Een van de achterwielen van mijn Veenhuis combi slijt onregelmatig af en lijkt iets naar binnen te lopen
Moeten deze nu recht met de wielen aan de voorste as zitten of moeten ze iets toe of uitspoor hebben ??
Iemand ervaring hiermee ??
Alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en de fusee voor de naaf? dan moet ie uitspoor hebben
[-]
\-/
weinig ervaring mee zeker???
Als een gestuurde as word aangedreven dient deze uitspoor te hebben, is de as NIET aangedreven dan moet ie toespoor hebben (2-5mm) omdat de wielen dan tijdens het rijden (overdreven gezegd) uit elkaar gedrukt worden en zo dus de toespoor eruit gedrukt word.
Bij een 4wd trekker word de sporing vaak op 0 gezet omdat het nog weleens wisselt tusen wel of niet aangedreven vooras.
Heb jij wel eens met een zwabberende gestuurde(tandem) aanhanger gereden??
ik wel , assen uitgelijnd en het spoor aangepast naar iets uitspoor.
Probleem was verholpen
ja hoor weleens mee gereden maar dan is het beter om er een schokdemper op te maken... die vangt alle slingerende schokken op en blijft het tandem veel rustiger. Scheelt aanzienlijk in bandenslijtage omdat dan de boel gewoon netjes in lijn staat.
Kijk als er goedkopere banden onder een wagen zitten is het minder erg dan wanneer er spaciale duurdere banden onder liggen.