Waarom rookt een ford zo erg.

Goedenmiddag,

wij hadden laatst in de klas en discussie over het merk ford, en dan vooral de TW serie.
een hele goede serie en gigantisch veel power maar nu ons vraagje, waarom roken en zuipen die trekkers nou zo verschrikkelijk veel, vroeger lag je daar niet zon wakker van als je 400 liter had voor 40 gulden maar tegenwoordig, stook je jezelf arm aan deze beesten.

hebben ze soms een kleinere opgefokte motor of zit er standaard en overmaatse brandstofpomp op want soms zie je ze, dan roken ze direct voor 5 fendt of claas trekkers haha.

voor de antwoorden alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

boerekebart
Wel in de tw-serie zitten standaard een 6cil met 6600cc.
op de lichtere trekkers inde tw-serie zat de 9mm minimec lijn pomp. deze kon veel diesel afgeven 😉 en op de grotere zoals een 30 of 35 zaten al 11mm plunjers in de pomp.
dus het resultaat is deze motoren geven ind veel power, maar verbruiken niet zo veel 😄
tractorquintentje
Waarom dat dat lijkt? 3/4 van alle TW's is bijgevezen voor trekkertrek 😛
boerekebart
@tractorquintentje
ook al, maar standaard verbruiken deze beesten ook al wat, hoor. er zijn niet voor niets 2 dieseltanken ingebouwd 😃
dalton
@boerekebart ik dacht dat die 2e tank voor het opvangen van alle lekkages was
houwie87
Verbruik valt wel mee hoor ,laatst een hele dag dumperen op 80 liter, das 8 liter per uur, haal dat maar eens met je moderne trekker
bert8210
@houwie87 idd, ik vind ook dat het verbruik mee valt. Tenslotte heeft iedere trekker brandstof nodig als ze moeten werken.
Husqvarna
Alle Fordten roken, trekkers, auto's, allemaal, het is een Ford
newholland6640
Quote @Husqvarna:
Alle Fordten roken

Het is altijd nog fords..

Als of andere trekker niet roken...
Toontje kemper
Ford rookt al in de folder!
TLA-TSA
@Toontje kemper
haha lol das echt de best reactie! :lol:
wouterdp
Ik denk al wie zegt da een ford motor verbruikt da ze er geen ervaring mee hebben.
die 6.6 motor van ford is echt niet de beste maar zijn wel superzuinig.
ploegen met 5 schaar in zware grond met een verbruik van +- 13-14 liter per uur.
capaciteit van 1.4 hectare per uur.
met een powerstar motor ga je voor hetzelde werk minimum 20 liter per uur nodig hebben.
en dan hebben we hier nog een deutz motor lopen die heeft voor licht werk al 25 liter per uur nodig.
newholland6640
@Toontje kemper

Heb bij onze ford moeite om n fatsoenlijk pluimpje op de foto te zetten. Dan lukt alleen als hij koud is en ik hem extra brandsof inspuiting geef.
Case-IH Fan
Ik vind het wel een hels gezicht om zo'n grote ford aan het werk te zien en @newholland6640 wat voor ford hebben jullie?
ramrod
@dalton

Grapjas!
Meneer Kool
Alle trekker kunnen roken 😛 Misschien dat het is omdat een ford vaak wel erg makkelijk op te naaien is? Pomp mooi open en bloot, kun je zo bij met sleuteltje 10 en een grote platte schroevendraaier volgens mij? Althans bij een 7810.. Kun je in luttele seconden voor elkaar helpen. 😛
claasaxion1997
@wouterdp wij hebben een deutz 6.01 agratron een 6 cil en 105 pk
wij kunne met 1 volle tank (160 liter) 6.3 ha ploegen met een lemken 4 schaar en gereedleggen met een potinger rotorkopeg van 3 meter breed
dus dit is zuinig
jordi 1455
@wouterdp
vallen de trekkers wel eens dezelfde vermogenklasse?
zo niet dan zit je appels met peren te vergelijken.
mark1997-De meije
Het zijn gewoon zuipschuiten die trekkers zijn gebouwd op de amerikaanse dieselprijzen
dennis fordson
Alle trekkers roken
en waarom de meeste tw zo roken is omdat ze meestal voor tt worden gebruikt en dan krijgen ze vaak een beste draai aan de pomp
pino
Mwm motoren zijn ook zeer zuinig
jessemf
Een claas xerion gebruikt in het land bij bouwlandbemesten bijna 60 liter in het uur, das valt die ford nog wel mee denk ik.
newholland6640
@jessemf

