Welke trekker is de beste keuze ??
Wij willen een spiksplinternieuwe trekker kopen wij zitten erover te denken om een
valtra T 121,case maxxum 115,john deere 6530 (alle moddellen met voorlader,frothef+pto) wat is volgens jullie de beste keuze ?????
valtra T 121,case maxxum 115,john deere 6530 (alle moddellen met voorlader,frothef+pto) wat is volgens jullie de beste keuze ?????
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Nou zeggen de valtra fan's dat valtra de beste keus is, case fans dat case de beste keus is enz.
Ga naar de dealer toe voor een proefrit of demo, dat is denk ik de beste keus
Maar leg de offertes naast elkaar, wat krijg je terug voor eventuele inruil, service en garantie, kijk goed naar de verschillen, wat zit er standaard op, waar moet je voor bijbetalen.
En om de laatste paar centen zou ik ook niet weg lopen bij je huidige dealer eigenlijk, maar dat is mijn mening
zoals sommige anderen al zijden, neem ze alle 3 op demo en kijk dan welke trekker het best bevalt. zoiets moet je niet op tractorfan vragen want daar word je toch niets wijzer van.
Belarus is ook lang niet slecht meer, kun je ook al die opties op krijgen die jij wilt. Je betaalt er ook nog eens minder voor. Je hebt alleen iets minder comfort maar als je niet anders gewend bent maakt dit je vaak toch niet veel uit.
Verder moet je kijken naar de dealer, welke dealer bevalt je, welke niet?
Een handgeschakelde bak (met power-shift) zal slijtage geven, een full-powershift iets minder maar toch nog wel wat.
Door de plaats van de vooras bij een Valmet tilt hij in verhouding minder dan de concurrentie en als je voor een Case of Nh zou ik er een nemen zonder de onafhankelijke vering.
Als je een zwaar werktuig in de fronthef wilt hebben kijk dan ook of de trekker een geintergreerde fronthef heeft, deze zijn compacter gebouwd en kunnen meer tillen.
Er zijn zelfs merken met een positieregeling van de fronthef.
Waarom willen jullie een nieuwe kopen? Er staat zat jong gebruikt spul.
case weet ik niet veel over maar valtra is ook een goed merk dat weet ik wel en wat voor merk voorlader wil je hebben dan
maar tip, neem ze op demo, net of jullie je keuze maken met wat wij zeggen
OJA als je voor een voorlader ga ga dan voor een STOLL!!!!
farmersguardian.com/news/machinery/…
of deze
traktor.no/media/1396664/…
met een compacte 4 cilinder, en de N heeft zich al bewezen natuurlijk (de T ook hoor )
want die case(volgens mij) en die valtra zijn 4 cylinders en de JD is een Kale 6 pitter. En als die 30 serie nog steeds zo fel is als de 10 serie zou ik voor de JD gaan. wij gebruiken onze 6510 nou als 10 jaar zonder probleem en bij ons heeft ie geen lichtwerk.
kan er nou niemand een gewone objectieve reactie geven?
Waarom persee nieuw? Maak je veel uren ermee?
Waarom nou net deze 3 merken?
Ff wat vragen, maar daar ben ik wel ff nieuwsgierig naar
en dat ander is half automaat 6 keer schakelen en de powershift doet ie zelf. kun je ook zelf doen
@Daan, hoeveel uur p/jaar dan?
En net wat Paul zegt, trekker met 1000/2000 uur is vaak nog bijna nieuw, dus om dan al bang te zijn dat alles kapot gaat...
Dus ook een reden waarom een jonge trekker te koop staat.
Fendt heeft een frame waar de motor in ligt. Fronthef is dus een goedkope optie omdat het frame er al is, Voor een voorlader hoef je alleen maar 2 steunen aan het bestaande frame te schroeven. Het transmissiehuis is er ook op berekend dus er is helemaal geen milimeter extra frame nodig.
Boswachter - 1 uur geleden
Mijn voorkeur is een New Holland TM 120 met 4800 uur en een gereviseerde versnellingsbak
Toevallig hebben wij bijna zo'n 1 in de aanbieding.. wel dik 5000 uur maar die 200 uur merk je niet,
BTW JD7920 vandaag in de mais gezeten?
hier staat er ook wat van op maar ik zou voor de 6 cilinder gaan desnoots een 6630
case is prima erg modern ingericht enzo. en met zoon multicontroller egt ideaal werken .
als je niet teveel toeters en bellen wilt en niet via omwegen werken wilt moet je voor jd gaan . simpele bediening. en geen rare fratsen
Want die zijn namelijk heel zuinig in het verbruik van diesel olie
En ik las in de boerderij dat een John Deere heel veel slurpt.
