Fordson Major - hef gaat om hoog maar niet naar beneeden

Bij een fordson gaat de hef om hoog maar niet naar beneeden maaar als die een dag uit staat staat de hef wel bijna beneeden en als je dan heft blijft de pomp door janken als je de hendel los laat en moet je gauw de aftakas uit zetten weet iemand wat der aan de hand kan zijn
mvg bram
case inter kracht

Reacties

selten
Kweet nie zeker. Maar heb je diepteregeling aanstaan? als die da heeft
boerekebart
@selten
fordson major heeft ni echt een diepteregeling. ik denk gwn dat de pomp naar de zak is 😉
albert-fendt
Kijk je filter eens na...
Rega
Volgens mij staat je externe bediening op je spatbord nog op heffen.... 😛 😛
old man jose
@selten
Kijk nou wat je schrijft:
kweet nie zeker. Maar heb je diepteregeling aanstaan? als die da heeft.
Dit raakt wal nog kant, je geeft je toetsen bord ook maar een opduvel denk ik. Wat een onzin kan iemand uitkramen?

Case inter kracht je ventiel is niet meer goed afgesteld.
Favorit614
De pomp is goed , maar blijft de plunjer van het hefventiel niet hangen?
selten
Ik heb nooit op een major gezeten. Maar als ik vergeet diepteregeling op de steyr's uit te zetten. Dan gaat de hef ook alleen maar omhoog...
arjan_brouwer
Plunjer vast van bedieninshendel. Los halen en reinigen. Doe dit alleen wel als de hef helemaal beneden is, anders wacht er een hoop olie op je 😄
dalton
@old man jose

Ik ben niet zo gecharmeerd van het feit dat je Selten zo uitfoeierd, ik betrap je wel vaker op het bekritiseren van mede tf'ers die ook alleen maar willen helpen. Vaak zijn de mensen die je bekritiseerd jongeren van 16 en 17, ik vind dat je deze eerder moet aanmoedigen in plaats van alles wat ze in te brengen hebben te bekritiseren
@old man jose oke dus het ligt aan het fentiel het kan niet aan de filters ligen tog dat zit volgens mij in de bak
@arjan_brouwer haha dat snap ik ook wel ik was het al van plan maar ja het is niet mijn treker maar van een maat maar zal hem wel efe der mee helpen had zelf ook al dat vermoeden
newholland6640
@dalton

+1 Als je het gewoon zonder dat boze gedoe zegt houdt het ook leuker;)
dalton
@newholland6640

inderdaad, blij dat iemand mijn mening deelt
newholland6640
@old man jose

Zoals boekebart dat zegt is toch veel netter en leuker. Hij zegt er ook nog bij: als hij da heeft. Toch niks mis mee?
Juist daat ben ik het ook mee eens tis om elkaar te helpen die topics niet om ruzie/boos te doen tegen elkaar
Mc_douwel
Zou de pomp maar eens nakijken of de plunjer nogwel goed werkt hebben laatst ook zo probleem gehad bleef de plunjer hangen
fendtinterfan
Ik denk dat je inderdaad je ventiel het best uit elkaar kunt halen en schoonmaken. deze willen nog wel eens vast zitten als je ze erg weinig gebruikt.

@old man jose kun je ook eens wat opbouwende kritiek geven in plaats van een ander af te matten??????
old man jose
Het lijkt wel verboden om op dit forum kritiek te geven.
Waarom dient dan een forum alleen om elkaar honing om de mond te smeren.
Als je hier iemand kritiek durft te geven vliegt onmiddellijk de helft van de leden in de hoogste extase om ook hun toetsenbord weer een opduvel te geven het is maar dat men wat te krijsen heeft ook al is het niets zeggend.
Het heeft meer weg van een kleuterklas dan een volwassen forum. Maar dat zal dan wel weer aan mij liggen.
@old man jose het is niet de bedoeling om iedereen die wat zegt zwart te maken. ben maar blij dat er mensen meedenken. misschien was jij daar wel helemaal niet of pas veel later op gekomen.

