Illustratie van:

Case International 1455 XL - pomp volledig open en maar 160 pk

Dieselpomp staat volledig opgevoerd en tractor brengt maar een vermogen van 160 pk? iemand een idee waar het probleem zit ?

mvg mike

Deel dit topic

Reacties

DB_jansen
Filters verstopt?
Deutz 001
@DB_jansen zijn allemaal nieuw
case inter kracht
aan welk schroefje heb je gedraaid voor de turbo druk regeling of ook die boven de verstuiver lijding of alle bij
sjonnies
Hij krijgt te veel diesel hij verzuipt groter turbo er op en grotr luchtfilter denk ik
Deutz 001
@case inter kracht die waar je sleutel 13 opzet en dan met platte schroevendraaier hebben ze gedaan bij een dealer hier in de buurt
SJB533
Opschroeven komt meer bij kijken, dan een paar druppen diesel extra...
wiltie63
Niet opgevoerd zit je al bijna aan de 160
valmet6400power
Of het ligt aan het merk (haha) of misschien is de pomp versleten dat ie te weinig brandstof geeft! Weet je trouwens zeker dat ie volledig open staat?
valmet6400power
@SJB533

Bij 1455 niet, standaard trekken ze bijna niks hihi
selten
Zit der wel zat brandstof in voor de draaikolk :lol:?
SJB533
@valmet6400power
Zijn sterker en taaier dan dat laffe Finse ding van jullie! :mrgreen:
Jahn
Pomptiming wat vervroegen. hij kan nu waarschijnlijk de hoeveelheid brandstof niet verbranden
valmet6400power
@SJB533

Standaard een 145 pk valmet tegen een 1455? Dan zijn die verroeste beulen niet heel bijzonder hoor 😃
SJB533
@valmet6400power
De 1455 XL hoort tenminste bij de "Grote 6" 😃
valmet6400power
@SJB533

Welke vallen daar nog meer onder? 😄
SJB533
@valmet6400power
Doe eens een gok...
valmet6400power
@SJB533

Ja dat weet ik niet anders vraag ik het niet 😛 aan jou toon zal er geen Valmet bij zitten 😞
SJB533
@valmet6400power
Alsof dat spul nu wel meetelt... :lol:
bleuevil
@Deutz 001 Doet hij wel roken?
Boemrang
@bleuevil

Ja, Van Nelle zwaar.... 😃 😉
valmet6400power
@SJB533

Dat weet ik wel zeker 😃
Inter724
Hebben ze hem wel 'in' gedraaid? Rechtsom dus. Zover dat ie in toeren oploopt en niet meer trug zakt? Vervolgens iets trug draaien. Zorg dat ie lucht kan krijgen. Filters eruit. Rechte uitlaat pijp monteren ipv orginele uitlaat. Dan moet ie tog minstens 200pk doen. Of de boel is gaar!
Deutz 001
@bleuevil nee rookt niet
Deutz 001
@Inter724 alles al gedaan zonder luchtfilter en gwn rvs pijp
bleuevil
@Deutz 001 Hmmz dan denk ik dat je de pomp even weg moet brengen...
Deutz 001
@bleuevil ze zeiden bij ber huynen valtra dealer tot er een verkeerde pomp op stond kan dat?
ErDee
@Deutz 001 Wat weten die van Valtra en MF er nou vanaf, ga naar Smeets Service die kennen die dingen door en door
jordi 1455
@SJB533
mee eens.
met een andere turbo kun je al goed 200 pk uitdrukken.
Deutz 001
@jordi 1455 waar kan het probleem zitten?
roel stoker
@valmet6400power jonge valmet zijn geen trekkers ....... oooooow
bleuevil
Misschien wel een pomp van een 1000.
stannetje96
@jordi 1455 14 van iemand uit de buurt doet 200 pk met pomp open. zonder verdere aanpassingen
stannetje96
@valmet6400power ik dacht 210 maar vond 200 mooier getal 😛
valmet6400power
@stannetje96

Die 15 pk zal de kop ook niet kosten think?
newholland6640
Valmet is onwaaais 😃
valmet6400power
@ErDee

Dat is compleet onzin. Als je met een New Holland naar een John Deere dealer gaat kunnen ze je dus niet helpen?
stannetje96
@valmet6400power zal toch niet 😛
maar nog 10 pk meer als ik dacht! 😮
newholland6640
@valmet6400power

Het zijn alleen wel kut trekkers 😃
maggi
Zit er een lijnpomp op?
Ik heb mijn deutz ook wel is zo ver opgedraait dat die gewoon verzoop. Bult rook, en maar 5 pk meer. Dat was met 6 slagen aan de brandstofpomp, met 3 slagen aan de pomp gaf die 15 pk meer.
Maar inters hebben roterende pompen of heb ik dat mis?
SJB533
@maggi
Standaard is rot.pomp ja 😄
maggi
@SJB533

Enigste wat ik me dan voor kan stellen is dat de stelschroef de verkeerde kant is opgegaan, en anders pompie kadoek.
case-feever
Is er toevallig aan de pomp gedraaid dat je weet? slaat de motor goed aan? loopt hij mooi rauw?
Deutz 001
@case-feever ja ik dacht van niet ma hij stond al bijna volledig open raar
GD tuning Garyp
Quote @SJB533:
Standaard is rot pomp ja

