New Holland T6 Autocommand

Tijdens de Sima lijkt er geen eind te komen aan de lijst van nieuwe trekkers met een viercilinder motor en een continu variabele transmissie. Ook New Holland komt met zo’n trekker op de proppen. De T6 Autocommand.

Deel dit topic

Reacties

Siebenga
Verwijderen svp
fendt-vario
Ja verwijderen!!! nieuws van New holland word nietmeer getolereerd op de site!
dave 7810
Quote @fendt-vario:
nieuws van New holland word nietmeer getolereerd

Waarom niet als ik vragen mag? Heb ik iets gemist?
fendt-vario
@dave 7810 alles word geschrapt behalve Fendt 😉
dave 7810
@fendt-vario

Waarom dat?
stannetje96
@fendt-vario met je fendt oogkleppen. wat een onzin
fendt-vario
@stannetje96 wat ben jij sirieus vandaag jo
stannetje96
@dave 7810 omdat er voor hem maar een merk is en dat is fendt.
Fendt heeft geen nadelen.en de rest is.gewoon superslecht.
klote trekkers zinj het, die andere merken
fendt-vario
@stannetje96 haha jij maakt er al helemaal een verhaaltje van hoor! je neemt jezelf in de zijk door alles zo sirieus om te vatten hoor 😉
dave 7810
@stannetje96

Ah zo, pff wat een aansteller. Probeert NH een keertje iets om Fendt te evenaren worden ze alsnog afgezeken.
stannetje96
@dave 7810 inderdaad, et is ook nooit goed 😛
atlaspower
@stannetje96 waarom rijd ie dan op een Claas??
fendt-vario
@dave 7810 dat is gewoon onzin 😉 ik was gewoon wat aan het ouwehoeren en hij bemoeit zich met het gesprek en vat alles direct sirieus op 😉 maar dat moet hij zelf weten
stannetje96
@atlaspower omdat het moet van zijn baas 😛
atlaspower
@stannetje96 Dan heeft ie en wijze baas, en lult zelf onzin 😄
fendt-vario
@stannetje96 ik moet helemaal nix 😉
stannetje96
@atlaspower haha klopt 😛 net zo wijs al jou 😄
dave 7810
Quote @fendt-vario:
dat is gewoon onzin ik was gewoon wat aan het ouwehoeren en hij bemoeit zich met het gesprek en vat alles direct sirieus op maar dat moet hij zelf weten

Jij begint he, ik vatte het ook vrij serieus op. Denk niet dat ik nog wat serieus ga opvatten van jouw kant...
jordi 1455
Fendt komt nooit wat met iets nieuws die kijkt alles af van de concurrent en Fendt is nog een bouwpakket ook de meeste belangrijke delen komen van elders.
dresje80
Er mogen allen topic over fendt gemaakt worden hoe ze als moeten vervangen en repareen want heel die fendt rijders hebben er verstand van want ze maaken het alemaal mee
jordi 1455
@dresje80
vooral die vario's
dresje80
@jordi 1455 die kun de er omde 5000 uur un nioeuwe in legge
jordi 1455
@dresje80
soms bij 1000 al.
dresje80
@jordi 1455 da bedoel ik en daar betaal je dan voor troep
jordi 1455
@dresje80
de ctv's van ZF gaan langer mee.
SJB533
Quote @jordi 1455:
Fendt komt nooit wat met iets nieuws die kijkt alles af van de concurrent en Fendt is nog een bouwpakket ook de meeste belangrijke delen komen van elders.

Fendt was anders in de jaren 1960 al bezig met een CVT. Het was de eerste fabrikant die een complete serie CVT's had en daarna zelfs de eerste (en vooralsnog de enige!) die alleen maar CVT's inbouwt. Daarnaast was Fendt de eerste met een driecilinder van 100 pk nominaal (110 maximaal) en een CVT! Dus wat jij zegt is pure onzin!

