Welke diesel?
Misschien domme vraag, maar wat is beter voor oude trekkers blanke of rode diesel? blanke is wat duurder maar krijg je daar ook iets meer power van? met vpower voor personenautos een schonere verbranding en wel iets meer power.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
rooie is gewoon witte met een kleurstof in
Blanke (auto)diesel was altijd duurder dan rode landbouwdiesel maar dat prijs-/belastingverschil is komen te vervallen.
V-Powerdiesel lijkt mij te duur voor trekkergebruik.
Zelf heb ik het verschil nooit zo gemerkt.
Zwavelgehalte 1000 ppm (deeltjes per miljoen)
Cetaangetal 46 of hoger
EN590 blanke/rode Diesel:
Zwavelgehalte 10 ppm (deeltjes per miljoen)
Cetaangetal 51 of hoger
Kortom je hebt nu al betere diesel in de tank omdat er alleen nog en590 te koop is, de common-rail motoren konden ook slecht over de oude gasolie rood.
Wat voor smeeradditief is het en waar te verkrijgen, ze gooien er ook wel een scheut motorolie door de diesel heen voor de smering van de brandstofpomp en verstuivers.
hij kan een klein beetje meer gaan roken,
maar je gooit er 1 a2 dopje van je olievaatje motorolie in een tank a 40 liter 1 dopje is meestal meer dan zat. modere olie aan de pomp is wat schrale en wordt de pomp minder gesmeerd
Het blijft wel gemengd. Bovendien 'hotseklotst' het al rijdend constant door elkaar.