Hallo ik ben nieuw hier..ik wilde vragen gister waren wij het hooi binnen aan het leggen en ineens stopte de traktor ermee hij viel uit en krijgen hem niet meer aan..kunnen wel starten maar er gebeurd niks..weet iemand wat dit zou kunnen zijn..
mvg
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Draai het kraantje onder de tank even dicht, en demonteer het filter. Zit er in het schaaltje onder het filterelement een boel drab dan doe er maar een nieuw filter op.
En als je het filter er toch af hebt, draai dan even het kraantje weer een halve slag los om te kijken of er wel diesel uit komt. Het bezinkselzeefje bovenop het kraantje wil ook wel dicht gaan zitten na verloop van tijd, maar dat gebeurd zelden onder het rijden dat die potdicht gaat zitten.
Begin dus maar eens met het filter.
Ford 2000.. Waarom krijg ik dejavoe?
Staat ook dat de poster nieuw is hier, en niet dat hij de trekker net gekocht heeft.
Niet gelijk het ergste van denken...
Hahaha dacht dat het aan de serie lag ofzo.. Maar aan de gebruiker dus
ik weet iemand die zijn fordje heeft verkocht...
DS
Hahah maar jij hebt passie voor de machienn
Zou het dezelfde zijn?
Dennis Startpiloot inderdaad
Heb je foto's van de 2000?
Wij denken hetzelfde denk ik?
Zeker weten
Deze man is nieuw hier en heeft een serieuze vraag.
Ik denk niet dat hij op een hoop onzin zit te wachten over het voormalige Fordje van Dennis, maar op een oplossing van zijn probleem...
Dat snappen jullie toch ook wel hoop ik.
Ik bedoel. Zou het niet hetzelfde fordje kunnen zijn? En valmet6400power snapte het
Staat ook dat de poster nieuw is hier, en niet dat hij de trekker net gekocht heeft.
Niet gelijk het ergste van denken...
Daarom zei ik ook bovenstaande..
ow had ik nie gezien
we gaan de dieselfilter dan maar eens vernieuwen.hier zit toevallig geen monteur in de kanten van limburg..
dankje voor jullie hulp alvast hoop dat probleem snel verholpen is
Zal het even kort samenvatten:
Eerst het kraantje onder de tank even dichtdraaien.
Vervolgens het kleine boutje op het filterhuis met sleuteltje 10 los draaien, en het filter met onderbakje los nemen.
De oude ringen verwijderen(nieuwe zitten standaard bij het nieuwe filter in het doosje bij een CAV 296 filter), nieuwe ringen even insmeren met diesel voor de afdichting, en plaatsen. Let even op de diameter van de grote ringen want diee is niet 100% gelijk.
De grootste moet in het filterhuis, de kleinere in de groef van het onderbakje. Het kleine ringetje zie je wel waar die omheen moet. Je kunt het best de oude even met een schroevedraaier eruit priegelen.
Als je dat gedaan hebt even het kraantje los draaien om er zeker van te zijn dat er wel diesel naar het filter komt.
Dan nieuwe filter op het onderbakje plaatsen en weer monteren. Vervolgens tankkraan helemaal los en de ontluchtingsbout die voor het bevestigingsboutje van het filter zit met sleutel 14 of 15 los draaien tot je het gaatje in die bout kunt zien. Deze pas weer dichtdraaien totdat er alleen nog diesel en geen lucht meer uitkomt.
Waarschijnlijk moet je hem helemaal ontluchten omdat hij in één keer is gaan staan, dus je tank moet minstens half vol zitten om vlot te kunnen ontluchten.
Nadat je het filter ontlucht hebt draai je het kleine boutje bij de aansluitingen van de verstuiverleidingen op de brandstofpomp los en wacht ook hier tot er alleen nog diesel uit komt. Draai deze daarna ook weer vast en draai de verstuiverleidingen boven bij de verstuivers zover los dat je de leiding zelf losjes in de wartels kunt bewegen. Zet de gashendel vol open en start nu de trekker.
Blijf starten en kijk of er bij alle 3 de verstuivers fatsoenlijk diesel komt. Als dat het geval is draai je ze weer vast. Daarna zou hij in theorie weer moeten willen lopen.
Zo moet het toch haast wel lukken.
van deze fordson?
Wat ik je nog even mee wil geven is het volgende:
Mocht er nou maar een klein beetje diesel bij het filter komen als je het kraantje onder de tank losdraait dan wil het zeefje wat op het kraantje zit wel eens dichtgeslibt zitten met bezinksel onder uit de tank.
Als dit het geval is kun je 2 dingen doen.
Je kunt even met perslucht het leidinkje tussen filterhuis en het kraantje doorblazen. Doe dit wel met weinig druk, want anders blaas je misschien het gaasje van het kraantje af.
Slibt hij daarna toch weer dicht dan blijft er maar 1 mogelijkheid over, en dat is de het hele kraantje eruit draaien en de diesel uit de tank opvangen. Vervolgens de tank spoelen en het zeefje op de kraan schoon maken. En vervolgens het hele zaakje weer monteren. Diesel weer in de tank, en zoals eerder omschreven ontluchten.
Succes, en hou ons op de hoogte van je bevindingen!
