254

Welke trekker is de beste keuze ??

Wij willen een spiksplinternieuwe trekker kopen wij zitten erover te denken om een
valtra T 121,case maxxum 115,john deere 6530 (alle moddellen met voorlader,frothef+pto) wat is volgens jullie de beste keuze ?????

Deel dit topic

Reacties

Een van die moet het worden.
Misschien eens wat op demo gaan nemen, is misschien ook wel anders voor iedereen voor de ene moet het die zijn voor de andere weer die.
Ik denk dat als je de prijzen op een rij zet dat de Case als goedkoopste eruit komt. En als daar ook een goede dealer voor in de buurt zit zou ik een Case kiezen.
De beste keuze is om dit topic zo snel mogelijk te sluiten of te verwijderen 😉
Nou zeggen de valtra fan's dat valtra de beste keus is, case fans dat case de beste keus is enz. 😉
Ga naar de dealer toe voor een proefrit of demo, dat is denk ik de beste keus 😄
Case het goedkoopst en dan de jd denk ik de valtra is denk het duurst maar ja ik zou valtra keizen maar ja ligt er aan wat je er op wil hebben
Ben geen van deze merken fan, maar heb ooit gehoord dat een john deere meer geschikt is voor een voorlader?
Omdat vandaar de voorassen zo vaak afbreken?
Wat voor versnellingbak willen jullie er in hebben? Valtra heeft op dat gebied een ruime goede keus
JD is het meest geschikt voor een voorlader ja, dan kun je Case beter links laten liggen. JD voorassen kunnen het veel beter hebben. Ik weet niet hoe dat bij Valtra zit.
Tja iedereen promoot weer zijn eigen merk. Persoonlijk zou ik voor de Valtra of JD gaan. Ik ben gewoon geen Case fan, maar heb er ook te weinig ervaring mee om over de kwaliteit te oordelen.
Maar leg de offertes naast elkaar, wat krijg je terug voor eventuele inruil, service en garantie, kijk goed naar de verschillen, wat zit er standaard op, waar moet je voor bijbetalen.
Valtra is daar ook nog niet zo gek mee dacht ik.. Degelijk spul is het zker
Ik had de dealer gekozen die het dichts bij zit, en waar je uiteraard de beste ervaringen mee hebt. merk zegt niet zoveel, zijn allemaal goed. als je er zetor tussen had gezet, dan had ik je wel kunnen adviseren aan de hand van jouw wensen, en de verschillen onderling, maar dit maakt elkaar niet zo veel vind ik.
En om de laatste paar centen zou ik ook niet weg lopen bij je huidige dealer eigenlijk, maar dat is mijn mening
Gaan jullie echt een nieuwe trekker kopen?? of is dit gewoon een dom toppic?? (ik vind het hoe dan ook een dom toppic trouwens.....)

zoals sommige anderen al zijden, neem ze alle 3 op demo en kijk dan welke trekker het best bevalt. zoiets moet je niet op tractorfan vragen want daar word je toch niets wijzer van.
Of gewoon een fendt 311 of 411 vario! daar kun je tenminste 20.000 uur mee verder, dat moeten de andere merken nog maar bewijzen.
Ja die 311 en 411 hebben zich bewezen....
Kijk dat bedoel ik dus met, dat je hier niet veel wijzer van word op tractorfan, je krijgt grotendeels onzin reactie's.....
Koop een Fendt 511 met 3000 uur 😃
Is er niet een moderator die berichten over trekkers die zich bewezen hebben, en broodje aap verhalen over voorassen kan verwijderen? daat gaat dit topic namelijk helemaal niet over
En trouwens als wij hier allemaal gaan zeggen, ''ga voor de jd'' en je vader wil liever de case, dan gaat hij toch echt niet voor de jd neem ik aan :? :?
John deere met voorlader enzo zijn goede trekkers nooit wat mis mee en rijd ook fijn enzo
Als je zulke topics opent kun je dit verwachten.
Da's waar, maar alsk mijn voorkeur mag zeggen is het een case maxxum maar iedereen kiest zijn merk, ga eens op onderzoek uit welke het best past bij het werk dat jullie voor hem hebben
Ligt eraan voor wat voor werk hij gebruikt gaat worden
Jd als je mij vraagt
Valtra ken ik helemaal niet al zit de dealer hier bijna om de hoek. case vind ik een leuke trekker om te zien. maar wij hebben toen steyers (een pot nat) gehad en dat was electronisch niks. nu zal dat allemaal wel verbeterd zijn, maar als je dat hebt gehad ga je niet snel terug naar dat merk. en jd hoor ik over het algemeen goede geruchten over. en het is een strakke trekker om te zien. zo en dat was mijn mening
Mijn voorkeur in deze tijd gaat helemaal niet naar deze merken, kijk ook eens verder naar andere merken (goedkopere oostblokkers bijvoorbeeld)

Belarus is ook lang niet slecht meer, kun je ook al die opties op krijgen die jij wilt. Je betaalt er ook nog eens minder voor. Je hebt alleen iets minder comfort maar als je niet anders gewend bent maakt dit je vaak toch niet veel uit.
Ik zou kijken naar de luxe voor ongveer de zelfde prijs
Mijn voorkeur is een New Holland TM 120 met 4800 uur en een gereviseerde versnellingsbak 😃
En zijn daar van die oostblokkers in de buurt snel en makkelijk an onderdelen te komen???
Die Oostblok bende heb ik een hekel aan. maar net zoals ik zij ligt eraan voor wat voor werkzaamheden voor een mengwagen alleen koop je geen dikke dure trekker
Nh valt zoieso af! 😉
Das goeie zaak
Ga je de voorlader veel gebruiken met bijv. balen rijden? dan zou ik voor de Valtra gaan... heeft een hele sterke vooras waaraan JD/Case zich niet aan kunnen evenaren. Maxxum 115 is handig als je veel krappe ruimtes in moet, omdat dat een 4-cilinder is.. John Deere 6530 is een mooie middenklasser, als ik voor JD zou gaan zou ik ook de 6430 in overweging nemen, is nl. een 4-cilinder en dus een stuk wendbaarder!