In Bijv een fendt zit ook een Deutz motor in
Valtra heeft best een redelijke Prijs / kwaliteit verhouding, iets dat bij Fendt ff minder is...
maar dan valt hij ook simpel ook weer uit mekaar
valtra zal door de stand van de vooras het eerst met de kont de lucht in gaan, je kunt het best kijken naar een standaard uitgevoerde jd of de optie zware vooras aan de case, en dan vergelijken welke de beste hydrauliekopbrengs geeft, boeren kijken naar mijn idee niet zo veel naar zuinig verbruik heb ik het idee.
maar niet om een of ander, ma kijk ma eens naar een mf!, daarmee kun je versnellen/vertragen met de omkeer hendel onder stuur en als je er load sensing op zet kun je met een geintegreerd joystickje in de armleuning elektrisch voorladeren.
ben het qua vario helemaal met mengeledriver eens, koppeling krijgt met voorlader net zo veel te verduren als de vooras!, moet je elke dag voeren dan zou ik een shovel kopen, daar zitten wij nu ook tegenaan, zo niet dan komt er een 7475 vario met geveerde vooras, loadsensingpomp, geintegreerde fronthef
Maar toch zou ik het brandstofverbruik wel mee laten wegen, ga er maar van uit dat de fosiele brandstoffen alleen maar duurder worden. Mischien ook navragen hoe de trekkers met bio brandstof overweg kunnen. Er wordt steeds meer bio diesel door gewone diesel gemengt en je hoort wel eens over storingen.
Verder zou ik alleen een 6 cilinder kopen als je die ook echt nodig hebt. 4 cilinder kost minder, verbruikt minder en je hebt tegenwoordig al 4 cilinders met 160 pk. Voor voorladerwerk is een 4 cilinder ook stuk wendbaarder.
@ mp-jd6620 een 6530 is ook een 6 cilinder. Een JD is een hele zuinige trekker voorbeeld JD 7530 (200pk) is in de boerderij zuiniger getest als een fendt 718
omdat wij veel met de voorlader werken met balen pakken en balen rijden is het wel lekker als je een 6 cilinder heb dus ja we zijn ook niet anders gewend dus dan wil je ook nooit meer wat anders
Das wel erg kortzichtig denken: we zijn niet anders gewend, dus dan wil je ook nooit meer anders.
JD blinkt nergens in uit, behalve in hun marketing strategie. En diesel zuipen dat kunnen JD's als de beste, geweldig samen met die hoekige jaren negentig cabines, en dat bruine stront interieur .
Zoek je een onverwoestbare trekker voor het voorlader werk, met een super motor, koop een Valtra!
versnellingsbak puur pech
@KDH, wat is dat voor onzin, JD zijn beste trekkers...
Ik rij deze week toevallig de hele week met een 30-serie, goede trekker, maar verder blinkt die nergens in uit (werk vanwege de herfstvakantie). Niet in het zicht van uit de cabine, niet vanwege het comfort, niet vanwege motor prestaties, en het brandstof verbruik vind ik tegen vallen. JD zijn goede trekkers, maar niks meer dan andere merken, op sommige punten hebben andere merken het beter voor elkaar. Weinig echte tekortkomingen, maar weinig punten waarop JD uitblinkt. Maar goed, de helft van de reacties lult weer zijn pappie of zijn baasje na, en ik ben niet de beroerdste omdat er ff goed in te wrijven!
Toch wel vreemd dan dat een volgens jou nogal middelmatig merk de grootste tractoren en machine fabrikant van de wereld is??
Weer zo n hert verslaafde. Middelmatig (?), als ik een JD vergelijk met Valtra, DF, Fendt, Claas, dan is het een trekker die niet echt grote tekortkomingen heeft, maar ook nergens uitspringt in prestaties. En JD motoren staan trouwens bekend als echte zuip schuiten, als ik dat vergelijk met een Deutz of een Fendt, kan dat hertenvolk wel inpakken, dat weet ik uit eigen ervaring.
Walker je bent een beste gast, maar kijk ook eens naar andere merken, er is meer dan alleen zo n hert. Als Deutz-Fahr prut trekkers levert dan meld ik het ook, blijf een beetje nuchter.
Trouwens er zijn zoveel merken op de wereld geweest die marktleider zijn geweest, neem Ford bijvoorbeeld. Over tien jaar kunnen de kaarten wel weer heel anders liggen.
