Fendt vs NH

Hier in de buurt heeft een loonwerker de boerderij goed gelezen. Een bedrijf wat de laatste 10 jaar alleen maar Fendt heeft gekocht heeft vandaag een NH T7..... gekocht. Ik mag alleen nog geen namen noemen. 😉

Deel dit topic

Reacties

john deere 3030
Nice
fendt-vario
Krijgt die spijt van straks overal olie druppen!
pino
Mooi voor ze 😄 Hoop dat Ze er niet al te veel ellende mee krijgen !
giant-kevin-jd
Koop toch jd beter merk is er niet XD
Ruben-Wind
Hier in de buurt heeft ook al iemand een new holland gekocht, en een case weg gedaan.

Het is jammer dat fendt trekkers zo duur zijn. Ik weet zeker dat als ze de zelfde prijs als een NH hadden meer als NH werden verkocht.
Favorit614
Gefeliciteerd.
Het kan ook anders om.
Tom VB
Interessant hoor....
fendt-vario
@Ruben-Wind hij wou liever een blauwe hebben ? case,NH en steyr is toch 1 pot nat!
unimogboppe
Handig trekkertje om de straat mee aan te vegen toch?
Ruben-Wind
@fendt-vario Bediening van NH is mooier. Is wat een redelijk grote loonwerker hier in de buurt ook zegt. En die rijden met alleen maar case.
case maxxum5140
Dan heeft die loonwerker verstand gekregen ehja
harald vrieling
Tja , boerderij goed gelezen ??
ford5000
Boeiend. Dit soort dingen gebeuren dagelijks.
Terug naar de orde van de dag.
Pietje kiest voor Fendt, Jantje voor NH..........
Moet iedereen lekker zelf weten en ze zullen er vast gegronde redenen voor hebben.
johndeerefendtfan
Never change a winning team...
ford8630power
Oke
jmos
NH is minder lux als fendt, als dat de reden is voor de overstap zullen ze over een aantal jaar bij Belarus of Zetor rijden. 😃 😃 zie je waar je op uit komt als je NH gaat rijden. 😃
GD tuning Garyp
Ja en?...
B - W
Achja, je koopt ook drie NH's voor het geld van 2 Fendts...
Fendt zal zich toch eens achter de oren moeten krabben...
fendt 614
Hij zal hier wel nog spijt van krijgen denk ik. zal hij ook zolang niet mee kunnen rijden als die fendt's
Newholland-Fendt
Hier zie je ook steeds meer bedrijven die de Fendt inruilen voor NH. De prijs-kwaliteit verhouding van NH is gewoon beter 😉
SJB533
21 december 2012 is al geweest hoor 😄
megafendt
Hier in de buurt rijdt er steeds meer fendt, net omgekeerd...
sjimmy
Tja de prijs- kwaliteit verhouding van new holland is gewoon goed en ze zijn nu ook nog eens het zuinigst.
wibe
Deze kerel heeft nog nooit iet op tf gezet, en het enige wat hij er op zet is dat iemand een nh heeft gekocht?? dat zijn de betere leden 😛
interRick
@megafendt

hier ook al een paar overgestapt van nh op fendt, andersom zie je hier niet!
JohnDeere 1640
@sjimmy
dat brandstofverbruik ligt volgens mij meer aan e chafeur dan aan de trekker.
interRick
@sjimmy

hoe groot zijn die verschillen in brandstofverbruik?
een halve procent?
sjimmy
Ik ken 1 loonwerker die is overgestapt van new holland op fendt maar ze klagen wel de hele tijd dat het zo slecht gaat en dat alles zo duur is.
RobinBos
Nu ze bij fendt ook eindelijk aantallen beginnen te maken komt ook tegelijk de geruchtenstroom opgang, met twee gemeenschappelijke eigenschappen. Als je ze écht aan het werk zet zijn ze zo zuinig niet meer, en ook die variotjes sneuvelen nog geregeld. Niks beter als een ander dus.
Robin S
@RobinBos goed gezegd!
sjimmy
Hoe groot die verschillen zijn weet ik niet maar stond achterop veel vakbladen waaronder agrapower
interRick
@sjimmy

