Illustratie van:

International 1055 - krukaskeerring

Dag collega's , ik heb bij mijne 1055 een nieuw koppeling gestoken en omdat hij wat lekte aan de krukas ook een nieuwe keerring . ( origineel van case ) Het lekken is niets gebeterd , ik had nochtans de keerring een paar mm opgeschoven zodanig dat hij een nieuw loopvlak had . Iemand een gedacht wat er verkeerd zou zijn gelopen of heeft dat een andere oorzaak ? Ik heb ook al aan het zien geweest of er een andere soort keerring bestaat ( ander materiaal ) en dan kom ik uit op NBR en viton keerringen maar weet iemand wat het verschil tussen deze 2 is ? Alvast bedankt ; jo845xl

Deel dit topic

Reacties

ramrod
Viton is veel duurder en kan tegen hogere temperaturen.

Had je geen lekkage bij het dekseltje achter de nokkenas?
ErDee
Of aan de stuurorbitrol want die hangt ook in die ruimte?
jo845xl
Deksel en stuurorbitrol is niet de oorzaak . Ik heb hem terug doormidden liggen en je ziet de olie duidelijk aan de keerring . Ook als ie stilstaat blijft hij een tijdje nalekken en ziet de olie zwart , dus motorolie . Ik heb al gedacht dat het misschien aan de lagers ligt ( teveel speling ) en dat de krukas rondslingerd , maar hij draait mooi , of misschien carterontluchting ?
wvdh
@jo845xl

zit er nog een binnen stalen ring in de keering?
wvdh
Kijk dit is kruk as keering voor

facebook.com/…

ik had eerst alleen de keering vervangen want die lekte. toen lekte die nog. en nuheb ik ook een nieuwe ring er ingezet. nu is die 100% lek dicht
ramrod
Hoe gemonteerd?
Zeker weten overal even diep erin geslagen, en geen deukje in de keerring door het in slaan?
Corne S
@wvdh

Je hebt pb.
jo845xl
@wvdh Wat bedoel jij juist met die stalen ring ? Ik heb het wel over de keerring aan de kant van de koppeling . Die link van jou zegt mij niets , is dat een foto of zo ?
jo845xl
@ramrod Mooi recht erin geslagen met nylon hamer , dus ?
ramrod
@jo845xl
ja, dus?
Dat kan ik niet zien, met een nylon hamer kun je er wel degelijk deukjes in slaan
wvdh
@jo845xl

ja een foto maar dat doet de link het niet. maar voor bij de krukaskeering. zit een stalen ring in. en die heb ik ook vervangen
jo845xl
@wvdh Ik dacht het al , inderdaad , vooraan zitten stalen ringen maar die zitten achteraan dus niet .
jo845xl
@ramrod Ik heb er een paar uurtjes mee gereden en je kunt al zien op de krukas waar de keerring nu gelopen heeft ( ongeveer 4mm verder van de groef waar hij vroeger gelopen heeft ) . Ik denk terug een nieuwe keerring en op goede hoop ?
wvdh
@jo845xl

oke heb bij mij ook vervangen maar toen had ik ook alleen de keering vervangen maar van de ring wis ik niet meer of die achter zat. gewoon weer ff opnieuw doen
ramrod
@jo845xl
Kun je aan de smeerolie zien waar die gelopen heeft, of zit er al een groef? Ik neem aan het eerste.
Ooit heb ik wel eens van een Ford monteur gehoord dat hij standaard de veer van de achterste krukaskeerring een kleine cm inkortte, zodat die wat strakker zit.
Veer kun je uit elkaar draaien, en dan aan de juiste kant (niet de kant waar de veer punts toe loopt voor het in elkaar draaien)afknippen
jo845xl
@ramrod Veer strakker maken ? Had ik nog niet aan gedacht = goed idee, kan misschien ook een veer monteren van een keerring die een maatje kleiner is . Zoals ik al zei , de oude keerring heeft een groef gemaakt in de krukas maar deze heb ik iets verder naar achtergemonteerd .
Dairy-Special
Je kunt ook wel een speedy-sleeve monteren om de krukas. De keerring heeft zo weer een glad loopvlak. Wij monteren hem altijd met Loctite. De juiste speedy-sleeves kun je bij Kramp bestellen via je LMB.
jo845xl
@Dairy-Special Dat lijkt me wel interessant !!!! Had ik nog nooit van gehoord , ben al gaan kijken op site van kramp , staat zelfs een handleiding bij hoe je zoiets moet monteren . Samen met de tip van ramrod moet dat wel in orde komen . Heel fel bedankt jongens !!!!
ramrod
Een speedi sleeve kan zeker, maar meestal heeft een krukas genoeg ruimte om de keerring op een andere plaats te monteren, zoals al is gebeurd.
Het nadeel van de speedi sleeve is de prijs van bijna 80 euro ex voor een exemplaar van 110mm...
jo845xl
@ramrod Ik heb ze al op een andere plaats gemonteerd maar dat hielp blijkbaar niet , maar een speedi-sleeve en een straffer veer zoals jij zegt moet volgens mij toch wel lukken maar ik ben nu nog aan de versnellingsbak bezig en dan ga ik terug beginnen aan de motor .
ramrod
Veel succes!
IHC-power
Krukas slijpen lijkt me ook wel nodig te zijn wanneer er speling op zit. 😄 Maar dan nog: bij onze 844s is de krukas geslepen, nieuwe lagers en nieuwe krukaskeerring. En toch lekt ie nog altijd een beetje aan de koppelingkant. En er was nochtans geen slijtage te zien van de keerring die inloopt op de krukas zelf. Bij de 744 waar we nu aan bezig zijn hebben we daarom gewerkt met zo een speedy-sleeve. Werkt heel goed! En ziet er ook wel heel goed/dicht uit. 😃 Dus afwachten nu..
jo845xl
@IHC-power De speedi sleeve was ik al van plan . Ik heb vandaag nog een kenner gesproken en we hebben het over namaak onderdelen gehad . De keerring die ik nu gebruikt hebt was ook namaak maar soms denk ik wel dat origineel beter . Namaak is goedkoper maar ook even goed ? Ik ga nu een sleeve gebruiken en een originele dichting ; ik ben benieuwd .
+1
IHC-power
@jo845xl idd, echt NOOIT namaak pakken als het op keerringen aankomt! 😄 Echt niet doen. Daar hebben wij zeer zeer slechte ervaringen mee. Je kan beter een originele kopen dan later de namaak eruit te moeten gooien.
jo845xl
@IHC-power Ben er zelf al een paar keer erin getrapt met dat namaak spul , maar ja , al doende en van jullie goede raad leert men .
IHC-power
@jo845xl idd. Wij zijn er ook maar achter gekomen door het te proberen hoor. 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1055 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
26
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
16