Case International 4240 XL - Max pk's uit een case 4240?
Uit mijn vorige topic heb ik begrepen dat een case 4240 dezelfde motor heeft als een 844-s maar dan standaard met turbo. dus als je van deze 4240 de pomp los zet heb je toch een aardig pittig trekkertje? hoeveel pk's zal deze dan ongeveer hebben?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 4240 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De motor zou dat misschien wel kunnen hebben maar de achterbrug is toch al een stuk lichter uitgevoerd dan een 844.
Lange slag, veel koppel en super sterk i.c.m. turbolader.
De gewone heeft 80 pk. Zeg dat de turbo der 10 bij doet zit je op 90. Als je nog wat met je pomp klooie zit je rond de 100 pk denk ik.
en een 4240 met de pomp los is geen scheurijzer voor trekkertrek? omdat hij ook hi/lo heeft... leek mie net wat.
De kale D268 heeft in trekkers max 82pk nominaal vermogen.
Met een Engelse achterbrug zou ik zeer voorzichtig doen. Die zijn domweg nooit voldoende doorontwikkeld.
Nou ja die 2 pk... Tis en blijft een grove schatting hoor.
Kan me inderdaad nog voor de geest halen dat we wel eens een vrachtje balen haalden met de 685 van een bekende.
Na een ritje kon je een ei bakken op de achterbrug, en daarbij overdrijf ik niet....
Gelukkig heeft het ding daarna langzaamaan de geest gegeven, en heeft hij het slagveld heeft moeten verlaten bij een versleten koppeling als druppel die de emmer deed overlopen. Zodoende zijn overbelastingen anderssoorts nooit boven gekomen....
Was wel lachen, als je het hendeltje op het dashboard overhaalde kwam hij los van voor, en dat schakelen met links. British engineering hè?
Hoewel die Amerikanen ook weinig anders kunnen dan een bult uiterlijk vertoon, kunnen we de 85-serie daar natuurlijk niet van beschuldigen. Die zijn qua uiterlijk de onschuld zelve. De XL-hut maakt wat goed, maar als die er op staat moet je de spatborden en motorkap met een vergrootglas zoeken...
Hoe dan ook, ik zou persoonlijk zo'n achterbrug niet meer pk's aan willen doen dan standaard uit dat langeslagblok komen.
Tsja.... Ze hebben dezelfde kenmerken als een Amerikaanse Utility Die XL is inderdaad wel de halve trekker, met name op een 485 Dat zijn trouwens wel erg fijne trekkers om mee te werken.
En bij een achterbrug gaat het niet alleen om vermogen
Ooh? Ik kan me wel wat anders bedenken, als ik er de hele dag op moest zitten. Die Engelsen zijn de enige trekkers waar ik elke keer weer opnieuw op de pook moet kijken om te zien hoe ik ook alweer moet schakelen. Erg eenvoudig vind ik het allemaal niet. Wel donders wendbaar, dat klopt!
Schakelt lichtelijk anders, maar in principe is t patroon hetzelfde als met een Duitser. Geef mij een kwartier, dan weet ik exact hoe te schakelen
Het is alleen frappant dat het bij die trekker elke keer een kwartier duurde, terwijl ik het bij andere trekkers altijd nog wist van de vorige keer. Zelfs het idiotologische schakelpatroon van Ford kan ik ondertussen dromen. Ook het verschil tussen de TW serie en de kleineren ken ik met de ogen dicht.
Waarschijnlijk is t bij een nieuwe keer 85/95XL bij mij vijf minuten Die Cormickjes schakelen nog redelijk logisch. Ken voorbeelden die minder slim zijn (MF'jes 135, 200-serie, Fordjes 1000 en 600 serie, JD 30 I-serie viercilinder)
Alles went Is best te doen, zit tenminste logica in, dan maakt t liggen aan de linkerzijde nog niet zo bar veel uit...
Wat nig?
't blif driete!
Hoe schakelt zon Benz dan?
900 als een Case XL, maar logischer:
linkse pook: linksvoor snelle groep, rechtsvoor langzame groep, rechtsachter achteruit.
rechter pook: 1-2-3-4 in een H-patroon, met een schuifmof voor de splitter (hoog/laag, pneumatisch geschakeld)
1600: linkse pook: vooruit-achteruit, rechtse pook 8 versnellingen in een dubbel H-patroon, met duidelijke verschillen tussen de verschillende schakelgangen. Tevens controlelampjes of je in de gang 1-2 , 3-4, 5-6, of 7-8 zit.
Een aparte hendel voor hoge en lage groep.
Daar grijp je gewoon blind nooit mis. Vooral de 900 is een genot, korte schakelwegen, trefzeker, en zonder krachtinspanning. Daar kan echt weinig aan tippen, met name als er bowdenkabels in het spel komen is het mis.
De 1600 heeft op de diverse schakelstangen redelijk speling, als ik dat opgelost heb, dan wordt dat ook een stuk beter.