dat zijn advertenties, niet heel erg onafhankelijk...
Newholland-Fendt
@RobinBos Inderdaad, hoor de loonwerker er hier ook over klagen. Bij die oude 700-serie was de variobak veelte licht voor het aantal pk's. Ze hadden al verschillende Fendts waar na een paar duizend uur de variobak al versleten was. En onderdelen van de Fendt zijn ook al stukken duurder dan van NH.
MF Freak
@sjimmy heb ik ook gezien, maar dat moet je ook met een korrel zout nemen hoor, in Trekker verbreken de Fendt's steeds alle records, dus het hangt er ook van af waar ze het verbruik hebben gemeten, bij die test waar de NH T7.270 het zuinigst was was het wegtransport, bij de test in Trekker weet ik het niet precies. Ook moet je bij aankoop rekening houden hoeveel uren je zal maken, in grondtransport rijden vooral NH en Fendt, de NH omdat het de goedkoopste is, en Fendt omdat deze het langste meegaat. De eerste NH die 27000 uren rijdt in grondwerk zonder revisie van de motor moet nog gebouwd worden, de eerste fendt, nou ja, die is inmiddels al 15-20 jaar oud.
B - W
Quote @SJB533:
21 december 2012 is al geweest hoor

allicht dat er een nieuwe datum komt om naar uit te zien... :lol:
remcotrekker
1/3e van de loonwerkers heeft newholland hoorde ik vorige week!
remcotrekker
1/3e van de loonwerkers heeft newholland hoorde ik vorige week!
nhmonteur
@MF Freak En toch zijn de motoren van NH echt niet slecht hoor.
Bart TSeyen
In onze regio zijn er ook steeds meer die een NH kopen in de plaats van een FENDT. de prijs is hier de grootste boosdoener. Maar ik weet een ding: als fendt morgen terug SIMPELE (handgeschakelde) tractoren maakt, dan krijgen JD en NH klappen want dan zijn er heel veel die terug een simpele trekker bij fendt kopen in plaats van bij een ander merk. Fendt heeft tegenwoordig te veel dingen zoals al die software enzo dat een gewone boer helemaal niet nodig heeft en dat maakt een fendt vooral zo duur. 😉
Robin S
@MF Freak in die fendten van over 20 jaar zitten van die tellers die 45minuten tellen voor een uur... 😃
Fendt_John Deere
Gewoon bij Fendt een optie maken om een handgeschakelde of een Vario bak te kiezen.
MF Freak
@Robin S dan nog hebben die dan 21000 draaiuren he, probeer maar met u NH, zal niet lukken 😃
MF Freak
@Fendt_John Deere zou idd geen slecht idee zijn, hoewel als je het van de andere kant bekijkt is Fendt ook wel altijd al een voortrekker geweest he, en nu een stap terug zetten zou een verkeerd signaal geven, ook is het duidelijk dat wanneer je naar de evoluties van de andere merken kijkt er een tendens is om meer en meer ook naar vario te gaan, je kan vandaag nog steeds een semi powershift kopen, maar de tijd dat men standaard full powershift zal verkopen is dichtbij hoor.
Fendt_John Deere
@MF Freak

