punten bij nh ts 100

Wat zijn de plus en min punten van een nh ts 100 t.o.v. nh 8340sle ?

alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

selten
Wat voor bak onder de NH TS 100?
Boemrang
Pluspunten???? hij kan vooruit en achteruit rijden, haha 😃
Minpunten???hij lust graag diesel 😃
zalker
@selten dat wten we dus niet want we hebben er een zien staan en wouden een beetje iformatie
zalker
@Boemrang meen je dat wat een vooruitgang bij nh
selten
@zalker
als je elektro command bak derin zou hebben. Mag je je voorbereiden...
zalker
@selten wat dan?
selten
@zalker
Zijn niet echt kwaliteitsbakken heb ik van horen zeggen 😉
Boemrang
@zalker

Ik sta er zelf van te kijken dat dit kan, haha.
Maar als ik de overige reacties lees kan dit toch wel een probleem opleveren...
zalker
@selten okeej en hebben ze nog een andere bak die beter is dan?
@boemrang haha tja
selten
@zalker
Schakelbak ben ik heel tevreden over. 1PS trap. Voor de rest ist best een zware tractor en is ie best taai
MaartenMandemaker
Electrocommand bakken zijn wel redelijk. Overal is wel een keer wat mee.

Waarom vergelijk je een TS 100 met een 8340? Een 8340 heeft 30 pk en 2 cilinders meer.
newholland6640
@selten

Zelfde bak als die steyr van jullie als ik me niet vergis.
zalker
@MaartenMandemaker omdat we twijfelen tussen een 8340 en ts 100 en een 8340 zijn we bekender mee
interRick
@zalker

kun je beter gaan kijken naar een 8260 oid.
zalker
@interRick wat dan?
interRick
@zalker

range command transmissie wordt over het algemeen beter gewaarderd dan de electroshift die in de meeste ts/40 serie zit.
6 traps met overlap tussen de groepen
staaf
Altijd voor de 8340 gaan. Practisch de zelfde cabine maar de 8340 trekt een bult meer. Maarja, logisch ook want t scheel 2 cilinders en een pk of 20.
MaartenMandemaker
Versnellingsbakken van die 2 zijn hetzelfde, als je tenminste een SLE versie hebt. De latere TS'en hebben een omkeerschakeling onder belasting onder het stuur. Die werkt echter niet met natte lammellenkoppelingen, (die van de huidige N-H's nog niet trouwens). Hier willen de sychromeschringen wel eens versleten zijn.
interRick
Het is ook een beetje een rare vergelijking. kun je beter een ts 115 vergelijken met een 8340
zalker
@staaf maar een ts hoe is dat met schakelen enzo?
zalker
@interRick maar is een 100 en 115 niet het zelfde dan op de aantal cilinders na zoals bak enzo
interRick
@zalker
ja dat wel maar komt iets meer in de buurt van een 8340.

schakelen met ts is 4 traps dan hendel naar voren en nog 4 trappen

wij hebben een ts 110 gehad
zalker
@interRick ja dat is wel waar ja
en tm115 dan ?
Jarno slager
@zalker
Wij hebben een nh ts 100 maar die bevalt wel goed
stannetje96
@interRick heb ts zo'n bak als de 40 serie of elektro command?

dus 2x een groep van 4 met koppelen tussen die 2 groepen of 4 groepen van 4 met koppelen tussen 2 en 3?
zalker
@Jarno slager heef goed resultaten ?
interRick
@zalker

bij tm moet je oppassen, zijn niet allemaal goed.

onze ts hebben we na 2x nieuw dashboard, 1 klauwkoppeling 4wd, aftakaskoppeling en slechts 1700 draaiuren ingeruild. Onze ervaring met ts is niet zo goed, met de 8260 daarintegen wel.
zalker
@interRick 1700u dat is nog bijna niks vind ik wel eenbeetje vreemd dat dat al zo snel is
interRick
@stannetje96

onze ts had
hoog/laag gearring (meest rechtse hendel)
2 groepen met 4 traps powershift (middelste hendel)
vooruit/achteruit met koppelingsknop (meest links)
Jarno slager
@zalker
We hebben hem in maart 2 jaar en bijna geen problemen mee gehad, alleen een storing in de richtingaanwijzers
stannetje96
@interRick zelfde als -40 serie dus.
die vind ik fijner dan een elektrocommand bak. dus die 4 groepen en dat je tussen 2 en 3 hendel naar voren moet duwen
interRick
@zalker

hadden hem nieuw gekocht en konden hem na een aantal jaar erg netjes inruilen op een fendt vario.
interRick
@stannetje96

volgens mij is dat de zelfde bak maar alleen andere bediening
stannetje96
@interRick ja bij 40 serie is giering aparte hendel. bij elektrocommand zit ie in 1 hendel.
en schakel je dus eigenlijk tussen hoge en lage gearing.
maar ik vind dat op zo'n rot plek zitten. die van de -40 serie schakelt veel lekker. zit op beter plek 😉
driver-roy
@zalker

