Fendt vs NH
Hier in de buurt heeft een loonwerker de boerderij goed gelezen. Een bedrijf wat de laatste 10 jaar alleen maar Fendt heeft gekocht heeft vandaag een NH T7..... gekocht. Ik mag alleen nog geen namen noemen.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het is jammer dat fendt trekkers zo duur zijn. Ik weet zeker dat als ze de zelfde prijs als een NH hadden meer als NH werden verkocht.
Het kan ook anders om.
Terug naar de orde van de dag.
Pietje kiest voor Fendt, Jantje voor NH..........
Moet iedereen lekker zelf weten en ze zullen er vast gegronde redenen voor hebben.
Fendt zal zich toch eens achter de oren moeten krabben...
hier ook al een paar overgestapt van nh op fendt, andersom zie je hier niet!
dat brandstofverbruik ligt volgens mij meer aan e chafeur dan aan de trekker.
hoe groot zijn die verschillen in brandstofverbruik?
een halve procent?
dat zijn advertenties, niet heel erg onafhankelijk...
allicht dat er een nieuwe datum komt om naar uit te zien... :lol:
Klopt, ik zou ook niet terug willen van Vario naar schakel, maar voor boeren is het misschien heel wat goedkoper die dat niet nodig hebben en toch Fendt willen blijven rijden.
er zijn hier en daar een uitzondering die zonder problemen veel uren maken,maar mijn ervaring is dat er bij de meeste toch eens moet aan gewerkt worden,het is al eender welk merk het is.
kwil wel is ne mf zien met zoveel uren...
Je betaalt voor die 5 doodgewone plastic lettertjes met een laagje chroom.
Doodgewoon plastic
zo gaat het toch altijd....
en persoonlijk vind ik het heel spijtig dat ze Ford niet meer maken!
kheb gewoon een hekel aan die 'fendtmania'.het is precies dat er maar 1 merk is dat veel uren kan maken,weinig kapot gaat,en ga zo maar door.
ik denk dat er nog wel mensen zijn die dit gedacht hebben,vandaar denk ik dat iedereen zo rap is om voor hun merk op te nemen.
slaapwel eh!
Ik denk niet dat het elke Fendt is die het heeft.
@MF Freak
Loonbedrijf biermans uit Morkhoven is de laatste tijd ook van MF naar NH aan het overschakelen.
Overlaatste nog met hem gesproken, als hij 3 tracteurs heeft, dan mag hij blij zijn dat er maar 1 in de garage staat met stukken.
maar de blauwe gaat er wel met de eer vandoor!
Daar heb je gelijk in, maar was maar een geintje.
Idd ze zijn niet zuiniger als een ander naar mijn ervaring. Als ze moeten trekken wil het er bij alle merken wel doorheen. Het is meer de rechtervoet van de chauffeur die invloed heeft.
Hier ook ervaring met een JD 6190R, die vind ik kwa rij comfort niet veel onder de Fendt doen, rijdt ook stukken beter als de NH.
maar mensen mensen.... wat een DOMME reacties hier.. iedereen zegt mijn merk is het beste want: (wij hebben dat merk ook op het erf staan) het is de beste trekker.
lees nou alle reacties eens terug, en stop met reageren op dit topic. beetje jammer dit.
Nou idd, dit topic gaat weer helemaal nergens over....
Vooral omdat er een goeie dealer is en verder geen problemen hebben gehad met de deeres.
Ieder zijn merk maar alle kindjes die hier rondlopen: Het is vaak niet het merk zelf maar vaker de dealer/onderhouds prijzen die meespelen. Als je in een hoogseizoen 5 dagen moet wachten op een simpel onderdeeltje ben je toch vrij snel naar een ander merk overgestapt hoor!
Één GOUDEN tip: denk eens een keer aan die leuke knop met die Romeinse cijfers, i.p.v. door luiigheid hem maar in dezelfde te laten staan.. Plus trek niet als een dolle op in standje IV.
In deze tijd waarin iedereen om het hardst schreeuwt dat de trekkers te duur zijn is Fendt al jarenlang de snelst groeiende (qua aantallen in procenten) trekker fabrikant van de wereld. Grootste probleem van de geruchtenstroom zijn de chauffeurs die denken dat ze chauffeur zijn en helemaal niet kunnen trekker rijden en niet beseffen wat er inwendig in motor en transmissie gebeurd als er gereden wordt. Voorbeelden genoeg om me heen waar een Fendt het ook bij zwaar trekwerk op brandstof ruimschoots wint van ieder ander merk. Uiteraard is het verschil dan minder groot als bij transport maar er blijft een verschil. Vario's die sneuvelen gebeurd inderdaad weleens. Echter ging iedere ouderwetse schakel en/of powershiftbak 15000 uur mee? Mijn ervaring en die van de loonwerkers om me heen leert wel dat een Variobak van een Fendt bij GOED gebruik minimaal 10000 uur mee kan zonder problemen. Bij GOED gebruik en niet bij misbruik. Leuk vindt ik altijd dat bijna ieder merk tegenwoordig durft te praten over een Vario terwijl bijna alle merken nog steeds niet verder zijn als een cvt.
