Powershift

Vandaag was ik met men Valmet 8400 aan het cultiveren en wanneer ik een 1u30 bezig was, zag ik dat de eerste powershift niet werkt, hij ligt gewoon in neutraal in de eerste powershift. Zowel vooruit als achteruit gaat niet.
De 2de powershift werkt wel weer en in de 3de powershift gaat hij even snel als in de tweede
Kort samengevat:
1ste powershift werkt niet
2de werkt
3de blijft hangen op de 2de.

Weet iemand wat het probleem kan zijn hiervan ?

Dank

Deel dit topic

Reacties

Hoekstraj
Ik denk dat de lamellenplaten er uit liggen van de 1e powershift
deutzPJ
@Hoekstraj

Is dat een grote kost?
SJB533
Tijd voor een revisie van je DPS 😉 Kost wat, maar dan heb je weer wat 😄
stannetje96
Accu wel vol?
wij hadden zelfde probleem bij onze 6100 toen de accu helemaal leeg was.
deutzPJ
En ik had het gisteren ook en dan werkte hij plots weer
Wimsumar
Beste @DeutzPJ: Controleer eerst de electrische verbindingen van de p.s.-schakeling. Waarschijnlijk slecht contact van de bedrading.
deutzPJ
@stannetje96
De accu is volledig opgeladen.
stannetje96
@deutzPJ misschien de bedrading?
SJB533
@stannetje96
Is de 1 niet vertragen, de 2 gelijke snelheid als de gekozen versnelling en de 3 versnellen?
hoest
Lijkt mij een sensor kwestie. ..
stannetje96
@SJB533 lijkt me wel. want bij ons deed ook alleen de 2 het en 1 viel ie ook stil en 3 bleef etzelfde. bij ons was het na de accu opladen gelukkig over
Koentjuh
Zwakke accu of kapotte sensor denk ik.
casejxu
12 volt op de accu meten betekend niet automatisch dat deze goed is
ford5000
Draadbreuk naar de solenoid die de lamellenpaketten schakeld of oxidatie in de stekkerverbinding misschien?
Hoe dan ook geen direkte reden om de trekker uit elkaar te gooien.
Eerst het electrische aanstuurgedeelte langslopen om te kijken of daar wat schort voordat je wat anders gaat doen.
Kan even zoeken kosten misschien, maar kost je verder geen geld.
Als het probleem daar niet ergens zit pas verder zoeken naar een eventuele andere oorzaak.
ramrod
Begin eerst maar eens met een paar drukjes meten, en test de spoelen met een magneetstick.

vergeet niet er voor te zorgen dat de olie in de bak weer flink warm is, als de trekker het na een nachtje rust weer gewoon doet, is er kans op interne lekkage
ihc-driver
Maar hij schakelt altijd wel? Ik had namelijk met de 8550 dat hij op een gegeven moment als hij warm werd de hele powershift niet meer schakelen wou. bleek aan de potmeter aan de brandstofpomp te liggen.
twand2505
Bij mijn stage was een case mx120 deed de 3e powershift het ook nie meer los gehaald was ring kapot die hem vast zet. kan ook de oorzaak zijn duure reperatie omdat de trekker doormidden moet en veel uren in gaat zitten
Wimsumar
Beste
Quote @ihc-driver:
de hele powershift niet meer schakelen wou. bleek aan de potmeter aan de brandstofpomp te liggen.

Ongelooflijk. Zoiets bedenk je toch niet. 😞

( P.S.: Hoewel je bij electronicastoringen nergens meer vreemd van opkijken moet 😉 ).
ihc-driver
@Wimsumar Electronica kan wat dat betreft nooit mechanische overbrengingen verslaan. Tis mooi als t werkt maar als t hapert, begin maar met zoeken.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
2