Heb hier een ford 5000 waar de stuurbekrachtiging regelmatig weg valt zodat er veel speling op het stuur komt
het is een bekrachtiging in het stuurkolom dus geen cilinder
er zit genoeg olie in heb wel pas de bovenste keering vervangen maar daar is verder niets los geweest
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 5000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hoeveel speling heeft het stuur als de motor uit staat?
Zal toch een cilindertje in zitten, lijkt me. Zowel bij hydrostatische als bij bekrachtigde besturing...
Doe dat!
Nu weet ik alleen niet hoe ik hier een PDF posten moet.
uploaden en dan downloadlink plakken .
Is uit het WP handboek.
Dan kun je hem nog uploaden
imageshack.us/photo/my-images/…
Maar uit die reactie vond ik dat hij dacht dat ie m nie kon uploade
speling op draaipunten is het niet want je kan bv half uur rijden zonder probleem dan plotseling speling even later
weer alles goed
imageshack.us/photo/my-images/… Dit syteem. Hetzelfde als op die 5610 in reparatie.
en ik denk dat inderdaad de bekrachtiging weg valt
Die werkt namelijk wel met een cilindertje dat voorin de neus in de voorasdrager zit.
Drop nog ff je mail in PB dat stuur ik hem je.
stuurcylinder lektinwendig, luchtbel==rev set.
of toch orbitrol ( stuurkolom ) lek==rev. set.
harry
Bert, Jojast geeft toch aan dat hij Powersteering heeft?
Klinkt toch als een inwendige lekkage of lucht in het systeem.
Ik gok op het eerste aangezien hij aangeeft dat het na een half uur optreedt. De olie is dan warmer en dunner waardoor er eerder lekverlies optreedt waarschijnlijk.
Net als met een hefpomp die zijn beste tijd gehad heeft.
Eerst wel opbrengst, maar zodra de olie warm wordt steeds langzamer heft en minder opbrengst en druk voor externe hydrauliek heeft.
Hoe is het pijl gecontroleerd? Bij stilstaande motor? Niveau tot aan de vul dop?
Wellicht kan de pomp gemaakt worden door een afdicht setje, deze zijn bij de Dealer op voorraad.
daarom dacht ik zelf ook aan lucht heb niet het idee dat het temp. afhankelijk is
heb ook het idee dat het na het vern. van de bovenste keerring is
is er een manier om te ontluchten?