Dat bedoel ik 😛
stevenb
Haha bedankt voor al die reacties, ja de trekkers van tegenwoordig gebruiken ook wel best een slok, moest laatst ploegen met een fendt 310 vario 105 pk, 21 liter in het uur dat viel mij echt zwaar tegen op veen grond en een vierschaar net als maaien gaat er ook 20 liter in het uur door, wij hadden vroeger een ford 5610 gen /// deze wou ook niet roken maarja de laatste motoren waren toch het beste he? en ja als ze zo makkelijk op te voeren zijn, er zijn er genoeg die dat eventjes doen alleen denk ik met deze brandstofprijzen dat ze het boutje gauw een slagje terug draaien haha.
Johndeere6210r
@stevenb

Dit valt idd tegen, en dat voor een Fendt.
S Schenning
De vraag is niet hoe veel liter diesel er door gaat pr uur, maar hoe veel werk je pr uur verzet. Die xerion neemt mss 60 liter pr uur, maar doet ook 3 keer zoveel pr uur....
stannetje96
Onze ford verbruikt 12 liter per uur op 1700 toeren constant.
dit is dus behoorlijk zuinig.

dit is een filmpje van onze ford voor eeen joskin kieper met 9x1300 kg erin 😃
tractorfan.nl/movie/26142/
Leo-NH
Ben laatst aan het Zodebemesten geweest met een New Holland TVT 190 en 11.5m3 Veenhuistank. kwam ik uit op 16 liter in het uur!
Valtra-Fordpower
Quote @mark1997-De meije:
het zijn gewoon zuipschuiten die trekkers zijn gebouwd op de amerikaanse dieselprijzen

Zucht......

Zeg niks, of zeg wat zinnigs!
mark1997-De meije
@Valtra-Fordpower welke trekker is nou niet gebouwd op amerikaanse dieselprijzen
NHtvt135
@Valtra-Fordpower jij zegt wat ik denk.......
ljdekker
@S Schenning inderdaad! het gaat erom wat je nodig hebt per kuub/ton. Een verbruik per uur zegt op zichzelf niet zo veel. Gaat erom wat er verzet wordt.

Oja, zodebemesten hier; rond de 12.5 liter per uur.
Adri-JD850
Het is en blijft ook hier weer een rekensom je moet het aantal HA delen door de liters dan zit je volgens mij goed om te weten wat het verbruik is, en je zult in de toekomst op je diesel verbruik moeten gaan letten want de prijzen schieten de pan uit als het zo doorgaat de producten die we produceren daar komt een prijskaartje aan te hangen.
gudo
Ja dat verbruik van een ford valt erg mee!. Ik kan heel veel bemesten met 1 volle tank!
ljdekker
Als je het per ha uitrekent kun je ook beter met anderen vergelijken!
Meneer Kool
Om maar even een vergelijking te maken

Vorig jaar met het gras hakselen reden wij vaak met een Fendt 310 LSA (MWM 4 liter 4 cilinder turbo) en een Ford 7810 gen III(6.6 liter 6 cilinder). Beide 100pk (de Fendt iets minder) beide met een 16 tonner(gelijke belasting dus). Alleen met het aftanken bleek de Fendt toch altijd veel gunstiger qua brandstof verbruik uit te komen. Scheelde toch snel 30 a 35 % (En dat is niet overdreven..)

En dat is toch een beetje waarom ik doorgaans niet zo gecharmeerd ben van het verbruik van een Ford.. maar.. dat kan natuurlijk verschillen per type, maar dit is dus mijn ervaring.