Klopt, ik zou ook niet terug willen van Vario naar schakel, maar voor boeren is het misschien heel wat goedkoper die dat niet nodig hebben en toch Fendt willen blijven rijden.
Robin S
@MF Freak kheb geen nh,kheb een FORD 😃 en ge weet gij niet dat da ni kan lukken,never say never.ik weet wel enkele 70series die ook +14000 uren hebben zonder aan te werken.
er zijn hier en daar een uitzondering die zonder problemen veel uren maken,maar mijn ervaring is dat er bij de meeste toch eens moet aan gewerkt worden,het is al eender welk merk het is.
kwil wel is ne mf zien met zoveel uren...
devonvdkroon
Met een ford lukt dat zeker wel bij me werk staat een ford 7810 met 24000 uur
MF Freak
@Fendt_John Deere daar heb je wel een punt, maar zou het niet duurder uitkomen om een extra bouwlijn in het leven te roepen. Ik weet het ook niet he, ik gis ook maar waarom ze het niet zouden doen.
Newholland-Fendt
@MF Freak De prijs van de Fendt en New Holland van de boerderij test scheelde €70000. Dan ruil ik hem liever een paar jaar eerder in dan dat ik nog op een oude Fendt zit. Dat maakt qua prijs dan toch niets uit. En dan heb je tenminste altijd een nieuwe trekker.
deeremeneer
Wel leuk dat iedereen meteen weer "zijn" merk loopt aan te prijzen en maar zo duidelijk mogelijk maakt dat die ander toch echt eerder kapot gaat en duurder uitvalt.
SJB533
Wat gezegd wordt over een schakelbak in een Fendt, geloof ik niet in. Fendt is (te) duur, en zal dat verschil tov een NH zeker niet minderen...

Quote @Bart TSeyen:
en dat maakt een fendt vooral zo duur.

Je betaalt voor die 5 doodgewone plastic lettertjes met een laagje chroom.
Doodgewoon plastic
MF Freak
@Robin S loonbedrijf Krick Dewulf heeft ook 2 TW15's met +-17000 uren op de teller, perfect onderhouden, scheelt niets aan, maar Fordt wordt niet meer verkocht he. Ook heeft loonbedrijf Biermans een 8220 met +-18000 uren zonder noemenswaardige problemen, maar dit zijn uitzonderingen.
jd4050
@deeremeneer

zo gaat het toch altijd....
deeremeneer
@jd4050 Ja klopt.
Robin S
@MF Freak kben blij da ge het zelf zegt, 'het zijn uitzonderingen'.

en persoonlijk vind ik het heel spijtig dat ze Ford niet meer maken!
MF Freak
@Newholland-Fendt klopt wel, het prijsverschil is groot, en inderdaad je koopt de naam, maar als ik even de parallel mag trekken met de hakselaars, daar is NH de duurste, en wanneer we die discussie starten zullen allen die voorheen stonden te roepen dat NH de beste prijs kwaliteit verhouding geeft ineens kwaliteit boven alles gaan stellen. Ik daag julie uit, denk er voor jezelf eens over na, want nu staan jullie in de schoenen van diegenen (waaronder ikzelf) die hier nu het voor Fendt hebben.
Robin S
@deeremeneer tja,'mijn' merk is Ford,kheb niet gezegd dat een ander rapper kapot is of duurder is ofzo.
kheb gewoon een hekel aan die 'fendtmania'.het is precies dat er maar 1 merk is dat veel uren kan maken,weinig kapot gaat,en ga zo maar door.
ik denk dat er nog wel mensen zijn die dit gedacht hebben,vandaar denk ik dat iedereen zo rap is om voor hun merk op te nemen.
MF Freak
@Robin S ik deel je mening volledig, wanneer ik de mannen bij loonbedrijf Krick Dewulf bezig hoor over hun Ford's ben ik ervan overtuigd dat dit trekkers waren die gebouwd werden zonder compromissen, kwaliteit boven alles, en daar sta ik zeer sterk achter. Ook vindt ik het spijtig dat Fiat er niet meer is, of toch niet meer rechtstreekt, mijn vader had voor onze MF 2 Fiat's, een 750 en een 850, en dit waren naar dat mijn vader verteld ook bijna ontembare beesten. Net als onze MF 3080 trouwens, maar dit leidt ons te ver.
Robin S
@SJB533 volgens mij de nagel op de kop
Robin S
@MF Freak 😃 komen we toch overeen! 😉 maar nu ga ik gaan slapen,ik moet morgen vroeg op,kmoet naar Geel ne hijskabel gaan vervangen op nen 200EC-H.

