Wie kan mij precies uitleggen wat het verschil is tussen een Fendt 308 LS of Fendt 308 LSA. Op mijn werk is er net een extra 308 gearriveerd en dit is een LSA ( de oudere een LS) ze zien er natuurlijk niet helemaal het zelfde uit maar dat kan ook leeftijd zijn want de nieuwe (lsa) is iets jonger dan de oude (LS) (jaar of 3/4).
Ofwel: waar staat die A voor bij de LSA?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Helemaal correct.
@ JelleDexta: De 308 LS heeft misschien eens en andere sticker, of, ander motorkap gekregen na beschadiging van de oude.
Of er is later 4-w.d. onder gebouwd.
De "A" in "LSA" staat toch wel degelijk voor het Duitse woord Allrad, wat "alle wielen" betekend. Mogelijk is er op een van de trekkers een andere motorkap gekomen.
Bij nader inzien zou het kunnen.
Ik heb even een foto van een Fendt 308LS van Google-afbeelding 'geplukt': Wel 4-w.d. en geen "A" aanduiding.
sp7.fotolog.com/photo/39/…
(ps. Bedankt voor de hulp, het is nu al leuker om er meer over te weten
had het ooit eens gelezen hier op tf geloof ik
Das "L" wie "Luxus" steht für die in den mitte 70ern eingeführte Vollglaskabine mit ihren Zusätzen (verbesserter Sattelsitz, Heizung, usw.).
Das "S" steht für den 1968 eingeführten neuen "Standard" bei Fendt. Wesentlichstes Merkmal war die Turbokupplung.
Das "A" steht für Allrad (eingeführt 1984)
LSA = Luxus Standard Allrad
gevonden op de.wikibooks.org/wiki/…
lms schakeling heeft er volgens mij niks mee temaken.
klopt ja.
Nee hoor. De dieselrossjes hadden t niet
Volgens mij stond de S voor Synchron (gesynchroniseerde versnellingsbak)
en de alle eerste Fendt heeft zeker helemaal geen vloeistofkoppeling.
waarschijnlijk is dit geen originele aanduiding van uit de fabriek maar er achteraf opgeplakt zoals de LSX
L voor geluidsarme kabine staat (duitse woord ontbreekt mij op dit moment)
de
S voor Snelgang op de trekker (wegversnelling)
de
A voor Allrad -> 4wd
maar ja... Wij hebben een 614 LS, deze heeft echter wel 4wd... dus wat mij altijd verteld is slaat eigenlijk ook weer nergens op...
Het A'tje is pas na 1984 op de motorkap gekomen.. Jou 614 is dus van voor die tijd. Heeft onze 610 ook.
ja sorry haha, ik dacht dat dit de 1e pagina was. ik heb niet lang genoeg gekeken naar deze topic. sorry.
Okee jullie weten het dus niet maar ls heeft (origineel) Geen werklampen in de cabine en ls-c wel. Zo zijn er nog een paar kleine dingetjes die wel op lsc zitten maar niet op ls haha
dat is ls(x)
Dit is toch zeker een lsc en de werklampen zijn wel origineel
Hmm vreemd dan zeker?