Illustratie van:

International 745 XL - Trekker wel in toeren, maar niet opgang komen.

Hallo,

Ik zit met het volgende:
Was vandaag aan het gieren en op een gegeven moment bleef bij het uitschakelen van de aftakas deze een klein beetje doordraaien. Dit was normaal nooit zo.
Op de weg kwam de trekker wel in toeren, maar was het net of er niet genoeg kracht was om weg te komen (zowel met lege tank als volle tank).Na een minuut komt de trekker op snelheid.

Weet iemand een oorzaak hiervan?

Groet,
Auke

Deel dit topic

Reacties

inter633733
Koppeling versleten?
rickrenault
Is het niet iets met de koppeling is die nog goed koppelt die ook zwaar
ErDee
Lijkt er wel op omdat ook de aftakas anders doet
Fiat110-90 DT
Sippende koppeling?, als het een droge is kan er olie tussen zitten
inter633733
Quote @Fiat110-90 DT:
als het een droge is kan er olie tussen zitten
is een droge koppeling
JHR217
Koppelingsplaat versleten.
marco steyr
Koppelingsprobleem
Fiat110-90 DT
Dan kant er een kering lek zijn, was pas bij onze tractor ook, daar hebben ze gisteren een nieuwe koppeling in gezet
SJB533
Versleten koppeling ontkoppelt naar mijn weten niet bij deze types, maar het lijkt inderdaad wel op een versleten koppeling.

De 745 heeft trouwens wel de naam lui te zijn...
jo845xl
Handgas op ongeveer 1500 toeren , voet op remmen , hoge versnelling kiezen en dan koppeling los . Motor moet dan stilvallen , is dit niet het geval -> traktor doormidden halen .
Boemrang
Ook nog een optie is, een nieuwe tractor kopen...
@SJB533

Versleten aftakaskoppeling bedoel je zeker ? Dat geeft de topicstarter ook aan 😉
SJB533
@case956powerrzzzzz
Lees maar s goed: ook de rijkoppeling wordt behandeld 😉
@SJB533
Natuurlijk dat snap ik wel, wordt met de zelfde plaat geschakeld.. Aftakas krijg je niet uit zijn werkt, rijkoppeling niet in zn werk, dat bedoelde ik
christelthijssen
Schakel je wel elke keer de aftakas uit??
AW217
Je kan de koppeling nastellen als hij slipt, totdat de stelmogelijkheid op is. Zit achter het linker cabine trapje.
Niet zo snel roepen dat ie doormidden moet!
Wimsumar
Beste Boumaauke: Ik heb de indruk dat je met ontkoppelde aftakashandkoppeling heen en weer rijdt. Dit mag niet (langer dan 1 minuut) bij een International.
Aftakas altijd in neutraal schakelen en de handkoppeling weer 'los'.

Vermoedelijk heeft de drukgroep van de aftakaskoppeling nu al schade en draait "het" nu zwaar.
SJB533
@case956powerrzzzzz
Achzo! Tja, de aftakas hebben we nog niet laten reviseren, de rijkoppeling wel.

Inderdaad @Wimsumar, een aftakas moet gekoppeld staan, en de voorkeuze in neutraal. In praktijk doet echter bijna geen enkele boer dat, zeker niet met een trekker, die nagenoeg alleen maar aftakaswerk doet. Wij koppelden na het voeren overigens de aftakas gewoon, tenzij de trekker weer een ander klusje had 😄
Precies, kans is nu zeer groot dat er totaal geen vrije slag meer is op het koppelingspedaal.. bekijk dat eerst maar even !
jmos
Quote @Wimsumar:
Dit mag niet (langer dan 1 minuut) bij een International.

geld voor meer trekkers dan alleen international. onze renault zitten die stickers ook in. wij koppelen hem wel altijd weer in N. 😄 bij ons was het zelfs zo dat we hem te weinig gebruikten en dus ging het heen en weer schuiven over elkaar niet meer goed en ontkoppelde de rijkoppeling ook met het aantrekken van de aftakaskoppeling maar dat terzijde. 😄
gypCaseXL
Als je bij onze 845 de aftakaskoppeling te lang ontkoppeld begint tie te stinken. En het is trouwens niet heel veel moeite om de aftakas in neutraal te zetten. Vind het uitstappen met ontkoppelde aftakas trouwens ook irritant.
boumaauke
Beste wimsumar

Dit heb ik inderdaad al een keer gedaan. Je zegt dat "het"dan zwaar gaat draaien. Wat is de oplossing hiervoor om dit te verhelpen?
boumaauke
Beste case956powerrzzzzz

Hoe of op welke manier kan ik de vrije slag controleren?
rickrenault
@gypCaseXL mag ook niet langer dan een minuut ontkopelt zijn
rickrenault
@jmos zoon stikker zit er ook in onse renaults
rickrenault
@boumaauke als je de handkoppeling zonder zwaar te trekken een paar cm kunt bewegen als die gelijk zwaar gaat heb je geen vrije slag meer
Wimsumar
Beste
Quote @Boumaauke:
Wat is de oplossing hiervoor om dit te verhelpen?

Ik vermoed dat de aftakaskoppeling(mechanisme) beschadigd is . Reparatie, dealer.
gypCaseXL
@rickrenault eigenlijk is 1 minuut dan al te lang. Zo kort mogelijk ontkoppelen ia het beste.
rickrenault
@gypCaseXL ja dat is zo ik doe altijd handkoppeling aantrekker aftakas aan en gelijk weet naar beneden en uitzetten kan je het hendektje van de aftakas zonder koppeling weer terug duwen
boumaauke
Ik zal het even testen.
Twee weken terug zijn er ook grotere banden omgekomen.
Zou dit ook invloed hebben? Het schakelen zelf gaat niet zwaar.
gypCaseXL
@boumaauke met grotere banden kost het meer moeite om op gang te komen. Als de diameter veranderd is tenminste.
gypCaseXL
@rickrenault dat laatste doe ik eigenlijk niet, maar kan idd wel.
rickrenault
@boumaauke kijk ook gelijk of de rijkopeling nog vrije slag heeft dat kan je zien als je met de hand de koppeling een stukje in drukt hij moet een paar cm ligt gaan en dan wat zwaarder
rickrenault
@gypCaseXL doe ik wel die handkoppeling gaat best zwaar
gypCaseXL
@rickrenault dan wordt het tijd om spierballen te kweken 😉 haha
rickrenault
@gypCaseXL die heb ik wel maar ik moet dan weet bukken hendel zit onder het dashbord en dat hendeltje naast het gaspedaal bij onze renault 551 dus dan duw ik hem met mijn voet naar achteren en is die uit
gypCaseXL
@rickrenault ach ja, je moet doen wat het makkelijkste is.
rickrenault
@gypCaseXL vindt ik ook
boumaauke
Ik heb even gekeken, de voetkoppeling heeft niet veel vrije slag.
De hendel voor de aftakas( naast het dashboard) heeft een paar cm vrije slag. De vrije slag voor de voetkoppeling is bij te stellen onder de cabine aan de linkerkant bij het trapje?
Of zijn er nog andere manieren om hier iets aan te doen?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 745 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
39
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
5