Verder moet je kijken naar de dealer, welke dealer bevalt je, welke niet?
Ik zou vooral voor het voorladerwerk en voor de frontmaaier kiezen voor een trekker met een cvt die werkt met zo min mogelijk klauwkoppelingen en lamellenpakketten.
Een handgeschakelde bak (met power-shift) zal slijtage geven, een full-powershift iets minder maar toch nog wel wat.
Door de plaats van de vooras bij een Valmet tilt hij in verhouding minder dan de concurrentie en als je voor een Case of Nh zou ik er een nemen zonder de onafhankelijke vering.
Als je een zwaar werktuig in de fronthef wilt hebben kijk dan ook of de trekker een geintergreerde fronthef heeft, deze zijn compacter gebouwd en kunnen meer tillen.
Er zijn zelfs merken met een positieregeling van de fronthef.

Waarom willen jullie een nieuwe kopen? Er staat zat jong gebruikt spul.
Mijn oom heeft een jd 6530 met voorlader is er over te vreden maar de banden slijten veel dat is het probleem met een voorlader voor de rest gaat het goed wij hebben een jd 6620 wij zijn er ook over tevreden maar dan zonder voorlader
case weet ik niet veel over maar valtra is ook een goed merk dat weet ik wel en wat voor merk voorlader wil je hebben dan
Nou in een 4 en 6 cilinder zit toch wel wat verschil dus ik zou voor een 6 cilinder gaan
Maar john deere krijgt een nieuwe viercilinder een 6536 is het nieuwe type
Wij hebben al wat jd's handgeschakeld versleten en met meer dan 10.000 (bijna) probleemloze uren dus slijtage vind ik een dom excuus. bij nh willen ze nog wel eens lagers vergeten in de versnellingsbak dan slijt het snel ja
Op internet staat er nog niks van op maar is al wel bekend dat dat gaat gebeuren
De nieuwe 6530 is toch niet meer? wordt toch een 4 cilinder? 6534 ofzo? en maxxum 115 is een 6 cilinder toch?
maar tip, neem ze op demo, net of jullie je keuze maken met wat wij zeggen
Powershift + voorlader werkt wel veel fijner, 😄
Idd dat type zit er volgens geruchten aan te komen heb het gehoord via via
Als je een demo trekker koopt met 300-400 uur heb je toch een jaar fabrieks garantie ?
Ja wat er van klopt weet ik niet precies
+1
Eem een hele andere vraag, moet dit de vervanger van die mooie 956 worden?
Ja denk ik wel en 2 jaar op alle motor draaiende delen meende ik
Ik zou voor jd gaan is vaak een makelijke trekker en case heb ik nog nooit gezien met voorlader althans niet een nieuw type valtra is wel mooi maar vaak ingewikkeld
Valtra heeft een zeer elektonisch bediende trekker... dacht zelfs standaard ook al.. daar betaal je wel extra voor en miss heb je het geen eens nodig.. Rijden hier veel john deere´s in de buurt maar dat komt allemaal door de dealer niet omdat de trekker zo goed is gebeurt nl nogal wat mee.. Case, ben heel goed bevriend met monteur van onze dealer en ben daar ook vaak ze hebben meerdere 115´s rijden maar allemaal zover ik weet zonder problemen... ga je voor de case betaal dan iets meer en koop een multicontroler versie dat is met armleuning bediening werkt echt super(eigen ervaring)en ga voor voorlader met servo of elektrische bediening
Hier zie je alleen maar case rijden, omdat hier ook een dealer in de buurt zit, en kan niet zeggen dat ie slecht verkoopt
Werk zelf bij een DEUTZ en Zetor dealer de Deutz is echt een goeie trekker nooit problemen mee... bij profiline(met armleuning bediening) is de voorlader op de kruishendel(optie) voor de hydroliek aangesloten werkt echt super.... trekker is verder heel netjes afgewerkt en (indien nodig) voor transport tegen de 60 telate lopen(hebben er meerdere zo zonder problemen) over de zetor wil ik alleen zeggen dat je een hele simpele en eenvoudige trekker onder je kont heb. over comfort valt niet veel meer te klagen dankzij airco en lucht geveerde stoel

OJA als je voor een voorlader ga ga dan voor een STOLL!!!!
Deze bedoelen jullie met dat nieuwe type de jd 6534