Maar waar het verschil precies in zit? Misschien het feit dat de motor zo groot is maar betrekkelijk weinig pk's leverde..? Misschien op de luchtinvoer geknepen?
international-633
@Meneer Kool

gelijke belasting, maar bij die ford staan nog 2 extra zuigers te werken die ook dorst hebben...
gerardmk1
Als een ford niet rookt is ie stuk of staat ie in de schuur, vroeger had m'n pa ook ford trekkers(europees model 9700, 8210 een 7000 en volgens mij een 4000) en die rookten stuk voor stuk mooi zwart(als ze stevig moesten werken)
krolsteyr
Wij hebben ooit een ford gehad, hoe of wat voor iets weet ik niet, ik weet wel dat er een cabIne op zaat en dat hij verekkes pluimde
Husqvarna
@stevenb
Als onze 5610 gen3 moet werken wil ie wel roken, en dat blok lekt ook overal, koppakking en koppeling zijn bij 3500 uur al aan de beurt geweest, en die is nooit opgedraait
stevenpaas
@gerardmk1 die 8210 was eigenlijk een 8100 met stickers van een 8210. 8100 met 6 cil industriemotor
gerardmk1
Da's waar ook, had ik even niet aan gedacht
newholland6640
@S Schenning

Dat is ook weer niet helemaal waar. Als je een 110 pk voor een vierschaar zet, of n 160. Dat scheelt ook al weer in verbruik.
S Schenning
@newholland6640
Je hebt mss gelijk wat dat betreft, maar als je erg in dieselverbruik op gaat, kijk je naar hoeveel diesel je pr ha of kuub nodig hebt, niet wat je trekker pr uur gebruikt, daar heb je niks aan... Die trekker van 110 pk heeft er mss moite mee om de 4 schaar te trekken, en die van 160 pk heeft er een makkie aan. Dus voor dat je het weet is de diesel verbruik bij de van 160 pk minder pr ha dan die van 110 die er plat voor ligt.

Wij hebben bijvoorbeeæd de 8430 met 60 pk opgevoerd, het mooie is dat die nu bij het ploegen 1 liter minder diesel gebruikt pr ha, alleen om dat het nu veel makkelijker gaat. 1 liter is niet veel, maar alles moet je mee tellen.
newholland6640
@S Schenning

Dat bedoelde ik te zeggen.
Ja, ik zou eigenlijk ook wel tubo op de TS willen. Want het mesten kan hij nu amper doen. denk dat het stukken scheelt in dieselverbruik.
Meneer Kool
@international-633

Maar moet het dan nog steeds zoveel schelen? Verschil in verbruik was toch vrij fors.
newholland6640
@Meneer Kool

6 cilinder en aan vario, en niet allebij dezelfde bestuurders! chauffeur is gigantisch van belang he! Onderschat dat niet.
Meneer Kool
@newholland6640 De 310 in kwestie was er eentje uit 84' Zonder vario dus 😉 En de 310 moest er wel eventjes wat harder voor werken.. De Ford had wel ff ietjes meer in de mouwen..
newholland6640
@Meneer Kool

Chauffeur maakt gigantisch uit he. En wastie niet opgedraaid dan?
Meneer Kool
@newholland6640 Nope, standaard. Ik reed steeds met de 310.. en ik heb me niet zozeer geconcentreerd op economisch rijden. Dus dat zal het grote verschil niet maken. Denk toch echt dat de MWM motor een stukkie zuiniger was 😉 Maarja goed, Fendt heeft ook wel z'n prijs, maar dat is het in mijn mening wel waard.
newholland6640
@Meneer Kool

Zou ook kunnen. Maar toch is ford beter 😃
Meneer Kool
@newholland6640 Laat ik het gezellig houden en hier maar niet inhoudelijk op in gaan 😉
jammermaarhelaas
@Meneer Kool

Ben benieuwd hoe u de hoge aanschafprijs van een Fendt uit wilt leggen.

En begrijp me goed, ik werk niet met een Fendt en ook niet met een CNH. En ook zal ik niet zeggen dat dit merk beter is dan dat merk.
Puur en alleen kijkend naar de financiele kant van het verhaal maakt de keuze voor een Fendt denk ik lastig.
Wat verbruikscijfers betreft heeft CNH niet stilgezeten.
Zaken als persoonlijke voorkeur vanwege comfort, het reeds werken met een bepaald merk (goede onderlinge uitwisselbaarheid van machines en onderdelen als wielen, maten in 3punt tov. aftakas enz.) en goede band met dealer spelen ook mee denk ik.
Meneer Kool
@jammermaarhelaas Hoe het zich verhoudt bij de nieuwste trekkers weet ik niet. De nieuwste trekkers waar ik mee gereden heb waren een Fendt 714 en te vergelijking een MX135 (De MX was ietsjes ouder dus dat lijkt me een oneerlijke vergelijking want natuurlijk komt de Fendt dan beter uit de bus, al geeft het wel aan dat Fendt nog altijd een stap voorliep op de concurrentie i.v.m. introductie van de vario)

Maar om de vergelijking die ik eerder noemde Fendt 310LSA van 84'en Ford 7810 van 92' aan te houden.

