Amoi jonges heb ff een kort vraagje .
ik had vandaag met jonges van school over rijbewijs en nou zij 1 van die jonges dat kameraad broer ervan trekker rijbewijs wou doen met een renault maar daar zat een zitvlak op en geen stoeltje zoals nu in de trekkers en toen moest die jonge een andere trekker regelen met een stoeltje , is dit iemand ook overkomen of ervan gehoord en moet het stoeltje zijn ? , heb rond gekeken maar niet veel duidelijk heid erover ...
mvg ronald , bedankt voor het lezen en eventueele beantwoording / reactie
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
10 jaar terug ook al hoor
dan maar de valtra t170 genomen.
Bij mij stond die des tijds voor aan de weg te kijken.
Ik ken iemand die is gewoon met de trekker naar school gereden en toen slaagde hij. De examinator zij zo te zien zonder schade hier gekomen geslaagd.
Heb uiteindelijk met een ts 115 van school afgereden
Haha mos die vent zelfs nog sommige dingen uitleggen over die trekker
wanneer woj 16 dan?
De ene is makkelijker dan de ander
dat was bij mij ook het geval, die vent reed een klein stukje mee maar paste bijna niet in de cabine met z'n bolle pens
die gast had bij mij die papieren enzo al in de auto gelegd en stapte toen bij mij in de trekker (toen had ie rijbewijs al uitgeschreven en lag binnen in huis :D)
toen ik weer terug was stapte ie bij zijn auto uit en vertrok weer
de oude type zetor's kun je met de hele familie in de cabine zitten.
hier in de buurd rijden ze gewoon met de auto er achteraan
Bij mij zat hij gewoon op het bijrijderszitje van de Case Inter 745XL. Had zelf trouwens liever de Inter 533, maar zat geen beugel op...
T'is trouwens "buurt",met de T, van Tarrels.
mijn broer ging met een onozel kippertje afrijden:D
jd er voor en je kom er gwn over heen kijken
dat fiest lekker he, tarrels
jd er voor en je kom er gwn over heen kijken
Ik ook Ging mooi
Ja, hearlik, hom nom nom
Oooow, dan heb je idd wel een erg strenge gehad ja....
Ik moest ff olie pijlen, kippertje aankoppelen en een stukje achteruit, daarna even over de weg en klaar, kipper kon ik ook gewoon overheen kijken....
mijn broer is nu 18, maar heb ook vrienden (net 16) die reden ook met zo'n *** kippertje
ik ben in de kerstvakantie 16 geworden maar ik kon gewoon na de vakantie (overmorgen dus) afrijdeh want er was dit jaar nog niks verandert zei die.
ik moest op de oude deutz en hij zat over de weg gewoon op het spatbord. en bij manoeuvres keek hij gewoon.
Bij mij heeft hij gekeken hoe ons pap en ik de spuit afkoppelden, en voor de rest heeft hij mij alleen thuis zien rijden
ik moest een kleine enkelasser aankoppelen waar ik ook gewoon overheen kon kijken. verlichting kontroleren en poot omhoog en klaar. meer was het aankoppelen niet. afkoppelen was precies andersom. niks moeilijks aan.
Ik met spuit, kon mooi gestuurd de schuur in
das makkelijk ja. ik moest eerst alles opnoemen voordat je de trekker start:
-koelvloeistof
-gasolie
-bandenspanning
-spiegels
-motorolie
-verlichting
en toen trekker starten, wagentje aankoppelen in schuurtje, vooruit rijden met een bocht. achteruit weer in het schuurtje zetten. met wagen de weg over. toen weer terug en de trekker keren. trekker uit. wagen loskoppelen en de trekker stond weer klaar voor de volgende. rijbewijs heeft hij toen geschreven en ik had hem.
Da hoefde ik allemaal nie op te noemen ik moest onder de kap kijken en zegge wat der nie klopte
haha. dit was anders ook niet moeilijk hoor.
Ik had dat toen denk ik wel geweten, nu niet meer. Ik controleer dat niet iedere keer. Wel zo eens in de 2 weken ofzo dat ik bij de oude tractor de KVS en oliepeil controleer bij de Profi allebei eigenlijk nooit
eens in de zoveel tijd ofzo als de ford of de deutz een tijdje stilgestaan heeft kijk ik wel eens. anders niet. en de bijde renaults hoeven we nooit bij te vullen. de ford en de deutz hoeven we daarintegen niet te verversen. olie komt naargelang van tijd wel nieuw in.
Dat dacht ik al
en de deutz en kleine renault zijn luchgekoeld dus ook geen koelvloeistof. verlichting werkt sowieso niet. spiegels zitten er niet op. banden zijn toch niet lek. gasolie komen we vanzelf wel achter als die leeg is.