Maxxum ambriage slipt door
Mijn maxxum 5140 wil niet meer vooruit of achteruit als hij warm staat. Het heeft hetzelfde gevoel alsof de ambriage doorslipt . Hij wil wel rijden maar heeft geen macht.iemand een idee waar dit kan aan liggen?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Aha, en zit er in zo'n 5140 een droge koppeling ?
Lamellen koppeling ?
Er zijn hier vast Case-IH kenners zat die je kunnen helpen.
Wellicht @SJB533 ?
Ambriage schijnt dus koppeling te heten. Natte platen toch, zonder turbokoppeling?
ik heb ook wel eens iets gehoord over een kapotte stikstof bal die dat probleem kan veroorzaken maar daar weet ik verder niks van af
alleen als die echt goed warm was, reed op rotonde aan en ding wilde niks meer, oliepomp vervangen (had ik je volgens mij ook al vertelt) en toen was alles weer goed, maarja, ik weet verder niks ervanaf, maar dit was bij ons t geval
Slipt hij ook is z'n achteruit?? alle versnellingen even testen op het erf, als hij in 1 bepaalde powershift versnelling slipt dan is die ene koppeling versleten slipt hij in allemaal vooruit wel maar achteruit niet dan is je vooruit pakket stuk. slipt hij in alle mogelijke versnellingen is je torsy plaat tegen de motor versleten.
LET OP deze trekker heeft GEEN droge koppeling, dus sleutel m niet bij het koppelingshuis uit elkaar voor dat je de bak hebt afgetapt, vergeet je dit wel dan ligt er +/- 80 liter olie door de werkplaats. (je zal de eerste niet zijn)
ja dat is allemaal 1 geheel bij die types.
Was het gele ballonnetje vergeten.
Ja maar zowel vooruit als achteruit.
"Ambriage" :? "Jeuk" :?
Heb jij soms je snikkel met plastisch chirurgie laten veranderen?
Is dit spoel langs buitenaf te controleren? En zoja waar vind ik het ergens?
Als je de belg wil uithangen is het sMikkel.
en elk taaltje zen dialecten zekes.
Onze 5130 had dit ook, eerst alleen trekken wanneer hij koud was en als hij warm werd niet meer. Later werd het erger en kwam de trekker helemaal niet meer van zijn plek, ook koud niet. Bleek heel simpel de staalkabel aan het koppelingspedaal te zijn, die was half doorgesleten waardoor de koppeling maar half op kwam. Bekijk dat is je probleem klinkt namelijk exact hetzelfde
Zal ik straks eens direct bekijken. Bedankt voor de tips al iedereen.
Als er een spoel kapot is dan moet ie het is een andere versnelling wel goed doen, elke hydr schakeling heeft een eigen spoel, hij doet het vooruit EN achteruit niet, dus spoelen beide stuk lijkt me zeer onwaarschijnlijk, wat wel een mogelijkheid is wat @miniplaat zegt dat de koppelingskabel niet fris meer is.
Dan moet je de stoel met bodemplaat eens demonteren, daaronder zit de kabel op het ventielenblok gemonteerd.
Dat klinkt weer vreemd omdat bij "koude" trekker niets aan de hand is en bij "warme" de koppeling doorslipt.
ja maar koppeling half op laten komen betekent kleine oliestroom, met koude(lees dikke) olie gebeurt er dan natuurlijk meer dan met warme(dunne) olie. Bij ons was de kabel kapot direct na het pedaal, dus nog in het dashboard, mss kun je het probleem verhelpen zonder de stoel eruit te halen, maar door even de zijplaat van het dashboard(bij de zekeringen) weg te halen @johnny P. als daar niks mis is inderdaad stoel eruit en bij het ventielen blok kijken.
Zal straks eens kabel bekijken.gisteren geen tijd gehad. Vandaag ben ik iets vluggger thuis met de vrachtwagen .ik hoop dat het zoiets simpel is.
de druk opmeten ? Hoe doen ze dat juist? Waar of hoe sluiten ze wat aan op je trekker?
ze meten de hoeveelheid lek en de druk van de paketten gewoon achterop een ventiel (waar je normaal een machine op aansluit)
Ha ok doen ze da zo. Das nie veel werk dan.