955 of een 46er

Dag interfans!

Ik heb mijn twijfels bij deze advertententie wat denken jullie 55er of 46er? peilstok aan de linkerkant denk dat jullie het wel weten.. geloof dat ik ook iets van comfort 2000 op de ramen zie staan maar aan de achterkant van de trekker tezien ist een cockpit?? wie kan mij verder helpen?

mvg

inter856!

Deel dit topic

Reacties

sikuman
Dat is een 955
Trekkerrfan2130
55!
valmet6400power
Wat maakt het uit als je hem niet wil kopen? :?
stannetje96
55 😉
edwardbuma
Jah wat die 3 boven mij zeggen xD.

ik heb werkelijk geen idee.
inter633733
955
inter844-s
955 tank zit onder de cabine
International856
Wie zegt dat NIET KOPEN??
fendt308-driver
Ik zeg: nekpijn van mn kop draaien XD
ford5000
955.
Platte flenzen op de achteras, en Cockpit cab.
Fendt Farmer 2E
Ik zeg ook 955, had ons pa maand geleden gevragen aan interspecialist, die zei dat de 55serie beter was
Valtra96
Vervelend dat je steeds je kop moet draaien
unimog_kevin
Was eigeijk het verschil tussen een 46 en een 55 serie ?
stannetje96
@edwardbuma zo dacht ik ook haha 😛
International856
@Valtra96

[fendt308-driver]

Kop draaien waarvoor?
SchluterMarco
955, een 46 heeft een andere achterbrug met 1 aftakasstomp in het midden.
international-633
@unimog_kevin

46 serie heeft uitstekende aseinden aan de achterkant..
jordi 1455
@unimog_kevin

motorisch verschillen ze niet het blok dat in de 1046 ligt ook in de 1056XL.
Valtra96
@International856 omdat die foto's een kwart slag gedraaid staan
Corne S
46 serie is het niet. Die heeft namelijk maar 1 aftakas stomp en kun je met hendel op de trekker in de 1000 of 540 schakelen.
johndeere6100
@International856
nee schudden of er loopt een mooie dame voorbij 😛
Wimsumar
Beste T.F-ers: "Even" in de T.F.-fotoboeken gekeken.

Achterbrug 946:

Achterbrug 955:

Ik moest eerst wel even 'sjouwen';) :

Even in beeld brengen:
mickheijboer
Is een 955 maar ik zie het spruitstuk helemaal zou het zo kunnen zijn dat er een korteslag motor in is gezet
Bakhuus
Dat is een 955. Kijk maar naar de gasolietank
ihc-driver
Is een 955 met D-310 motor dus een van voor 1979. Het uitlaatspruitstuk zit onder het naamschildje, bij een 955 met 358 motor zit die er net achter
ihc-driver
@mickheijboer De eerste 955 t/m 1979 hadden een D-310 motor. in die tijd hebben ze er 13 uitgerust met 358 motor als test en na 79 werd het seriematig
Husqvarna
@ihc-driver
Is de 358 beter of was de 310 ook wel goed?
ihc-driver
@Husqvarna De D-358 houd veel beter vast dan een D-310 motor, 310 motor word ook wel het astma blok genoemd vanwege de kortere slag. Een 955 met 358 motor is duidelijk mer mans.

Het zijn in feite dezelfde motorblokken alleen het 310 blok zelf is lager/korter dan een 358, kop is hetzelfde. 310 motor heeft amper 5,1 liter inhoud en de 358 motor 5,9 liter
1046
@Husqvarna doe mij maar 358
mickheijboer
Kijk weer wat geleerd dacht dat ze in de 46 serie al waren over gestapt heb met deze trekkers nooit gereden enkel maar met de 1246 met comfor 2000 en de serie met xl cabines. Ik zag wel teveel dat stuk waar de uitlaat op staat dacht moet een korte slag zijn.
Fendt Farmer 2E
@ihc-driver klopt, wij waren 3 weken terug naar een 955 weesten kijken, die had een 310 blok dus een van de eerste types, we hebben hem niet gekocht vanwege te veel onderdruk en de remmen werkten niet/half. We hadden aan n monteur gevragen wat dat kosten om te laten maken, het was ongeveer 3000 euro, alleen die natte remmen kosten al 1300 euro.
ihc-driver
@mickheijboer De laatste types 955 zoals die van mij zijn heel herkenbaar voor jou. mijn 955 moet je zien als een 956 met een andere cabine. hebben erg veel gemeen, heb onderdelen van een 1056 (radiateur) gemonteerd van de 55 serie is namelijk heel weinig meer leverbaar maar veel van de 56 serie past ook wel. Hendels ed staan op een iets andere plek maar technisch grotendeels gelijk, grote voordeel van een cockpit cabine is wanneer je de uitvoering heb is dat de voorruit los kunt zetten, heerlijk zomerdag voorruit los en die grote 6 cilinder horen fluiten 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
0