slaapwel eh!
Newholland-Fendt
@MF Freak Van hakselaars heb ik geen verstand 😉 Misschien heb je gelijk en zijn NH hakselaars te duur.
Newholland-Fendt
@MF Freak Van hakselaars heb ik geen verstand 😉 Misschien heb je gelijk en zijn NH hakselaars te duur.
looper321
Ik moet zeggen, we hebben verschillende merken bij ons op het fruitbedrijf. de 3 nieuw aangeschafte NH tractoren (ondertussen 4 jaar in gebruik tractorfan.nl/picture/698163/) hebben toch wel vaker problemen. en de oude fendt die helemaal niet meer oogt (tractorfan.nl/picture/698169/) doet nog altijd braaf zijn ding. de fendt wordt wel niet meer ingezet voor het zware langdurige werk.
jd greenpower
Je kan beter geen van beide kopen! Je kan beter jd kopen
kees-steyr
@jd greenpower ieder koopt zijn eigen merk of zijn dichtbijzijndte dealer of familie ( laatste is bij ons)
Bart TSeyen
Ik zit goed op mijn fendt 😉 wat een ander zijn voorkeur is maakt mij helemaal niet uit 😄 groen, blauw of wat dan ook.
tractorenfan
Overlaatst nog met een Fendt dealer gepraat. Hij zegt dat de laatste Fendt's altijd na 5000 à 6000 uur terug komen om een vario bak te vervangen. Dit is al meteen 14000 euro.
Ik denk niet dat het elke Fendt is die het heeft.

@MF Freak

Loonbedrijf biermans uit Morkhoven is de laatste tijd ook van MF naar NH aan het overschakelen.
Overlaatste nog met hem gesproken, als hij 3 tracteurs heeft, dan mag hij blij zijn dat er maar 1 in de garage staat met stukken.
nh8770a
De waarheid is hard haha

maar de blauwe gaat er wel met de eer vandoor!
newholland m100
Het is toch erg, nh lekt en doet geen genoeg uren met de motor en dit en dat niet goed, MAAR welke merk meest verkocht in belgie en nederland? NH (en dat is niet het eerste jaar)
jd greenpower
@kees-steyr
Daar heb je gelijk in, maar was maar een geintje.
MaartenMandemaker
Quote @RobinBos:
Als je ze �cht aan het werk zet zijn ze zo zuinig niet meer, en ook die variotjes sneuvelen nog geregeld. Niks beter als een ander dus.

Idd ze zijn niet zuiniger als een ander naar mijn ervaring. Als ze moeten trekken wil het er bij alle merken wel doorheen. Het is meer de rechtervoet van de chauffeur die invloed heeft.
harald vrieling
Groote praat allemaal, ma weet na mijn ervaring dat als je hem niet hoeft te betalen ( als chauffeur ) dat 80 % na ervaring liever fendt rijd , als je als beginend ondernemer bent ,koop je wel eerder een goedkoopere trekker
jd premium
@harald vrieling Mee eens! Als ik hier een paar weken met de Fendt 820 of de nieuwe 720 hebt gewerkt, en dan weer op de NH t7050AC moet, dan moet ik kwa comfort zeker een grote stap terug. De vooras van een NH veert maar zeer gering zonder gewicht op de neus.
Hier ook ervaring met een JD 6190R, die vind ik kwa rij comfort niet veel onder de Fendt doen, rijdt ook stukken beter als de NH.
harald vrieling
vario TMS
W Rossen?
fiatjuh
De spreuk van fiat (nh) nummer 1 in de eeg geldt nog steeds!
Dr Fendt
Ik heb misschien wel fendt in de naam, maar ik ben niet 'kortzichtig' qua merk. NH kwam qua prijs/kwaliteit als beste uit de boerderij.

maar mensen mensen.... wat een DOMME reacties hier.. iedereen zegt mijn merk is het beste want: (wij hebben dat merk ook op het erf staan) het is de beste trekker.

lees nou alle reacties eens terug, en stop met reageren op dit topic. beetje jammer dit.
KHD Deutz-Fahr
Quote @Dr Fendt:
lees nou alle reacties eens terug, en stop met reageren op dit topic. beetje jammer dit.