farmersguardian.com/news/machinery/…

of deze

traktor.no/media/1396664/…
Dat vind ik altijd wel mooi. mensen zien 5 jd trekkers bij een mechanisatiebedrijf staan en 2 case bij een mechanisatiebedrijf. goh case is veel beter want hier staan 2 van en daar 5. kijk ook eens naar hoeveel worden er in totaal verkocht en wat voor types en bestuurders
Zetor is veel geweld voor weinig geld
Idd stoll voorladers zijn super john deere en manip en zo ben ik niet weg van
Daar kijk ik dan ook naar JD7920 is allemaal mee geteld hoor geen zorgen maar moet wel zegge dat het me teleursteld dat er zo veel mee is wat kwa uiterlijk zijn het mooie trekker en als je naar de bediening kijjk ook...
Op een case is een verzwaarde vooras mogelijk ivm eventueele voorlader dus ik weet niet of een JD dan nog zoveel beter is.
Johndeere heeft wel als voordeel denk ik het starre frame
Dan ist goed maar snap je wat ik er mee bedoel mensen oordelen gau. ik rij op heel veel jd's en moet zeggen ik heb 1 keer storing gehad en nooit meer onze jd van 2007 heeft nu bijna 3000 uren en heeft weinig gehad. maar we onderhouden hem ook goed
Dat is wel zo ja het frame bestaat uit 1 deel ja
Als je met voorlader doet zou ik wel vering op die voorlader laten bouwen. Dat is echt veel fijner en je voelt een heel groot verschil als je rijdt met op zonder die vering aan.
Idd. en voorasvering ben ik elf fan fan
Ja ik begrijp je maar ga eerst onderzoeke voor ik wat zeg(A) en ja vooras vering is super maar op voorlader en vooras helemaal super rijden
Zulke mensen snappen hoe het werkt. ja beide is super ja wij hebben alleen voorasvering op de 6330
Voorasvering is een echte aanrader en koop gewoon een case maxxum 115 (steyr profi 6115) en heb je multicontroller en werkt perfect met de voorlader werk maar je moet zelf weten
Zo een rijd ik zomers veel op balen rijden slootafval maaien bermen maaien maar vind geen lekkere trekker hoor heb nl geen gevoel in remmen bij veel john deere´s vind ik als je hart in trap gaan je remmen op en neer let daar maar eens op
Je zou ook voor een N121 kunnen gaan, dat is een iets simpelere trekker (alles is optie)
met een compacte 4 cilinder, en de N heeft zich al bewezen natuurlijk (de T ook hoor 😉 )
Wij zeggen altijd gang is alles remmen is angst:-P ja dat zou wel kunnen maar dat weet k niet. weet je wat mij nou eens mooi lijkt een trekker waar helemaal niks mee is alles super draait en dat iedereen zegt go die wil ik hebben. ben bang dat die nooit zal komen. wij kunnen eerst wel even vooruit met onze 8530 dus ja
Wij willen een 6 cilinder dus alle types die ik heb opgenoemd daar hangen allemaal 6 cilinders in
Dit is wel een beetje appels met peren vergelijken.
want die case(volgens mij) en die valtra zijn 4 cylinders en de JD is een Kale 6 pitter. En als die 30 serie nog steeds zo fel is als de 10 serie zou ik voor de JD gaan. wij gebruiken onze 6510 nou als 10 jaar zonder probleem en bij ons heeft ie geen lichtwerk.
Omdat wij veel met de voorlader werken met balen pakken en balen rijden is het wel lekker als je een 6 cilinder heb dus ja we zijn ook niet anders gewend dus dan wil je ook nooit meer wat anders
Gewoon een shovel kopen en een iets lichtere trekker. ben je iets duurder uit maar het is wel beter voor de trekker. shovel is ervoorgemaakt om dingen te heffen een trekker niet
Deutz K610 zoek maar op internet ziet er goed uit en is woeste 6 cylinder met de zo beruchte deutz POWERS
Helemaal mee eens. 😄
6530 is gewoon een 6 cilinder turbo, en die valtra en Case ook.
Een 6530 heeft geen turbo dinand 😉
Wat is eigenlijk die multicontroller ofzo keb alleen in mxu's gereden met een full powershift bak
Daar ben ik het mee eens. als ik zou kunnen kiezen tussen voorlader en shovel wist ik het wel. balen ruimen is wel shovel werk. aanhanger achter de shovel aan is niet goed dus moet wel weer een trekker bij
Dit zijn allemaal 6 cilinders dus want er zijn al verschillende vertegenwoordigers van verschillende merken langsgeweest maar ik wou dus weten wat jullie de beste keuze vinden.
Wel een turbo maarten. En ford8630power: Nu maken ze vier cilinder 6530. Wij hebben nog een 6 cilinder.
Een 6530 heeft net zo goed een variabele turbo, egr en de hele reut, net als alle andere 30 series 😉
Net zoals ik eerder zij hangt van het werk af. alleen balen rijden zal ie niet doen lijkt mij
Sinds wel type heeft die een turbo dan?? dat had de 6520 toch nog niet ofwel?
Als je de voorlader niet heel vaak gebruikt maar toch nodig hebt, zou ik een trekker met voorlader nemen, anders een shovel of verrijker daar kun je kwa hefwerk veel meer mee en nauwkeuriger
Dat weet ik niet maarten. Maar op de 6530 weet ik het 100% zeker 😉
Wedje leggen Dankers? 😃
Wij doen er alles mee dus is een shovel niet echt handig
Wel beter
Voor voorlader werk is de Valtra wel ideaal, zeer goede vooras (evt. een industrie as, een verzwaarde versie.) en de omkeer met P is ook zeker makkelijk deze omkeer is ook onderlast schakelbaar, dus gewoon ideaal, helemaal met die handrem functie (die alleen Valtra heeft) 😉
Onze 6220 heefd ook een turbo 😃
Ja maar dat is een 4 cil.
Ja mar bedoel die heeft ook turbo
Oohke, nee ik dacht dat die geen turbo had. wel jammer dat die er tegenwoordig wel opzit want zon kale zespitter is toch wel erg taai.
Wij hebben onze zin ook op een valtra gezet
@valtra-fordpower, wat een onzin, dat heeft de jd ook allemaal
kan er nou niemand een gewone objectieve reactie geven?
Kennis hebben geen trekkers alleen de multifarmer van merlo is met hef weetje wel maait 2.80 wierst 8 meter en zo geen kleine machines hoor
Ik weet verder niet wat valtra is. lijkt mij wel een goeie trekker. wij zien ze hier net veel de hoofdtrekker is hier op 1 john deere op 2 new holland 3case 4 mc cormick en 5 fendt
Die vertegenwoordiger had het over een vario als optie ? kan dat kloppen ?
Van welke tractor?
Die multifarmer lijkt mij van bijde net niks
Gaat de 956 dan weg daan
Bij johndeere? die heeft idd een traploze versnellingsbak
Jah de 956 gaat dan weg