Wat mijn voorkeur voor Fendt bepaald. Die oude 310 was stukken ergonomischer dan de Ford, fijne versnellingsbak, schakelt vlot en je raakt geen andere hendels van bijvoorbeeld de hydrauliek of heffing als je de trekker in een bepaalde versnelling hebt zoals bij de ford.(En dat is echt zonder gein.. of enige overdrijving) Daarnaast het geluidsniveau in de cabine, de vloeistof koppeling(wat ik absoluut heerlijk vind om mee te werken), de fendt voelt degelijker aan, geen rateltjes of tikjes etc. Overigens speelt het geluid wat de trekker produceert ook een rol. Bij de Ford is het wat scherper zeg maar(Daarom ervaarde ik het ook meer als kabaal). En bij alle Fendts waar ik mee gereden hebt krijg je dat idee, dat vertrouwen dat er gewoon echt goed over nagedacht is. Van de 2 trekker in dit voorbeeld was de Ford qua leeftijd en draai uren technisch veel beter. Maar die 310 met bijna 17000 uur op de klok en 8 jaar aan leeftijd meer was als geheel gewoon een betere doordachte trekker. En daarnaast gewoon ook echt economischer. Maar dat is onze algehele ervaring met Fendt traktoren.

Nogmaals, Hoe de verschillen zijn bij de allernieuwste traktoren weet ik niet. De verschillen zullen subtieler zijn lijkt me. Maar ik heb bijvoorbeeld alleen met en CVT van Fendt gereden.

Maar welk merk trekker je aanschaft kan ook liggen aan waarvoor je de trekker wilt gebruiken. Fendts zijn altijd al erg complete trekkers geweest en nu nog steeds. Dus die wil je dan ook zo breed mogelijk inzetten. Lijkt mij.

En voordat er mensen gaan lopen zeiken dat ik ook een emotionele voorkeur hebt. NATUURLIJK heb ik een emotionele voorkeur. Ben met Fendt traktoren opgegroeid. Ben dat dus ook gewend. En dan wil je trouwens ook niet snel meer wat anders.

Overigens maak ik nu de Fendt-Ford vergelijking. En dan ook van 2 oudere traktoren. Maar dat is om aan te geven dat Fendt die voorsprong altijd al had. Overigens op alle andere merken. Stap maar eens op een Fendt 300 serie van begin jaren tachtig en elk ander merk in de zelfde pk klasse van het zelfde bouwjaar.
newholland6640
@Meneer Kool

Daarom ook mijn smiley 😛 Maar de chauffeur is echt gigantisch van invloed. Met z`n groot verschil zal ford er waarschijnlijk nog steeds slecht uitkomen. Maar als dezelfde chauffeur op dezelfde trekker zou rijden ligt het verschil juist hoger of lager.

Aanscaf ja, dat is ook zoiets. En dan nog die dure onderdelen.
Meneer Kool
@newholland6640 Tja duurdere onderdelen.. maar hoeveel dat in totaliteit kost ligt er ook weer aan hoe vaak je iets kapot hebt hé 😉
newholland6640
@Meneer Kool

Jup, maar ik heb niet het idee dat fendt echt minder vaak kapot gaat. Maar dit wordt beetje duimzuigerij 😃
Meneer Kool
@newholland6640 Dat dacht ik al 😉 Maar dat geeft niet. Wij hebben hier wel daadwerkelijk de ervaring dat het gewoon kwalitatief erg goed en betrouwbaar spul is.
newholland6640
@Meneer Kool

Okey, heeft het dus toch geholpen 😛
Oohja, het zal ook wel goed zijn. Maar of fendt echt zoveel beter is dan andere merken betwijfel ik. Als je reperaties en aanschafkosten na 8000 uur bijelkaar optelt komt fendt denk ik toch hoger uit. Maar daartegenover staat weer dat fendt hoge inruilwaarde heeft.
Meneer Kool
@newholland6640 Het blijft een keuze.. Er zijn ook zat bedrijven die een New Holland aanschaffen of iets met een lease constructie en het ding na 3 jaar weer in de kont schoppen.