Nou idd, dit topic gaat weer helemaal nergens over....
harald vrieling
Ja das met meerdere topics, ma dit is een vrij land , meningsuiting in elk geval
TrapTrekkertje
Ik blijf bij mijn deere.
Vooral omdat er een goeie dealer is en verder geen problemen hebben gehad met de deeres.

Ieder zijn merk maar alle kindjes die hier rondlopen: Het is vaak niet het merk zelf maar vaker de dealer/onderhouds prijzen die meespelen. Als je in een hoogseizoen 5 dagen moet wachten op een simpel onderdeeltje ben je toch vrij snel naar een ander merk overgestapt hoor!
Stef_S
Wat een praat weer dat Fendt Vario transmissies al na een paar duizend uur vervangen moeten worden.. Dat zal voor 99,9% aan de chauffeur die er op zit liggen 😉 Hebben hier momenteel 3 930's rijden waarvan de Vario transmissie bij 10.000 uur is vervangen zonder verdere mankementen. Het zijn trekkers die +/- 1500 uur per jaar lopen en zowel transport- als veldwerk doen.
Één GOUDEN tip: denk eens een keer aan die leuke knop met die Romeinse cijfers, i.p.v. door luiigheid hem maar in dezelfde te laten staan.. Plus trek niet als een dolle op in standje IV.
eicher4048driver
Ik weet 1 ding: als je een fendt koopt heb je kwaliteit, hij is misschien wat duurder maar als je een John deere of NH koopt met fullnoptions dan ben je toch bijna evenveel kwijt.
Jasperfendt
Fendt is ook niet meer wat het geweest is. Die ouden waaren gewoon onverwoestbaar. Maar die nieuwe fendten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn, die doen niks heel veel beter dan nh. Behalve de prijs 😞
kroes
@RobinBos Klinkt vrij groot aandeel jaloezie door in je reactie. Werk je toevallig bij een NH of JD dealer? Wat een onzin reactie.

In deze tijd waarin iedereen om het hardst schreeuwt dat de trekkers te duur zijn is Fendt al jarenlang de snelst groeiende (qua aantallen in procenten) trekker fabrikant van de wereld. Grootste probleem van de geruchtenstroom zijn de chauffeurs die denken dat ze chauffeur zijn en helemaal niet kunnen trekker rijden en niet beseffen wat er inwendig in motor en transmissie gebeurd als er gereden wordt. Voorbeelden genoeg om me heen waar een Fendt het ook bij zwaar trekwerk op brandstof ruimschoots wint van ieder ander merk. Uiteraard is het verschil dan minder groot als bij transport maar er blijft een verschil. Vario's die sneuvelen gebeurd inderdaad weleens. Echter ging iedere ouderwetse schakel en/of powershiftbak 15000 uur mee? Mijn ervaring en die van de loonwerkers om me heen leert wel dat een Variobak van een Fendt bij GOED gebruik minimaal 10000 uur mee kan zonder problemen. Bij GOED gebruik en niet bij misbruik. Leuk vindt ik altijd dat bijna ieder merk tegenwoordig durft te praten over een Vario terwijl bijna alle merken nog steeds niet verder zijn als een cvt. 😉