Ja ik heb de mijne een maand ofzo geleden verkocht
lubematch.shell.nl/recommendations.php/…
Nu even met betrekking tot je vraag over het heffen:
10W30 of 10W40 zijn goede oliën om te gebruiken.
Echter hier dringt zich de vraag op of de hoeveelheid olie het echte probleem is.
Het schokkerig en langzaam omhoog gaan kan duiden op een te laag oliepeil, zoals je zelf al terecht opmerkt, maar kan ook veroorzaakt worden door slijtage aan de pomp of een verstopt aanzuigfilter.
Dit laatste komt nog wel eens voor bij tractoren die niet zoveel worden gebruikt en dus meestal ook niet regelmatig ververst worden.
De vraag die @Tom VB stelde dus eerst eens nagaan.
Gaat hij alleen langzaam omhoog bij een laag toerental, en heft hij wel redelijk snel door als je het toerental verhoogt maar begint hij te schokken naarmate de voorlader verder bovenin komt? Is dit het geval dan heb je inderdaad te weinig olie op de achterbrug zitten en dien je bij te vullen.
Schokt hij door het hele traject en blijft hij onafhankelijk van het toerental van de motor langzaam heffen dan duid dit hoogstwaarschijnlijk op een verstopt aanzuigfilter, en dat is een behoorlijk klusje om die weer schoon te maken c.q. te vervangen.
Kijk dus, aan de hand van deze adviezen, maar eens eerst of je erachter kunt komen waar het probleem vandaan komt.
Zodra je het weet, of als je niet verder komt, laat het dan even weten. Dan gaan we verder kijken wat er aan de hand is.
Veel succes, en bedankt voor je terugkopelling.
Waarschijnlijk heb je een laagje bezinksel onderin de tank zitten.
Tap dus eerst de resterende diesel af door de leiding van het kraantje onder de tank af te koppelen en vang dit op in een bak of jerrycan.
Vervolgens draai je het kraantje uit de tank. Hier zit als het goed is een soort van staafje van plastic met daarin fijnmazig gaas wat moet voorkomen dat de troep uit je tank in je brandstofsysteem komt.
Als dat staafje helemaal vol zit met bruinige troep dan weet je ook dat er een laagje bezinksel in je tank zit.
Om de tank te spoelen kun je 2 dingen doen.
Je kunt het jezelf lastig maken door de tank eraf te halen( is wel de beste optie), en deze dan met schone brandstof te spoelen en schudden zodat het laagje bezinksel los komt van de bodem en uit de tank loopt.
Daar het echter nogal een klusje is( dashboard moet eraf, bedrading loskoppelen, steunen loshalen, e.d.) is er ook een andere mogelijkheid.
Daarvoor is het echter handig als je even met een paar man bent. Je laat dan de tank op de trekker zitten, en draait het kraantje er weer los met de hand in zodat je hem er snel weer uit kunt draaien.
Doe nu een paar liter schone diesel in de tank, en zorg dat je versnellingsbak vrij staat. Duw de trekker met elkaar stevig heen en terug zodat de diesel in de tank gaat klotsen en zo de troep vrij van de tankbodem komt. Draai na een paar minuten heen en weer duwen snel het kraantje weer uit de tank en vang de vloeistof die eruit komt op.
Maak voordat je daarna het kraantje weer monteert eerst dat staafje goed schoon zodat je weer een wit staafje met daarin gaas ziet. Monteer het kraantje, en zet er voor de zekerheid weer een nieuw filter op aangezien de kans heel groot is dat die nu al weer dicht zit met fijne troep die uit de tank gekomen is. Vul de tank grotendeels met diesel en ontlucht hem weer zoals je dat de vorige keer ook gedaan hebt.
Naar alle waarschijnlijkheid is het probleem dan opgelost.
Even voor wat betreft de olie:
Je weet dat de trekker gescheiden reservoirs voor versnellingsbak en hydrauliek heeft?
Zo niet laat het dan even weten, dan vertel ik je waar hem bij te vullen en te peilen.
3:
Tap de tank af (zorgvuldig "dieselolie-leeg maken!).
Demonteer het kraantje.
Via de vulopening met de hogedrukreiniger de drap van de bodem losspuiten.
Naspoelen met heet water.
Nacht uit laten lekken/drogen.
Kraantje e.d. monteren. Klaar.
Kan ook. Wees creatief! Kan je bij een Ford 2000 nog een beetje gemakkelijk in de tank kijken dmv van een zaklamp of die schoon is? Dan kun je je werk ook nog ff controleren.
enigste remedie is tank leegmaken kraantje en filter eruit en schoonmaken
Iemand tips hoe dit te verhelpen?
Er blijkt geen zeefje op geplaatst maar slechts een opstaand stukje buis, zodat de brandstof ongeveer 4 cm boven de bodem van de tank gehaald wordt. Zonder zeefje.
Kraantje is nu voor de derde maal volgelopen met prut en we overwegen de tank te demonteren en te (laten) reinigen. Het lijkt me echter ook een goed idee om een brandstofkraantje te zoeken waar wel een zeefje op zit. Iemand tips van waar dit te bekomen? Via internet of anders in de buurt van Den Helder.