Demper
Wat zijn de voor en nadelen van een demper uithalenZou dit graag doen maar zou dit wel willen weten
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
jd van ons hoor je de turbo al met originele uitlaad
Voor de staatskas
Heb er ook al een topic over aangemaakt:
tractorfan.nl/topic/16454/
Tegendruk is bullshit, dit is alleen van toepassing op een 2 takt motor!! Hoe eerder de gassen uit de motor zijn hoe beter!!
Ja er moet een uitlaat op zitten ja -_-"
Maar als de diameter kleiner is word de motor geknepen = ook vermogensverlies.
Soksawat.
@stannetje96 en @valmet6400power
Hoe kom je daar nou bij?
Hier doelt deeremeneer toch op ?
Als uitlaatgas plotseling van een buis met een kleine diameter naar een grote diameter gaat vertraagt die = vermogensverlies.
Als uitlaatgas plotseling van een buis met een kleine diameter naar een grote diameter gaat vertraagt die = vermogensverlies.
Dat is toch het omgekeerde van wat jij net beschrijft ?? Of begrijp ik het verkeerd..
Waarom wil jij die snelheid in je uitlaat? of anders, waardoor krijg je die snelheid in je uitlaatpijp ?
Ik bedoel: Als het water door een klein tuitje moet word de snelheid hoger, als het water door een dikke pijp moet word de snelheid lager. dus gaat het water er met minder snelheid uit dan als het door een dun pijpje moet.
Of begrijp ik het verkeerd?
paar verschillende diameters geprobeert . met de dikkere bochten ( 41.5 dacht ik ) raakte ik alleen maar vermogen kwijt
Ook een uitlaat kan dus te dik zijn.
Dat stukje hierboven komt btw van hier: deraceheldenvanweleer.nl/index.php/?topic=179.75
En dat komt van hier: decrxgarage.nl/index.php/informatie/…
Hmm, daar doelde ik niet op.. even weer terug naar de tuinslang.. Je hebt een tuinslang die even als voorbeeld van elastiek is, en nog zo'n tuinslang die je met je duim iets dichthoud om bijvoorbeeld de bloemetjes te sproeien ... wat gebeurd er ? En wat gebeurd er als je op zo'n tuinslang nog een dikkere normale tuinslang bij aan zou maken ?
Dan spuit het water er met grote snelheid uit.
En wat gebeurd er als je op zo'n tuinslang nog een dikkere normale tuinslang bij aan zou maken ?
dan komt het water er met weinig snelheid "uitbrobbelen" om het zo maar ff te noemen.
Haha dat dacht ik alwel.. jij begon al met die dingen nou het maakt toch niets uit, als jij je uitlaat afknijpt= ongunstig.. druk neemt toe.. als jij op een kleine uitlaat een grotere zet.. gebeurd niks.. komt echt niet meer lucht uit, dat probeerde ik met het water uit de tuinslang te beschrijven
Ja, maar ik snap het niet waarom jij dat wil.. dat maakt geen donder uit.. dat vroeg ik zonet ook al geloof ik
Das ook niet waar. de snelheid in de uitlaat word niet hoger alleen in de versmalling.
Als ik jou was zal ik de uitlaatpoorten uitvijlen..
De tegendruk moet laag zijn en de snelheid hoog. EN DAAROM IS GROTER NIET (!) ALTIJD BETER!!!!
Ow kijkaan, nu begrijpen we elkaar dus wel
Das hetzelfde.
Je snapt het echt niet hè.
Daarom gebruikte ik mijn tuinslang principe ook maar helaas
Zijn we mooi klaar mij beide
Hier nog een stukje: "Bovendien moet het motortje wat vrijer kunnen ademen, dus hoe dikker de pijp hoe beter toch?"
niet altijd , als de tegendruk van de uitlaatpijp te laag wordt, ga je brandstof en vermogen verliezen , doordat bij bepaalde (middengebied en hoger) toerentallen , je motor "te goed" gaat ademen en er mengsel onverbrand via de klepoverlap van je in en uitlaatklep de motor uit gaat
tenzij je natuurlijk de motor erop hebt aangepast ,dan heb ik niets gezegd
En dat komt hier vandaan: gummen.org/forum/archive/…
Of heb ik je overtuigd? (vast niet :D)
Wel interessant dat artikeltje, maar dat is toch alleen maar zo, bij hoog toerige motoren die klep overlap hebben ?
En wat ligt er in tractoren?
Mooie ben jij, je snapt het de hele tijd alwel ja..
Met turbo maakt het niet uit daar is zelfs zo min mogelijk tegendruk nodig. maar zonder turbo heeft een diesel of benzine motor iets tegendruk nodig, alleen bij een trekker is het zo niet te merken als je wat minder vermogen hebt. zal een paar pk schelen.
Volledig waar. Anders moet je de hele tijd oordoppen in en dat kan vervelend worden.
Dáár brand ik mij niet aan ...
Zo is het, meestal zijn die dikke, dunne, kromme, rechte of glimmende uitlaat pijpen en dempers nogal heet...