International 1055 - krukaskeerring
Dag collega's , ik heb bij mijne 1055 een nieuw koppeling gestoken en omdat hij wat lekte aan de krukas ook een nieuwe keerring . ( origineel van case ) Het lekken is niets gebeterd , ik had nochtans de keerring een paar mm opgeschoven zodanig dat hij een nieuw loopvlak had . Iemand een gedacht wat er verkeerd zou zijn gelopen of heeft dat een andere oorzaak ? Ik heb ook al aan het zien geweest of er een andere soort keerring bestaat ( ander materiaal ) en dan kom ik uit op NBR en viton keerringen maar weet iemand wat het verschil tussen deze 2 is ? Alvast bedankt ; jo845xl
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 1055 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Had je geen lekkage bij het dekseltje achter de nokkenas?
zit er nog een binnen stalen ring in de keering?
facebook.com/…
ik had eerst alleen de keering vervangen want die lekte. toen lekte die nog. en nuheb ik ook een nieuwe ring er ingezet. nu is die 100% lek dicht
Zeker weten overal even diep erin geslagen, en geen deukje in de keerring door het in slaan?
Je hebt pb.
ja, dus?
Dat kan ik niet zien, met een nylon hamer kun je er wel degelijk deukjes in slaan
ja een foto maar dat doet de link het niet. maar voor bij de krukaskeering. zit een stalen ring in. en die heb ik ook vervangen
oke heb bij mij ook vervangen maar toen had ik ook alleen de keering vervangen maar van de ring wis ik niet meer of die achter zat. gewoon weer ff opnieuw doen
Kun je aan de smeerolie zien waar die gelopen heeft, of zit er al een groef? Ik neem aan het eerste.
Ooit heb ik wel eens van een Ford monteur gehoord dat hij standaard de veer van de achterste krukaskeerring een kleine cm inkortte, zodat die wat strakker zit.
Veer kun je uit elkaar draaien, en dan aan de juiste kant (niet de kant waar de veer punts toe loopt voor het in elkaar draaien)afknippen
Het nadeel van de speedi sleeve is de prijs van bijna 80 euro ex voor een exemplaar van 110mm...