Quote @dresje80:
die kun de er omde 5000 uur un nioeuwe in legge
Dat is puur een kwestie van niet kunnen omgaan met een CVT!
jmos
Quote @SJB533:
daarna zelfs de eerste (en vooralsnog de enige!) die alleen maar CVT's inbouwt.

dit zie ik trouwens niet als iets goed. als fabrikant wil je toch veel klanten hebben. met alleen die vario's hebben ze dat niet.
FiatGek
@jmos Niet?
jmos
SJB533
@jmos
Hierover zullen de meningen ongetwijfeld verschillen 😉 Ben t niet oneens hoor 😉
FiatGek
@jmos
Ik kan wel zeggen dat er hier in de buurt erg veel Fendt's rondrijden hoor, ik weet niet hoe het bij jullie in de buurt zit?
deeremeneer
Quote @SJB533:
Quote @jordi 1455: Fendt komt nooit wat met iets nieuws die kijkt alles af van de concurrent en Fendt is nog een bouwpakket ook de meeste belangrijke delen komen van elders.
Fendt was anders in de jaren 1960 al bezig met een CVT. Het was de eerste fabrikant die een complete serie CVT's had en daarna zelfs de eerste (en vooralsnog de enige!) die alleen maar CVT's inbouwt. Daarnaast was Fendt de eerste met een driecilinder van 100 pk nominaal (110 maximaal) en een CVT! Dus wat jij zegt is pure onzin!

Quote @dresje80:die kun de er omde 5000 uur un nioeuwe in leggeDat is puur een kwestie van niet kunnen omgaan met een CVT!

Dat je nog op al dat gezwets ingaat.
SJB533
@deeremeneer
Punt voor jou 😄
jmos
Quote @FiatGek:
Ik kan wel zeggen dat er hier in de buurt erg veel Fendt's rondrijden hoor, ik weet niet hoe het bij jullie in de buurt zit?

hier valt dat erg mee. weet een bedrijf dat er mee rijdt maar verder niet. iig geen vario's verder.
redprideworldwide
@SJB533

Niet akkoord over dat niet kunnen omgaan met een cvt. De vario van Fendt is alles behalve hufterproof, dat hebben de andere merken beter voor elkaar!
FiatGek
@jmos
Het is volgens mij ook niet rendabel om een productielijn van versnellingsbakken erbij te bouwen voor die paar trekkers die Fendt dan misschien extra zal verkopen. Waarschijnlijk zal de vario-transmissie toch steeds meer in trek raken.
driver-roy
@jordi 1455

Fendt nooit met iets nieuws? Slaap jij ook nog maar even verder.
SJB533
@redprideworldwide
Zal inderdaad een kern van waarheid in zitten, maar een CVT is sowieso al een zwakkere transmissie 😉 Maar mijn zin:
Quote:
Dat is puur een kwestie van niet kunnen omgaan met een CVT!

draaide puur om een Vario die al bij 5000 uur vervangen moet worden. Daar heeft de bestuurder wel degelijk invloed op gehad 😉

Hetzelfde geldt in principe voor een fullpowershift he 😉
HesselFiatpower
Iedereen heeft zijn eigen merk,.sta open voor wat anders,.ik dacht dat de '15 jarigen' kinderachtig waren.
redprideworldwide
@SJB533 ja een chauffeur heeft natuurlijk grote invloed. Maar dat ze na al die problemen nog altijd die manuele groepen keuze niet aangepast hebben versta ik echt niet. En naar mijn zin is de efficiëntie van de transmissie ook nog niet aangepast in zijn tien jarig bestaan.
jmos
Quote @FiatGek:
Het is volgens mij ook niet rendabel om een productielijn van versnellingsbakken erbij te bouwen voor die paar trekkers die Fendt dan misschien extra zal verkopen

welke merken hebben dat wel dan? de meeste merken maken misschien een bak zelf en de andere kopen ze ergens in. bijvoorbeeld bij ZF of bij fendt. (mf gebruikt vario voor cvt trekkers)
FiatGek
@jmos
Ja maar het is gewoon veel makkelijker om een soort bak te hebben, en Fendt is al jaren van schakelbak/powershift afgestapt, het zou onzin zijn om nu terug te gaan naar deze bakken voor een paar extra klanten. Fendt wil immers, net als de meeste bedrijven, winst maken.
jordi 1455
De vario kwam van de ingenieurs van Schluter en de vloeistofkoppeling kwam Allgaier als eerste mee
dresje80
@SJB533 Eicher was volgens mij eerder hoor
redprideworldwide
Maxxum cvx is er trouwens ook...
SJB533
@dresje80
Die werd niet in serie ingebouwd!

@jordi 1455
De standaard (eerst in 1 serie, later het volledige gamma) ingebouwde CVT heeft Fendt op naam! Daarbij: de CVT, welke Schlueter gebruikte is voor zover ik weet toch echt een Claas...