Waarom persee nieuw? Maak je veel uren ermee?
Waarom nou net deze 3 merken?
Ff wat vragen, maar daar ben ik wel ff nieuwsgierig naar 😉
John deere is in ieder geval dan auto powr
en dat ander is half automaat 6 keer schakelen en de powershift doet ie zelf. kun je ook zelf doen
@maartendankers nee op de valtra
Oooo ik las in een ander topic van jou dat die nooit meer weg zou gaan, maar tijden kunnen veranderen en in deze tijden moet je op de kosten letten haha
Hier in de buurt worden nu vooral veel trekkers verkocht valt me op
We gaan hem helemaal op rijden dus, we hebben eerst voor 2e hands gekeken maar vaak weet je niet wat ermee gedaan is
Dat is wel zo
Ligt er maar net aan waar je ehm koopt daan.
Dus me vader dacht van dan kijken we maar voor nieuw
Ja soms zit er gewoon een onderhouds boekje bij en al dat soort dingen
Hou het maar op de kleur die je gewend bentIH rood dus...En verder is het toch allemaal het zelfde
Maar niet altijd en dan zal jij weer net de gelukkige zijn zeker. wij kopen nooid meer 2e hands
Jah dat in sommige gevallen wel maar soms worden ze geimporteerd vanuit verweggistan
@JD 7920 precies
Hm, als jij een goede trekker koopt bij een dealer waarvan de historie bekend is hoeft het echt niet fout te gaan hoor...
Met 1000 of 2000 uren op de teller is er ook niet veels spannends mee gebeurd. Lijkt me aardig voorspelbaar. Bij sommige merken kun je er ook wel een met 7000 of 8000 uur kopen en er dan nog tijden lang probleemloos mee rijden. Motoren reviseren gebeurd tegenwoordig amper meer. Alles wordt toch wel beter. En een sensor ofzo kan bij 100 net zo goed kapot gaan als bij 10.000 uur, dat weet je van te voren toch niet.
Daarom wij ook niet meer
Jd 7920: Waarom niet dan? Er zijn genoeg goede 2de handse trekkers.
Maar als een trekker zo weinig uur gedraaid heb is dat vrij verdacht
Het hoeft niet maar ik zeg kans is groter. nou draaien wij voor ene boer ook redelijk wat uren dus kan al gauw nieuw. wij hebben in 2 jaar 3000 uuren
Je hebt demo trekkers, trekkers die verkeerd gekocht zijn (te weinig vermogen ofzo) en mensen die elke 2 jaar een trekker inruilen. Dus verdacht lijkt me uitgesloten, tenzij je gestolen trekkers bedoelt.
Daan ik zou eens kijken in engeland. staan daar bulte trekkers te koop die 300 uur hebben gelopen ergens als lease trekker en die haal je voor erg weinig naar nederland. laat je ehm hier volledig nakijken en dan ben nog goedkoop uit
Kan toch ook niet bij dat werk wat ze doen bevallen? Of gewoon weinig uren gedraaid?
Idd, lease, ook een reden waarom jonge trekkers op de markt komen (duidelijker)
Ja oke, dan kan je beter nieuw kopen ja...

@Daan, hoeveel uur p/jaar dan?

En net wat Paul zegt, trekker met 1000/2000 uur is vaak nog bijna nieuw, dus om dan al bang te zijn dat alles kapot gaat...
VALTRA wil heel graag bij ons in de buurt een trekker verkopen omdat die er nog niet rijdt dus willen ze de prijs wel wat aanscherpen
@Mengeledriver: Ik denk dat ie bedoelt dat er een hoop mis aan is. Maar dat kun je na laten kijken, dus dat is onzin.
Nee, met "zoiets" bedoel ik een trekker die met weinig uren verkocht wordt.
Dus ook een reden waarom een jonge trekker te koop staat.
Nee maar wij draaien rondt de 500/600 uur per jaar
Zo hebben we bij een andere boer wel zo een trekker gekocht was een akkerbouwer die de trekker had overschad en viel dus tegen met 400 uur was ie de deur uit
Das niet eens zo gekke veel uuren
Hoeveel pk heeft een 956 eigenlijk?
Ik ken namelijk iemand die zijn 956 was in vlammen op gegaan dus hij moest een nieuwe en bij asjes stond een mooie case mx 135 met 450 uur op de teller en hij had er voortdurend problemen mee dus dat bedoel ik met verdacht
Ondanks dat john deere bij mij de voorkeur krijgt. Heeft john deere als sterk punt een volledig frame over de hele lengte. daar ligt de transmissie en motor in op rubbers. de voorlader belast dus het frame en niet de motor en transmissie. bij een ander merk word er wel een verstevigings balk langsheen gemaakt maar toch is het allemaal star en word het flink belast..
Dat kan ook wel toeval zijn
Die 956 trekt ongeveer rond de 100 want toen we hem kochten stond hij voor de waterrem en toen trok hij 96 en nu zit er ongeveer 9500 uur op
Kan ja
Maar ik vind wel vaak dat je ziet dat er een case door de midden ligt. wij hebben het ook 1 keer mee gemaakt dan word je zeg maar niet vrolijk
Tja, das 1 gevoel, das puur toeval ja... heb je altijd wel 'ns, zulke dingen hou je toch...
Valtra is wel grof geweld
Ho, over de fronthef:
Fendt heeft een frame waar de motor in ligt. Fronthef is dus een goedkope optie omdat het frame er al is, Voor een voorlader hoef je alleen maar 2 steunen aan het bestaande frame te schroeven. Het transmissiehuis is er ook op berekend dus er is helemaal geen milimeter extra frame nodig.
Nee daarom hij is nu een stuk of 3 keer door midden gelegen dus we zijn het een beetje zat
Maar de prijs ligt denk ik net iets hoger in aanschaf
Quote:

Boswachter - 1 uur geleden
Mijn voorkeur is een New Holland TM 120 met 4800 uur en een gereviseerde versnellingsbak 😃


Toevallig hebben wij bijna zo'n 1 in de aanbieding.. wel dik 5000 uur maar die 200 uur merk je niet,

