Hoi tfers,
Iemand een idee hoe het voorvgloeien werkt op een same centurion 75
Groeten sebastiaan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dat kunnen ze beter met jouw account doen.
Ik weet niet zeker of dit bij een centurion is naar bij een centauro wel
Wat jij aan haald is volgens mij de "koudstart"
Het voorgloeien gebeurt normaal gesproken met de contactsleutel, en meestal tegen de keer indraaien.
Bedoel je daarmee hetzelfde knopje als wat Vosrolf omschrijft?
Als ik het goed begrijp wordt daarmee extra brandstof ingespoten (nuttig bij "koudestart").
N.B.: Het heeft dus niets met voorgloeien te maken.
Extra lucht?
Nou, dat lijkt me onmogelijk.
P.S.: Gezien jouw Nickname, leeftijd en levenslange Same ervaring valt me je antwoord (vies) tegen!
Dat ben ik ook van menig, dat hier de koud start bedoeld wordt.
Het voor gloeien gebeurt normaal gesproken toch met de start schakelaar of contact sleutel...
Maar sommige weten het toch beter.
Niet zo.n gek idee je eerste tip ; zo doen ze dat in Rusland ook met die oude Kamaz.zen ; vuurtje onder motor stoken als het erg vriest !
Dat dacht ik ook, vrij simpele oplossing en kan zeer doel treffend werken.
Ik ben 17 me vader rijd al meer dan 40 Same en mf bij ons is het dan gewoon extra diesel maar wij kunnen dan volgen jou niet gloeien. Ik ben gewoon eerlijk op me profiel jij heb 1 jaar staan en je naam als boemerang je bent vast een jogie van 15 ofzo .
Lezen kun je ook al niet zeker?
Schrijven gaat je ook al moeilijk af. Ik vergeef het je dat je niet weet hoe jullie trekkers werken.
Dat heb je effe mooi mis, en daarbij hoef ik echt niet te vertellen hoe oud of jong ik ben, maar omdat jij het bent, de 40 ben ik allang voor bij.
Denk toch wel dat ik de nodige ervaring heb.
En dat knopje waar jij het over hebt is heel zeker een koud start, dan krijgen ze inderdaad extra diesel toegedient.
Met voor gloeien hebt de gloei spiraal gewoon stroom hebben, anders werkt het niet.
Anders zoek het maar eens op voor de aardigheid over de werking van de gloeispiraal, kun je zeker een voordeel uithalen.
En zo is het! De gloeispiraal zal in het inlaatspruitstuk zitten, kun je dus herkennen. "Bediening" zal inderdaad ofwel via de contactsleutel (zoals @jordi 1455 reeds zei), ofwel de startknop zijn. Ben te weinig bekend met Same, om te zeggen hoe t zit...
Dat weet ik ook wel maar die van ons is soort omgebouwd maar heb je die foto's van pesse er al oP?
En het gelijk komt ook al om de hoek kijken, maar dit is maar een klein detail
Het mooie van alles is toch wel, dat nu de antwoorden nu komen die eigenlijk al gegeven zijn, maakt verder dan ook niet uit hoor, dit vinden wij prima.
Ook de werking van de koudstart is mooi uitgelegt, en hopelijk ziet @ Turbo Broekie de juiste werking er nu ook van in.
Kijk aan, en soms moet je daar de humor van inzien, en dit gebeurt veel te weinig, blijven lachen.
Overings, er is niet gesproken van zijn tractor in de fik te steken, wel effe goed lezen wat er staat.