Quote @jordi 1455:
de vario kwam van de ingenieurs van Schluter

Daarbij: Vario is een merknaam van Fendt!
jordi 1455
@SJB533
Nee die is van DAF en deutz-fahr gebruikte de naam vario voor zijn cabines op de dx serie. Als ik een trekker bouw met een cvt volgens het systeem DAF en ik neem hem in productie + dat ik toestemming van DAF heb om de naam Vario te gebruiken van DAF dan kan Fendt mij niks maken aangezien DAF mij de rechten voor de naam heeft verleend.
SJB533
@jordi 1455
Vario is niet een merknaam van DAF!

En welke cabines van KHD doel je op?

Neem maar aan, dat die juristen in Marktoberdorf wel hebben uitgezocht hoe t werkt!
JD 6430 The Best
@jordi 1455 juist, die f*cking vario gewoon uit die fendt slopen, en er gewoon een oerdegelijke jd PowerQuad in zetten, doet altijd wat je zelf wil en gaat nooit stuk 😉
rubenv
Gaat wel een beetje offtopic hier

zat er aan te komen een 4clinder cvt van nh
gebruikt nh trouwens ook zf bakken?
redprideworldwide
@rubenv

Nee de cvt is een echte Cnh versnellingsbak made in antwerpen
rubenv
@redprideworldwide weer wat geleerd
SJB533
@rubenv
Op 1 bak na, komt volgens mij alles uit eigen huis, zij het dan grotendeels door overnames 😄

Toch, @redprideworldwide?
redprideworldwide
@SJB533
De nieuwe in multi komt van zf, dit is het volgens mij.
SJB533
@redprideworldwide
Dan is mijn vermoeden dus goed. 😄
rinie
Komt er in de 6000 serie ac dan ook de luxe armleuning ? zou wel pluspunten zijn
nhmonteur
@rinie Ja want als er een autocommand transmissie in zit hebt je altijd de luxe armleuning.
rinie
@nhmonteur ja dat dacht ik al wel , dacht messchien gaan ze netzo als john deere doen dat je kan kiezen , maar heb net filmpje gezien ziet er netjes uit
jordi 1455
@SJB533
op de DX serie zaten die.
SJB533
@jordi 1455
Welke DX-serie...........
selten
@redprideworldwide
Is er ook een Profi CVT?
SJB533
@selten
Zal wel gewoon CVT gaan heten?
selten
@SJB533
Ik weet t nie. Zou kunne ging om t idee van un Steyr 4 cilinder CVT
jordi 1455
@SJB533
DX 3.
SJB533
@jordi 1455
Dat ding heet VarioCAB
Ruben-Wind
@jordi 1455 Heb je wel eens met een fendt gereden?

Maar ik denk dat dit een goeie stap is van NH. Alleen te laat. Hier in de buurt zijn al redelijk wat boeren overgestapt naar fendt omdat andere merken geen traploze bakken leverden.
SJB533
@Ruben-Wind
Hij zal wel niet veel verder gekomen zijn dan die oude Same van m...
Ruben-Wind
@SJB533 Geloof ik ook, en dat is het he le maal volgens hem. Haha
SJB533
@Ruben-Wind
Mij dunkt...
jordi 1455
@Ruben-Wind

Waarom zou ik een fendt met vario rijden?

[SJB533]
ik rij de laatste tijd vaker op de Case International 845XL, Ford 3055 en een Landini 5500.
Ruben-Wind
@jordi 1455 Omdat je zelf al zegt dat het helemaal niks is en ze na 5000 uur al stuk zijn.

Geloof een TFer had een fendt vario met 17000 uur dacht ik.
jordi 1455
@Ruben-Wind
eentje maar dat zeg niks over de rest, in vakbladen lees je regelmatig dat de Vario's niet de beste Cvt's zijn.
Ruben-Wind
@jordi 1455 De 711 op mijn werk heeft ook al 8600 uur gepasseerd, niet zo veel. Maar het is wel zen eerste vario.
machendrickx
Ik hoor zelf altijd positieve verhalen over CVT's. Lager brandstofgebruik, rijd lekker tijdens transport. Het enige nadeel is wel dat er veel trekkracht verloren gaat. Powershift weet daarintegen meer trekkracht over te brengen, maar het is een goede stap voor NH.
redprideworldwide
@selten

Ja die komt er! Waar die officeel voorgesteld wordt weet ik niet. Mischien op Agritechnica, of op een kleinere beurs. In Benelux , Polen,Duitsland of Oostenrijk

Hoe die gaat noemen heb ik eigenlijk geen flauw idee van.
Zal dit eens checken.
selten
@redprideworldwide
Dankje voor de informatie!
cas5566
Gemiddeld bij fendt 7000 uur vario naar de kut en 8000 uur revisie
renault 106-54
Gewoon een ares rz of een tx

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
78
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
3