57

Persoonlijke ervaring case puma 155 of 140?

Dag beste TF'ers ik wou graag eens weten hoe jullie de case puma ervaren qua weggedrag,vering, geluid(brullen?),handig om mee te werken?,... enzoverder

alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Heb geen ervaring met een puma, wel met een maxxum 125 multicontroller. Is wel een fijne trekker. Weining geluid in de trekker. Rijdt wel fijn. Die van mijn baas gaat alleen wel stuiteren als je er niks achter hebt op de weg. Ligt waarschijnlijk aan dat er vanaf de fabriek een gewichtblok op zat. Later fronthef op gekomen. Dat weegt minder. Het zicht is ook heel goed. Een dakraam dat wel handig is als je een voorlader hebt, en het laat mooi veel licht in de cabine. Het gehele zicht rondom is goed. Ook de spiegels zijn mooi groot en stevig. Kun je ruim langs je wagens heen kijken. Als je weet hoe alles werkt is het een super fijne trekker. Hij heeft alleen cabinevering, maar zit heel comfortabel.
Puma 155 ervaring bevalt zeer goed goede veering trekt zeer goed
50 km/u uitvoering
Iemand dat ik ken heeft een puma maar die trekker jankt als een gek
Iemand die ik ken heeft grondverzetbedrijf en ook sinds dit jaar een puma 140 volgens mij maar die had alle tandwielen in de versnellingbak kapot en bij het mechanisatiebedrijf waar ze dat verholpen hebben zeiden ze dat er nog veel meer puma die problemen krijgen
Trisix, dat doet een TSA,of T6000 van NH ook... Ervaring met die nieuwe Case trekkers heb ik niet, ook niet met de "New Holland" uitvoering niet, maar als die dingen zowat het zelfde zijn als een TSa van vroeger zal het zo geen fantastische trekker zijn, die dingen worden hier niet de hemel ingeprezen... Hopend dat de Case trekkers stukken beter zijn want ze zijn het in mijn ogen meer waard dan zo'n blauwe.
En weet iemand hoe het zit qua verbruik ?
Anders moet je ff tf'er Nelis een pb sturen! Die zit geregeld op een Puma 155!
Ok bedankt 😉
Dat janken is het geluid van de transmissie. Hebben de nh's van het waterschap bij ons in de buurt ook. Dat hoort zo.
Dat janken is normaal ja, en de case maxxum is dezelfde als de NH TSA of T 6000, en die bak is nog gebaseerd op de bak van de 40 serie van Ford dus normaal zijn dat hele goede bakken
Dat janken dat komt omdat de hoogste versnelling buiten de gewone versnellings bak omloopt ofzo (heb ik gehoort )