Nu krijg ik natuurlijk meteen het verwijt dat ik door een Fendt bril kijk. Klopt ik heb een voorkeur voor het merk Fendt. Maar ook ruimschoots ervaring met JD en NH. Ben absoluut geen NH man maar vindt het wel knap de opmars die NH inzet. Raar vindt ik het dat JD door veel mensen hoger gewaardeerd wordt als NH want dat is sinds de 30-serie allang niet meer zo. Zeker niet qua brandstof. Advies kijk eens verder als alleen je eigen merk en staar je niet blind op papieren testen. Er is maar één test: trekker in je eigen situatie, op je eigen grond, met je eigen machines en met eigen mensen erop. Dan kan je pas vergelijken.
deerecase
@kroes hij werkt bij een jd dealer ja. maar jij zegt nu dat bijna ieder merk over een vario begint te praten en het niet verder is dan een cvt. die 'vario' van fendt vind ik anders ook niet meer dan een full powershift hoor. het is je pook vooruittikken anders blijft die maar bij een bepaalde snelheid. maar dacht dat jij z'n jcb man was. of zie ik dat verkeerd?? heb ook wel eens net z'n lap tekst gelezen maar dan dat jcb de beste was.
trean
Het is opzich logisch dat new holland veel verkocht wordt, je moet toch wat als je newholland versleten is en je hebt geen geld voor een nieuwe goede trekker. Dan koop je weer zoon ellendig lekkend stuk blauw plastic.
Tom VB
Quote @MaartenMandemaker:
Het is meer de rechtervoet van de chauffeur die invloed heeft.

Enige wijze opmerking hier in dit topic mijnsinziens.
KHD Deutz-Fahr
Quote @kroes:
In deze tijd waarin iedereen om het hardst schreeuwt dat de trekkers te duur zijn is Fendt al jarenlang de snelst groeiende (qua aantallen in procenten) trekker fabrikant van de wereld.

Dan moet ik je toch teleur stellen, Deutz-Fahr en Zetor groeien harder in aantallen en procenten, de laatste jaren 😄. Maar het is natuurlijk wel te vermelden waard dat Fendt onder de Agco vlag 8000 trekkers meer bouwt per jaar 😄, dan onder de familie Fendt. En dat kunnen weinig merken zeggen.
Jasperfendt
@kroes Wat is het verschil tussen vario en ctv dan?
Dagt dat het presies hetzelde was.
RobinBos
@Jasperfendt Vario is een productnaam van fendt, en cvt staat voor continu variabele transmissie (toevallig? Ook productnaam van steyr) Vario is geen cvt omdat Vario niet continu variabel is, bij Vario kun je niet van veldwerk naar transportwerk zonder de aandrijflijn te onderbreken.
jd premium
Relatie en ervaringen met dealers vind ik zeker zo belangrijk.
NH zal voor sommige bedrijven heus wel een goede trekker wezen, maar de ervaringen die hier in de buurt rond gaan over de t6000 en t7000 serie zal ik voor het commentaar hier niet verklappen.
Over deze test..tja.. de prijzen zijn heel grof gezegt denk ik. De Fendt in de test uitvoering €240.000, ik weet zeker dat je de zelfde trekker voor €180.000 hebt (is nog een hoop geld).
Over hoe trekkers getest worden ben ik het ook niet altijd mee eens, bij JD bijvoorbeeld staat ook vaak over het gemis van een multi handel. Als ik hier van de Fendt overstap op de JD dan is het even wennen maar na goed instellen mis ik na een kwartier geen multi handel meer bij de JD, maar dat is mijn mening.
Hier ook NH en JD op demo gehad maar mijn voorkeur en ervaringen van andere gebruikers gaat mijn voorkeur tussen deze twee toch echt naar JD.

