New Holland T6 Autocommand
Tijdens de Sima lijkt er geen eind te komen aan de lijst van nieuwe trekkers met een viercilinder motor en een continu variabele transmissie. Ook New Holland komt met zo’n trekker op de proppen. De T6 Autocommand.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Waarom niet als ik vragen mag? Heb ik iets gemist?
Waarom dat?
Fendt heeft geen nadelen.en de rest is.gewoon superslecht.
klote trekkers zinj het, die andere merken
Ah zo, pff wat een aansteller. Probeert NH een keertje iets om Fendt te evenaren worden ze alsnog afgezeken.
Jij begint he, ik vatte het ook vrij serieus op. Denk niet dat ik nog wat serieus ga opvatten van jouw kant...
vooral die vario's
soms bij 1000 al.
de ctv's van ZF gaan langer mee.
Fendt was anders in de jaren 1960 al bezig met een CVT. Het was de eerste fabrikant die een complete serie CVT's had en daarna zelfs de eerste (en vooralsnog de enige!) die alleen maar CVT's inbouwt. Daarnaast was Fendt de eerste met een driecilinder van 100 pk nominaal (110 maximaal) en een CVT! Dus wat jij zegt is pure onzin!
dit zie ik trouwens niet als iets goed. als fabrikant wil je toch veel klanten hebben. met alleen die vario's hebben ze dat niet.
nee.
Hierover zullen de meningen ongetwijfeld verschillen Ben t niet oneens hoor
Ik kan wel zeggen dat er hier in de buurt erg veel Fendt's rondrijden hoor, ik weet niet hoe het bij jullie in de buurt zit?
Fendt was anders in de jaren 1960 al bezig met een CVT. Het was de eerste fabrikant die een complete serie CVT's had en daarna zelfs de eerste (en vooralsnog de enige!) die alleen maar CVT's inbouwt. Daarnaast was Fendt de eerste met een driecilinder van 100 pk nominaal (110 maximaal) en een CVT! Dus wat jij zegt is pure onzin!
Quote @dresje80:die kun de er omde 5000 uur un nioeuwe in leggeDat is puur een kwestie van niet kunnen omgaan met een CVT!
Dat je nog op al dat gezwets ingaat.
Punt voor jou
hier valt dat erg mee. weet een bedrijf dat er mee rijdt maar verder niet. iig geen vario's verder.
Niet akkoord over dat niet kunnen omgaan met een cvt. De vario van Fendt is alles behalve hufterproof, dat hebben de andere merken beter voor elkaar!
Het is volgens mij ook niet rendabel om een productielijn van versnellingsbakken erbij te bouwen voor die paar trekkers die Fendt dan misschien extra zal verkopen. Waarschijnlijk zal de vario-transmissie toch steeds meer in trek raken.
Fendt nooit met iets nieuws? Slaap jij ook nog maar even verder.
Zal inderdaad een kern van waarheid in zitten, maar een CVT is sowieso al een zwakkere transmissie Maar mijn zin:
draaide puur om een Vario die al bij 5000 uur vervangen moet worden. Daar heeft de bestuurder wel degelijk invloed op gehad
Hetzelfde geldt in principe voor een fullpowershift he
welke merken hebben dat wel dan? de meeste merken maken misschien een bak zelf en de andere kopen ze ergens in. bijvoorbeeld bij ZF of bij fendt. (mf gebruikt vario voor cvt trekkers)
Ja maar het is gewoon veel makkelijker om een soort bak te hebben, en Fendt is al jaren van schakelbak/powershift afgestapt, het zou onzin zijn om nu terug te gaan naar deze bakken voor een paar extra klanten. Fendt wil immers, net als de meeste bedrijven, winst maken.
Die werd niet in serie ingebouwd!
@jordi 1455
De standaard (eerst in 1 serie, later het volledige gamma) ingebouwde CVT heeft Fendt op naam! Daarbij: de CVT, welke Schlueter gebruikte is voor zover ik weet toch echt een Claas...
Daarbij: Vario is een merknaam van Fendt!
Nee die is van DAF en deutz-fahr gebruikte de naam vario voor zijn cabines op de dx serie. Als ik een trekker bouw met een cvt volgens het systeem DAF en ik neem hem in productie + dat ik toestemming van DAF heb om de naam Vario te gebruiken van DAF dan kan Fendt mij niks maken aangezien DAF mij de rechten voor de naam heeft verleend.
Vario is niet een merknaam van DAF!
En welke cabines van KHD doel je op?
Neem maar aan, dat die juristen in Marktoberdorf wel hebben uitgezocht hoe t werkt!
zat er aan te komen een 4clinder cvt van nh
gebruikt nh trouwens ook zf bakken?
Nee de cvt is een echte Cnh versnellingsbak made in antwerpen
Op 1 bak na, komt volgens mij alles uit eigen huis, zij het dan grotendeels door overnames
Toch, @redprideworldwide?
De nieuwe in multi komt van zf, dit is het volgens mij.
Dan is mijn vermoeden dus goed.
op de DX serie zaten die.
Welke DX-serie...........
Is er ook een Profi CVT?
Zal wel gewoon CVT gaan heten?
Ik weet t nie. Zou kunne ging om t idee van un Steyr 4 cilinder CVT
DX 3.
Dat ding heet VarioCAB
Maar ik denk dat dit een goeie stap is van NH. Alleen te laat. Hier in de buurt zijn al redelijk wat boeren overgestapt naar fendt omdat andere merken geen traploze bakken leverden.
Hij zal wel niet veel verder gekomen zijn dan die oude Same van m...
Mij dunkt...
Waarom zou ik een fendt met vario rijden?
[SJB533]
ik rij de laatste tijd vaker op de Case International 845XL, Ford 3055 en een Landini 5500.
Geloof een TFer had een fendt vario met 17000 uur dacht ik.
eentje maar dat zeg niks over de rest, in vakbladen lees je regelmatig dat de Vario's niet de beste Cvt's zijn.
Ja die komt er! Waar die officeel voorgesteld wordt weet ik niet. Mischien op Agritechnica, of op een kleinere beurs. In Benelux , Polen,Duitsland of Oostenrijk
Hoe die gaat noemen heb ik eigenlijk geen flauw idee van.
Zal dit eens checken.
Dankje voor de informatie!