Trekhaak of kieperknobbel?
Bij het gieren, wat is dan handiger. de giertank op de kieperknobbel doen of op de trekhaak? wij hebben hem altijd op de trekhaak gedaan maar we dachten misschien kan hij ook wel op de kieperknobbel, maar kun je de draai dan nog wel goed maken in bochten of maakt dat niks uit?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Bij ons kan het. Maar ik zou toch echt op de kipperknobbel doen. Als er ongeluk gebeurt als je hem in de trekhaak hebt ben je de sigaar. Maar op de kipperknobbel is ook fijner met rijden. Hij heeft dan minder ruimte zodat hij niet heen en weer gaat.
aan de kipperknobbel zit ie vaster aan de trekker en je krijgt een beter gevoel van je aanhanger vind ik.
en met draaien valy het wel mee, het is opletten dat je de dissel niet raakt.
deze?
Bij ons hebben we Duport tank op kieperknobbel liggen van de NH.
Kan bij ons ook niet anders omdat gewone trekhaak niet laag genoeg kan.
Weet niet hoe dat bij jullie tank en bij jullie tractor zit?
Vorige tank had bovenaanspanning. Die zat dus wel in gewone trekhaak en had wel eens de neiging om te klapperen in de trekhaak.
Maar het ligt er vooral aan hoe de aanspanning van de tank is.
Wss bedoeld hij zwaailat;)
Als hij zwaailat bedoeld, dan is het heel gemakkelijk.
Ik zou nooit een tank in zwaailat hangen. En al helemaal niet als je ook een kieperknobbel hebt.
Krachten die erop komen zijn niet geschikt voor zwaailat. Dan is het wachten totdat die afbreekt.
Ja, weet ik. Daarom zeg ik ook dat het gevaarlijk is;)
Een knobbel op de giertank :-?
Haha ja, had ik ook in de gaten
Hij verveelde zich
Okey, dat is wel mooi. Maar officieel mag de zwaailat maar iets van 400 kilo hebben. En daar ga je met de tank ver boven!
heb heb het nooit gezien of meegemaakt maar heb van horen zeggen dat die ook wel door de midden willen
Bij de fendt 500 was gat het zelfs 3000kg omdat het maar een 10cm achter de ondersteunende plaat zat
Bij jd zit er een zwanehals in en dan kun je m er niet zo ver in steken dus ja dan kan het ook minder hebben.
Geloof ik ook wel;)
De zwaailat van de TS is anderhalf x zo dik dan die van 6640. BIj TS durf ik het dan soms ook nog wel aan.
je draaicirkel is kleiner met een kieperknobbel, maar met een trekhaak kun je haakser de bochten maken.
Ik bied de voorkeur aan de kieperknobbel, omdat dan de tank dichter na de trekker komt, waardoor je niet zo wijd aan hoeft te halen om smalle dammen op te komen etc..
echter is dat andersom wel het geval. dus een vast oog aan de tank, is een draaibaar oog aan de trekker. (meestal bovenlangs koppelen)
Weet je dat wel zeker Jef :?
Tegenwoordig hoort er toch een schanier te zitten zodat als tank op kant gaat trekker niet mee gaat? Is bij silagewagens tenminste wel zo