Maar onthoudt, tegenwoordig worden er nog weinig traktoren gebouwd die 'niet goed' zijn hoor 😉 De verschillen zijn relatief gezien subtieler geworden.. De dagen van tandwielen roeren in de bak hebben we gehad om maar even wat te noemen.
newholland6640
@Meneer Kool

Haha ja, Zal inderdaad niet zoveel verschil meer inzitten. Daarom lijkt mij fendt ook gewoon teduur 😛 magoed. De meeste fendt fans zijn geboren met n fendt tatoeage op hun kont 😛
Meneer Kool
@newholland6640 Het is bij andere gebruikers niet anders 😉 Om maar wat te noemen.. Ik heb zostraks uitgebreid aangegeven waarom Fendt mijn voorkeur heeft. Ik heb jou alleen maar loos horen roepen dat 'Ford toch wel beter is' En dat Fendt 'Duur' is. Terwijl ik denk dat de prijs/kwaliteit verhouding van Fendt niet eens zo heel gek is. 😉 Maar dat geeft niet. Hoef je verder ook niet op in te gaan. Het is maar wat je gewend bent 😉

Maare over de verschillen van de moderne traktoren. Tja, zoals ik al zei, ik heb alleen ervaring met de CVT van Fendt(714 vario) Wat ik trouwens een buitengewoon fijne en complete trekker vind. Maar daar ga ik me dus verder niet over uitlaten.
newholland6640
Nu radicaliseer je wel een beetje meneer kool! Dat heb ik helemaal niet de hele tijd gezegt. Dat zuig je uit je duim. Ik heb alleen gezegd dat fendt een hoge aanschapprijs heeft. En al helemaal bij de nieuwere trekkers kwaliteit weinig meer uitmaakt.
Meneer Kool
@newholland6640 Ik heb ook niet gezegd dat je steeds zei dat 'Ford gewoon beter is'. Dat maak je er nu zelf van 😉 Over uit je duim zuigen gesproken

En wat ik bedoelde met jou gebruik van het woord 'Duur' is iets wat je in je laatste reactie wel goed verwoord, namelijk:
Quote @newholland6640:
Ik heb alleen gezegd dat fendt een hoge aanschapprijs heeft.

Want dat is namelijk het punt waar ik op doel. Een Fendt is namelijk niet duur. Want je geeft niet alleen meer, maar je krijgt ook meer. Meer techniek, innovatie en efficiëntie. Het heeft zijn prijs maar dat wil niet zeggen dat het het niet waard is.

En dat ik me verder niet uitlaat over de verschillen in de traktoren van nu, die er ongetwijfeld zijn, al zullen die meer zitten in dingen die de meeste als "extra's" zullen beschouwen(Kwaliteits-verschil is er dus zeker wel). Is omdat ik alleen ervaring heb met de iets nieuwere trekkers van Fendt.
newholland6640
Quote @Meneer Kool:
k heb jou alleen maar loos horen roepen dat 'Ford toch wel beter is

Hier zeg je toch heel anders. We kunnen hier nu wel verder gaan lopen zeuren. Maar dit is n eindeloze discussie 😃
newholland6640
@Meneer Kool

kan afbeelding niet zien. Kun je link geven?
Meneer Kool
@newholland6640 Weet eigenlijk niet hoe je alleen de link kan laten zien? Kopieerde namelijk de link en hij voegde automatisch de afbeelding in. Ach laat maar 😛 Flauw geintje.. Als je het echt weten wil.. zoek op Google Afbeeldingen "Captain Obvious"

Iets in de zin van dat het wel duidelijk was dat de discussie nergens heen ging.. Werd der ook al wel een beetje ziek van..
newholland6640
@Meneer Kool

Ooh okey, ik ziet hier om mn vrije tijd door te komen 😛
houdt daar maar rekening mee 😃
Meneer Kool
@newholland6640 Dat zal ik in acht nemen.. 😉
newholland6640
@Meneer Kool

Doe dat 😛
jd user
Dat roken komt door de grote in en uitlaatkleppen.Bij ford is dat groter als bij andere merken.En als de klep niet meer goed in de zitting valt.....jahaaaaa...dan krijg je dat zwarte rook.
case1455inter
Een FORD is altijd kapot dus gewoon naar de oud ijzer boer brengen
jammermaarhelaas
Ik ga niet beweren welk merk beter is dan het andere.