Gerjan gewoon dikke Fendt leer je het nou nooit? 😛 haha
zalker
@Jarno slager ja okee maar dat zijn niet de grootste problemen
Jarno slager
Nee anders niets bijzonders mee gehad.
zalker
@driver-roy ahjoh aan een fendt raak je nooit gewendt
interRick
@zalker

maar met een new holland die je laat staan kun je helemaal niks mee.
driver-roy
@zalker

Haha is de firma B. alweer druk aan het strooien?
zalker
@interRick kan net zo goed een fendt zijn gaat bij die driver roy iets achtigs alleen maar om de kleur
beunhaas
@zalker
prima over de ts te spreken we hebben een ts100 al 12 jaar toen nieuw gekocht bijna nooit problemen mee rijd best makkelijk voor boeren werkzaamheden
zalker
@driver-roy ja joh met gemak al weer dag en nacht
zalker
@beunhaas ja okeej dus jij bent wel te spreken of ts 100
ik vind het nog al schillend kwa resultaten bij hebben hem ook nodig voor het boeren werk
interRick
@zalker
ja ok maar ik moet eerlijk zeggen dat wij met onze fendt in 3000 nog helemaal geen problemen hebben gehad, het is wel prettig dat je een trekker hebt waar je op kunt vertrouwen.
zalker
@interRick haha dat snap ik maar ik ken hem dus gaat nog al heen en weer kwa trekker discussies
bij hebben nooit iets met fendt gehad en willen nu nh proberen en wouden er wat meer over weten en we hebben al enige informatie gekregen
selten
Quote @MaartenMandemaker:
Een 8340 heeft 30 pk en 20 cilinders meer.

een 24 cilinder 😮
selten
@newholland6640
Wij hebben handbak. Met PS trap 😉. Geen Elektro command of Range command
MaartenMandemaker
@selten Wat bedoel je jong?
Siebenga
Dual command
selten
@MaartenMandemaker
Je maakte een foutje door te zegge 20 cilinders meer 😉
MaartenMandemaker
@Siebenga Die ken jij ook wel toch? 😃

@selten Oh ja? waar?
selten
@MaartenMandemaker
zoals gezegd:
Gelukkig hebben we de quote nog 😃
Siebenga
@MaartenMandemaker

Negatieve ervaringen vergeet ik altijd snel 😉
newholland6640
@selten

Wat houd dat in? Gewoon 4 traps powershift?
selten
@newholland6640
gewoon schakelen met 1 keer powershift 😉
newholland6640
@selten

Aha, duidelijk. Wij gelukkig niet 😃
selten
@newholland6640
Gelukkig? Is luxe, als je even te weinig vermogen hebt. Dan tik je m zo terug. Trek je op op de weg, schakel je veel makkelijker 😉. Vooral onder belasting 😉
newholland6640
@selten

Wij hebben 4 traps mark, ik was blij dat wij niet 1 traps powershift hebben.
selten
@newholland6640
Oh de dure variant 😃. Nee ik ben tevreden met 1 traps. Buurman heeft Elektro Command (4-traps) en qua degelijkheid is die niet zo heb ik gehoord. in ieder geval, zn bak hoort niet kapot te gaan in 1000 uur 😉
newholland6640
@selten

Is toch standaard in een TS 😃 ? Tja, dat is weer 1 geval. Kun je niet heel veel van op aan. Maar het hoord indd niet. TS houd het hier 9000 uur vol.
selten
@newholland6640
oh dus pas aan de 9de bak :lol:. En heb van meerdere gehoord dat het niet een geweldige bak is. Iig @larss zei dit.
newholland6640
@selten

Geen problemen mee. De 6640 houd het ook 8000 uur vol 😄 Alleen bij de 8340 schijnt het wat problemen te geven omdat die meer pk heeft.
selten
@newholland6640
6640 en TS 100 zijn allebei 100PK?
newholland6640
@selten

