Even een vraagje
wat zouden jullie kiezen... we hebben optie
case mx 170 (2001)
JD 7810 (2003) TLS etc
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
de grotere mx'en die problemen geven?? welke dan?
pas geleden ruilde een klant van ons een mx 170 in met meer dan 17000uur, de laatst 16000 uur niet meer aan gesleuteld (afgezien van z'n servicebeurten dan)
de trekker was binnen 2 weken weer verkocht, ze wilden m graag hebben in polen.
denk aan bak en natuurlijk die rampenvoorassen
tja mag t na 17.500 uur?? ik ken ook zat andere merken waarbij het raar is als een trekker onder de 2000 uur al niet uit elkaar is geweest. maar de grotere MX'en zijn echt beren van trekkers. daar lopen in elk geval de wielen niet van los, wat bij de geel/groene trekkers meer dan standaard is.....
maar zal wel interessant zijn om te weten wat deze trekkers voor werk moeten doen.
maakt misschien ook nog wat uit in keuze.
ik zou persoonlijk voor de JD 7810 gaan.
zijn goede robuuste trekkers, vindt de 7810 er gewoon geweldig uitzien.
De motor is groter. De 5,9 TI uit de Maxxum MX is naar mijn mening te klein voor dat kaliber tractor (166 pk nominaal)
De achterbrug (met inhoud) uit de 7810 is gemaakt voor dat kaliber tractor. Die van de Maxxum MX heeft de behuizing van de Magnum MX, maar de inhoud van de Maxxum MX. (Kan dus problemen geven, zoals @Case-IH fan zei) En dan was er nog iets met de steek van een bepaalde serie Case IH's van dat kaliber. Dat kan echter ook de CS zijn.
*Een beetje oververmogen is nooit mis.... De 7810 draait af-fabriek 180, maar wil sterker worden. Volgens mij lukt dat dat Engelse ding niet meer...
Had je er een Magnum MX 180 tegenover gezet, had ik waarschijnlijk aangeraden...
ha kan niet! die voorassen zijn een ramp! wat een ellende
en die bakken halen de 10000 uur meestal niet
Eerlijke reactie. In dit geval lijkt me de keuze overduidelijk. In dit geval .
Hangt dan schijnbaar af van de chauffeur... Maar wees eens eerlijk: hoe lang gaat de gemiddelde PQ uit de 7000-serie mee?
Wordt toch om gevraagd
Welke voorassen? kunnen meerdere typen voorassen onder liggen.
Allemaal Carraro?
12000 uur en dan komen ze ook
sleutel nu veel aan john deere, maar heb eerst ook nog een tijdje aan case mogen sleutelen maar daar ging de ene mx met een nieuwe bak naar buiten en de volgende stond al weer klaar
zijn verder wel machtig mooie trekkers die mx'n een veel wendbaarder als zo'n lompe amerikaan.
vind ook dat je zo'n mx ook met een 6000 serie moet verglijken, en een 7810 met de magnums.
de geveerde spannen de kroon
ja.
geveerd of niet geveerd.
de geveerde zijn idd minder goed, erg onderhoud gevoelig. de anderen zijn stukken beter.
nou ik ken meer maxxums en mx'en met meer dan 15000 uur dan jd's met 10000.
7810 100% zeker, als hij van 2003 is zal het al een commonrail zijn, oersterk!
Meer info:
konedata.net/Traktorit/jd7610.htm/
Ik zou voor de 7810 gaan, oersterke en zeer degelijke machine die in vergelijking tot zijn jongere broertjes erg weinig diesel nodig heeft.
dan kun je er niet echt over oordelen lijkt mij, hier rijden er zat van beide merken. alleen weinig oudere jd's die zijn allemaal allang ingeruild (niet hatend bedoeld)
maar ja iedereen hier zal z'n eigen merk verdedigen, maar velen van de mensen die hier reageren hebben nog maar weinig ervaring, dus til ik daar niet zo zwaar meer aan.
neem aan dat je bij een case dealer werkt?
we hebben op het werk redelijk wat 7000's lopen
en bij een bedrijf niet een onder de 15000 uur. oerdegelijk, en machtig sterk! gaat niks boven een 8,1 liter
Deels waar! Ook de PQ (geen plus!) is een makkelijke prooi De hendel doorrammen is gevaarlijk voor de bak. En daarbij: alles slijt. De 100% mechanische bakken houden het dan weer langer uit, dan (deels) elektrohydraulische bakken.