Wel kan ik het volgende melden. In het verleden huurde we weleens een kipwagen bij een loonwerker waar destijds al bijna louter met Fendt gewerkt werd (naast 1 of 2 oude Volvo's).
Wij hadden een Ford 5610 gen.II, standaarduitvoering, houd dat even in gedachten.

Het schakelen ging zonder de hef of hydrauliekhandels (voor 4 dubbelwerkende ventielen met zweefstand) te raken, en als we dan bij de loonwerker waren, moesten we ons zelfgemaakte verloopventiel gebruiken als verloop tussen de bij Ford standaard aanwezige speciale remsnelkoppeling van de hydraustatische wagenreminrichting en het voor externe hydrauliek gebruikelijke mannetjesdeel wat aan de remslang van de kipwagen zat, ipv. een remventielkoppeling.
Daarnaast ging het kippen zeer vlot, dit omdat deze Ford 5610 uit 1988 al 69 liter olie per minuut gaf, waardoor je sneller kon kippen bij matig toerental en een geheel open ventielregelklep dan menig ander merk tractor bij volgas.

Een Fendt heeft uiteraard een vloeistofkoppelig, en schakeld prima. Ik heb een beetje ervaring met een 103, een 311, een 511 en een 514. Ook moet gezegd worden dat de 514 en 511 wat betreft degelijkheid en "rijgevoel" significant verschilden. De een was bijna subliem, de andere heel gewoon. Ook heeft de genoemde, gebruikt gekochte 511 al heel wat aan onderhoud en reparatie gekost in de eerste jaren. Hieruit blijkt maar weer dat onderhoud = behoud. En dus ook een Fendt kan heel goed kapot en veel kosten met zich meebrengen.

Zo bleek bij de aftakasrem-test vroeger op school, met tractoren die leerlingen van thuis mee mochten nemen, dat de ene Fendt 103 veel beter presteerde dan de andere 103, de een nam onderhoud serieus, de ander zag onderhoud louter als kostenpost.
manitoumvt 628
@case1455inter

doe dan gelijk jou traptrekker ook mee want dat is ook niks
case1455inter
@manitoumvt 628

Jij móet echt Jou dikke bek houden vieze vetpens
JD3010
@case1455inter Zeg, zullen we het wel gezellig houden? Dat soort taal hoort hier niet thuis.
roytieltjes
Amen
Meneer Kool
@jammermaarhelaas Olie opbrengst was inderdaad een van de punten die Ford heel goed voor elkaar had. absoluut een pluspunt. En ook de aanwezigheid van de ventielen bij de standaard uitrusting wat bij Fendt optie was.

Maar onderhoud is natuurlijk erg belangrijk, en dan ook juist preventief onderhoud. Wat je ook al als voorbeeld geeft. Onderhoud is om gebreken te voorkomen, onderhoud is niet het na de tijd oplappen als er iets kapot is. Dat heet reparatie 😛

Trouwens bij de 500 serie kan ik het me voorstellen. Geloof dat er nog wel eens wat probleempjes waren met die traktoren.
m nijman
@case1455inter nouw heb je wel een groote bek maar als het over trekker gaat ben je een jochie. heel stoer doen enzo ondertussen doe je geen flikker en vreet je allen uit de neus
m nijman
@manitoumvt 628 als je spoelman spreekt ga er maar gewoon boven op zitten
case1455inter
Nou dan krieg ie een aardbeving
Valtra-Fordpower
Quote @case1455inter:
Jij m�et echt Jou dikke bek houden vieze vetpens

@TurnMeLoose...
selten
@Valtra-Fordpower
Tis ook nog nie de eerste reactie die zo van hem afkomt. Maarja wa wilde van zon klein kind 😉
Valtra-Fordpower
Ik zeg meteen blokken zuk idioot volk.
TurnMeLoose
@case1455inter Normaal reageren lijkt heel moeilijk voor je. Zou je dit toch wel willen proberen, Anders tref ik maatregelen.
case1455inter
Nou tref dan maat regelen mafkees
ljdekker
Quote @jammermaarhelaas:
maten in 3punt tov. aftakas e
`

