Waar kan ik dat filmpje vinden dat een ihc aan het trekkertrekken is en aan het eide op hol slaat?
gr bartele
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Farmall was een merknaam van de IHC
IHC was de groep,
Farmal, Intermational en/of McCormick waren merken, die naast elkaar liepen
Farmall was eigenlijk een typenaam van IHC vanaf 1920, Case IH maakt ook nog steeds type Farmall C, Farmall U enz (Farm All).
Ja, al zijn die totaal niet vergelijkbaar met de Farmalls van weleer...
Hij kan ook op hol slagen door olie uit de turbo. Maar dat kan ook door de brandstofpomp. Als je te veel bijschroeft zal je minder lekverlies naast de plunjer hebben in de pomp en zal het toerental omhoog gaan, daardoor zal de plunjer nog sneller bewegen, zal er nog minder lekbrandstof zijn naast de plunjer, en zo gaat het voort... En slaat die dus op hol...
Ieder zijn smaak.
Bij mijn weten is in Nederland door de NTTO al ergens eind jaren 80 in de superstandaard klasse een schervendeken verplicht gesteld. Deze schervendeken moest dan rondom het koppelingshuis worden gelegd en werd dan met gespen strak getrokken. Ook werd er in bepaalde klassen een stalen (met een minimum materiaaldikte en sterkte, waar ook op gecontroleerd werd) behuizing rondom het koppelingshuis verplicht gesteld. Dit allemaal om een uiteen barstend vliegwiel tegen te houden van wegvliegen.
De in vele tractoren standaard gemonteerde gietijzeren vliegwielen kunnen simpelweg het hogere toerental niet aan (ze zijn gemaakt voor het standaard max. toerental plus een zekere tolerantie).
De naar buiten gerichte kracht die door het hogere toerental ontwikkeld wordt, wordt zo groot dat het materiaal uitscheurt.
Dat hier het toerental zo hoog opliep heeft volgens mij te maken met een brandstofpomp die buiten controle geraakte. Je zag aanvankelijk immers al dat ie niet op toeren kwam, en later bij het trekken zakte de motor ook al snel weg. Hopen dat er niemand gewond is geraakt, als puller wordt je zo wel even onmiskenbaar op je fouten gewezen.
Nieuw type kniktrekker van Farmall??
+1
Dat klopt niet geheel wat jij zegt. De schervendeken is idd verplicht en het frame moest doorgetrokken worden tot de achteras om het doorknikken van trekker te voorkomen dit ivm persoonlijke letsel te voorkomen. In de andere klassen (vrije klassen) introduceerde men in de jaren 90 de bellhousing vaak geïmporteerd uit de states die de schervendeken overbodig maakten en daarbij ook gewicht bespaard. De bellhousing is bij de vrije klassen gewoon een soort koppelingthuis. In de farmstock en en het begin de pro stock is hoort het koppelingshuis origineel te blijven. Daar deed men de schervendeken om. Maar wij hebben de bellhousing ontworpen die in het koppelingshuis past en niet aan de buitenkant . Zover ik ik weet zit er in de garnalen op dit filmpje een crower koppeling die in de sport wordt gebruikt. Dat dacht ik te zien aan de drukgroep
Oke, bedankt voor de correctie!
daar heb je gelijk in
wat is het verschil tussen de standaard koppeling en die crower koppeling waar je het over hebt? is dat hetzelfde principe alleen dan veel zwaarder, of is het een heel ander soort systeem?
Een crower is een merk.die veel.in de tractorpulling gebruikt wordt.
Het werkt hetzelfde als een gewone koppeling maar.bij een.bepaald toerental komt de koppeling vanzelf op en gaat de trekker rijden. Koppelingpedaal intrappen bij volle toeren is bijna onmogelijk.
De koppelingsplaten zijn van een andere legering staal en ook de schoenen zijn speciaal ivoor de enorme wrijving en hitte wat er vrijkomt bij het optoeren. Meestal heeft een crower ook meer platen dan een standaard koppeling.
gewoon stalen vliegwiel (ipv gietijzer) zou al een bult helpen, is niet zo bros, net als de starterkrans... Verder voert gewoon ijzer ook makkelijker warmte af dan gietijzer.