Uuh oei, 6640 heeft origineel 87 pk geloof ik. Maar onze heeft turbo dus die zal wel tegen de 100 zitten.
stannetje96
@selten dat gevalletje van je buurman is gewoon fabrieksfoutje ofzo. kan gebeuren.
en over welke bak had lars het?
selten
@newholland6640
T6010 heeft ook 100PK. Maar die bak is toen kapot gegaan. Maar hebben jullie ook zn beeldscherm en dan 2 van die hendels?
selten
@stannetje96
Van een TS100 of 110 week nie 😉
stannetje96
@selten ja dat is zo'n elektro command bak.
ben ik ook geen fan van haha 😛
4 groepen van 4 en koppelen tussen 2e en 3e
selten
@stannetje96
Ik kreeg te horen dat die slecht schakelden enzo. En bij zn bak kun je niet meteen aan de bestuurder wijten. Daarom vind ik schakelbak niet zo erg 😃. Lijkt mij iig degelijker dan een Powershift bak die niet helemaal perfect werkt 😉
stannetje96
@selten ach zal wel draadje los gegaan zijn of verkeerd hebben gezeten oid dat ie is gaan smelten, bij je buurman. nu heb ie het toch ook niet meer?
maarja wij hebben range command 😄 veel beter! 😄
MaartenMandemaker
Quote @selten:
Gelukkig hebben we de quote nog

😛
newholland6640
@selten

Alleen tussen de 4 en de 5 moet je schakelen. Zoals je kunt zien aan de witte omlijning. Geen beeldscherm o.i.d.
selten
@stannetje96
ja klopt. Maar die bak heeft er nog maar net 1000 uur opstaan :lol:. Eerst zien dan geloven. Die T6010 rookt ook veel meer als onze Profi. En echt sterker is ie nie 😛
selten
@MaartenMandemaker
Foutje kan gebeuren, grapje erover moet kunnen toch 😃?
selten
@newholland6640
Geef mij maar handbak 😉. Dit ziet er best overzichtelijk uit, maar ik mag er niet perse over oordelen want ik heb zelf geen ervaring ermee 😉
stannetje96
@selten maar rook is stoer
selten
@stannetje96
Nouja, als ik rook wil, der zit lijnpomp op 😃
newholland6640
@selten

Juist, kan ook weinig aan mis gaan. Gebruikt powershift enorm veel. Zou het erg lastig vinden met een handbak. Had dan 10 keer meer vastgezeten 😄
selten
@newholland6640
Hoezo zou je dan 10 keer vaker vastzitten?
MaartenMandemaker
@selten Zou mij een zorg zijn 😄
newholland6640
@selten

Kunt lekker snel terug schakelen als trekker te veel in toeren terug loopt. Schakelen kost te veel tijd. Dan is de gang eruit en dan zit je vast.
selten
@MaartenMandemaker
Maareh jij hebt 8340 met 24 cilinder, trekkertrek 😛?
stannetje96
@selten bij ons ook. maar we moeten tegenwoordig ook aan de portemonnee denken 😛
selten
@newholland6640
1PS trap kan altijd. En met 24x24 kan ik heel veel schakelen. Maar als je vast komt te zitten door niet vlug genoeg te kunnen schakelen klopt er volgens mij iets niet 😮
selten
@stannetje96
Klopt ja. En de T6080 zou ik dat niet bij doen 😉
stannetje96
@selten 6070 he 😛
nee, wou het wel bij de ford doen maar daar krijg ik dat boutje niet los.
MaartenMandemaker
@selten Zeker, paar RR V12's erop en gaan 😄
newholland6640
@selten

Ja, weet ik 😃 maar dat geeft niet :lol:
selten
@MaartenMandemaker
Oh ik dacht zoiets als zn gasturbine van een Biogasinstallatie ofzo. Iig zn motor 😃
selten
Quote @stannetje96:
nee, wou het wel bij de ford doen maar daar krijg ik dat boutje niet los.

LOL. Langere sleutel erop 😛?
selten
@newholland6640
Kunt beter wat frontgewichten hebben, scheelt meer tegen vastzitten 😃
newholland6640
@selten

Fatsoenlijke banden erop 😃
stannetje96
@selten het is een stiftje dat je moet draaien. maar die zet je vast met een boutje. en als ik dat boutje los draai, draait dat stiftje mee.
heb al met kruipolie en 2 waterpomptangen geprobeerd enzo maar kwam niet los 😉
selten
@newholland6640
800/65R32 😃? of toch 900/50R42 😃?
selten
@stannetje96
Sokkentang derop 😃?
stannetje96
@selten wat is dat? 😛
nooit van gehoord, tenminste niet van die benaming
selten
newholland6640
@selten

