Nieuwe uitvinding om mais wagens te duwen met een kogelkop. ook toe te passen om bij de kuil aan de shovel te koppelen om de wagens de kuil op te drukken.
is op het laatst van het filmpje te zien
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Alleen moet je zien dat je de wagen niet laat kantelen door hem te hoog omhoog te doen. (denk ik maar)
of
of misschien op dubbellucht?
Maar misschien beetje lomp in de mais
Dat komt omdat niet iedereen wat in deze oplossing ziet. Persoonlijk zie ik ook meer in een grote H-balk achter de wagen waar je met bv met de wielladerbak tegenaan duwt. Voordeel is dat je de wagen kunt ''laten gaan'' als hij zichzelf weer redden kan op de kuil. Met getoonde constructie lijkt mij dat wanneer de boel onder spanning staat dat afkoppelen niet vlot lukt. Maar kan meevallen?
Euh? Fendt? Die hebben al jaren een eigen!
Al dat zware materieel (inclusief silagewagens met aangedreven assen) kan in colonne naar Tata Hoogovens Ijmuiden.
"Gewoon" met licht materiaal mais oogsten onder moeilijkere omstandigheden. Dat wil zeggen, een trekker met 4-rijer hakselaar in de hefinrichting en enkelasser silagekiepers van +/_ 7 ton laadvermogen.
Voor diegenen die ongeneeslijk aan de 'groot-groter-grootste-machine-waanzin' leiden: draineer je grond eens een keer. De kosten worden in 4 à 5 jaar door de meeropbrengst terugverdiend en vastrijden.nl kan in de geschiedenisboeken.
zie meer in de oplossing van @Wimsumar bij compleet nat land. draineren.
weer een extra uitvinding van bennie
Ze hebben hem wel weer onnodig duur gemaakt in mijn ogen
Al die draaipunten en cilinders zijn helemaal niet nodig, gewoon hef omhoog en duwen maar. veel makkelijker hoef je ook niet te sturen met de duwtrekker. Als je ook (grotere afstanden) wil trekken zou alleen de zwenkcilinder nog een optie kunnen zijn om te kunnen sturen (knikbesturing), maar lijkt me niet vaak nodig.
Zoals deze. Gebruiken hem al 5 jaar, hebben er 2 ofzo. Hef omhoog, druk op de achterwielen en gaan
En kan iemand mij vertellen waarom die mannen met hun slijtagewagens telkens over de kuil moeten? Hier rijden we gewoon met kippers, je bent veel sneller leeg en enig boer kan wel vlot achteruit rijden met de bak omhoog
dus fendt deutz challeger mf kan r ook mee uitgerust worden
Euh? Fendt? Die hebben al jaren een eigen!
Al in de jaren 70 zo niet eerder inderdaad!
@Niek1988 heeft vorig jaar ook al eens een film over dit duwsysteem gemaakt!
je kiept de kieper voor de kuil leeg en smeerd de mais over de hele kuil. Zelfde effect als op de kuil lossen toch?
verklaar dat eens...
Of ik nu met doseer walsen het mooi verspreid over de kuil of met een shovel/trekker het netjes over de kuil verdeel. Het lijkt mij dat bijde een dun laagje over het geheel vormt steeds
gewoon simpel houden, gaat hier al jaren naar volle tevredenheid, is trouwens helemaal geen nieuwe uitvinding, alle loonwerkers on onze omgeving hebben dat al jaren hier...
Valtra de uitvinder van de omkeer inrichting??
MB-trac had het honderd jaar geleden al en fendt had het vroeger standaard op de eerste 900 vario serie's.
Over een paar jaar silagewagens met een breuk die hem naar boven toe doet opklappen.....
Het is niets nieuws en ik weet niet maar een ketting onder de buik van de trekker door en een band op de neus en deze opknijpen is dan een megasuper uitvinding!
Helemaal mee eens. En niemand weet dan waar dat van komt.
Dan een paksysteem en gaan.
Denk namelijk ook eens aan de draairichting van de banden en hoe een trekker is gebouwd!!!
maken in een keer een kuil met 2 wagens heeft de trekker alle tijd nodig om vast te rijden.
een dun laagje lossen op de kuil een keer verdelen en vastrijden. ook kunnen de wagen en vastrijder elkaar passeren op de kuil. op het moment als ik achterwaarts de kuil inrijd moet de trekker of shovel staan wachten en kan daarna beginnen. als hij dan kan beginnen is de volgende al in aantocht. werkt hier niet. in de tijd dat hij achterwaarts ingedraaid is ben ik al halfweg op de kuil aan het lossen en de verdeler aan het verdelen en vastrijden.
maar zoveel mensen zoveel wensen en gelukkig maar anders werd het wel heel saai
Volstrekt mee oneens!
Er zijn nu talloze loonwerkers die met een Quattro maishakselaar hun werkzaamhedenpakket uit kunnen breiden en het werkseizoen voor hun zelf/personeel kunen verlengen.
Maar ook de loonwerker die nu al met een grote zelfrijder hakselaar denkt professioneel in de mais bezig te zijn is m.b.t. machinekosten aanzienlijk voordeliger uit met een trekkergedragenhakselaar.
"Te weinig capciteit"?
Hoezo? In de anderhalve maand durende maisoogstcampagne kunnen velen "hun hectares" er ook met wat lichter, eenvoudiger apparatuur er wel af krijgen. Desnoods een tweede quattro op een trekker met fronthef (silagewagen/-kieper er achter) er bij om bij boeren die zelf in kunnen/willen rijden te hakselen.
Was een optie, maar wel een mooie, met meedraaiende stuurkolom. Dit gaat ook op voor de 800 Gen I en II.
Dat heeft niks met vermogen te maken, maar met de koppelomvormer!
nee het is een tijdje standaard geweest.
Met een trekker druk je met 1700 motortoeren een bultje uit elkaar en met de shovel moet je vol gas geven.. Of t nou de koppelomvormer is of niet dat is niet van belang, de diesel vliegt erdoor
Dat is weer een ander punt haha de ene loonwerker wil daar wel een trekker voor 'opofferen' en de andere loonwerker niet...
Snap ik. Als die er toch staat...