BTW JD7920 vandaag in de mais gezeten?
Wij vinden fendt dan effe te duur
Ja haha ik heb vandaag nog even in de mais gezeten
Mooie fendt 415 is wel mooi trekkertje voor jullie alleen vrij prijzig he
Wij willen geen tweede hands daar hebben we namelijk al voor gekeken
Jah dat wel bob alleen wij willen een 6 cilinder he
En geharkt en morgen vaste mest strooien
Dan zou het al een 712 moeten zijn ofso
Maar ik moet hangen mazzel
Voor 500 uur per jaar nieuwe 6 cilinder kopen om wat balen te rijden? geld teveel of zo?
Gewoon een sjonnie 6430 doen. zeer veel vermogen en zeer wendbaar en sterk eigen chassis. Anders een 6430 serie(SE) kopen. Is bijna 10.000,-- goedkoper dan premium en ook met voorasvering te verkrijgen
Ik zou voor de Maxxum 115 gaan, en bezuinig dan niet op een multicontroler dat is pure bedienings gemak, op het kruis hendeltje van de hydrauliek word dan de voorlader op aan gesloten en dan heb je echt allees op een armleuing, als je een multicontroler pakt zit er ook een Commencail motor in. wij hebben verschillende boeren met een 115 en die zijn allemaal dik tevreden, ook een met voorlader en die wil niets anders meer werkt nog fijner dan een loader Volgens HEM.
boerderij.nl/1083502/Mechanisatie/…
hier staat er ook wat van op maar ik zou voor de 6 cilinder gaan desnoots een 6630
Op het werk hebben ze een case maxxum 125. Ik denk dat het een mooi trekkertje is voor een voorlader. Zit een goeie vooras onder, heeft powershift (handig voor schuiven met de bak),heeft zo'n dakraam waardoor je niet zo door de voorruit zit te turen als je b.v. een bak mais in de mengwagen moet gooien. Met die multicontroller sluit je de voorlader aan op de tree ventielen op de kruishendel. Hoef je ook geen joystick in te bouwen. Cabinevering zou ik ook doen, geen voorasvering. Kortom werkt heel handig
@walker1 wij gebruiken hem elke dag voor heel veel meer klusjes dus geen geld te veel
En als wij geld te veel hadden dan hadden wij wel een fendt gekocht
Ik zou voor de johndeere gaan we hebben zelf ook johndeere en we hebben er echt nooit wat mee
En valtra dan?? is veel teduur voor wat je er voor weer krijgt. fendt is duur maar dan heb je ook wat.

case is prima erg modern ingericht enzo. en met zoon multicontroller egt ideaal werken .

als je niet teveel toeters en bellen wilt en niet via omwegen werken wilt moet je voor jd gaan . simpele bediening. en geen rare fratsen
Voor de john deere. goede trekker waar je weinig problemen mee zult hebben
Ik zou voor de john deere gaan die ziten heel simpel in elkaar en het heel eenvoudig om mee te werken
Ik zou zelf voor case kiezen maar als iedereen zegt dat john deere beter voor een voorlade is dan zou ik er tich maar over na denken tussen die 2
Ik heb op geen van allen gewerkt dus daar kan ik geen mening over geven. maar ik vind de valtra machtig mooi en ik heb gehoord dat die de meeste keuze hebben met vooras en voorlader enz.
Valtra met voorlader werkt wel fijn alleen soms maakt zo'n ding wat rare bij geluiden en als ik het stuur mooi afstel kan ik niks meer pakken met de voorlader omdat de joystick dan tegen het stuur komt. Voor de rest prima trekker en versnellingsbak is ook wel mooi. John deere werkt ook wel fijn met de versnellingsbak en alles maar weet alleen niet hoe dat gaat als die een voorlader heeft.
Ik zou voor Deutz gaan 😃
Want die zijn namelijk heel zuinig in het verbruik van diesel olie
En ik las in de boerderij dat een John Deere heel veel slurpt.
In Bijv een fendt zit ook een Deutz motor in
@ pekelderboer

Valtra heeft best een redelijke Prijs / kwaliteit verhouding, iets dat bij Fendt ff minder is...
@ West Fries Hij staat wel simpel in mekaar
maar dan valt hij ook simpel ook weer uit mekaar
Hah, best onzin topic jah!
valtra zal door de stand van de vooras het eerst met de kont de lucht in gaan, je kunt het best kijken naar een standaard uitgevoerde jd of de optie zware vooras aan de case, en dan vergelijken welke de beste hydrauliekopbrengs geeft, boeren kijken naar mijn idee niet zo veel naar zuinig verbruik heb ik het idee.
maar niet om een of ander, ma kijk ma eens naar een mf!, daarmee kun je versnellen/vertragen met de omkeer hendel onder stuur en als je er load sensing op zet kun je met een geintegreerd joystickje in de armleuning elektrisch voorladeren.
ben het qua vario helemaal met mengeledriver eens, koppeling krijgt met voorlader net zo veel te verduren als de vooras!, moet je elke dag voeren dan zou ik een shovel kopen, daar zitten wij nu ook tegenaan, zo niet dan komt er een 7475 vario met geveerde vooras, loadsensingpomp, geintegreerde fronthef
Boeren maken vaak minder uren met een trekker dan een loonwerker. daarom is brandstofverbruik voor boeren minder belangrijk. Een loonwerker kan de meerprijs van een zuinig merk zoals Fendt in een paar jaar terugverdienen met wat die aan brandstof bespaart. Een boer doet daar mischien wel 10 jaar over.
Maar toch zou ik het brandstofverbruik wel mee laten wegen, ga er maar van uit dat de fosiele brandstoffen alleen maar duurder worden. Mischien ook navragen hoe de trekkers met bio brandstof overweg kunnen. Er wordt steeds meer bio diesel door gewone diesel gemengt en je hoort wel eens over storingen.
Verder zou ik alleen een 6 cilinder kopen als je die ook echt nodig hebt. 4 cilinder kost minder, verbruikt minder en je hebt tegenwoordig al 4 cilinders met 160 pk. Voor voorladerwerk is een 4 cilinder ook stuk wendbaarder.
6530 is een leuke trekker maar ik zou een 6630 nemen omdat daar een 6 cillinder in zit dat vind ik eenmaal fijner case maxxum 115 is ook een leuke trekker
Ik had voor JD 6530 PREMIUM gekozen. premium is een duurdere maar ook veel luxere uitvoering Bijv. brandstof verbruik enz.
@ mp-jd6620 een 6530 is ook een 6 cilinder. Een JD is een hele zuinige trekker voorbeeld JD 7530 (200pk) is in de boerderij zuiniger getest als een fendt 718
Daan - 22 uur geleden