Ik ben een Fendt liefhebber maar wij hebben het brandstof verbruik goed vergeleken met een Fendt 724 die gebruik maakt van SCR technologie,en een John Deere 6210R die gebruik maakt van EGR technologie. Het brandstof verbruik verschil is echt minimaal. Als je bij de Fendt het aantal Adblue bij optelt verbruikte de Fendt zelfs iets meer.
Het brandstof verbruik betreft de New Holland heb ik geen ervaring mee, maar waarschijnlijk zal dat rond het zelfde zitten.
Ik heb dit zelf waargenomen dus voor mij is dit een feit.
Het verbruik hebben we vergeleken voor de sleepslang pomp, bij iedere trekker ongeveer de mest 800meter het land in pompen dus het is een vergelijk bare test geweest.
Jasperfendt
@RobinBos maar kroes zegt dat andere merken nog niet verder zijn dan cvt dus die bedoelt dat vario beter is.
Maar als ik jouw reaktie lees is aan vario niks beter. Zelfs nog slegter want je moet ook stilstaan tussen veld en transport, vind ik een groot nadeel van fendt vario
RobinBos
@Jasperfendt ik vertel alleen de feiten, of het een voordeel of een nadeel is, is aan jezelf natuurlijk, dat kan ik niet voor je bepalen. Ieder product heeft voor en nadelen, de combinatie hiervan maakt de ene trekker meer geschikt voor jouw werkzaamheden dan de ander. Bij je buurman is wellicht juist de andere trekker meer geschikt 😄
Jasperfendt
@RobinBos Maar als het presies het zelde is behalve die 2 groepen is fendt vario nergens makelijker voor.
Stef_S
@Jasperfendt Je kunt het qua rijden niet eens vergelijken.. De Vario van Fendt gaat zonder slag of stoot, in stand I en stand II, naar z'n topsnelheid in de desbetreffende stand. De JD of NH (Case, Steyr) voel je regelen, blijft in toeren hangen en heeft een moment dat hij in snelheid hangt.
Stef_S
@deerecase Doe eerst eens wat ervaring op voordat je wat loopt te raaskallen. Goed, ook ik heb bij merken als de CNH groep een gebrek aan ervaring, misschien zelfs wel met Fendt en JD ook al werk ik er dagelijks mee. Maar wat is nou ervaring? 5.000 uur met iedere machine, 10 jaar met dezelfde machine? Ach, iedereen maakt fouten, maar als je nog geen eens een trekkerrijbewijs hebt..............
Jasperfendt
@Stef_S die steyers hoor je ook overschakelen ja.
RobinBos
@Jasperfendt de transmissies die in de volksmond traploos genoemd worden zijn dit eigenlijk geen van allen. Alle verschillende varianten beschikken over twee of meer versnellingen, dit om de transmissie efficiënter te maken. Een ding hebben ze gemeen, in de hoogste 'versnelling' rijden ze op topsnelheid (meestal 50) 100% mechanisch. Fendt gebruikt twee handmatige versnellingen, nh 4 automatisch geschakelde versnellingen. Om van die vaste versnellingen toch een continu variabele transmissie te maken worden er hydraulisch toerentallen aangepast in de bak. Bij dit hydraulisch bijregelen gaat veel vermogen verloren, hoe verder de gereden snelheid bij de vaste versnelling vandaan ligt hoe groter dit verlies (en dus extra brandstof verbruik). De transmissie van nh kent vier versnellingen, hiermee ligt de gereden snelheid dus meestal dichterbij een mechanische versnelling dan bij fendt. Bij fendt ligt de lage versnelling op 20km/uur, kun je je voorstellen wat er gebeurt als je 3 km/uur gaat rijden?
Wat Stef zegt klopt wel, bij fendt zet je de transmissie in een versnelling, en daar blijft hij in. Bij nh zet je de trekker in zijn vooruit, en zal hij tussen 0 en 50 automatisch door de vier versnellingen heen lopen. (Begint niet in de hoogste terwijl dit bij fendt wel kan)
Jasperfendt
@RobinBos Als je bij fendt in de hoger groep achteruit gaat met dumper gaat de vario ook kapot om dat er dan te veel druk in komt ofzo.
Jasperfendt
@RobinBos Maar waarom maakt fend dan niet automatise versnelingen dat stilstaan met overschakelen was voor mij al een rede geweest om geen fendt vario te kopen
RobinBos
@Jasperfendt daar weet ik niks van, maar misschien dat @kroes dit kan bevestigen?