Daar zitten tussen sommige merken nog wel grote verschillen tussen!
ford5000
@case1455inter Even een welgemeende raadgeving aan jou: Zou je je taalgebruik een beetje willen matigen hier.
Wat je thuis doet moet je zelf weten maar hier houden we het graag netjes.
@TurnMeLoose is een zeer gerespecteerd lid van deze website, dus de term "mafkees" is niet bepaald op zijn plek.
Dat geldt ook voor ieder ander lid trouwens.
Iemand openlijk uitschelden doen we hier niet aan.
TurnMeLoose
@ford5000 Hij ziet al roze.... Kijk ook maar eens naar zijn reacties v/d afgelopen dagen.
ford5000
@TurnMeLoose Sorry, dat wist ik niet.
Vond zijn aanteigingen even wat te ver gaan.
Mijn excuses dat ik me ermee bemoeide. 😄
deeremeneer
Waarom mis ik ineens alle discussies en ruzies?
TurnMeLoose
@ford5000 Maakt niet uit Bert, Voor ik iemand naar roze stuur bekijk ik ook zijn verleden.
TurnMeLoose
@deeremeneer Je wordt ouder papa geef het maar toe....
ford5000
@deeremeneer Iets met: "At the right place, at the right time" ?
ford5000
@TurnMeLoose Kijk uit, straks is zijn rug weer beter, maar moet ie weer naar de dokter ivm een harde trap tegen zijn scheenbeen. 😉

EDIT: Ik weet wel dat je met zulke beslissingen wat verder kijkt als één opmerking.
Ik heb ook even in zijn verleden gekeken, en kan niet anders concluderen dan dat je een juiste beslissing genomen hebt.
In mijn optiek althans.
TurnMeLoose
@ford5000 1 voordeel dan heeft die weer tijd om hier puin te ruimen... :lol:

Als iemand anders het beter weet of kan moet die het me vooral zeggen.
deeremeneer
Hahaha flauw volk.
ford5000
@TurnMeLoose Ik ben van mening dat je de taak van Admin op een correcte en objectieve wijze ten uitvoer brengt, dus van mij zul je geen commentaar krijgen.
Zoals in het geval van gisteravond waarin je ook ons naderhand in Café 2.0 even netjes op de vingers tikte.
Zo hoort het gewoon.
Ik bied je dan ook mijn verontschuldigingen aan voor het feit dat ik die situatie ietwat teveel uitbuitte.
ford5000
@deeremeneer Gaat het nog steeds goed vooruit met je rug Lennard?
deeremeneer
Ja heb net weer intensieve fysiotherapie gehad. Ben moe nu.
jehan
Pijn weg dan deere meneer ?
TurnMeLoose
@ford5000 Thnx, Eens eens wat anders dan altijd kritiek en commentaar krijgen 😄
ford5000
@deeremeneer Kan ik me iets bij indenken.
Het is denk ik een soort van helemaal opnieuw beginnen.
Als er maar voorutigang in zit, dan blijf je tenminste nog gemotiveerd om door te gaan.
Leuk is echter anders, vrees ik.
ford5000
@TurnMeLoose Ere wie ere toekomt. 😉
jammermaarhelaas
@ljdekker

Ja, en ik ben erg blij dat je serieus reageerd 😄
deeremeneer
Ja pijn is weg en er is nog steeds zeker vooruitgang.
jehan
@deeremeneer kijk aan dan ben je daar in iedergeval van af ..hoe lang moet je nog dan voor je weer mag werken ?
deeremeneer
@jehan Maandag ga ik weer wat licht werk doen om te kijken hoe het gaat.
SJB533
@TurnMeLoose
Ben t met Bert eens, je hebt als admin soms een hondenbaan, door alle kritiek. Maar men vergeet te makkelijk dat zo'n team wel zorgt, dat TF (of welk ander forum dan ook!) wel draaiende blijft, zonder dat het een gigantische bende wordt.

En tja, ik zal gister ook wel te ver gegaan zijn. Sorry voor de gigantische hoeveelheid extra werk 😞
jehan
@deeremeneer aha mooi
jobfendt
Het valt wel mee

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
113
DEELNEMERS
48
WEERGAVES
13