omdat wij veel met de voorlader werken met balen pakken en balen rijden is het wel lekker als je een 6 cilinder heb dus ja we zijn ook niet anders gewend dus dan wil je ook nooit meer wat anders

Das wel erg kortzichtig denken: we zijn niet anders gewend, dus dan wil je ook nooit meer anders.
Beste JD fans, jullie kunnen van mijn part het dak op met die geweldige verhalen over JD, als pappie of je baas het rijdt, dan is zo n hert helemaal het je van het.

JD blinkt nergens in uit, behalve in hun marketing strategie. En diesel zuipen dat kunnen JD's als de beste, geweldig samen met die hoekige jaren negentig cabines, en dat bruine stront interieur 😃.

Zoek je een onverwoestbare trekker voor het voorlader werk, met een super motor, koop een Valtra!
Die laatste zin... Eens 😃 haha eerste slaat nergens op 😛 ga jij eerst maar een week of 2 met een nieuwe 30 of oude 10 serie op stap 😃
Maar stap nooit op een 20 serie.. daar is nog geeneen mij van bevallen!
6920 die gromt als de beste haha
Ja van buiten, maar voordat ie gromt moet je eerst gas geven omdat gaas zo rammelt van uitlaatbescherming haha, en vanbinnen heel bokkerig en stoterig!. wel vreemd, 6810 toch stukje ouder maar reed super 😄. 7810 netzo, al hobbelde ie wel wat haha, voorasvering deed haast nie. 6830 en 7530 reden ook heel mooi 😄, en stil!
Ik zeg balarus .. :lol:
Belarus rotzooi man, crystal moet je hebben 😃
Of terion 😃
He terrion lijkt me best interessant.. of nieuwe zetor
Als je er nog eens een keer op wil rijden moet je maar bellen .. hier in de buurt loopt ie nog ..
Ja ik heb u nummer!! 😃
Duszz .. 😃 ik kan wel wat regelen met de buurman .. 😃
Als je kijkt naar een jd kun je sowiso net zo goed kijken naar een nieuwe claas of massey ferguson. zeer degelijke en goede trekkers
Kies de john deere maar het werkt allemaal mooi handig en simpel. en wij hebben nu een 6630 die trekker is nu 1,5 jaar nog niks geen gedonder mee gehad. jaar ervoor hadden we een mf 5465 lag na 1,5 jaar de versnellingsbak er al uit. en kon de ploeg ook niet tillen bult gwichten voorop maar kwam nog los van voren. en er was elke keer weer een kleinigheidje kapot.
Tja, gewicht, ligt er net aan hoe zware trekker je hebt...

versnellingsbak puur pech

@KDH, wat is dat voor onzin, JD zijn beste trekkers...
Dan hej een blauwe maandag massey gehad arjan. massey staat tochwel bekend als goede betrouwebare trekker
Tjah daarom hadden we liever ook geen mf weer anders hadden we wss een 6465 weergekocht. maar de jd bevalt super dus blijven we ook bij.
@papkop, als die mf met extra gewicht nog omhoog komt met een ploeg dan is de ploeg te groot voor de trekker. als je dat zo met meer machines hebt moet je ook niet raar opkijken als na 1,5 jaar de bak naar de klote is natuurlijk.
Het begint weer aardig een topic te worden waarin iedereen zijn eigen merk de hemel in prijst en het merk waar ze een keer een slechte ervaring mee gehad hebben de grond in stampt. in nog niet de helft van de reacties staat iets zinnigs.
@sieb

Ik rij deze week toevallig de hele week met een 30-serie, goede trekker, maar verder blinkt die nergens in uit (werk vanwege de herfstvakantie). Niet in het zicht van uit de cabine, niet vanwege het comfort, niet vanwege motor prestaties, en het brandstof verbruik vind ik tegen vallen. JD zijn goede trekkers, maar niks meer dan andere merken, op sommige punten hebben andere merken het beter voor elkaar. Weinig echte tekortkomingen, maar weinig punten waarop JD uitblinkt. Maar goed, de helft van de reacties lult weer zijn pappie of zijn baasje na, en ik ben niet de beroerdste omdat er ff goed in te wrijven!
@KHD Deutz-Fahr

Toch wel vreemd dan dat een volgens jou nogal middelmatig merk de grootste tractoren en machine fabrikant van de wereld is??
Conclusie: heel veel mensen op de wereld zijn gauw tevreden!!! 😃 😃
@walker1

Weer zo n hert verslaafde. Middelmatig (?), als ik een JD vergelijk met Valtra, DF, Fendt, Claas, dan is het een trekker die niet echt grote tekortkomingen heeft, maar ook nergens uitspringt in prestaties. En JD motoren staan trouwens bekend als echte zuip schuiten, als ik dat vergelijk met een Deutz of een Fendt, kan dat hertenvolk wel inpakken, dat weet ik uit eigen ervaring.

Walker je bent een beste gast, maar kijk ook eens naar andere merken, er is meer dan alleen zo n hert. Als Deutz-Fahr prut trekkers levert dan meld ik het ook, blijf een beetje nuchter.

