Op ons fruitbedrijf hebben we verschillende tractoren (kijk maar eens tussen mijn fotos welke precies), maar van veel gaat toch wel regelmatig iets mis met de electronica.
nu waren we aan het denken om het toch wat meer old school te zoeken zonder veel electronica.
naar welke tractormerken moeten we dan gaan kijken? (voor een smalspoor)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
wel ff serieus zijn he
We zijn altijd serieus, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Enne de oude tractoren van vroeger krijg je niet meer, dus dan worden het toch de Oosterblokker tractoren...
gewoon zon oostblokker of een oudje van hier of daar....
wie is Philip?
bij zetor vind ik geen smalspoor:
zetor.nl/nl/zetor/…
bij belarus vind ik ook geen smalspoor:
belarus-tractor.com/en/main.aspx/…
en wat denken jullie van kubota en eurotrac?
marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
eventueel ook iseki ?
vanaf een 60 pk
Shibaura heeft een mooie 60 pk trekker, hoe breed mag de trekker zijn? Ik rij zelf ook op een shibaura en het zijn zeer degelijke tractoren met weinig elektronica die zeer weinig kapot gaan.
maarja, dit wordt gewoon een beetje promoten van ieder zijn eigen merk
we gebruiken nu onder andere new holland tn 95 NA en die zijn maar net smal genoeg. want hoe breder, hoe meer je de bomen/vruchten beschadigd.
Looper123 onee 321: zijn smalsporen:
tractorfan.nl/user/28381/…
Waarvoor heb je ze nodig?
Voor de pluktreintjes: zoek Renaultjes (R-60 ).
Voor mister directeur himself: Fendt.
En anders die fendt 200v van marktplaats kopen, dat is echt een nette!
waar zie jij die afgebeunde meuk dan ?
collega boomkweker heeft er 2 jaar terug 1 gekocht en die heeft er heel veel schik mee. Die zijn zowel met als zonder electronica te leveren
vind het reuze mee vallen anders!
Maar over een foto mag je eigenlijk ook niet discuseren.
inderdaat off-topic
Als je deze kiest met mechanische voor/achteruit zonder hi/lo met mechanische hef, dan heb je een hele goede trekker zonder elektronica.
Het enige wat dan nog elektronisch is,is je dashboard en 4wd en diff inschakeling.
wat is dat nou weer voor onzin? dit zijn juist de motoren die bijna nooit kapot gaan, of veel makkelijker te repareren dan een conventionele met een roterende/lijnpomp of pompverstuiver...
wat is er dan mis met electronica? als het kapot gaat kun je het vaak direct uitlezen en het desbetreffende onderdeel vervangen.
enne goeie electronica gaat bijna nooit kapot. dat van bijvoorbeeld een blauwe trekker merk gaat wel snel kapot omdat dat in elkaar gescheten is.
ik lees toch echt hierin dat je commonrail niet moet hebben of ben ik nou gek
kijk, aan zo een reacties hebben we wat.
het is niet dat het haast heeft, maar het is om te kijken wat de mogenlijkheden zijn voor de teokomst voor nieuwe tractoren.
we hebben nu onderandere 3 new holland tn 95, maar daar hebben we toch regelmatig wat aan.
daarom toch eens aan het kijken voor minder electronica.
tja, er wordt hier gezegd goed onderhoud. wat verstaan jullie daar onder?? gewoon schoon maken/houden met hogedrukspuit? olie en filters bijhouden?
het punt van shcoonmaken is wel een verbeterpunt, maar is dat DE oorzaak van de electronica problemen???
in de cabine doen we ook gewoon ff spuiten met de hogedrukspuit. misschien wel een idee om dat men luchtdruk te doen in het vervolg.
en die newholland zonder cabine krijgt zeer veel viezigheid rond de zitting (van opspattend modder/takken van de versnipperaar) die doen we ook eens in de zo veel tijd met de hogedrukspuit schoonmaken.
haha, met een nat doekje de stijd aangaan tegen de modder klonters.
we hebben 3 newhollands tn95NA. maar vaak is toch wat mis met de electronica. en het zijn dan problemen die we niet zelf zomaar kunnen oplossen. in dat opzicht ben ik niet zo happy met de new holland smalspoortjes.
Daarom zei ik ook als je een t4000v neemt zonder elektronische hef, zonder hi/lo en dergelijke dan heb je een goede trekker zonder veel elektronica.
de hi/lo is wel mega handig, net als de vooruit/achteruit hevel (powershuttle)
wat ook een probleem is bij een van de trekkers, is dat als je de koppeling langzaam laat opkomen, dat hij hem dan plots helemaal pakt, je kunt hem niet langzaam laten aangrijpen. hij pakt hem meteen helemaal.
ik zei zo tegen pap, als we nu ook nog eene hadden met een fronthef, met aftakas, bij de supersteer, dan komen je apparaten aan de voorkant sneller in de rij door de super steer. maar dat vond hij niks, want er zijn al zoveel draaipunten bij gekomen, die allemaal kapot kunnen gaan en gesmeerd moeten worden (wat wel eens vaker wordt vergeten bij ons). als je dan ook nog een machines er voor gaat hangen (allemaal extra balast), dan is het allemaal heel snel versleten/kapot. en zegt hij dat je de rij toch nog moeilijk in komt en moet je een grotere kopakker hebben.
wel gek dat hij dat zegt met die extra balast, want we hebben nu ook gewoon alle frontgewichten er aan hangen bij eene, met nog 2 extra er aan gehangen aan de voorkant van die frontgewichten bevetigd met een ketting.
De lamborghini rf rs rv kan je kopen zonder al te veel elektronica.
Op de onze worden maar 2 dingen elektrisch bediend de aftakas en het diferentieel blokeren de rest is met hendels