Ford 5000 automaat
Ik heb vandaag in panningen een ford 5000 gezien met een automaat. ik had zoiets nog nooit gezien, maar ik zou graag weten ofdat deze zo orgineel ook gemaakt werden?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
dit is dan wel een dexta wat niet orgineel is maar het is wel het zelfde systeem
op een 5000 zo'n 30-35 afhankelijk van de banden, die van de foto(de 5000 dan) is van ons zelf en heeft de S-O-S bak
bedankt
tractorfan.nl/picture/629028/
Storingstabel: oldfordtractors.com/sostrblshoot.htm/
Dan hebben wij mazzel, hooguit 1 keer per jaar dat hij bij de dealer staat voor reparatie, dan zijn bij ons de 8360 en m100 vastere klanten van de dealer( natuurlijk ook nog niet vaak, maar wel meer dan de oude 5000)
Ja, en daarbij moet je je voorstellen dat veel S.O.S.-gebruikers van welleer in feite hun paard hadden ingeruild voor zo'n trekker en dus technisch inzicht hadden t.w.v. 0,1. Daar stond men dan 'met de bak vast' achter in de polder. Daarbij moet je je tot overmaat van ramp ook nog eens bij voorstellen dat het in die tijd niet ongebruikelijk was dat je naar de over-overbuurman moest om van hun telefoon gebruik te mogen maken...................(!)
Onze 8360 heeft 3 groepen(A,B,C) en kruip en dan per groep 6 versnellingen te bedienen met knopjes, als je hebt geschakeld en je trapt de koppeling in, dan schakelt hij zelf terug en bij het weer loslaten van de koppeling schakelt hij zelf weer op. Voor het voor-en-achteruit te rijden zit er een hendel op, achteruit gaat hij tot maximaal B6 en vooruit maximaal C6
Hij staat hier iedere dat voor de voermengwagen en wordt netjes warmgedraaid van tevoren, verder blijft hij hoor toch waarschijnlijk voor altijd.
Ja, er zijn dacht ik ook drie soorten versnelingsbakken.
Voor wat info over de Ford S-O-S powershift, klik foto:
Ik dacht dat het geen dual command maar shuttle command was
Dan zal ik het wel mis hebben, ik dacht het een keer te hebben gelezen in de handleiding van de m100, of zijn die met andere versnellingsbakken geleverd dan de 60 serie?
SOS was niet echt storings gevoelig je moest ermee kunnen omgaan.( wel meer dan de mechanische bak, wat ontbrak was de electronica )
ze konden ook mits juist onderhoud en zeker de juiste olie
10.000 uur halen zonde problemen.