Deutz D10006 - aankooptips

Hallo , ik ben van plan om een 100/13006 4wd aan te schaffen . Nu heb ik aanzich wel aardig technische kennis en weet ik ook wel veel van deutz af , maar weet van 6 cilinder 06 serie weinig af . Nu kan ik een 10006 met een versleten koppeling kopen voor weinig geld . Is dit goedkoop en vlot te vervangen ? en hebben jullie verder nog eventueele tips waarop te letten ???

Mvg Mark
deutzd7206a

Reacties

Fendt_favorit
Koppeling vervangen stelt in principe niet veel voor, zeker wanneer je technisch onderbouwd bent.
sebas deutz150
Het is niet zo moeilijk valt wel mee om het in tweeën te splitsen
fendtjuh
Is wel te doen 😉 zelf nooit gedaan, maar schijnt wel mee te vallen, enz eker bij zo'n ding 😉
smeitink
Hij heeft een dubbele koppeling ook voor de aftakas deze is wel prijzig
geert-deutz
Hallo, ik heb zelf een deutz 10006AS gehad, en er nogal wat problemen mee gehad, hoeveel uur heeft die van jou gemaakt? die van mij 14000 dacht ik en alles was versleten, koppeling was minder, de voorwielaandrijving deed het niet meer, hef deed het maar de halve tijd, ook de remmen waren bar slecht,

dus let op met wat je koopt!, je kan beter wat meer geld uitgeven en een goeie kopen!!

gr Geert
Jarno1h
Op marktplaats staat een helemooie 13006 maar koop die maar nie ik hoop dat die net zo lang te koopt staat tot dat ik mijn sentjes voorelkaar heb 😃 koppeling is idd bij zon trekker zo klaar als je er teminste wat van af weet 😉
deutzd7206a
@geert : die ik wil kopen zit an net 10.000 . heb em alleen nog maar van foto bekeken . Ik moet eerlijk zeggen de prijs is voor `n 10006 wel aan de lage kant . eerst maar ens beetje uitzoeken wat voorkomende kwalen zijn en dan maar ens bekijke . Als iemand er nog 1 weet staan , laat het even weten 😉
sebas deutz150
Hoe nieuwer de trekker is hoe moeilijke de koppeling te vervangen is.
weurding
Let vooral op de priceas van de koppeling naar de bak toe, hier komen alle krachten op, zit er ruimte op laat hem staan, as kost 2000 euro excl. versnellingen moeten er makkelijk invallen, remmen ook goed bekijken en proberen, zijn hydraulisch en kost ook een paar cent als er wat aan mankeert, neem gewoon en monteur van deutz mee en druk die 50 euro in de handen voor bewezen diensten, beter een misse loop dan een misse koop! let ook op originele dingen als hefspanners etc, hoe origineler des te beter meestal de trekker, of haal hem uit duitsland waar nog tuv opzit, zijn vaak beter onderhouden, kosten ook een paar cent meer maar je komt minder gauw voor veraasingen te staan, wordt nog een 13006 aangeboden in hopsten voor 4999 met een kapotte koppeling, verder mooie trekker
sebas deutz150
Kan een link geven weurding ?
Jarno1h
Idd ik wile hem ook zien!
weurding
Stond op tp, aanbieding aat1238415 , dit getal en letters even invullen op zoekfunktie, kosste 4000 incl btw, is helaas verkocht, stond er vanmorgen nog op,geen koppeling kapot maar de synchromesh van de achteruitversn, meerdere deutzen 13006 op ebay.de moet je snel zijn, 13006 5000euro, artikelnummer 320445205347 , morgen afgelopen, staat in sulingen, nog niet geboden, maar heeft geen reactie gegeven op de vraag of de versnellingsbak in orde was, dus opgepast
fiat 666
Wel zeer slechte remmen bij de 06 serie
weurding
@666 alleen de 6 cilinders niet, hebben zf bak en brug, overigens staat er op mp een 13006 2 wd in staphorst te koop
BEboer
Met die deutzen moet je ook oppassen, vaak hebben ze stevige onderdruk, en een motor resiveren kost ook nog flink wat centjes
pieto84
Ze kunnen wel redelijk veel uren hebben. Zou kijken of de koppeling, bak, remmen, motor en hydroliek nog redelijk is. Volgens mij is een nieuwe koppeling vrij duur, trekker moet helemaal door midden.
fendtkubota
kapaza.be/Agrarisch/Akkerbouw/… hier dit is er ook 1
Jarno1h
Deze is dr ook ook mooi link.marktplaats.nl/296712179/

en deze is echt zo tering mooi link.marktplaats.nl/288816574/
weurding
@beboer, heb net de 8006 gereviseerd, valt reuze mee hoor, meestal alleen een setje schraapveren (33euro/set)is weer carterdruk vrij, en een deutz is gemakkelijk te reviseren, je hoeft niet alle bussen te verwijderen of gehele kop te vlakken, alles per cilinder, nieuwe pakkingssetjes kosten 5 euro/stuk , helaas had ik een kapotte cilinder en zuiger, kosten 109 euro per set compleet, dus een motor met onderdruk ben ik niet zo bang voor als een zf versnellingsbak/rem/aandrijflijnrevisie
weurding
En voor 3277 excl.btw koop je een nieuwe f6l912 met 2300 omw/95 pk, kan geen bedrijf voor reviseren, is met lijnpomp!
unimog_kevin
Jarno die met voorwiel aandrijving had geert-deutz naar gemaild. die man moest er iets van 20.000 voor hebben 😉
deutzd7206a
Ik ga denk van de week met `n kennis die veel aan deutz gesleuteld heeft kijken bij de deutz en met de verhalen van sommige hier int achterhoofd 😉 bedankt voor de reacties !!
margirus
Ala je een keer een 13006 wil bekijken in zeer goede staat ben je welkom. Kan dr wel het een en ander over vertellen. Kan misschien ook wel eentje voor je bemiddelen. Kijk maar even op mijn foto's daar staat een 13006 tussen. En een 10006 voor 10000 euries vind ik erg veel. Succes
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D10006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!