Dubbellucht, hoe te monteren?
Wij hebben thuis een 5 ster molcon liggen voor de trekker dit is een 16.9 R38 maar de armen moeten precies in de blokjes vallen hoe draaien jullie de banden op de juiste positie? Want optillen en verdraaien valt bijna niet te doen.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Precies. Dit werkt bij alle soorten dubbelluchtbevestigingen het beste.
Schaam je! Dat beschadigd de verf!
dubbellucht wiel in de bandenlift zetten er voor rijden op de juiste hoogte krikken
band zo draaien dat de nokken en de blokken gelijk zitten
en vastdraaien.
Trekker op een balkje, lange stevige ijzeren stang onder de nok van de dubbelluchtband, en dan hup je hem zo goed.
Even oefenen en je hebt de slag te pakken
zeemanbv.nl/paginas/import-export/…
Dit is de trekker op een blok zetten
Wiel ertegen 4 klemmen vast trekken en klaar
Binnen 5 minuten zitten de dubbellucht banden vast
me pa doet onze gewone 30,5 ook altijd gewoon met de hand. ff schuiven en wat draaien en zit er zo onder
Stel gekken... nog moeite doen ook. Deden t gewoon zo zowel de 14.9R28, als de 14.9R38. Een pijp doet wonderen.
moet je meer pindakaas eten
Juist, je zet het wiel ervoor, en als het niet goed is leg je de pen eronder met het hefboom effect.Gewoon proberen. Kant van de nokken maakt niet uit.
Net als met je gewone banden
Nee, dat is klote! Loop je altijd stom te draaien. Heb wel wat beters te doen dan te gaan lopen met die loodzware banden. Dit is veel makkelijker en kost minder energie.
Ligt eraan wat voor maat je hebt. Maar waarom moeilijk doen als t makkelijk kan?
Dat klopt, maar bij beetje banden is dat gewoon stoom gekloot hoe jij t wil !
Wij hebben gewoon met z`n ring, dus heb bijna nooit nodig. Alleen Behalve als de vernauwing in de ring in de weg zit. Maar dat is bijnan ooit.
Maar nog nooit van die methode gehoord, wij draaien altijd.
Probeer het dan eens. even het goede punt opzoeken. en dan is het heel handig !
3 ster minuut of 10
5ster minuut of 15 20
Das dan alleen
GS AW: 5 minuten totaal
Is Gwn gratis sportschool dubbel lucht monteren
Maar wel levensgevaarlijk
Gwn doen zoals hobby boer zegt bietje juiteren ga goed
Filmpje in de link; gruva.com/products/wheel-lift/
Schuin naar voren rollen? Met een beetje band is dat loodzwaar. Als je die ook nog eens schuin moet houden....
Ik heb eergister toevallig nog de wielen gewisseld, 13.6R36 zijn redelijk licht. Maar als je dan die 9.5R44 in de hand hebt, ze rollen wel gruwelijk lekker. Bij de Profi doen wij 18.4R38, zijn ook zomaar schuin te houden, kost niet zoveel kracht. De cultuurs, ja dan gaat het pas kracht kosten. Brede banden kan iedereen .
Ja, schuin. Niet de band maar de 'route' over de vloer
Ooh zo ja Dan valt t inderdaad wel mee
Perfect systeem, je hoeft alleen gaten in de trekker-velg boren en de ogen bevestigen, en de ring valt zo in de velg, zit ook geen nok in bij ons. Ik span nog wel een keertje na, maar na 1 keer zitten ze goed vast, zitten er bij ons maar 4 op, gaat prima. Alleen er af halen klemt de ring nog wel eens.
Velg bepaalt meer, des te hoger, des te langer jou hefboom is . Des te lager des te moeilijker. Voorwielen vind ik stuk zwaarder
R48 of R52 maakt mekaar niet gruwelijk veel
44 op de 760
Op de Profi leg ik R48
Tsja R52 waren wel een tikkeltje duurder als 2dehands R48
Nouja, we rijden amper over de weg en om dan daarvoor zoveel extra te betalen...
Voor slijt wel hard met zon frontfrees voorop!
Dat geloof ik goed, maar jullie zitten wss meer op de weg en doen ook ander werk ermee enzo