Ford 8340 valt stil

Ford 8340 als je hem stationair laat draaien valt hij naar ongeveer 10 minuten stil,start hem terug en alles werkt weer.Wat zou dit kunnen zijn?
alvast bedankt.
tdd714

Reacties

valmet6400power
Brandstoffilter vol?
nhmonteur
Wat valt stil de motor of je versnellingsbak? als het de motor is dan heb je waarschijnlijk ergens veel vuil in je brandstof hebben, in bv je leidingen, tank of filters die verstopt zitten.
tdd714
@valmet6400power als je er continu met werkt is er niks aan de hand.
Valtra-Fordpower
Wat is het stationair toerental? Is deze niet te laag?
tdd714
@nhmonteur hij valt electronich uit denken we.
valmet6400power
Dan heb je je antwoord al?
tdd714
@Valtra-Fordpower dat is 700 toeren dachten dat het daar aan lag in de hoogste versnelling gezet en dan koppeling laten opkomen zonder gas tot hij bijna stil viel maar daar lag het ook niet aan.
nhmonteur
@tdd714
ja maar valt je motor stil of stopt hij met rijden? maar als je moto stil valt dan zal ik toch zeker naar je brnadstoffilters kijken.

je hebt er niet toevallig een beregeningscomputer/afslag opzitten die loopt te vervelen.
Mawo
Waarschijnlijk beginnend verstopt brandstoffilter.
Hoe ziet filter eruit. Nieuw filter geprobeerd. Als filters vuil is wisselene, maar wel een bacterie doder gaan gebruiken want anders valde stil op het land , is ook niet alles. Ik heb vai internet goe spul kunnen kopen, omgerekend 10 zo goedkoop als die dure trax diesel. Voeg nu elke tankbeurt 25 ml toe en nooit meet een verstopt filter(als het da is) kek maar eens op internet GBIJT daor verkope ze da spul
Valtra-Fordpower
Ik denk eerder dat de trekker gewoon verzuipt. Of kan dat niet?
tdd714
@nhmonteur motorisch
tdd714
@Valtra-Fordpower heeft het altijd goed gedaan soms krijgt hij die acties maar nu vaker.
valmet6400power
@Valtra-Fordpower

Als die electronisch is niet toch?
tdd714
@nhmonteur ja heeft beregeningsafslag op zitten maar daar zit schakelaar tussen dus die is niet in werking
Valtra-Fordpower
@tdd714

Dan zou ik eens voor de gein daar eerst kijken.
nhmonteur
Idd dan zou ik daar idd toch maar eens naar kijken, heb ook eens een keer zo'n geintje gehad, alles afgezocht en bleek later dat de beregeningsafslag de motor stil zetten. want het is toch vreemd dat het vaak naar 10 min is. misschien dat er een controlelampje flauwtjes gaat branden na 10 min omdat hij stationair loopt en daardoor de afslag erop word gegooit.
Vendel
Opvoerpompje?
Als je hem daarna start, is het dan tikken en lopen of moet je eerst tijdje doorstarten voordattie aanslaat?
Anders idd electrisch, fijne zoektocht!!! idd regenbeveiliging beginnen
tdd714
@nhmonteur als de schakelaar niet in werking staat werkt de beveiling niet, het is ongeveer 10 minuten het verschilt wel wat
tdd714
@Vendel tik en weg is hij ma is wel niet meer zo standaard
ford5000
Ik zou ook eerst naar die beveiliging voor de beregeningspomp kijken. Er hoeft maar een stekkertje niet lekker te zitten, of een klein draadbreukje en je hebt het gedonder al.
Zelfs een beetje oxidatie in een stekker- of draadverbinding kan de boel al verstoren.
remco1234
Je moet ook geen trekker kopen om hem stationair te laten draaien
SJB533
@remco1234
Zeg dan niks...
valmet6400power
@SJB533

StartPilot gebruikmaken!
remco1234
@valmet6400power

das ook nie goed voor z'n ding
SJB533
@valmet6400power
Jup, doe ik iedere morgen 😃 Ben zo traag met opstarten 's morgens 😃
valmet6400power
@SJB533

20x trekken zeker?
valmet6400power
@remco1234

Grapjeheeee
SJB533
@valmet6400power Ook dan red ik t niet 😃
valmet6400power
@ford5000

Nette foto!
valmet6400power
@SJB533
Hahah hoeveel bussen spuit je leeg?
joellll
Al zet je nou gewoon het hand gas open is er niks aan het handje toch?
Mielmonteur
@tdd714

Je zegt als de schakelaar uit is werkt de beveiliging niet... maar er kan ook heel goed een storing in de schakelaar zitten. Ook andere schakelaar proberen?
siegfried001
Waar ik zat aan te denken, kan het niet zijn dat je ergens valse lucht trekt in het brandstofsysteem? Ergens mazoutleiding doorgeschuurd ofzo? Bij hoger toerental trekt de pomp feller zodat hij het misschien wel overleeft?
tdd714
@joellll nee, zou het dan een sensor kunnen zijn ofzo? enzo ja welke mischien?
nhmonteur
Het enige waardoor je motor uit kan gaan is als de spanning wegvalt op de klep van je brandstofpomp of door een verstopping/lucht in je randstofsysteem.

je moet dus goed kijken wat er gebeurd. Kijk eens of er spanning op je klepje op je brandstofpomp staat als de trekker net is uitgevallen. staat hier geen 12 vol dan weet je dat hij ergens de spanning laat wegvallen. Dit kan komen door de beregeningsafslag, contactslot of een een slechte stekkerverbinding.
Als er wel spanning op blijft staan dan moet je alle leidingen/filters nakijken van je brandstofsysteem.
Wimsumar
@Beste Tdd714: Ik denk ook zoiets als NHmonteur schrijft.
Zit er een oude, zwakke accu op? Valt mogelijk de accuspanning in een dip doordat bijvoorbeeld de airconditioning aangaat waardoor de trekker afslaat?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8340 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!