Nu krijg ik natuurlijk meteen het verwijt dat ik door een Fendt bril kijk. Klopt ik heb een voorkeur voor het merk Fendt. Maar ook ruimschoots ervaring met JD en NH. Ben absoluut geen NH man maar vindt het wel knap de opmars die NH inzet. Raar vindt ik het dat JD door veel mensen hoger gewaardeerd wordt als NH want dat is sinds de 30-serie allang niet meer zo. Zeker niet qua brandstof. Advies kijk eens verder als alleen je eigen merk en staar je niet blind op papieren testen. Er is maar één test: trekker in je eigen situatie, op je eigen grond, met je eigen machines en met eigen mensen erop. Dan kan je pas vergelijken.
Enige wijze opmerking hier in dit topic mijnsinziens.
Dan moet ik je toch teleur stellen, Deutz-Fahr en Zetor groeien harder in aantallen en procenten, de laatste jaren . Maar het is natuurlijk wel te vermelden waard dat Fendt onder de Agco vlag 8000 trekkers meer bouwt per jaar , dan onder de familie Fendt. En dat kunnen weinig merken zeggen.
Dagt dat het presies hetzelde was.
NH zal voor sommige bedrijven heus wel een goede trekker wezen, maar de ervaringen die hier in de buurt rond gaan over de t6000 en t7000 serie zal ik voor het commentaar hier niet verklappen.
Over deze test..tja.. de prijzen zijn heel grof gezegt denk ik. De Fendt in de test uitvoering €240.000, ik weet zeker dat je de zelfde trekker voor €180.000 hebt (is nog een hoop geld).
Over hoe trekkers getest worden ben ik het ook niet altijd mee eens, bij JD bijvoorbeeld staat ook vaak over het gemis van een multi handel. Als ik hier van de Fendt overstap op de JD dan is het even wennen maar na goed instellen mis ik na een kwartier geen multi handel meer bij de JD, maar dat is mijn mening.
Hier ook NH en JD op demo gehad maar mijn voorkeur en ervaringen van andere gebruikers gaat mijn voorkeur tussen deze twee toch echt naar JD.
Ik ben een Fendt liefhebber maar wij hebben het brandstof verbruik goed vergeleken met een Fendt 724 die gebruik maakt van SCR technologie,en een John Deere 6210R die gebruik maakt van EGR technologie. Het brandstof verbruik verschil is echt minimaal. Als je bij de Fendt het aantal Adblue bij optelt verbruikte de Fendt zelfs iets meer.
Het brandstof verbruik betreft de New Holland heb ik geen ervaring mee, maar waarschijnlijk zal dat rond het zelfde zitten.
Ik heb dit zelf waargenomen dus voor mij is dit een feit.
Het verbruik hebben we vergeleken voor de sleepslang pomp, bij iedere trekker ongeveer de mest 800meter het land in pompen dus het is een vergelijk bare test geweest.
Maar als ik jouw reaktie lees is aan vario niks beter. Zelfs nog slegter want je moet ook stilstaan tussen veld en transport, vind ik een groot nadeel van fendt vario
Wat Stef zegt klopt wel, bij fendt zet je de transmissie in een versnelling, en daar blijft hij in. Bij nh zet je de trekker in zijn vooruit, en zal hij tussen 0 en 50 automatisch door de vier versnellingen heen lopen. (Begint niet in de hoogste terwijl dit bij fendt wel kan)
Ik weet wel dat niet alle transmissies even veel vermogen over kunnen brengen in achteruit, als je bijvoorbeeld achteruit de kuil op wil met een volle wagen. Er zijn bedrijven die voor nh/steyr/case tandwielsets ontwikkelen om het verzet in achteruit kleiner te maken, en ook de topsnelheid in achteruit omlaag brengen.
heb nog gehoord dat ze dit doen om minder verliezen te hebben en zo een efficientere bak te hebben dan de concurrentie.
en wat jij zegt over zwaar trekwerk in hoge groep heeft dacht ik te maken met idd een hogere druk waardoor de olie temperatuur te hoog oploopt
En is NH dan echt ze slecht, dan zullen ze dat zelf wel weer zien...
Gedraag je als een volwassen kerel !
en wat voor deere is er voor weggegaan dan?
JD 8520 volgens mij, maar het type weet ik niet zeker. Maar die Fendt 936 is ook al weer weg, er staat nu een Fendt 939.
Wat is het geworden?
Mooi, mooi , weer eens wat anders dan een JD of Fendt.