Wat en hoeveel nut heeft het plotselinge sturen bij sommige trekkertrek wedstrijden?
Lijkt soms wel alsof de deelnemer moe van de trekker af komt puur door het sturen van links naar rechts!
ben benieuwd
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Je kan wel beetje sturen maar dat heb niet zoveel zin denk
tractorfan.nl/movie/15101/
zoals bij dit filmpie
maar is niet best voor de baan!!
Wat ik nu zou willen sturen bij trekkertrek is de trekhaakhoogte.
Door middel van een dubbelwerkende cylinder zou ik de trekhaak (welke ook naar beneden wordt getrokken door het ''zachte banden-effect'') tijdens de run weer 10 cm omhoog willen halen om de maximaal toegelaten trekhaakhoogte te benutten.
Jaja, dat zou iedereen wel willen haha!
Zeg maar daaaag met de baan
Het scheelt wel een paar meter en je schakelt de concurrentie zo wel makkelijk uit
Je trekhaak mag niet kunnen schuiven. Dus ze zullen een hydraulisch verstelbare trekhaak altijd afkeuren.
in welke versnelling raden jullie dan aan te rijden?
maar dat zal dan denk L1 of L2 worden denk.
dat is wel heel zacht toch ik dacht zelf meer L3 Ofzo en dan dual power in?
L3 mag je ook proberen, maar denk dat ie dan uitgaat.
je zit met MAAR 60 pk in de 3.8 ton. dat is niet veel
82 pk om precies te zijn haha
Hoeveel zal die wegen de 6410? dat weet ik zo ook niet
Kan net het verschil zijn he ;p
En dat alleen bij een supersteer sturen helpt is grote onzin! Je moet gewoon genoeg vermogen hebben om de wielen hard te kunnen laten draaien en zo gauw van links naar rechts te komen. Dat is het enige want een Fendt 936 kan het net zo vlot als een supersteer.
Dan maak nog goed zat kans om te winnen ofnie in de 3,5 ton klasse?
Zou het voor de weerstand van de sleepwagen ook nog uitmaken het sturen ivm de messen onder de sleepwagen? Je stuurt nl. de messen van links naar rechts.
bij sommige wagens mag je op zwaardere grond niet sturen sturen omdat de messen dan gewoon volledig afbreken (op klei bijvoorbeeld)
dat ligt aan heel veel factoren . op bijvoorbeeld een kleibaan dat trekkers erg veel grip hebben, zijn ze de messen in hogere klasses wel nodig. op losse zandbaan kunnen ze het normaal gesproken lang redden zonder mes. maar dat is ook per wagen afhankelijk wat ze doen en wat ze zelf beste lijkt
Was dit niet meer een geval van voorganger die al gestuurd had? slecht plek overbruggen??
hangt veel af van de baan,op deze baan werkt het ieder jaar.
zijn er anderen,durf je daar sturen sta je stil
Lengte ketting en hoogte aan de wagen maken ook veel uit
tractorfan.nl/movie/14458/
Hier hielp het heel goed
Als het goed is veranderd de sleepwagen bij het uitsturen van de voorloop niet van richting.
Sommige deelnemers bij tt hebben ook nog eens veel grotere banden gemonteerd en daardoor nog meer voorloop hebben.
maar vlagger henkie vlagt al af als je je stuur een halve slag draait terwijl vlagger jantje je wel 2 slagen laat draaien.
dus is t steeds weer anders
klasse(s) er bij gaan doen net wat bij ons in brabant gebeurd, die stap van standaard naar sport is nu (te) groot
De sport heeft denk ik te kampen met een hele grote belangstelling en heel veel actieve mensen!
prachtige sport en laten we ons klaarmaken voor een prachtig en eerlijk seizoen.
Nou als er een organisatie is waar het veruit eerlijk gaat is het bij de NTTO. Natuurlijk gebeurd er ook daar wel eens wat maar dat is overal.
Wij hadden het eens dat de laatste deelnemer in de finale een meter minder trok dan ons en hierdoor waren wij dus eerste. Mocht die grapjas nog een keer omdat ze vergeten waren de messen in te schakelen. En toen trok die 2m verder en was hij dus eerste. Nou geloof je het zelf... Eerst zonder messen (dus lichter) en daarna met messen (dus zwaarder) en 2m verder trekken.
En nog zo'n grapje. Sta je op de weegbrug en mag je niet meedoen omdat je JD gewichten op een Fendt hebt hangen. Dat is niet orgineel zeggen ze dan. En de breedte van de trekkers met dubbellucht werd niet eens gemeten. Net alsof die mooie michelins van iedereen of die dubbellucht origineel is. Nou ik heb nog nooit zo hard gelachen. Je zou ze toch, stelletje prutsers!
Maar zulke dingen gebeuren bij de NTTO niet.
sprak pas iemand die deed vrijwilligen/functioneren bij een bepaalde wedstrijd, en hij had gewonnen zee die... ja want toen ze niet keken heb ik mn trekhaak mooi even omhoog gedraaid en later weer laten zakken.
en dat noemt zich dan eerlijk... laat me nie lachen
Idd dat is natuurlijk niet eerlijk. Maar dat ligt niet aan de NTTO als organisatie. Je kunt nooit helemaal 100% controle hebben, maar bij de NTTO controleren ze aardig vind ik. Je kunt altijd wel vals spelen als je dat wilt. Tis maar net hoe je winnen wilt he..
Tja en als er dan net zo'n rotte appel tussen de vrijwilligers zit, wat doe je daaraan... Dat weten ze bij de NTTO ook echt niet. Het had net zo goed een buitenstaander kunnen zijn.