@john deere 7810
De vergelijking 7000/Maxxum MX is inderdaad niet reëel. Vandaar de verwijzing naar de MX Magnum in mijn reactie
@monteurtje
Geveerde is van hetzelfde soort als de CS/CVX had?
dat heb je goed geraden ja, dat neemt niet weg dat ik ook een aantal serie's en (voorzichtig gezegd) echt minder vind.
maar ja de discussie over welke trekkermerk er beter zou zijn zal altijd voort blijven duren, en trekkertests zeggen ook niet altijd wat, een klant kan beter zelf ervaren wat ie vind en dat is dan zijn keuze terwijl een andere klant misschien heel anders redeneerd en zal kiezen.
@sjb533
ja die, veren goed maar onderhoud ze goed anders heb je niks anders als pech met die dingen.
Helemaal waar Waarom zouden er anders nog zoveel fabrikanten moeten zijn
Onderhoud is inderdaad een kwaal bij gebruikers. Het zegt niet wat over de trekker, maar de eigenaar cq chauffeur.
mee eens, feit is dat de 10 serie een van de betere serie's is
de 00 serie is ook veel minder.
en nogmaals vind dat je ze ook niet met elkaar kunt verglijken. denk dat je een mx moet verglijken met een 6910.
moet wel zeggen dat die mxén ook niet gespaard werden daar
Op deze manier kun je niks zeggen. Jullie discussieren over het type/merk. Maar wat hij wil weten is tussen twee specifieke trekkers waar erg weinig info over gegeven is.
wat voor trekhaak wil je gebruiken?
meer torc en betere brandstof verbruik als John deere en CHN motoren
CDC 8.3 doet meer :mrgreen:
Smakelijk eten !
de 7810 is 1 van rond de 8500 uur
en heeft autopowr tranmissie voorasvering enz en ziet er echt supernetjes uit
de MX urenstand weet ik zo niet... maar dacht rond de 6000 t word een MX met voorasvering om te testen
en heeft een mooie ronde knobbel trekhaak
(zoals al de trekkers bij t bedrijf hebben)
donderdag ff test dumperen met de MX en kijken of het wat is...
let wel.... er komt een BKH dumper achter die leeg 7 ton weegt... en nog s een kleine 20 ton kan meenemen wat kan ik verwachten met zon MX 170?? (geluiden? schakelen? bijgeluiden?)
persoonlijk lijkt me zon MX qua eigen gewicht te licht (ongeveer 6,3 ton?) ... we zitten dan wel in t veld.. maar wat gebeurd er op de weg?
het is voornamelijk kleigrond met veen/klei waar we veel met dumpers zitten.
ik weet dat de 7810 bijna! 900Nm koppel heeft op 1400 toeren... maar hoeveel is dat max bij de MX?
wat kan ik bij zon MX verwachten? en waar moet je op letten?
want mn baas wil graag dat ik m een dag mee neem en mn mening ga geven
Door de grote inhoud van de John Deere motor is deze heel sterk, motor gaat pas dood onder de 500 toeren o.i.d.
Waar je bij de JD wel op moet letten is de kruishendel van de hydrauliek, als die erop zit en redelijk versleten is, dan is het soms lastig om daar mee te werken
hij heeft vooras en cabine vering en een ijskoude airco en ziet er eerlijk waar heeeeel erg netjes uit..
het is niet te zien dat ie gebruikt is
ik moet zeggen hij wil wel trekken met n dumper over de weg
maar nu afwachten hoe hij in t veld is
gezien de motor dikke 2 liter kleiner is dan de 7810.
ik moet wel zeggen dat ik de versnellingen wel vind klappen.
en t geluid van de 7810 is mooier
12 jaar mx 170 ervaring.
heb jammer genoeg geen ervaring met een 7810 maar wel met een 7800. trekken ook goed! (jd 7700 kan niet tegen een mx 170 aan na ervaring met tt)
Jd draait veel kleinere cirkel..
Nog ff wachten op test met 7810 mx blijft van de week nog bij ons...voor de dumper om te testen....
Eerlijk gezegd loop ik er nog niet echt warm voor... Zon mx
hij is wel mooi...maar zie nog niet veel plus punten... Die voorasvering is lomp groot met carraro vooras
het comfort kom ik morgen achter dan zitten we in t veld met n kolonne dumpers en bulten en hobbels en heel veel mul klei... dus ik ben erg benieuwd
hij staat op nogal grove banden ik meende uit t hoofd 650 65 R42 achter
en voor 580
hij wil idd niet krapper om
spoorbreedte was (gosh moet alles uit t hoofd doen:P)
meende ik 1.85
de vering en comfort is prima... maar de motor word pas echt wakker boven de 1850 1900 toeren... daaronder gebeurd er niet veel...
de turbo heeft een akelig bijgeluid van de MX
en hoger in de toeren trekken met volle dumper heeft als gevolg dat de motor heet loopt.....:S :S :S
En v riem blijft maar gillen..