Illustratie van:

Case International 1455 XL - ZF T-3450 HD versnellingsbak

De 1455xl heeft dus een ZF T-3450 HD (heavy duty) versnellingsbak. Weet iemand soms wat het verschil is tussen de HD versie en de gewone T 3450 die je ook in fendt vindt? Zitten hier andere tandwielen in, of een andere eindvertraging ofzo?

Deel dit topic

Reacties

SJB533
Heavy Duty betekent letterlijk zware klus. De bak is dus op grotere krachten (koppel) berekend, zoals voor een scraper, als ik t goed heb
kromdiek
Bij County is het volgens mij dat de Heavy Duty bakken andere lagers hebben (rollen lagers i.p.v. kogellagers)om tegen meer druk belasting te kunnen.
valmet6400power
@SJB533

Klinkt aannemelijk 😃
DeFirma
Een mooie vraag voor @hakkert6
Rene schut
Volgens mij zijn de hoofdassen dikker die door de bak lopen.
+1
Super50
@Rene schut die T-3450 bak zit ook wel in bepaalde schlüters zeker?
Rene schut
@Super50 ja die zit daar ook in zit in de super 1500 tvl (special) serie maar lopen daar nog wel eens stuk.Maar denk ook nog in wel andere type,s maar weet dat niet zo uit mijn hoofd.
SJB533
@Super50
Eicher 3145 ligt ook een 3450 in. Weet niet of t wel of niet een HD is..
Super50
@SJB533 ja die werd best veel gebruikt.
Ik vraag mij alleen af, als die bak die in de case ligt nu echt veel sterker is dan de gewone modellen, en waar het verschil juist zit. Misschien andere planeetwielen erin, of dikkere assen zoals hier al gezegd.
hakkert6
@DeFirma

Wat exact de verschillen zijn weet ik niet.

Een 1455 heeft aseinden die met een dubbele eindvertragingen zijn uitgevoerd.
Het kan dus zijn dat de bak inwendig hogere toerentallen in de assen heeft.
Door het hogere toerental is het koppel op de assen en tandwielen lager.
een nadeel is hoe hoger het toeren tal hoe meer verliezen in de bak.
Favorit614
De T3450 zit alleen in de 612 en de oude type 614,de jongere 614/615 zitten T3550 bakken in
+1
wezel844-s
Een bak van een 1455 is een hoog toerige bak want zit een flinke versnelling tussen de ingaande as en de hoofd as van de bak Dit is waarschijn lijk om meer koppel over te kunnen brengen en een lichtere bak te kunnen maken en met minder zware lagering te kunnen rijden het hoge toeren tal is ook het gene waarom de 14 moeilijker schakelt dan zijn lichter broertjes omdat je veel meer af moet remmen met je synchro mesh dit is ook de reden waarom deze zo hard slijten als je lomp schakelt met een 1455

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
31