Beter gelijk een lijnpomp 😃
case-feever
Nee ik bedoel met de vervroeging als de pomp niet op het goede tijdstip qua inspuiting staat trek je nog geen pakkie boter voort.
Deutz 001
@case-feever hoe kan je dat zien?
ErDee
@valmet6400power Ligt aan het probleem
case-feever
Moet je een meet klok of meet glaasje op de brandstofpomp aan sluiten,op de eerste cilinder van je brandstofpomp. zorg dat er geen lucht meer in je leiding van je meter zit! als nu de pomp gaat inspuiten komt er druk op je meter te staan,zo gauw je de meter ook maar een klein beetje ziet bewegen moet je op je krukas poelie kijken daar staan streepjes met gradens op die moeten met een uitstekende soort rond metaal gelijk staan. de pomp hoort op 14 graden in te spuiten, 16 mag ook heeft ie wat langer de tijd om te verbranden handig met opvoeren(meer brandstof). snappie het?
Deutz 001
@case-feever snap niet goed waar de graden staan
jordi 1455
@stannetje96
Maar wel Veeeeeeeeeel minder efient.
case-feever
Die staan op je poelie die op je krukas zit waar de v-snaren rond gaan, tegen je distributie kant aan. draai je poelie maar is rond dan zie je ze vanzelf.zie je wel dat uitstekende dingetje aan je distributiebehuizing zitten vlakbij de poelie?
Deutz 001
@case-feever ja kortbij waar toerentellerkabel zit
case-feever
Ik had het met me maatje in de snelheid tijdens het reviseren ook mis gehad met de timing dus als je ooit je motor reviseren moet doe het rustig aan!
case-feever
Je kan beter aan de kant van de pomp gaan staan, is makkelijker. zie je de streepjes op de poelie staan?
Deutz 001
Ik stuur je morgen een email met foto
case inter kracht
@Deutz 001 kan dan dus veder open een dealer wil zigeuners veilig stellen voor gevolg schaden gewoon veder draaien zodat die ophol slaat beetje terug
newholland6640
@valmet6400power

Nah 😃 maar ze schakelen niet fijn, en 6800 ofzo dan 😄
Inter724
@Deutz 001

Je motor of turbo kan ook gaar zijn. Zit er wel n pomp van een 1455 op? Niet van een 12?
MaxxuM4ever
@stannetje96 Ik ken maar 2 1455's in de polder, ben ik wel benieuwd waar die 200 pk versie dan rijdt, achter slootdorp?
case-feever
Is best kerel.heb je trouwens je membraam klep wel eens gecontroleerd boven op je brandstofpomp. die doet de brandstofpomp pas helelmaal open gooien als de turbo op druk is. En een advies schroef nooit zomaar je pomp op, als je niet weet hoeveel pk erbij komt per slag.
Deutz 001
@case-feever is gebeurd aan een testbank
Deutz 001
@Inter724 jup net gecontroleerd een pomp van een 14 ma ook al is turbo gaar of motor moet ie toch nog roken ?
Deutz 001
@arnoud maar dit is toch geen normale situatie? pomp volledig open en maar 160 pk brengen
Deutz 001
@arnoud welke is dat
Mf1155
Ik wil wel weten welke schroef je open hebt gedraait. ik wil ook m'n pomp open. en heb ook een roterende pomp van bosh.
Deutz 001
@case-feever hoe kun je weten als de poelie goed staat
fiat350
Is het wel de standaard 12 mm pomp?? de pomp is normaal een 0 460 426 ... Die 426, vooral die 2 is van belang!!!
aantjes1246
Draai het boutje op het membraam maar dicht dan geeft pomp het meeste de timing van de pomp is een stuk terug zetten word ie goed heet van en dan brandstof erbij en vlammen
IH214d
Is het filtertje op de opvoerpomp goed schoon?
En de banjobouten?
EN hoe is het filter in de tank?

Ps. kun je de membraam op de brandstofpomp ook controleren op afstelling?
Deutz 001
@aantjes1246 membraam boven op de pomp
423-1246
Kan een 1246 ook makkelijk opgedraait worden
aantjes1246
Ja die zit in het hoedje als die lek is geeft ie niet meer diesel als de turbo op druk komt. met dat boutje zet je hem handmatig op druk.
als ik jou verhaal hoor is er met de pomp meer mis of hij staat te vroeg
Deutz 001
@aantjes1246 begrijp je niet goed
monteurtje
@Deutz 001

Als ik jou was zou ik voorlopig maar even nergens aan gaan zitten klooien qua pomp timing of turbo aangezien ik hier al gemerkt heb dat jij er erg weinig verstand van hebt.

Je moet eerst je brandstoftoevoer eens nalopen, omdat je zelf al zegt dat de trekker niet rookt geeft dus aan dat ie te weinig brandstof krijgt.
Er zitten 4 filters in de brandstofaanvoer, 2 links bij de trap, 1 onder et dekseltje in je opvoerpompje en waarschijnlijk nog 1 onderin de brandstoftank aan de zuigleiding, het nadeel is alleen dat je deze niet kunt vervangen en demonteren moet je met gepast geweld doen.
dit filter gaat ook weleens vol zitten alleen heel weinig mensen weten dat daar een filter zit. kwestie van demonteren en een filtertje naast de tank maken.
IH214d
En de banjobouten goed schoonmaken!
Deutz 001
@monteurtje alle filters zijn nieuw behalve die in de tank dan maar zo te zien is al gekloot aan die pomp voor ik hem had hij stond 3/4 bijgeschroefd en had net 145 pk rare zooi
monteurtje
@Deutz 001

Kijk dat filter in de tank maar eens na die geeft namelijk vaak ellende op deze leeftijd.
Omdat ie niet rookt op max vermogen is t toch een teken dat ie te weinig brandstof krijgt. Anders een deskundige erbij halen om de pomp te demonteren en na te laten kijken.
Als de pomp goed is betaal je alleen de onderzoekskosten en als ie stuk is dan is t ook niet voor niks geweest.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
80
DEELNEMERS
27
WEERGAVES
102