Illustratie van:

Case IH CS 150 - case cs130/150

Goeiemiddag mede tfers

Ik ben ff wat aan het vergelijken wat het gunstigst is, want ik wil
Een trekker erbij en nu ben ik aan het twijvelen tussen een mx135/150 of een cs130/150
want is een betere keuze als je veel transportwerk doet.
Wat is jullie ervaring met de cs serie, want met de mx heb ik wel ervaring

Alvast bedankt
Mvg teun vos

Deel dit topic

Reacties

SJB533
@selten
Ervaring met 9125/9145?
Robin S
Met cs nog niet gereden,wel met steyr 9145,maar dit zijn normaal dezelfde tractoren.een cs met veel uren=>afblijven!
hoe het zit bij een mx weet ik niet juist.
ik denk dat een mx de betere keuze is.
een cs heeft wel meer versnellingen dan een mx.
ford8630power
Een MX gaat ook geen 50, dat kan een CS wel met 50 bak. Dat zijn trouwens prima trekkers, zijn er genoeg met een eind meer dan 10.000 uur. Maar ze worden wel gevoelig voor storingen in de elektronica, je moet er gewoon geluk mee hebben. Hetzelfde geldt voor een MX.
Robin S
@ford8630power jazeker kunnen ze 50,aan 2700rpm ofzo.ge moet da ne keer horen janken.
eens meer dan 10000uren is het altijd wel iets ermee,maar dat is natuurlijk mijn ervaring.
en natuurlijk moet je er wat geluk mee hebben,maar dat is met elk merk wel.
CaseCS130
@Robin S Ze waren met 40 en 50 bak leverbaar. Een 40 bak loopt bij 2500rpm 48km/h, een 50 bak loopt 50 bij 2200rpm. Als je dus een echte 50 bak koopt heb je geen gejank.

Ik heb met beide trekkers wel ervaring en beide zijn niet slecht. De Steyr is technisch wat vooruitstrevender, Case positioneerde de CS niet voor niets boven de eigen MX na de overname van Steyr.
Met name de bak vind ik uitgebreider en fijner. Het elektrisch systeem is het kwetsbare punt van een CS, daar moet je wat geluk mee hebben.
Voor transportwerk zou ik een CS met 50 bak en geveerde vooras zoeken. Een MX is naar mijn weten alleen met 40 bak leverbaar.
Robin S
@CaseCS130 dan heb ik nog met geen enkele 50 bak gereden.de ene 9145 rijd 50 op de teller aan 2700rpm,de andere rijd 43 aan 2500rpm geloof ik.zelfde als met enkele 8130's waar ik al mee gereden heb,40km/h aan 3000rpm.
Zeemees
Heb zelf van de zomer op twee Steyrs gereden (9145) zijn gewoon dezelfde trekkers als CS'en geloof ik.

Allebei meer dan 15000 uur en geen grote problemen geloof ik. Trekken als beren, schakelde en reed ook prima met 50 km/u. Alleen wel wat problemen met de elektronica, airco kapot, extra schakelaar voor de stoel moeten zetten omdat de pomp bleef draaien, en nog wat problemen met lichten, maar kan ook gewoon onderhoud zijn.
SJB533
@CaseCS130
50kmh transmissie heeft standaard een geveerde (Carraro) vooras dacht ik.
CaseCS130
@SJB533 Ja, klopt idd. In NL werd 50km/h standaard met geveerde vooras geleverd.

@teunis Het hangt ook een beetje af welke trekker je geschikt kunt krijgen. Een technisch goede en nette MX is natuurlijk een betere keus als een slechte CS voor hetzelfde geld.
Robin S
Ik zou in ieder geval voor een versie met geveerde vooras gaan,als het is voor transportwerk.zowel mx als cs kan met geveerde vooras.
als je dan toch een cs neemt,kies dan ene met de uitlaat aan de zijkant vd cabine en omkeer onder het stuur.
selten
@SJB533
@krolsteyr en @CVT6230 weten zoiets beter 😉
teunis
Mijn voorkeur neigt richting een mx maar k wil me een beetje orienteren wat er allemaal op de markt is... Verlopig voldoet de 956 nog...

In iedergeval bedankt voor jullie reacties!
SJB533
@teunis
Waarom neig je naar een MX?
teunis
@SJB533

Meer ervaringen mee...
Heb 1x met een cs150 van een loonwerker gereden, en dat reed wel als een vlag!
Maar die hadden er een hoop problemen mee.. Dus zodoende schrikt een cs een beetje af... Kan iemand mij vertellen wat voor motor dr in een cs ligt?
SJB533
@teunis
Kan net een slechte zijn geweest.

Valmet/Sisu 😉
krolsteyr
@SJB533 ik heb idd ervaringen met een 9145, sterke tractors! Als je er nou een koopt zou ik er wel een met geveerde vooras en 50 bak kopen
teunis
Ja daar heb je gelijk in... Von hem persoonlijk ( als chauffeur zijnde) wel goed rijden...

Oke sisu is wel goed hoeveel ltr?
Zijn dr verder nog bijzonderheden?
SJB533
@teunis
6.6 liter.

Multicontroller heeft de CS wel, MX niet
kees-steyr
Ik zou voor een 9145 gaan goede trekkers alleen aftakas is soms klote (werkt niet als je achter tegen de draden tikt doet ie weer) dus in case cs 150 of je kunt natuurlijk voor de steyr kiezen
stannanasje
Wij zelf hebben 2 csen het zijn beiden perfecte tractors en er is wel een verschil met de bak sommigen gaan 50 sommigen 40 een cs 150 lijk mij een goeden keuzen want wij hebben ook nooit een problemen gehad met de elektronica of motor
stannanasje
Wij zelf hebben 2 csen het zijn beiden perfecte tractors en er is wel een verschil met de bak sommigen gaan 50 sommigen 40 een cs 150 lijk mij een goeden keuzen want wij hebben ook nooit een problemen gehad met de elektronica of motor
CVT6230
@selten 50 kmh is zoals @SJB533 zegt, altijd met geveerde vooras.
casexl956
Zelf veel op ee cs 130 gereden van 2000 of 2001 was een 40km bak maar reed 45km/u en had geveerde vooras is vorig jaar ingeruild op een maxxum 125 pro en had 9000 uur zijn nooit echt kosten aan geweest buiten de gewone mankementjes eens. tractor deed 160 pk zonder iets aan gedaan te hebben
staat trouwens te koop bij servaes bvba.
CVT6230
@teunis Als je veel transport doet, dan is een 50 kmh uitvoering ideaal, je kan dan ook 40 met gereduceerd toerental.
SJB533
@CVT6230
50 km met voorasvering is toch een standaard door wetgeving?
CVT6230
@SJB533 Denk het wel ja, en inschakeling FWD bij remmen.
SJB533
@CVT6230
Nu weet ik niet, hoe Steyr dat geregeld heeft, maar het gaat om beremming op alle wielen. Dat is inderdaad al plicht bij 40km.
CVT6230
@SJB533 Volgens mij is het ook land afhankelijk, er is ook een uitvoering met echte vierwielberemming met schijfremmen in de naven. Maar in NL was het std met optistop inschakeling voorwielaandrijving.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case IH CS 150 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
31