Hallo,
ik heb een ford 4600 gekocht met supercab ik ga deze trekker gebruiken om naar stage te rijden, maar de trekker rijd maar ongeveer 30 en dat gaat mij eigenlijk te langzaam.
weet iemand hier hoe ik de trekker sneller kan laten rijden? ik heb em al een beetje meer toeren ge geven tot 2600 toeren.
alvast bedankt!
gr aldert
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ik hoop eigenlijk dat iemand mij daar iets meer over kan vertellen.
Zorg wel dat je voorwielen goed sporen, zodat je niet gaat zwalken over de weg. Ik werk bij de 2600 met een toespoor van 1 a 1,5 cm in de velgrand gemeten. Bij het meten ter controle 1 wiel even een halve slag draaien om te controleren of je geen slag in de velg hebt waardoor je alsnog geen goede sporing zou hebben.
Bij mijn weten kan de hi-lo van een JD uit de 50 serie worden omgedraaid waardoor het in plaats van een vertraging een versnelling wordt.
Hoe dit bij Ford zit weet ik verder niet, misschien een ander differentieel en pignonwiel erin, maar dat lijkt me wel kostbaar. In het Nederlandstalig handboek vond je destijds ook een aparte snelheidstabel voor tractoren voor Belgie (max. 25km/h) naast die voor Nederland (ca.30km/h). Allicht deden ze dat ook met een andere eindvertraging (kroon/pignonwiel?)
Je bedoelt zoals in het filmpje op de volgende link ... koop je maar alvast een fietsje dan. (film is echt, is heel wat rond te doen geweest toen over die fietser hier in België)
Ja, en de vrachtwagenchauffeur een boete voor snelheidsovertreding!
Ik geloof dat het bij een 4600 vast ook wel kan.
Bij een 2/3000 of 2/3600 kun je dat geintje flikken door er kroon en pignon van een Super Dexta in te doen, maar voor een 4000/4600 zou ik zo even geen pasklare oplossing weten.
Dat, i.c.m met een bsd666 met max. 2600 toeren en 16,9R38 heb je wel een leuk trekkertje
Zal maar zo kunnen dat die in een 4000 resluteren in een hogere eindsnelheid. Zal in een 4500 wel een 4x4 omkeerbak met koppelomvormer voor zitten denk?
Foi, leek Eicher wal
Echt waar, ze bestaan echt, ik had er ook nog nooit van gehoord, maar volgens dr. Pit is het zo.
Geen idee wat voor bak er in een 4500 zit, ik weet wel dat eerder genoemd kroon en pignon daar uit komt.
Er zijn, zoals je vast wel weet, meer tf leden geweest die dit kunstje hebben geflikt.
Van de viercilinders ken ik er meerdere, van 5000 tot 7700.
Een bevriende collega Ford liefhebber heeft kroon en pignon uit een Super Dexta in een 6Y 3000 gezet en die loopt nu ook rond de 50 km/u.
Zo zie je maar weer dat je iedere keer weer wat bijleert.
Helemaal mee eens.
Ik doel ook op de 5000, ikzelf heb een 8210 motor voor een 5000 lijf gezet, draait 2600 toeren, die 4 pittertjes draaien meende ik 2100 toeren.
Verder heb ik er dus ook een ander kroon en pignon ingezet, ik vindt het wel een mooie combi zo, moet de snelheid nog eens meten met de dom dom maar ik denk dat het aardig richting de 60 gaat...
Zo klinkt de deurbel bij een 'blondje':
DOM-DING
het toerental voor de driecilinders dan? die van ons gaat over de 2400. hoort dat origineel of niet?
Hoe lang doe jij al mee op T.F.?
Dat weet je toch ook wel te vinden op Konedata.
konedata.net/Traktorit/ford2000.htm/
mijn buitenlands is helaas niet zo goed dat ik kan ontdekken wat het max rpm is
welke tabel?
Speciaal voor jouw heeft Konedata het heel gemakkelijk gehouden.
Het betekent: Rotaties per minuut.
ja.
@wimsumar
ik zie twee toerentallen staan. een voor max pk en een met max koppel. maar wat de motor zelf max mag draaien weet ik niet
Jij zou ook moeten weten dat in die tijd het "max pk" tevens het maximum toerental is.
Constant- of overconstantvermogen motoren zijn moderne fratsen die toen nog niet bestonden.
idd, foutje van mij dan.
maar dat zou betekenen dat het rpm 2200 moet zijn, dan draait die van ons er wat te veel.
Ik heb aan die 5000 van mij nooit met een sleutel aan de brandstofpomp gezeten, dus hij draait dat verhoogde toerental al minstens 30 jaar, en dat is ook nog een overvierkante motor. Dwz. dat de boring groter is dan de slag.
Nog even wakker blijven A.U.B..
Ik schreef immers, dat moderne motoren zo afgeregeld zijn (als constant vermogen-motor).
Daar kan ik me niks bij voorstellen. Voorbeeld(en) graag.
IHC had voor zover ik weet het maximale vermogen rond de 2000 tpm zitten, maar het maximaal motortoerental was bij de meeste typen 2200 of 2300 tpm.
Kweenie, kijk zelf maar:
konedata.net/Traktorit/ih523.htm/
Of, wat je nog steeds ziet, met dezelfde motor verschillende p.k.-klasse trekkermodellen maken door het max. toerental te begrenzen/verhogen.
konedata.net/Traktorit/ih323.htm/
bij ford is dit rpm 1800
was ik ook niet van plan
Gaat ook niet voor elke Ford op.
De één heeft het bij 1800, de ander bv bij 1900.
Daar zit bij de verschillende types ook wel verschil in dus.
oke die van ons zit op 1800.
Nominaal vermogen