Wat zijn de plus en min punten van een nh ts 100 t.o.v. nh 8340sle ?
alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Minpunten???hij lust graag diesel
als je elektro command bak derin zou hebben. Mag je je voorbereiden...
Zijn niet echt kwaliteitsbakken heb ik van horen zeggen
Ik sta er zelf van te kijken dat dit kan, haha.
Maar als ik de overige reacties lees kan dit toch wel een probleem opleveren...
@boemrang haha tja
Schakelbak ben ik heel tevreden over. 1PS trap. Voor de rest ist best een zware tractor en is ie best taai
Waarom vergelijk je een TS 100 met een 8340? Een 8340 heeft 30 pk en 2 cilinders meer.
Zelfde bak als die steyr van jullie als ik me niet vergis.
kun je beter gaan kijken naar een 8260 oid.
range command transmissie wordt over het algemeen beter gewaarderd dan de electroshift die in de meeste ts/40 serie zit.
6 traps met overlap tussen de groepen
ja dat wel maar komt iets meer in de buurt van een 8340.
schakelen met ts is 4 traps dan hendel naar voren en nog 4 trappen
wij hebben een ts 110 gehad
en tm115 dan ?
Wij hebben een nh ts 100 maar die bevalt wel goed
dus 2x een groep van 4 met koppelen tussen die 2 groepen of 4 groepen van 4 met koppelen tussen 2 en 3?
bij tm moet je oppassen, zijn niet allemaal goed.
onze ts hebben we na 2x nieuw dashboard, 1 klauwkoppeling 4wd, aftakaskoppeling en slechts 1700 draaiuren ingeruild. Onze ervaring met ts is niet zo goed, met de 8260 daarintegen wel.
onze ts had
hoog/laag gearring (meest rechtse hendel)
2 groepen met 4 traps powershift (middelste hendel)
vooruit/achteruit met koppelingsknop (meest links)
We hebben hem in maart 2 jaar en bijna geen problemen mee gehad, alleen een storing in de richtingaanwijzers
die vind ik fijner dan een elektrocommand bak. dus die 4 groepen en dat je tussen 2 en 3 hendel naar voren moet duwen
hadden hem nieuw gekocht en konden hem na een aantal jaar erg netjes inruilen op een fendt vario.
volgens mij is dat de zelfde bak maar alleen andere bediening
en schakel je dus eigenlijk tussen hoge en lage gearing.
maar ik vind dat op zo'n rot plek zitten. die van de -40 serie schakelt veel lekker. zit op beter plek
Gerjan gewoon dikke Fendt leer je het nou nooit? haha
maar met een new holland die je laat staan kun je helemaal niks mee.
Haha is de firma B. alweer druk aan het strooien?
prima over de ts te spreken we hebben een ts100 al 12 jaar toen nieuw gekocht bijna nooit problemen mee rijd best makkelijk voor boeren werkzaamheden
ik vind het nog al schillend kwa resultaten bij hebben hem ook nodig voor het boeren werk
ja ok maar ik moet eerlijk zeggen dat wij met onze fendt in 3000 nog helemaal geen problemen hebben gehad, het is wel prettig dat je een trekker hebt waar je op kunt vertrouwen.
bij hebben nooit iets met fendt gehad en willen nu nh proberen en wouden er wat meer over weten en we hebben al enige informatie gekregen
een 24 cilinder
Wij hebben handbak. Met PS trap . Geen Elektro command of Range command
Je maakte een foutje door te zegge 20 cilinders meer
@selten Oh ja? waar?
zoals gezegd:
Gelukkig hebben we de quote nog
Negatieve ervaringen vergeet ik altijd snel
Wat houd dat in? Gewoon 4 traps powershift?
gewoon schakelen met 1 keer powershift
Aha, duidelijk. Wij gelukkig niet
Gelukkig? Is luxe, als je even te weinig vermogen hebt. Dan tik je m zo terug. Trek je op op de weg, schakel je veel makkelijker . Vooral onder belasting
Wij hebben 4 traps mark, ik was blij dat wij niet 1 traps powershift hebben.