Geen verstand van 😞 😃
stannetje96
@selten oh die! daar hebben we 4 van ofzo. gaat niet passen denk haha 😛
selten
@newholland6640
1050/50R32 (voorband van Verveat Hydro Trike)
newholland6640
@selten

Owja, die vind ik wel geil 😃
selten
@newholland6640
Pff google 😃
selten
@stannetje96
haha, ik heb daar keer 3 op mekaar gezet en dan met 3 knijpen. Was nodig 😃
newholland6640
@selten zoiets 😄
jmos
@stannetje96
hoe noemen jullie die dingen dan? 😛
stannetje96
@jmos dat ene ding? 😳
stannetje96
@selten haha zat goed vast denk 😛
jmos
@stannetje96 hoe noemen jullie een sokketang dan?
selten
@newholland6640

800/65R32 😃
newholland6640
@selten

owja, dat ja 😃
selten
@stannetje96
pff mietje 😃. Gewoon harder eraan trekken 😛
selten
@newholland6640
Mooi breed en hoog 😃
stannetje96
@jmos dat zeg ik 😛 dat ene ding.
gebruik em eigenlijk nooit.
als pa em moet pakken zeg ik dan maar denk, die glote blauwe tang met zo'n draaidingetje eraan 😛
stannetje96
@selten et ken ook stuk hé 😛
newholland6640
@selten Deze is ook wel chill 😃
selten
@stannetje96
Bij een ford kan alles makkelijk stuk 😃
selten
@newholland6640
jatten en jagen 😃
stannetje96
@selten lekt toch al haha
dat oude ding moe maar weg denk 😛
newholland6640
@selten

Ow foutje, dat is dezelfde, deze bedoel ik
newholland6640
Quote @stannetje96:
dat oude ding moe maar weg denk

Als hij maar niet naar t buitenland gaat 😉!
selten
@stannetje96
En dan Valmet 8400 😃?
selten
@newholland6640
Lijkt ook 800 achterop. Anders 710 😉
stannetje96
@newholland6640 weet niet, niet mijn zorg dan 😛
beukeveld zit wel lekker dichtbij 😄
net wie het meeste geeft. beukeveld, voets of inruil of zelf verkopen ofzo
stannetje96
@selten ghehe inderdaad 😄
zei al tegen me pa, met oog op de toekomst? 😃
selten
@stannetje96
Tractor van 140PK is toch mooi. Mooie Peecon 3-asser aanschaffen 😃?
stannetje96
@selten
valmet 8400 = 140
valtra-valmet 8400 = 150
valtra 8400 = 160
selten
@stannetje96
ja maar meer als 135PK is niet nodig voor 3 asser Peecon 😃
newholland6640
@stannetje96

Nee niet naar t buiten land :(:(:(:(
Schenk hem dan @ford5000 ofzo 😃 Of @newholland6640
stannetje96
@selten haha dan 6100 erbij voor en naar DK denk? mooi in de heuvels toeren 😃
stannetje96
@newholland6640 dan aan bert. die nh6640 is zo.n rare snuiter 😃
newholland6640
@stannetje96

Niks tegen @newholland6640 he :lol:
selten
@stannetje96
DK??
Hier zoiets doen met die Valmet 😃
stannetje96
@newholland6640 ken je em dan? 😮
ford5000
@stannetje96 Voor niks mag ie hier wel afgeleverd worden.
newholland6640
@stannetje96

Ik wel er wel 2 tientjes voor geven 😃
stannetje96
@selten denemarken*
zal die nh het wel zwaar aan hebben denk 😛
stannetje96
@ford5000 dan knap ik em zelf wel op 😉
word toch ingeruild
newholland6640
@stannetje96

Heb veel zelfkennis hoor 😃
selten
@stannetje96
Ja maar kan goed 😃
stannetje96
@newholland6640 haha je krijgt em niet! 😃
stannetje96
@selten en niet te hard remmen denk 😛
6 ton vs 35?
newholland6640
@stannetje96

