetje aan de verkeerde kant gedaan van het gasmechanisme. Maar zover kom je niet, als je alleen de o-ringetje vervangt.

Maar het is wel een goede waarschuwing om te weten wat er gebeurt als die hendels niet goed zitten.
Nu doet hij het weer fantastisch met mooie zwarte rookpluimpjes alstie iets zwaars moet doen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 523 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
8