Oh de dure variant . Nee ik ben tevreden met 1 traps. Buurman heeft Elektro Command (4-traps) en qua degelijkheid is die niet zo heb ik gehoord. in ieder geval, zn bak hoort niet kapot te gaan in 1000 uur
Is toch standaard in een TS ? Tja, dat is weer 1 geval. Kun je niet heel veel van op aan. Maar het hoord indd niet. TS houd het hier 9000 uur vol.
oh dus pas aan de 9de bak :lol:. En heb van meerdere gehoord dat het niet een geweldige bak is. Iig @larss zei dit.
Geen problemen mee. De 6640 houd het ook 8000 uur vol Alleen bij de 8340 schijnt het wat problemen te geven omdat die meer pk heeft.
6640 en TS 100 zijn allebei 100PK?
Uuh oei, 6640 heeft origineel 87 pk geloof ik. Maar onze heeft turbo dus die zal wel tegen de 100 zitten.
en over welke bak had lars het?
T6010 heeft ook 100PK. Maar die bak is toen kapot gegaan. Maar hebben jullie ook zn beeldscherm en dan 2 van die hendels?
Van een TS100 of 110 week nie
ben ik ook geen fan van haha
4 groepen van 4 en koppelen tussen 2e en 3e
Ik kreeg te horen dat die slecht schakelden enzo. En bij zn bak kun je niet meteen aan de bestuurder wijten. Daarom vind ik schakelbak niet zo erg . Lijkt mij iig degelijker dan een Powershift bak die niet helemaal perfect werkt
maarja wij hebben range command veel beter!
Alleen tussen de 4 en de 5 moet je schakelen. Zoals je kunt zien aan de witte omlijning. Geen beeldscherm o.i.d.
ja klopt. Maar die bak heeft er nog maar net 1000 uur opstaan :lol:. Eerst zien dan geloven. Die T6010 rookt ook veel meer als onze Profi. En echt sterker is ie nie
Foutje kan gebeuren, grapje erover moet kunnen toch ?
Geef mij maar handbak . Dit ziet er best overzichtelijk uit, maar ik mag er niet perse over oordelen want ik heb zelf geen ervaring ermee
Nouja, als ik rook wil, der zit lijnpomp op
Juist, kan ook weinig aan mis gaan. Gebruikt powershift enorm veel. Zou het erg lastig vinden met een handbak. Had dan 10 keer meer vastgezeten
Hoezo zou je dan 10 keer vaker vastzitten?
Kunt lekker snel terug schakelen als trekker te veel in toeren terug loopt. Schakelen kost te veel tijd. Dan is de gang eruit en dan zit je vast.
Maareh jij hebt 8340 met 24 cilinder, trekkertrek ?
1PS trap kan altijd. En met 24x24 kan ik heel veel schakelen. Maar als je vast komt te zitten door niet vlug genoeg te kunnen schakelen klopt er volgens mij iets niet
Klopt ja. En de T6080 zou ik dat niet bij doen
nee, wou het wel bij de ford doen maar daar krijg ik dat boutje niet los.
Ja, weet ik maar dat geeft niet :lol:
Oh ik dacht zoiets als zn gasturbine van een Biogasinstallatie ofzo. Iig zn motor
LOL. Langere sleutel erop ?
Kunt beter wat frontgewichten hebben, scheelt meer tegen vastzitten
Fatsoenlijke banden erop
heb al met kruipolie en 2 waterpomptangen geprobeerd enzo maar kwam niet los
800/65R32 ? of toch 900/50R42 ?
Sokkentang derop ?
nooit van gehoord, tenminste niet van die benaming
Dit:
Geen verstand van
1050/50R32 (voorband van Verveat Hydro Trike)
Owja, die vind ik wel geil
Pff google
haha, ik heb daar keer 3 op mekaar gezet en dan met 3 knijpen. Was nodig
hoe noemen jullie die dingen dan?
800/65R32
owja, dat ja
pff mietje . Gewoon harder eraan trekken
Mooi breed en hoog
gebruik em eigenlijk nooit.
als pa em moet pakken zeg ik dan maar denk, die glote blauwe tang met zo'n draaidingetje eraan
Bij een ford kan alles makkelijk stuk
jatten en jagen
dat oude ding moe maar weg denk
Ow foutje, dat is dezelfde, deze bedoel ik
Als hij maar niet naar t buitenland gaat !
En dan Valmet 8400 ?
