6 cil. voor ford 4000 versnellings bak

Moi.

ik wil en 6 cilinder motor voor en ford 4000 versnellings bak en achterbrug bouwen. wat voor type motor past daar zo voor=

ik heb ook al en 6 cilinder ford motor uit en oude combine weten jullie ook zo of dat er voor past of is dat niet mogelijk.

m.v.g Rik Huls

Deel dit topic

Reacties

steyr 9087
Kun je dat niet zo op meten of alle bouten bij het kopplings huis op de zelfde plek zitten als dat al niet zo is word het een grote strijd.
interbriels
Ik denk dat dit niet gaat het kan wel passen maar de achterbrug is er lang niet sterk genoeg voor want deze is een heel stuk lichter al bijvoorbeeld ford major of ford 5000
Deutz-5006
Die uit die combine gaat denk ik niet passen, ik meen dat die 6.6 liter blokken (zelfdragende) er direct aan passen, vraag even aan @fordfanaat die heeft zo eeen blok voor een 4000 industrie gelegd zelfs inclusief turbo meen ik en is ook nog steeds heel.. ongelofelijk die ford/fordson achterbruggetjes
Deutz-5006
stannetje96
@interbriels die achterbruggen zijn oerdegelijk!
mc-cormick-ihc
Inprincipe zijn de meeste achterbruggen sterk genoeg om meer pk's op te zetten. kijk maar naar de oldstock die zijn haast ver10voudigd in vermogen tenopzichte van standaard.
ford-major
Blok van een combine past niet voor een 4000 achterbrug alleen voor een major achterbrug omdat de startmotor aan de andere kant zit.
voor een 4000 zou je een 6.6l kunnen hangen maar had dan zelf liever een achterbrug van een 5000 gepakt of zwaarder.
johan6640
Het moet kunnen maar ik weet niet of de bak het kan houden als je bv tt er mee gaat doen dan kan er nog wel eens iets kapot gaan.beter en achterbrug van 5000 nemen
sjomp46
Oke dus het beste is om en 6,6l motor te gebruiken. en aan wat voor type ford moet ik dan denk dan. en powerstar motor is dat ook mogelijk? en in welke type zit eigelijks zo powerstar motor kan ik dat ook ergens vinden?
interbriels
@stannetje96 eerder heb ik dit onderwerp ook al eens aagehaald en zeiden ze dat de steekassen en remmen het niet aan konden
SJB533
Zullen we de kenners maar vragen?

@RPCounty, @Ford5000
Kan de achterbrug t aan of niet?
ford5000
@SJB533 Zolang je geen 150 pk of meer uit dat blok gaat schroeven zal het denk ik best goed kunnen gaan. Het meeste aanpaswerk zit hem in het blok geschikt maken voor het koppelingshuis van de 4000. Als het al kan(wat ik dus niet zeker weet) zal het door middel van een schetsplaat moeten gebeuren.
Als ik echter zo'n creatie zou willen maken zou ik ook ander uitgangsmateriaal kiezen zoals een BSD 666 in combinatie met een achterbrug van een 5000.
Kan er gewoon net even wat beter tegen.
Een 2703 of andere Dorset/Cargo variant zul je altijd zijdelings moeten ondersteunen omdat die blokken niet zelfdragend zijn.
SJB533
@ford5000
En de 5XXX transmissies zijn dacht ik nog wel los te koop. Met enige twijfel durf ik t tegendeel te zeggen over die van de 4XXX.
berendn
@interbrielsje moet ook niet remmen, maar gas geven
interbriels
@berendn ja haha totdat je een keer zon kutauto voor je schiet of iets dergelijks goenoeg mensen op de weg die voor geen meter opletten of niet kunnen inschatten
RPCounty
@SJB533 de combinemotoren kun je er in krijgen door bijvoorbeeld een EVA set te gebruiken van een 5095. de aansluiting van beide bakken zijn hetzelfde. in theorie kun je 1 op 1 een TW 35 motor voor een ford 2000 achterbrug bouwen zonder enig probleem. Bij de combinemotor moet je wel de 4000 drukgroep gebruiken. de bak kan moeiteloos 150 pk aan, en dat geldt ook voor de rest van de transmissie en steekassen. je vindt sneller een 4000 transmissie dan een 5000.
sjomp46
@RPCounty dus ik kan gewoon en 6 cilinder motor van en Ford pakken en er voor bouwen zonder dat ik daar en schetsplaat tussen hoef te maken
RPCounty
@sjomp46 een BSD ford (trekkermotor) wel. een industrie moet met een EVA bak of zelf wat bedenken.
atlaspower
@stannetje96die achterbruggen zijn oerdegelijk,,,, Daarom moet jij je versnellings pook elke keer vastzetten oeoeoeoeoeoeoerdegelijk 😃
stannetje96
@atlaspower ja maar das alleen in de eerste versnelling, dan gaat ie te langzaam en komen er zo veel krachten op 😉 gewoon een beveiliging 😃
valmet6400power

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
3