.
ik zou wel ff de filters nakijken en alle ventielen
old man jose
@jael-fend939vario
Jij snapt het helemaal.
harold82
@fendtinterfan Nee jij geeft lekkere reacties mensen voor debiel uitmaken dat komt lekker stoer over.
marcpd
Wij hebben dit probleem ook gehad bij een Ferguson TEF, dachten dat een veer stuk was die aan het regelventiel "trekt". (De hef ging wel naar beneden als we de hendel 90° verder dan zijn diepste punt zetten, hiervoor moesten we de houder, waarin de hendel beweegt los maken. De hendel van de hef had dan een bereik van 180°,( een halve cirkel) waarbij de hendel op zijn nieuwe diepste stand recht naar de grond wees.) De oorzaak zat 'm in een versleten mechanisme van de bediening, wat we van buitenaf hadden kunnen bijstellen. Dit zagen we pas nadat we het hefblok gedemonteerd hadden. Buiten een grondige reiniging hebben we binnenin dus niets kunnen doen.
fendtinterfan
@harold82 jemig man das helemaal niet stoer bedoeld.
8600_3055
Ik vind dat @old man jose wel gelijk heeft als hij zo reageert als iemand nog nooit op een bepaalde trekker heeft gezeten een probleem wil helpen oplossen dat dat toch niet gaat lukken omdat elk merk dat weer anders heeft zitten
selten
@old man jose
Die tractor is oud weet ik.
Dus ik dacht heeft zon tractor wel diepteregeling voor bijvoorbeeld het ploegen.
Want als je die aanzet dan gaat je hef ook alleen omhoog. Dit past naar mijn idee bij de verschijnselen. Hierbij kreeg ik ook meteen reactie dat een fordson major geen diepteregeling heeft. En dat het dus daar niet aan kan liggen.
Snap JIJ het nou wel????
old man jose
@case inter kracht
De Super Major heeft een diepte regeling.
Heb je ook een foto van de trekker dan kan ik zien of het hier om een Major, Power Major of Super Major gaat.
Heeft de trekker een beweegbaar 3de punt? Dat is waar de topstang in moet.
Heeft de trekker dubbele trompetten aan de achterbrug?
Dat zijn de assen die richting wielen gaan, een naar het wiel een naar de remtrommel.
Het handle van de hef wijst naar het spatbord of wijst het naar voor?
Plaats anders even een foto.
selten
@old man jose
Dus hij heeft toch diepteregeling?
Ik weet dat als wij diepteregeling aan laten staan. De hef omhoog gaat. Dit maakt het natuurlijk dat ik dacht misschien ligt het wel daar aan. (zal niet de eerste keer zijn dat iemand denkt dat er iets kapot is terwijl gewoon zijn diepteregeling aanstaat...)
SJB533
@selten
De E27N, waar ook wel Major op staat, de Major en Power Major niet. De Super Major wel. Ik vind trouwens jouw reactie niet eens overbodig. En als Jos dat wel vind, kan hij dat in ieder geval rustiger zeggen 😉

Zitten op deze trekkers nog geen daalsnelheidsventielen? Zo ja: is die niet per ongeluk dichtgedraaid?
@selten hij heeft diepte regeling
@SJB533 daar had ik al naar gekeken maar hielp niet
der blijft gewoon een fentiel hangen wand je hoort de pomp nog kreunen als je de hendel weer naar beneden diet en de motor zakt wat af in toeren
old man jose
@case inter kracht
Als het een Major is en deze trekker is nog helemaal origineel, dan is er geen diepte regeling gemonteerd.
Dat kan alleen op een Super Major of een Super major uit de 1000 serie. Ook is het mogelijk dat er een andere achterbrug is geplaatst.Plaats is een paar foto's.
SJB533
Super Major uit de 1000 serie is gewoon de Ford 5000, Major gewoon de 4000. Als het een uit de 1000serie was, had hij wel gewoon Ford 4000 of 5000 gezegd, lijkt mij...
jammermaarhelaas
Een foto plaatsen wanneer je zelf niet precies weet welk type/uitvoering het betreft, maakt dat een kenner snel de juiste reactie kan geven.
Anders blijft het gissen, en vakmannen vertellen je liever iets wat klopt, want daar heb je wat aan.
Het is ook een super major sory voort 't ongemak
Maare ik weet nu het probleem al
SJB533
@case inter kracht
Wat was t probleem dan?
@SJB533 eerst wis ik het niet helmaal zeker dus dagt plaats effe topic en nu weet ik het zeeker hoe het zit
newholland6640
@old man jose

Selten denkt gewoon mee.
En als je nou gewoon even uitlegt hoe het wel zit is iedereen te vreden! En wordt het een volwassen forum 😃
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!