Lijkt ook 800 achterop. Anders 710
beukeveld zit wel lekker dichtbij
net wie het meeste geeft. beukeveld, voets of inruil of zelf verkopen ofzo
zei al tegen me pa, met oog op de toekomst?
Tractor van 140PK is toch mooi. Mooie Peecon 3-asser aanschaffen ?
valmet 8400 = 140
valtra-valmet 8400 = 150
valtra 8400 = 160
ja maar meer als 135PK is niet nodig voor 3 asser Peecon
Nee niet naar t buiten land :(:(:(:(
Schenk hem dan @ford5000 ofzo Of @newholland6640
Niks tegen @newholland6640 he :lol:
DK??
Hier zoiets doen met die Valmet
Ik wel er wel 2 tientjes voor geven
zal die nh het wel zwaar aan hebben denk
word toch ingeruild
Heb veel zelfkennis hoor
Ja maar kan goed
6 ton vs 35?
nee, voor 2 tientjes zeg ik toch
koop ik em zelf wel van me pa
wel 35 ton geremd. Gewoon goede bestuurder erop, dat scheelt veel.
uhm ook als je 15 ton achter je hebt op de wagen hebt ?
Jullie hebben een DualCommand. Steyr levert zeker geen luxere Profi? Trekker is vergelijkbaar met een TSA(/T6000) Delta of Maxxum (MXU) X als ik t goed heb.
is toch ook ElectroCommand?
Profi is uitbreidbaar met opties. Uiteindelijk heeft ons pap de goedkoopste versnellingsbak gekozen
Met 5 ton ervoor. Remmen gaat kei goed. Genoeg druk op de achteras dus als je goed diep op het pedaal drukt dan stopt ie makkelijk
Hebben jullie geen luchtremmen, met ABS systeeem dan
Nee, wij hebben alleen hydraulische remmen. En de kipper zit al een jaar of 35 dat dees niet heeft geremd. Dus dat proberen we ook maar even niet
De pers heeft standaard ABS met luchtremmen.
Wis jij dat bij onze profi de bekabeling voor ABS al voorbereid was. kwamen wij vorig jaar in Hannover bij de Steyer achter.
Ik denk dat onze Profi sws een iets afwijkende kabelboom heeft, maar ik geloof wel dat de meeste van die opties idd bekabeld zijn
Je wil niet weten hoe fijn dat remt, hebben niet alle merken.
JCB was de eerste, toen Steyer,NH en Case, er komen er nu langzaam meer, maar nog steeds hebben niet alle merken dit.
Als je veel op de weg zit is het wel fijn. Maar met het minimale transport wat wij rijden, en met de ladingen. Die Steyr heeft geweldige remmen en krijgt de combi zo tot stilstand
ja we hebben sinds kort nog een ts gekocht ts90 tot nu toe
ook over te spreken maar ik denk dat je wel is een keer pech
hebt met fabrieks fouten toen der tijd maar dat is bij elk merk zo dus denk dat daarom de meningen verschillend over zijn.
konedata.net/Traktorit/NH_T6000_Delta.htm/
of is die pook er bij geplakt om te laten zien dat er ook schakelbak is?
Leverbaar:
SynchroCommand: 12/12 bak, mechanisch
DualCommand: hooglaagversie van de SC
EC: 16/16 4trappen in 2 versnellingen met 2 groepen
hoi,
ik heb zelf een 8240, en bij een andere teler rij ik vaak op een ts100. ik zou zeker een 8340 nemen. ze liggen ten eerste zoals hier boven als wordt gezegd veel lekkerder op de weg, ze hebben een hele taaie powerstar motor. ts100 vind ik zelf een slap blok hebben, trekt niet echt veel. zeker niet als jij er een goede vracht achter heb. we waren deze zomer met de 8240 en ts aan het aardappels transporteren. toen heb ik ze goed kunnen vergelijken. en een ts100 stuiterd dus heel erg.
qua de versnellingsbak zijn ze natuurlijk gelijk. op beide zit hier 24x24. sommige mensen vergeten weleens dat het mogelijk is om de bak te kaliberen. dit houd in dat je alle overgangen in de versnellingsbak weer goed zet. daarom kunnen de bakken weleens bokken. hierna was dit bij mijn 8240 verdwenen. en rijdt hij als een zonnetje.