Hallo,
Ik zit met het volgende:
Was vandaag aan het gieren en op een gegeven moment bleef bij het uitschakelen van de aftakas deze een klein beetje doordraaien. Dit was normaal nooit zo.
Op de weg kwam de trekker wel in toeren, maar was het net of er niet genoeg kracht was om weg te komen (zowel met lege tank als volle tank).Na een minuut komt de trekker op snelheid.
Weet iemand een oorzaak hiervan?
Groet,
Auke
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 745 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De 745 heeft trouwens wel de naam lui te zijn...
Versleten aftakaskoppeling bedoel je zeker ? Dat geeft de topicstarter ook aan
Lees maar s goed: ook de rijkoppeling wordt behandeld
Natuurlijk dat snap ik wel, wordt met de zelfde plaat geschakeld.. Aftakas krijg je niet uit zijn werkt, rijkoppeling niet in zn werk, dat bedoelde ik
Niet zo snel roepen dat ie doormidden moet!
Aftakas altijd in neutraal schakelen en de handkoppeling weer 'los'.
Vermoedelijk heeft de drukgroep van de aftakaskoppeling nu al schade en draait "het" nu zwaar.
Achzo! Tja, de aftakas hebben we nog niet laten reviseren, de rijkoppeling wel.
Inderdaad @Wimsumar, een aftakas moet gekoppeld staan, en de voorkeuze in neutraal. In praktijk doet echter bijna geen enkele boer dat, zeker niet met een trekker, die nagenoeg alleen maar aftakaswerk doet. Wij koppelden na het voeren overigens de aftakas gewoon, tenzij de trekker weer een ander klusje had
geld voor meer trekkers dan alleen international. onze renault zitten die stickers ook in. wij koppelen hem wel altijd weer in N. bij ons was het zelfs zo dat we hem te weinig gebruikten en dus ging het heen en weer schuiven over elkaar niet meer goed en ontkoppelde de rijkoppeling ook met het aantrekken van de aftakaskoppeling maar dat terzijde.
Dit heb ik inderdaad al een keer gedaan. Je zegt dat "het"dan zwaar gaat draaien. Wat is de oplossing hiervoor om dit te verhelpen?
Hoe of op welke manier kan ik de vrije slag controleren?
Ik vermoed dat de aftakaskoppeling(mechanisme) beschadigd is . Reparatie, dealer.
Twee weken terug zijn er ook grotere banden omgekomen.
Zou dit ook invloed hebben? Het schakelen zelf gaat niet zwaar.
De hendel voor de aftakas( naast het dashboard) heeft een paar cm vrije slag. De vrije slag voor de voetkoppeling is bij te stellen onder de cabine aan de linkerkant bij het trapje?
Of zijn er nog andere manieren om hier iets aan te doen?