Ford 8160 aanschaffen waar op letten
Wij willen onze ford 8240 mischien inruilen tegen een 8160. heeft iemand ervaring met deze types en weet wat belangrijke punten zijn?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zit natuurlijk ook nogal verschil in die series he
De Ford 8340 is het topmodel uit de serie, de 8160 (/M100) is de kleinste...
mechanisatie had het er over dat hij 3 groepen had met elk 6 powershift trappen. tussen de groepen zou dan ook geschakeld kunnen worden zonder koppeling
Hahaha +1
inderdaad daarom spreekt hij mij wel aan, het betekent volgens mij dat alles niet tot het uiterste belast wordt
oke met hendel onder het stuur dan of?
Range Command heeft wel een extra knop voor de groepen toch?
24/24Dualcommand, 18/6 RangeCommand (6traps SEMIpowershift) en 12/12SyncroCommand als ik t goed heb
en ik rijd bijna nooit in c1 weg, alleen met land werk in z'n B
Maar jeroen waar je goed op moet letten is het volgende.
Als je de trekker start, trapt de koppeling in en zet de hendel onder het stuur in voor of achteruit, dan moet de trekker helemaal stil blijven staan. Voel je een schokje of voel je de trekker bewegen dat het lijkt alsof hij wil gaan rijden, laat hem dan zeker staan want dan zitten er al slechte platen in de transmissie.
Kijk ook goed of de transmissie goed tussen voor/achteruit schakeld, doe dit gerust een aantal keer om te kijken of er geen foutcode optreed.
Verder gewoon alls goed nakijken, spelingen, verlichting, evt airco/ verwarming, 4wd en diffslot, hefinrcihting.
Mag ik vragen waar de 8160 te koop staat? en waarom bevalt de 8240 niet?
Het klopt inderdaad dat de 8160 een zwaardere achterbrug heeft dan een 8240.
Bij mij op het werk hebben we vandaag ook een hele mooie 8360 binnen gekregen.
wat een 8160 betreft.. zijn relatief goedkope trekkers,ik geef je een tip als je hem koopt en jewil de elende voor zijn zou ik er rond de 8000/8500 uur weer afschijt van nemen,als hij emaal over de 1000 uur is brengt hij niks meer op en als je pech hebt heb je er dan veel elende mee
en het is een fijne wendbare trekker wij hebben er ook een en die hadden we nieuw gekocht hij is nu 13 jaar en heeft 9000 uur en hij heeft ons nog nooit laten staan;)