International 845 versnellingsbak slaat vast

Hallo,

gisteren op de international 845 xl op stage gereden, en toen kwam er een euvel naar boven ( wat al langer speelt volgens hun ) soms als je achteruit rijdt, en je zet hem dan weer in zijn hoge versnelling dan komt hij niet weg, alsof hij op de handrem staat geen vooruitgang in te krijgen je kunt gas geven wat je wilt, dan zet je hem even in zijn achteruit en schakelt dan vervolgens weer in zijn hoog en dan tokkelt hij zo weer verder?

iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn, dit zou ik toch graag eens willen weten wat dat kan zijn?

alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

jmos
Ik denk dat hij dan in de achteruit blijft hangen. dat hij tegelijk in de voor en achteruit komt te staan en dus nergens heen wil.
ik denk dat dit komt doordat de gaffel versleten is. onze kleiner renault heeft ook zoiets maar wij kunnen hem dan niet in de versnelling krijgen. even in de achteruit en het is weer goed. 😄
boegie
Gewoon slijtage?
jmos
@boegie
dat zei ik ook ja. schakelgaffel versleten. 😄
boegie
@jmos ja, weet ik, maar bevestig het nog even 😛
85-34 waar ik op gereden heb heeft het namelijk ook, of hij gaat kraken, of je moet hem nog even terug halen en weer vooruit duwen (voor/achteruit dan)
IH214d
Heeft deze korte pookje als versnellingspook?

956 met korte poken had hier ook last van, als je dan aan het aanrijden was, en je stond achter op de bult, dan moest je eerst onder de cabine de stangen 'uit de knoop' halen en dan kon je weer.
fendt-vario
@IH214d haha ja bekent probleem heeft onze 955xl ook 😉 ook met korte poken soms staat hij dan vast tussen 2 versnellingen. ff onder de cabine rommelen tot hij eruit tikt 😛
wezel844-s
Waarschijnlijk is de arretering van de versnellingsbak versleten en zet hij hem in 2 versnelling tegelijk in dit geval zijn achteruit en zijn vooruit (hoog) want dit werkt anders als bij een 956 oud type bak met korte poken die werkt met schakel gaffels en deze niet
SJB533
Je hebt een 845XL van voor 1985. Dat houdt in, dat je geen ERGO S hebt. Trekker zal wel de nodige uurtjes hebben? Dit topic behandelt de vraag/het probleem]. Lees t rustig door, want de oplossing staat er in 😉
stevenb
Hey bedankt we weten nu tenminste wat het dan is.
sjb533 deze trekker heeft nog maar 5500 uur dus is nog vrij jong maar ja, het blijft een inter he.
SJB533
@stevenb
Dan is er veel (foutief?) geschakeld. Of hij heeft 15.500 uur 😉

Is en blijft een zwak punt op die types. Geldt overigens ook voor bijv de 33-serie 😉 Heeft bij ons een 8000-8500 uren geduurd, voor hij problemen kreeg. Van overige series weet ik t niet, daar ik niet weet of de beruchte blokjes daar in zitten...

Bij de 44-serie wil overigens t spanstiftje van de hendel onder t stuur nog wel eens knappen...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
9