Illustratie van:

International 844 S - lekke achteras keering

Hallo

mijn trekker international 844 s heeft een lekker achteras keering wie zou kunnen zeggen hoe dat moet om die te vervangen

gr pieter

Deel dit topic

Reacties

inter844-s
Boven op die as zit aan elke kant twee buisjes draai die er even af en blaas ze helemaal schoon ! kan zijn dat er zand in zit en dan kan de lucht daar niet weg binnen in die as, daardoor drukt die de olie naar buiten langs de kering;) maar hoogstwaarschijnlijk is die gewoon lek de steekas maar probeer eerst dit is !
ROBERTIHC
Opklossen en los halen
Fendttrisixfan
Als het geen portaalassen zijn moet de hele trompet eraf, en dan vanbinnen uit loshalen tot de flens er af kan en dan kan je een nieuwe keerring monteren met veeeel vet!!! en alles terug samen steken
IHC-power
Idd, daarvoor moet de hele trompet eraf. En dan alles loshalen tot de flens eraf komt (de trompet zelf moet je met een zware poulietrekker van de as trekken). Zitten als ik het goed heb zowel gewone keerringen als o-ringen in.
international844s
Wat bedoelen jullie met trompet kunnen jullie daar mischien een foto van sturen
Puma cvx power
@IHC-power Hoe bedoel je zware poulietrekker? als je gewoon een kunststof of houten blok onder de steekas legt en je laat de trompet een paar keer op het blok vallen valt te trompet vanzelf naar beneden.
Puma cvx power
De behuizing die om je steekas zit.
international844s
Bedankt voor de info, als er meer mensen zijn die er wat van weten zet hier dan graag een reactie neer

gr
IHC-power
@Puma cvx power dan heb jij geluk gehad. Het zou kunnen bij sommige trekkers, maar wij hebben hier soms al serieus gezweet gehad met een zware poulietrekker eer ze loskwamen. 😃 (was bij een 624 zo)
Fendttrisixfan
Quote @IHC-power:
maar wij hebben hier soms al serieus gezweet gehad met een zware poulietrekker eer ze loskwamen.

ik heb van onze 309 ook eens een keering vervangen en deze trekker heeft portaal assen waardoor de trompet er normaal niet af moet, maar door dat alles zo vast zat hebben we toch de trompet moeten demonteren
IHC-power
@Fendttrisixfan het wil soms nogal es tegenvallen. 😛 Maar meestal zijn wij het toch die het langste volhouden of niet? 😃
Fendttrisixfan
@IHC-power
de aanhouder wint meestal 😃
IHC-power
@Fendttrisixfan zo is dat! 😛
Fendttrisixfan
@IHC-power
desnoods met de snijbrander erdoorheen, maar het is wel fijner om te sleutelen als het een beetje vlot gaat 😃
john deere 7810
@Fendttrisixfan

ligt er maar net aan 😛 als het tegenzit en het lukt na een tijdje wel dan is dat wel extra mooi maar als het niet lukt en het wil echt niet of het knapt tja..... dan is het zwaar klote
Corne S
Welke keering is er lek? De achteras heeft namelijk 2 keringen, eentje in het midden bij de remmen (als deze lek is, remt hij waarschijnlijk niet goed) en eentje vlakbij de velg. Deze laatste is te herkennen aan een zwarte velg.
case inter kracht
Eerst effe je ont lugtings plug kontroleeren en als die open is moet je efe je treker op kossen zetten en dan heel je trompet der af hallen en je lagers der uit persen ogentje werk
IHC-power
@Fendttrisixfan haha idd! 😃
international844s
Ja het is die keerring het dicht bij de velg,
Puma cvx power
@IHC-power ik het al een paar keer gedaan bij een 845 en 745 en is nog altijd gelukt op die manier. meest als je hem twee keer laat vallen op het blok dan is hij los. het is wel de moeit waard om het ook een keer te proberen.
@case inter kracht
als je ontluchting open is kan hij nog wel lekken hoor er komt altijd grond en zand tussen de keering.
IHJan
Ik heb het pas geleden gedaan bij een 744. Trompet demonteren, wel goed stutten, ding is zwaar. De tandenkrans kun je er dan afpakken. Vervolgens een rond stuk ijzer op de vloer leggen en de as erop laten vallen, door zijn eigen gewicht wordt de as eruit geperst. Keerring vervangen, alles schoonmaken en goed invetten, de as weer terugpersen en de trompet weer monteren, wel vloeibare pakking ertussen doen, anders begint hij daar te lekken, succes

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
15