Trouwens er zijn zoveel merken op de wereld geweest die marktleider zijn geweest, neem Ford bijvoorbeeld. Over tien jaar kunnen de kaarten wel weer heel anders liggen.
Hier heeft een collega ook een Fendt 716 vergeleken met een even sterke JD, dezelfde belasting, 1 dag dezelfde chauffeur erop, dag erna hebben de chauffeurs gewisseld, beide keren was de Fendt aanmerkelijk zuiniger. Dat was wel met veel transportwerk.
Das niet eerlijk he meneertje 😛 Met die vario! heb van meerder ondernemers al gehoord dat als je zwaar werk gaat doen je schrikt van het verbruik van fendt. Sowieso is fendt niet meer zo heilig als dan ze geweest zijn. Niks voor niks dat loonbedrijven hier de fendt steeds vaker links laten liggen......
De case of jd
@sieb

Ik weet dat jouw voorkeur bij JD of NH ligt. En Fendt is gewoon zuiniger, dan moet je de verbruik metingen in de Trekker maar eens beter gaan lezen! In Nederland heeft Fendt de afgelopen jaren veel marktaandeel gewonnen, in Duitsland heeft Fendt JD van de kop positie gestoten, en het aantal 20000 eenheden per jaar, komt in zicht. Knap voor een fabriek, die tien jaar geleden, ongeveer 10000 trekkers per jaar bouwde.
Hier in de buurt is het vaak dat men zat is van NH, al dat trammelant met die storingen, kan je weer niet verder werken etc.

Hier in de buurt rijden bijna alle loonbedrijven John Deere en Fendt en af en toe nog eens een verdwaalde CNH rijder.
KHD Deutz-Fahr - 1 dag geleden

Beste JD fans, jullie kunnen van mijn part het dak op met die geweldige verhalen over JD, als pappie of je baas het rijdt, dan is zo n hert helemaal het je van het.

JD blinkt nergens in uit, behalve in hun marketing strategie. En diesel zuipen dat kunnen JD's als de beste, geweldig samen met die hoekige jaren negentig cabines, en dat bruine stront interieur .

Zoek je een onverwoestbare trekker voor het voorlader werk, met een super motor, koop een Valtra!

Dat is echt het domste verhaal wat ik ooit heb gehoord. Mijn baas heeft een valtra n141. Opzich prima trekker bijna 1000 uur maar als die nou zo sterk is in motor prestatie. En die kan ook MONSTERS zuipen, en hoe vaak er al op dat schermpje E.... foutmelding heeft gestaan kuj op een hand niet tellen en ook niet op 2.
Als je met die trekker volgas rijdt, dan maakt die af en toe ook nog wel is wat bij geluiden. Dan kocht ik toch liever nog zo'n oude valtra 8150 oid. beresterk en niet kapot te krijgen.

Kennis van ons heeft een jd 6330 prima trekker en nog nooit problemen mee gehad. Daarom zou ik niet weten waarom je meer zou betalen voor iets wat niet meer is.

@ Daan als ik jullie was kocht ik een viercilinder van ong 120-140 pk, is goedkoper in gebruik, veel wendbaarder en zelfde aantal pkaas.
Probleem is dat niet iedereen altijd even eerlijk is.. Dan worden niet alle foutmeldingen verteld zeg maar 😄 @ KHD das niet waar! Mijn voorkeur ligt beslist niet bij JD en NH hoor..
Aorend

Een kennis, ja ik heb ook genoeg kennissen met trekkers, en daar hoor ik nogal eens van dat er wat problemen met de nieuwe 30 serie zijn.

Ik vertrouw niet op verhalen die iemand ergens gehoord heeft, ga liever uit van mijn eigen ervaring.
@sieb

Als ik 1 negatief ding schrijf over NH of JD, dan ben jij er als de kippen bij, om er wat van te zeggen.
@KHD Deutz-Fahr

Wel goed lezen he. ben helemaal geen hert verslaafde. dat we hier nu een JD hebben is puur omdat ze destijds het beste aanbod hadden. zelf vond ik toen de Claas die we bekeken hadden de betere keus, die had beter zicht op de voorlader en standaard meer versnellingen als JD. we hebben daar nu 16 bak in, maar als Daan voor JD gaat, neem de 24 bak. Verder bevalt de JD erg goed. Brandstof verbruik valt mee, maar komt ook omdat wij daar ook wel bewust mee omgaan, oa niet onodig veel gas geven, spaaraftakas gebruiken e.d. Een lompe chauffeur die alles plankgas doet en nergens bij nadenkt kan zelfs de zuinigste Fendt laten zuipen.
Dat zie je verkeerd KHD.. Alles wat jij zegt is wel zo negatief dat ik er wel wat over moet zeggen 😉 Zo nu en dan moet je op je vingers getikt worden 😉
Ik zou kiezen voor de case of de valtra.
JD is bucht.
Inderdaad, hij begint steeds meer JD af te kraken, nergens voor nodig, we lopen Deutz Fahr toch ook niet af te zeiken?
:biertje:
Hm lekker 😛
Dautz-fahr is kwaliteit, JD is plastiek bucht: tenminste toch de JD's van de laatste 15 jaar
Nounounou, JD is prima merk...
Oke, de 10 serie is miss wel beter dan de 30 serie qua kwaliteit en motor enzo, maar het is opzich wel goed spul 😉
Vandaar dat ze hun assen kapot trekken
Ja en waarom wordt deutz fahr dan zo slecht verkocht? Sorry hoor maar jullie gedragen zich als saab rijders... NH wordt afgezeken door de storingen van sensoren enzo bijvoorbeeld.. Tuurlijk lastig maar met de trekkers van vroeger was ook vaak genoeg een moer ofzo los.. enige voordeel was dat je die toen gewoon zelf weer vast kan draaien. En nu de weet er niet van hebt
Er zijn hier ook mensen, die hebben een john deere vario getest met hetzelfde vermogen tov een fendt, eerst dachten ze dat de fendt zuiniger was, totdat het erop aan kwam,en wilde die fendt hetzelfde presteren als de jd, dan moest er eerst meer vreten in getrapt worden om het zelfde te presteren, en toen was de zuinigheid ook wel weg
En van dat gebalk over elkaars merk, elk merk heeft zijn voors en tegens, het ligt er gewoon aan, wat je zelf met het merk hebt, de ene iemand vind een vrouw knap, en de andere toch weer niet, dus om maar te zeggen iedereen zijn eigen ding!
Is te verklaren he 😉 Vario van fendt heeft minder verliezen in de bak dan JD dus zal de JD uiteindelijk minder kracht kunnen zetten.. IK heb hier van meerdere kanten wel gehoord dat als er echt hard getrokken moet worden in het land (en weinig transport) de brandstof besparing van fendt wel weer wat weg is
Ik bedoel dat de fendt minder kracht heeft, en als die hetzelfde wil presteren als de jd, dan moet er wel iets veranderen in het motormanagement, om hem hetzelfde te laten doen als de jd!
@walker1