nee, voor 2 tientjes zeg ik toch 😃
stannetje96
@newholland6640 dan nog niet 😛
koop ik em zelf wel van me pa 😄
selten
@stannetje96
wel 35 ton geremd. Gewoon goede bestuurder erop, dat scheelt veel.
stannetje96
@selten als je zonder geremde wagen gaat rijden moet je ook levensmoe zijn denk
selten
@stannetje96
uhm ook als je 15 ton achter je hebt op de wagen hebt 😃?
stannetje96
@selten dat is nog te doen met geleidelijk remmen en zachtjes rijden. maar met 35 ton duwt ie em met 10 km et uur al door denk 😛
SJB533
@selten
Jullie hebben een DualCommand. Steyr levert zeker geen luxere Profi? Trekker is vergelijkbaar met een TSA(/T6000) Delta of Maxxum (MXU) X als ik t goed heb.
stannetje96
@SJB533 delta heb toch geen schakeblak? :?
is toch ook ElectroCommand?
selten
@SJB533
Profi is uitbreidbaar met opties. Uiteindelijk heeft ons pap de goedkoopste versnellingsbak gekozen 😉
selten
@stannetje96
Met 5 ton ervoor. Remmen gaat kei goed. Genoeg druk op de achteras dus als je goed diep op het pedaal drukt dan stopt ie makkelijk 😉
maisboerke
@selten
Hebben jullie geen luchtremmen, met ABS systeeem dan
selten
@maisboerke
Nee, wij hebben alleen hydraulische remmen. En de kipper zit al een jaar of 35 dat dees niet heeft geremd. Dus dat proberen we ook maar even niet 😛
maisboerke
@selten
De pers heeft standaard ABS met luchtremmen.
Wis jij dat bij onze profi de bekabeling voor ABS al voorbereid was. kwamen wij vorig jaar in Hannover bij de Steyer achter.
selten
@maisboerke
Ik denk dat onze Profi sws een iets afwijkende kabelboom heeft, maar ik geloof wel dat de meeste van die opties idd bekabeld zijn 😉
maisboerke
@selten
Je wil niet weten hoe fijn dat remt, hebben niet alle merken.
JCB was de eerste, toen Steyer,NH en Case, er komen er nu langzaam meer, maar nog steeds hebben niet alle merken dit.
selten
@maisboerke
Als je veel op de weg zit is het wel fijn. Maar met het minimale transport wat wij rijden, en met de ladingen. Die Steyr heeft geweldige remmen en krijgt de combi zo tot stilstand 😉
beunhaas
@zalker
ja we hebben sinds kort nog een ts gekocht ts90 tot nu toe
ook over te spreken maar ik denk dat je wel is een keer pech
hebt met fabrieks fouten toen der tijd maar dat is bij elk merk zo dus denk dat daarom de meningen verschillend over zijn.
HJ_
@zalker Waar heb je die zien staan dan? Bij ons is er net 1 ingeruild, 6500 uur erop meende ik. nooit trammelant mee gehad 1x een kapotte oliepomp verder geen noemenswaardige problemen.
stannetje96
@SJB533 op dat plaatje staat toch Electro Command?
of is die pook er bij geplakt om te laten zien dat er ook schakelbak is?
SJB533
@stannetje96
Leverbaar:
SynchroCommand: 12/12 bak, mechanisch
DualCommand: hooglaagversie van de SC
EC: 16/16 4trappen in 2 versnellingen met 2 groepen 😉
machendrickx
Wij hebben een ts90 met ongeveer 12000 uur. Wij hebben een keer een grote reparatie moeten laten plegen, waardoor hij doormidden moest. Ook is de waterpomp net vervangen en een nieuwe luchtgeveerde stoel. Als je veel aan transport doet, moet je een 8340 nemen, want een ts100 heeft geen lange wielbasis. Waardoor die wat onrustig op de weg licht, maar verder rest prima trekkers. Wij hebben een 24x24 versnellingsbak dus een 4 traps powershift met kruipversnellingen. Deze versnellingsbak houdt het al heel lang vol en zal het ook zeker nog wel even volhouden. Het zijn gewoon goede trekkers met een korte draaicirkel en goede versnellingsbakken en taaie, degelijke motoren.
larss
@zalker
hoi,

ik heb zelf een 8240, en bij een andere teler rij ik vaak op een ts100. ik zou zeker een 8340 nemen. ze liggen ten eerste zoals hier boven als wordt gezegd veel lekkerder op de weg, ze hebben een hele taaie powerstar motor. ts100 vind ik zelf een slap blok hebben, trekt niet echt veel. zeker niet als jij er een goede vracht achter heb. we waren deze zomer met de 8240 en ts aan het aardappels transporteren. toen heb ik ze goed kunnen vergelijken. en een ts100 stuiterd dus heel erg.

qua de versnellingsbak zijn ze natuurlijk gelijk. op beide zit hier 24x24. sommige mensen vergeten weleens dat het mogelijk is om de bak te kaliberen. dit houd in dat je alle overgangen in de versnellingsbak weer goed zet. daarom kunnen de bakken weleens bokken. hierna was dit bij mijn 8240 verdwenen. en rijdt hij als een zonnetje.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
165
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
3