Ik weet dat jouw voorkeur bij JD of NH ligt. En Fendt is gewoon zuiniger, dan moet je de verbruik metingen in de Trekker maar eens beter gaan lezen! In Nederland heeft Fendt de afgelopen jaren veel marktaandeel gewonnen, in Duitsland heeft Fendt JD van de kop positie gestoten, en het aantal 20000 eenheden per jaar, komt in zicht. Knap voor een fabriek, die tien jaar geleden, ongeveer 10000 trekkers per jaar bouwde.
Hier in de buurt rijden bijna alle loonbedrijven John Deere en Fendt en af en toe nog eens een verdwaalde CNH rijder.
Beste JD fans, jullie kunnen van mijn part het dak op met die geweldige verhalen over JD, als pappie of je baas het rijdt, dan is zo n hert helemaal het je van het.
JD blinkt nergens in uit, behalve in hun marketing strategie. En diesel zuipen dat kunnen JD's als de beste, geweldig samen met die hoekige jaren negentig cabines, en dat bruine stront interieur .
Zoek je een onverwoestbare trekker voor het voorlader werk, met een super motor, koop een Valtra!
Dat is echt het domste verhaal wat ik ooit heb gehoord. Mijn baas heeft een valtra n141. Opzich prima trekker bijna 1000 uur maar als die nou zo sterk is in motor prestatie. En die kan ook MONSTERS zuipen, en hoe vaak er al op dat schermpje E.... foutmelding heeft gestaan kuj op een hand niet tellen en ook niet op 2.
Als je met die trekker volgas rijdt, dan maakt die af en toe ook nog wel is wat bij geluiden. Dan kocht ik toch liever nog zo'n oude valtra 8150 oid. beresterk en niet kapot te krijgen.
Kennis van ons heeft een jd 6330 prima trekker en nog nooit problemen mee gehad. Daarom zou ik niet weten waarom je meer zou betalen voor iets wat niet meer is.
@ Daan als ik jullie was kocht ik een viercilinder van ong 120-140 pk, is goedkoper in gebruik, veel wendbaarder en zelfde aantal pkaas.
Een kennis, ja ik heb ook genoeg kennissen met trekkers, en daar hoor ik nogal eens van dat er wat problemen met de nieuwe 30 serie zijn.
Ik vertrouw niet op verhalen die iemand ergens gehoord heeft, ga liever uit van mijn eigen ervaring.
Als ik 1 negatief ding schrijf over NH of JD, dan ben jij er als de kippen bij, om er wat van te zeggen.
Wel goed lezen he. ben helemaal geen hert verslaafde. dat we hier nu een JD hebben is puur omdat ze destijds het beste aanbod hadden. zelf vond ik toen de Claas die we bekeken hadden de betere keus, die had beter zicht op de voorlader en standaard meer versnellingen als JD. we hebben daar nu 16 bak in, maar als Daan voor JD gaat, neem de 24 bak. Verder bevalt de JD erg goed. Brandstof verbruik valt mee, maar komt ook omdat wij daar ook wel bewust mee omgaan, oa niet onodig veel gas geven, spaaraftakas gebruiken e.d. Een lompe chauffeur die alles plankgas doet en nergens bij nadenkt kan zelfs de zuinigste Fendt laten zuipen.
JD is bucht.
Oke, de 10 serie is miss wel beter dan de 30 serie qua kwaliteit en motor enzo, maar het is opzich wel goed spul
Dat kan ik ook wel tegen jou zeggen, goed lezen, ik kan niet lezen, dat jullie een Claas hebben overwogen, jij had kunnen lezen dat ik JD opzich een prima trekker vind met weinig minpunten, maar is het nu echt een trekker die op een punt boven andere merken uitspringt, zicht?, comfort?, innovatie?, brandstofverbruik?, nee dat is het niet. Motorisch vind ik JD trouwens helemaal geen top trekkers, constant vermogen?, nee een Deere zakt liever terug, waar een Sisu, Deutz en Cummins door blijven gaan. Op zich geen slechte onbetrouwbare motoren, maar voor een echte vechtersbaas, kun je beter iets anders kopen. En een vechter mag ook iets drinken!
@sieb
Negatief?, wel ja, wel eens goed dat iemand een duwtje terug krijgt, je wordt hier onderhand misselijk van dat geslijm over die Herten, en die mislukte Fiat panda's !
Een beetje nuchter nadenken, kan ook wel eens goed voor je zijn!
Daarvoor hebben we de powermix metingen uit het blad Trekker voor. Daar komt Fendt samen met DF toch altijd veel beter uit de bus dan JD!
Ja Hans en ik kan vliegen!
Daar bovenop is een handgeschakelde bak nog de efficienste overbrenging.