Ik weet wel dat niet alle transmissies even veel vermogen over kunnen brengen in achteruit, als je bijvoorbeeld achteruit de kuil op wil met een volle wagen. Er zijn bedrijven die voor nh/steyr/case tandwielsets ontwikkelen om het verzet in achteruit kleiner te maken, en ook de topsnelheid in achteruit omlaag brengen.
Jasperfendt
@RobinBos Dit was ook als je zwaar trekwerk dee in de hoge groep. dan kwam er te veel bar in de vario bak.
Fendttrisixfan
Quote @Jasperfendt:
Maar waarom maakt fend dan niet automatise versnelingen dat stilstaan met overschakelen

heb nog gehoord dat ze dit doen om minder verliezen te hebben en zo een efficientere bak te hebben dan de concurrentie.

en wat jij zegt over zwaar trekwerk in hoge groep heeft dacht ik te maken met idd een hogere druk waardoor de olie temperatuur te hoog oploopt
Jasperfendt
@Fendttrisixfan Dat ze dat daarom deden heb ik nooit ge hoort ja. En over die hoge groep was het wel zoiets ja dat door dat het warmte er teveel druk in de bak kwam en dat ze zo de variobak der uit sloopte. Maar hoe zit het dan met op de bak afremmen waar om is dit bij fendt slegt. Want bij andere merken hoor ik nooit dat dat slegt is.
jammermaarhelaas
Ik neem toch aan dat dit loonbedrijf (zie omschrijving topic) eerst de NH op proef gehad heeft, dus ga ik er maar vanuit dat ze weten waar ze voor kiezen. Een dergelijke machine kost al snel een klein vermogen, dus je mag er toch vanuit gaan dat de koper zich bewust is van zijn beslissing.
En is NH dan echt ze slecht, dan zullen ze dat zelf wel weer zien...
TrapTrekkertje
Koop nou gewoon maar een Deere punt uit.
newholland6640
@fendt-vario

Gedraag je als een volwassen kerel 😉!
fendt-vario
@newholland6640 die van jullie lekt niet ? :lol:
KHD Deutz-Fahr
Een grote boer hier uit de buurt (450 hectare) rijd al 40 jaar met John Deere, drie jaar terug is de eerste Fendt 936 gekomen 😉.
jmos
@KHD Deutz-Fahr
en wat voor deere is er voor weggegaan dan?
KHD Deutz-Fahr
@jmos

JD 8520 volgens mij, maar het type weet ik niet zeker. Maar die Fendt 936 is ook al weer weg, er staat nu een Fendt 939.
hummy
Vandaag met mijn zoontje[5] naar onze nieuwe aanwinst gaan kijken bij de dealer, hij vond de trekker super. Na een grondige inspectie van de bijrijders zitting weer uit de trekker, ik had de deur dicht gemaakt en ging nog even een paar filters ophalen. sta op een afstandje van de trekker en zie mijn zoontje op het trapje staan om de deur weer open te maken, dat lukte en de deur duwde hem van het trapje en daar hangt hij dan aan de deur in de lucht. Na hem van de deur gehaald te hebben was hij niet zo blij met de nieuwe trekker. Zo soms kan iemand snel van mening veranderen, dus sta er niet van te kijken als dat na 10jaar gebeurd.
KHD Deutz-Fahr
Quote @hummy:
Vandaag met mijn zoontje[5] naar onze nieuwe aanwinst gaan kijken bij de dealer,

Wat is het geworden?
hummy
@KHD Deutz-Fahr Een ttv 430 agrotron
hummy
Mogen er nu al namen genoemt worden, of is het nog steeds geheim?
KHD Deutz-Fahr
Quote @hummy:
Een ttv 430 agrotron

Mooi, mooi 😄, weer eens wat anders dan een JD of Fendt.
Nhpaultje
O ja. De loonwerker is Verhoeven uit aarle rixtel. Heeft 2 nh t7.200 met2x Kuhn tripel maaier gekocht. Een krone big m op ingeruild.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
116
DEELNEMERS
58
WEERGAVES
7