maar die kleine type's puma worden niet meer gemaakt ?? ik von het mooie trekkers anders .
Die powerschift bakken zijn volledig nieuw geproduceerd! de rangecommand zal wel van de 40 serie ford komen, moet je maar aan siebenga vragen hoe goed die zijn...
Die kleine puma´s worden nog wel gemaakt maar dan met nieuwe motorkap en nieuwe multicontroller dat ook in de nieuwe puma cvx zit maar dan is het geen vario maar gewoon de full power shift 😃
De 16/16 bak komt van de serie 40 de range command denk ik is tzelfde als de tm
Ja range command komt uit die 40 serie ja, maar die zie je maar weinig, de meeste zijn powercommand
Je hebt de 16/16 bak van de 40serie ( range command, goedkopere versie) en de powerdcommand denk ik.
Wij hebben dan een steyr profi 6115 en is kwa verbruik heel zuinig en rijd heel comfortabel en is gewone powershift en de puma is bijna het zelfde alleen full powershirft maar technies bijna het zelfde
Welke inhoud heeft die motor? das toch geen 6.7?
In de NH T6080 steek toch een 6.7 dus in de case ook denk ik
Zelfde of t7000 serie ton
@nht8040, dat zijn de 3 verschillende bakken die je daar noemt, althans voor de blauwe versie, 16/16 is niet tzelfde als de range command. en t verschil tss range en power is semi en full powershift
Ja denk het.
De bak van de 40 serie is goeikoopst denk ik dan de range en dan power.(tussen de range en power commmand ist 3000 euro, maar de power command ist zeker waard)
Bruine of blauwe maakt geen verschil denk ik
Bij de TM serie warern de range toch beter dan de power
Heb alleen maar ervaring met ene powercommand
Nee ik bedoelde rood, rood/wit of blauw
Ahja, dacht al 😛
De wegligging van de groten zoals de 210 is ten opzichte van de kleinen zoals de 140 stukken beter, en verder traag met opschakelen
Da denk ik ni hoor wij hebben een m160 gehad met range-command na 2500 uur gans kapot daarna een tm 190 power command en nooit iets aan gehad en nu bij de T7050 ook power-command nog niks van problemen gehad.
Siebenga heeft ook op hun TM 120 problemen gehad met die range command
@nht8040 heb ook slechte ervaring met de M 160 range command van de eerste generatie, die met de knopjes volledig in de stick maar later waren se beter zeker in de TM
In mijn tm is het dual command, had ik het geweten dan was t een range, maar spijt komt te laat he 😄
Staat em open gevezen?
Het verschil tussen power en range zit hem er in dat een range op sommige momenten nog echt moet schakelen tewijl een power altijd met koppling(ambreagen) werkt(als gemij verstaat)
Dual command was da ? nog zelf moete schakelen ?
Nee, hadden in t begin problemen dat de versnellingen klemden en is daarvoor open geweest en de powershuttle schokte ook maar is ook verholpen allemaal oner de 1000 u.
De dual command is afgeleid van de fiat winner bak dacht ik. Vond de kwaliteit van ford toch beter dan van nh
Die ford bakken uit die 40 serie waren slecht man, die motor, die was goed ja, is onder handen genomen door iveco en dan in de NH gelegd
Ja da dacht ik ook al dat die 40serie bakken kanker waren. maar de range-command is veel verbeterd tegen vroeger.(maar als ik echt moet kiezen toch maar een power-command)
Ga die boite van de winner ook nie direct goed keuren...
Dual command is als het ware gewoon dual power maar met omkeer onder belasting
Ik ken nochtans meerdere boeren met serie 40 met 12000 u en zeer tevreden
Met de -90 serie Fiat waren er niks van problemen
Ja waren goede trekkers alleen de koppeling was wat zwak tov de motor maar waren heel vinnige trekkers
Veels te veel macht he, da was de reden, meer niet, je kon er de felle chauffeurs zo uit halen
Ja die -90 serie waren echte beren allen spijtig da die zo traag rijden.
110-90 5 groepen was een 40 loper! je kan niet alles hebben he, vele macht opt land en hoge snelheid op de weg! traag gaat ook
Er waren er toch ook dei snelgang hadden ik heb nog met 110-90 gereden en ging nie veel trager dan een fendt 515
Wij hadden een 110-90 beir van nen trakteur (140pk) mo te traag op de weg(re 36km/h). da was de hoofd reden da we hem weg hemme gedaan.
Ale gij! ge zij niet goed zeker???
Ge hebt u ver-armd 😃
Als ge gewoon zijt van 50 te doen met vering is 36 zonder vering een hel, ik zweer het u . missen doen we hem zeker zat een super schoon lawaaike in.
Das gene trekker om bane te doen, zeg het zo, weet da ook wel, moet eens met een 160-90 bane doen.. mensen zijn tevele gewend gekomen met die nieuwe he
Mo uwe rug is u dankbaar hoor om me ne nieuwe te rijden
Tuurlijk, loop ook krom als ik wat uren op de fiat 315 zit, je hebt geen echte rugsteun op die oude zetels he
Je kunt als je met de hand schakelt (knopjes drukken) wel snel optrekken, je moet alleen een keer de koppeling gebruiken als je van groep wilt wisselen. (of het knopje achter de hendel). Dat automatisch schakelen gaat alleen heel traag, kun je beter een paar keer op het knopje drukken.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
57
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
2