Dat kan ik ook wel tegen jou zeggen, goed lezen, ik kan niet lezen, dat jullie een Claas hebben overwogen, jij had kunnen lezen dat ik JD opzich een prima trekker vind met weinig minpunten, maar is het nu echt een trekker die op een punt boven andere merken uitspringt, zicht?, comfort?, innovatie?, brandstofverbruik?, nee dat is het niet. Motorisch vind ik JD trouwens helemaal geen top trekkers, constant vermogen?, nee een Deere zakt liever terug, waar een Sisu, Deutz en Cummins door blijven gaan. Op zich geen slechte onbetrouwbare motoren, maar voor een echte vechtersbaas, kun je beter iets anders kopen. En een vechter mag ook iets drinken!

@sieb
Negatief?, wel ja, wel eens goed dat iemand een duwtje terug krijgt, je wordt hier onderhand misselijk van dat geslijm over die Herten, en die mislukte Fiat panda's 😃!
Een beetje nuchter nadenken, kan ook wel eens goed voor je zijn!
Robdeutz dat is misschien te verklaren aan het eigen gewicht. weet niet aan wat voor type jij zit te denken?
6430 tov fendt 4 serie
@ sieb Rob

Daarvoor hebben we de powermix metingen uit het blad Trekker voor. Daar komt Fendt samen met DF toch altijd veel beter uit de bus dan JD!
Waarom is het in de praktijk dan weer anders?
Fendt is enkel zuinig door zijn grote versnelling.dus laag toerental op de baan.Dit gaat vlledig teniet bij zwaar werk op het veld.Het rendement van de vario is ook slechter dan powershift.Als je een test doet bij hoog motorvermogen op de wielen en dan gaat vergelijken zie je iets kompleet anders.Maar dat doen ze juist niet!
Het rendement van de vario is ook slechter dan powershift.

Ja Hans en ik kan vliegen!
Hoezo is JD niet zuinig. heb donderdag heledag van 7 tot 9 uur savonds mais gereden met een JD 6510(kale zespitter) en dan heb ik op het eind van de dag de tank nog niet eens half leeg (140 liter getankt) en dan heb ik wel even een 500 ton mais verzet op een dag.
Zo Daan, ben je al wat wijzer?
Zoals ik al eerder vertelde: er zal best wat verschil zitten qua brandstof verbruik tussen de merken, maar je moet veel uren maken voordat je voordeel haalt uit een duurder maar zuiniger merk als bv Fendt. Er is meer te verdienen als je zelf een beetje op brandstofverbruik let door bv niet onnodig veel gas te geven, spaaraftakas te gebruiken, enz.
Ik heb alleen een beetje ervaring met de jd,maar ik zou toch voor de valtra gaan.
Hans heeft toch wel gelijk in wat ie zegt
Hans heeft idd een punt. Verbruik valt mij ook zeer erg tegen, vooral van de 415. Hebben hem nu vrij aardig getest, maar als je de cijfertjes nauwkeurig gaat bekijken weet je niet waar je aan bent begonnen... Leuk verkooppraatje dat die 4 cilinder minder slokt dan een 6 cilinder. Mijn hemel laat me niet lachen met die lulkoek...
Klopt idd wat hans zegt.. hoe meer je vario laat trekken hoe minder het rendement word, maar zoals op de weg is dat weer avrechts!, dan heb je juist weer hoog rendement.. zoals bij de vario 1600 toeren bij 53km/h. maar als het dr op aan komt zoals met ploegen ofzo dat er ECHT gewerkt moet worden gaat verbruik wel omhoog
Het hoog rendemet wordt bereikt door de motor op een laag toerental te brengen.Als dit gebeurt door vario,of powershift of handgeschakeld maakt niet veel uit.Het is de motor die nu eenmaal het zuinigste is op lage toeren.En dit geld voor alle merken van motor.
Daar bovenop is een handgeschakelde bak nog de efficienste overbrenging.
Wer Fendt fahrt, fuhrt
K zal voor de case gaan,
Gewoon John Deere doen, heb je altijd de beste;)
Waarom geilt iedereen op die groene rotzooi???????
Een traptrekker mischien
Als het aan mij lag werd het een same en dat is niet om dat ik er van hou maar op same zitten zeer zware en goeie voorassen en het is gewoon goed spul niks mis mee wij hebben zelf eentje dus ik zeg het uit ervaring als ik u was zou ik er wat mee doen
@Albert same gast, dit topic is 4 jaar oud...
Massey ferguson heb er al een die 53 jaar bolt als een klokje en geen stukken aan gehad
Jd en case
Die trekker die ze 4 jaar geleden hebben gekocht al wel aan inruil toe zijn....
Het is dus de Case IH Maxxum 125X geworden??
Of, hoeveel motorrevisies heeft ie er al op zitten? 😃
John deere met voorlader is een goede keus voor al als den vario neemt

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
254
DEELNEMERS
83
WEERGAVES
165